Se indlæg|
Første gang uden for Thailand.
|
|
| Papa |
Lagt på d. 28/09-2011 21:54
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 245 |
Hej venner ![]() Jeg er ny på det her fine site, men har læst en del de sidste 3-4 uger inden jeg loggede mig på. Har været 3 gange i Thailand inden for det sidste år, sidste gang i august måned. nu ligger det jo sådan at jeg har mødt en vild sød pige. Vi havde aftalt hun skulle hente mig i lufthavnen, og hun var på pletten da jeg kom (skønt skønt) så tog vi på et hotel i 2 dage for at slappe af og finde ud af hvad vi havde lyst til. hun pakkede sin kuffert. og vi var sammen alle 4 uger forskellige steder i Thailand, vi havde det bare så fedt sammen, ligesom den aller første gang vi var sammen (næsten et år siden). Jeg er blevet forelsket, og det tror jeg også lidt på hun er , snakker næsten i telefon sammen hver dag, eller chatter.Nu er hun igang med at skaffe pas, og så er det meningen hun skal op til mig, men man bliver da godt nok noget bange for at det ikke lykkes med alt det man læser..... det er sku da heller ikke for almindelige mennesker med alt det papir L... og så slet ikke når hun står alene i Thailand og ikke er så god til engelsk .Tror vi søger et 3 mdr visa og så må vi se hvad der sker, eller er der nogle bedre forslag ??? Jeg er næsten villig til at smide hvad jeg har i hænderne for hende . Kan man forlænge et 3 mdr visa, eller skal hun ud af DK efter 90 dage ? Jeg er 50 år og har tænkt at følge mit hjerte !!!! Håber ikke mit indslag blev for langt. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 28/09-2011 22:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
God ide.. Inviter hende herop, hvis du har råd. det er en god måde at lære hinanden bedre at kende på. Hun kan ikke forlænge sit besøgsvisum. Din alder, i forhold til ansøgning om besøgsvisum, er ikke relevant. Held og lykke.. |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 28/09-2011 22:23
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
I kan ikke forlænge visaet, men hun kan få ophold hvis I gifter jer. Indtil ULS har taget en beslutning! Men prøv det nu af først. Vil hun virkelige bo i DK! Det er ikke ferie hver dag!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| torbs |
Lagt på d. 28/09-2011 22:38
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Ikke for noget Papa, hvis hun for visa og kommer herop, så prøv at finde ud af hvad det er hun gerne vil med dig og fremtiden. Jeg vil anbefale dig at læse nogle bøger, og specielt kig over på [url]www.thaivisa.com[/url], de har en masse gode indlæg. Lær noget om Thai kultur, som er fuldstændig modsat vores, der findes massere af gode, godt nok engelsk sprogede hjemmesider med massere af gode råd. Det kan godt være du siger du vil følge dit hjerte, hvilket er helt fint, men hold igen med investeringerne indtil du er 120% sikker på, hvad der skal ske i fremtiden. Nu har du jo ikke fortalt noget om hvor og hvordan du har mødt hende, så jeg vil ikke virke dømmende, men har en del erfaring selv og fra massere af venner/bekendte. Held og lykke ![]() |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 29/09-2011 18:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Papa skrev: Hej venner ![]() Jeg er ny på det her fine site, men har læst en del de sidste 3-4 uger inden jeg loggede mig på. Har været 3 gange i Thailand inden for det sidste år, sidste gang i august måned. nu ligger det jo sådan at jeg har mødt en vild sød pige. Vi havde aftalt hun skulle hente mig i lufthavnen, og hun var på pletten da jeg kom (skønt skønt) så tog vi på et hotel i 2 dage for at slappe af og finde ud af hvad vi havde lyst til. hun pakkede sin kuffert. og vi var sammen alle 4 uger forskellige steder i Thailand, vi havde det bare så fedt sammen, ligesom den aller første gang vi var sammen (næsten et år siden). Jeg er blevet forelsket, og det tror jeg også lidt på hun er , snakker næsten i telefon sammen hver dag, eller chatter.Nu er hun igang med at skaffe pas, og så er det meningen hun skal op til mig, men man bliver da godt nok noget bange for at det ikke lykkes med alt det man læser..... det er sku da heller ikke for almindelige mennesker med alt det papir L... og så slet ikke når hun står alene i Thailand og ikke er så god til engelsk .Tror vi søger et 3 mdr visa og så må vi se hvad der sker, eller er der nogle bedre forslag ??? Jeg er næsten villig til at smide hvad jeg har i hænderne for hende . Kan man forlænge et 3 mdr visa, eller skal hun ud af DK efter 90 dage ? Jeg er 50 år og har tænkt at følge mit hjerte !!!! Håber ikke mit indslag blev for langt. Synes det er en super god ide at invitere hende til Danmark, så I også kan lære hinanden bedre at kende. Tingene går altid nemmere, når man er på ferie sammen, end når det bliver hverdag. Hvis hun er hos dig i 3 måneder, mon ikke I så får lidt følelse af hvordan en hverdag ville være sammen. Du skal helt klar følge dit hjerte og det er jo super at du er blevet forelsket Men jeg vil dog stadig anbefale dig at være opmærksom og vågen. Lær hendes baggrund, familierelationer osv. at kende, så du kan få et billede af hvad hun har med i "rygsækken". Læg mærke godt mærke til hendes handlinger og måde at tænke på. Hvis hun virker fikseret på penge, så er det ikke et godt tegn. Du vil jo heller ikke have, at hun kun har taget dig for pengenes skyld...vel? ![]() Det at hun ikke er så god til engelsk - skal nok gå, men kan dog resultere i nogle misforståelser indimellem. Nu skriver du ikke noget om hvor gammel hun er og hvor stor aldersforskellen mellem er mellem jer. Du fortæller heller ikke noget om hvor og hvordan du har mødt hende. Jeg mener at alle tingene spiller en rolle for, hvordan du skal takle situationen bedst muligt for at få det til at lykkedes. Om der er 25 år forskel og om du har mødt hende i f.eks. en bar, er ikke ensbetydende med at jeres forhold ikke kan lykkedes - men det kan gøre det mere udfordrende... både for dig og for hende. I forhold til kulturforskelle, så vær beredt på at du indimellem vil få dig nogle overraskelser. Her kommer du længst, hvis du forsøger at sætte dig ind i hendes baggrund og prøver at forstå hendes måde at tænke på. Du er også nødt til at at acceptere, at I på det punkt altid vil være mere eller mindre forskellige. Hvis du viser, at du respekterer hendes kultur, traditioner og religion - så kommer du meget langt med en Thai-pige. Hvis du derimod gør det modsatte, så får du hurtigt store problemer. Du behøver ikke være enig med hende i alt, men skal blot respektere, at hun nogle gange vil tænke anderledes end du gør. I forhold til det med forventninger, så er det vigtigt at du først og fremmest er 100% ærlig overfor hende, både hvad angår din økonomiske formåen og dine forventninger til hende. På en ferietur sammen, er det jo normalt ikke noget man snakker om - men når så dagligdagen kommer og der skal shoppes og betales regninger - så er det vigtigt, at I på det punkt er enige om begrænsningerne. Det er ikke alle Thailændere der er pengefikseret, men mange er af gode grunde. Der er også en del, som tror at penge gror på træerne i Danmark. Derfor er det super vigtigt, at du ikke kaster om dig med penge og spiller millionær - især hvis du ikke er det. Grundlæggende vil en "god" og fornuftig Thai-pige ikke have at hendes mand kaster om sig med penge. Så vis at du er økonomisk ansvarlig og tænker dig om. Det vil faktisk virke tiltrækkende på hende, hvis hun har hjertet på rettet sted. Nå, men i bund og grund handler det om, hvordan pigen er som person og hvilke forventninger hun har til dig og jeres forhold. Mit bedste råd til dig er derfor at nyde forelskelsen, men samtidig også sikre at du får "læst" hende korrekt. Så tænk også med det store hoved - og ellers er det jo bare at nyde, at du har fundet dig en sød pige. ![]() Generelt syntes jeg ikke Thai-piger er så komplicerede, som der nogle gange bliver gjort udtryk for. Hvis du finder den rigtige pige, som også er vild med dig og du så ellers behandler hende godt - så vil du opleve at du får en kvinde, som er enormt opmærksom, hengiven og trofast overfor dig og jeres familie. Hvis du derimod behandler hende dårligt, spiller smart, er uærlig, kigger efter andre piger og ikke respekterer hende og hendes værdier - så får du helvede at føle :-) "Its that simple"... efter min mening. Men "learning by doing" er nok den bedste måde at komme igang. Held og lykke til jer! Redigeret af patirak d. 29/09-2011 19:13 |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 29/09-2011 18:50
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Det er ikke så slemt at lave papirer til turistvisa. Håber alt godt for jer. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/09-2011 18:56
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
bimmelim skrev: Det er ikke så slemt at lave papirer til turistvisa. Håber alt godt for jer. Hun skal ikke søge turistvisum, men besøgsvisum. Beklager flueknepperiet... www.ambbangkok.um... Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 29/09-2011 18:57
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Sædvanen tro, endnu et godt indlæg fra Patirak. En rigtig god ide at introducere damen til en hverdag i Danmark. Når man er på ferie i Thaiand, så hænger pengene tit løst, og man kan nyde levemandslivet uden at tænke stort over økonomi. Hverdagen i DK er noget helt andet. Held og lykke til jer. mvh rinpoche |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 29/09-2011 19:55
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Robert Kronberg skrev: bimmelim skrev: Det er ikke så slemt at lave papirer til turistvisa. Håber alt godt for jer. Hun skal ikke søge turistvisum, men besøgsvisum. Beklager flueknepperiet... www.ambbangkok.um... Hilsen, Robert Det skal du ikke beklage Robert. Hvis man inviterer sin kone/kæreste på besøg i 3 mdr. hedder det så besøgsøgsvisum ? Spørger fordi jeg altid bare har kaldt det turistvisum ;-) |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 29/09-2011 20:14
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
bimmelim skrev: Robert Kronberg skrev: bimmelim skrev: Det er ikke så slemt at lave papirer til turistvisa. Håber alt godt for jer. Hun skal ikke søge turistvisum, men besøgsvisum. Beklager flueknepperiet... www.ambbangkok.um... Hilsen, Robert Det skal du ikke beklage Robert. Hvis man inviterer sin kone/kæreste på besøg i 3 mdr. hedder det så besøgsøgsvisum ? Spørger fordi jeg altid bare har kaldt det turistvisum ;-) Hej bimmelim, I folkemunde kaldes det et turistvisum, men det er et besøgsvisum, hvis en inviterede part inviterer og garanterer. Det kan skabe forviklinger i visse og ganske sjældne tilfælde, hvis den thailandske part benytter det forkerte begreb. I Thailand er der også forskel på (indrejsestempler,) turistvisum og familievisum, om end der ikke er visa for kærester. Men igen, lad det nu ligge, da jeg selv kaldte det for "flueknepperi", ikke? Hilsen, Robert |
|
|
|
| Jin Jok |
Lagt på d. 29/09-2011 22:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Uden at svare på nogen af dine spørgsmål, så tillykke :-) Og så de røde advarselslamper, beklager... Lampe 1: er hun meget yngre end dig ? Lampe 2: Hendes beskæftigelse ? Lampe 3: Økonomi ? Har du mødt familien ? Ingen børn ? eller ? Lampe 4; Hvis hun nu kommer her til DK ( det håber jeg dælme for dig ) Har hun udgifter/lån der skal betales ?? mens hun er her...Har kan du klare måned efter måned ? Jeg er sgu ked af at spørge dig om dette :-) Men vil så gene spare dig for et knust hjerte, og en bankrådgiver der møder personligt op. hahaha Har du fundet den rette, ærlige pige, så vil du få det mest fantastiske liv, hvis ikke, læs lige alle indlæg igennem igen. Grøn lampe: Vores bedste ønsker fra en "anonym bruger" som er gift med den smukkeste pige som har betrådt denne jord. Det er tilladt at være uenig i det sidste udsagn i dette indlæg, jeg lytter bare ikke.. ![]() Jin Jok |
|
|
|
| Papa |
Lagt på d. 01/10-2011 22:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 245 |
Hej igen. Tusinde tak for jeres svar og held og lykke.. . Jeg mødte hende i en bar hvor hun arbejder, og jeg var solgt med det samme. Det har så udviklet sig mere og mere, sidst var vi sammen døgnet rundt i fire uger, og jeg har sgu ikke været så glad og lykkelig meget meget længe, og sådan virkede hun også, ved også godt det er noget helt andet på ferie hvor man kan gøre hvad man har lyst til og pengene hænger løst, men det bliver jeg ikke mindre forelsket af....Hun kommer fra kamphang phate (nord for Bangkok) er 31 år,har to piger på 7 og 11 år som bor hos noget familie eller venner i Bangkok, det kan jeg ikke rigtig finde ud af. Hun har været skilt de sidste to år (har set skilsmissepapirene underskrevet) X-manden kan hun slet ikke klare mere, han havde åbenbart ikke nok i en kone, og igår fik hun langt om længe sit gamle efternavn igen. Indtil videre har jeg valgt at tro på hende når hun siger hun også er blevet forelsket i mig , hun har også fortalt mig at første gang vi var sammen var jeg bare en "mand", men jeg tror og håber på hun også er blevet glad for mig, hvorfor skulle hun ellers sige det.Jeg er 50 år men ung af sind, behandler alle som jeg gerne selv vil behandles, har en stor dejlig pige på 20 år som er glad hvis far er glad har haft fast arbejde de sidste 32 år med en alm god indkomst, og et par dejlige forældre der er villig til at hjælpe. Så jeg skal ikke klage..... Men jeg mangler bare min dejlige kæreste der er i Thailand ![]() Endnu engang tak for svar !! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.
. Kan man forlænge et 3 mdr visa, eller skal hun ud af DK efter 90 dage ?