Se indlæg|
Landmaaling (Land survey) i Thailand.
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 02/10-2011 13:04
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Er der nogen her paa DTW som har erfaring i dette emne ? Dvs kontakt med myndigheder (land office) osv om at faa udfoert dette stykke arbejde. Grunden til jeg spoerger er at min kone havde en aftale med land department (gum te din) oppe i Nakorn Somewhere/Nowhere med hensyn til at faa genopmaalt et stykke jord hun ejer der. Nu stod en del af grunden under vand, men det burde vel ikke afholde en landmaaler i at udfoere sit arbejde ? For ellers vil arbejdet vaere saesonbetonet, dvs regntid "no can do". Vi lavede en ny aftale til naeste aar i den kolde tid og det kan vel ikke vaere en undskyldning ? Saa hvad er erfaringerne ? |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 02/10-2011 13:38
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
hugoboerge skrev: Er der nogen her paa DTW som har erfaring i dette emne ? Dvs kontakt med myndigheder (land office) osv om at faa udfoert dette stykke arbejde. Grunden til jeg spoerger er at min kone havde en aftale med land department (gum te din) oppe i Nakorn Somewhere/Nowhere med hensyn til at faa genopmaalt et stykke jord hun ejer der. Nu stod en del af grunden under vand, men det burde vel ikke afholde en landmaaler i at udfoere sit arbejde ? For ellers vil arbejdet vaere saesonbetonet, dvs regntid "no can do". Vi lavede en ny aftale til naeste aar i den kolde tid og det kan vel ikke vaere en undskyldning ? Saa hvad er erfaringerne ? Ved vores kolonihave er regntid heldigvis ikke lig med oversvømmelser eller at jorden står under vand. Men jeg kunne godt forestille mig nogle vanskeligheder i forbindelse med arbejdet. Da vi fik foretaget opmåling, så blev der sat en lille, kort, massiv cementcylinder i hvert hjørne af grunden til at markere skellet. Hvis den skal placeres under vandoverfladen, så bliver det hele nok lidt uldent. Men det er nu rent gætteri fra min side. Vi har fået foretaget opmåling to gange pga. udvidelse. Her var der begge gange flere måneders ventetid. Mod et beskedent beløb til whisky til landmålerne blev opmålingerne dog fremskønnet til dagen efter. ![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 02/10-2011 13:47
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Vi har fået foretaget opmåling to gange pga. udvidelse. Her var der begge gange flere måneders ventetid. Mod et beskedent beløb til whisky til landmålerne blev opmålingerne dog fremskønnet til dagen efter. Det fremskynder altid ekspeditionstiden betydeligt,-især hvis der skal køres efter det. Prøvede det samme med fast internetforb., der var 1 måneds ventetid,- men da "konen" ringede igen og var villig til "ekspresgebyr" stod de her allerede om eftermiddagen, og alt fungerede 2 timer efter. Bestikkelse?? hej |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.