Se indlæg
 Udskriv debat
Brug af internet i Thailand
jensendk
Når vi her i DK bruger internet har vi jo alverdens udbydere - nok mest TDC. Men når vi skal på ferie i Thailand og skal ferie og der skal bruges internet på f.ex. hotel kan vi jo ikke bruge TDC udbyder. Hvordan skal jeg gøre med min laptop for at det kan samarbejde dernede med Thailandsk netsystem. Findes der noget der nede. Er ikke lige den bedste til opsætning af net på min laptop Hmmmmmm

natty
Det er ret nemt. hvis hotellet har gratis eller betalt internet, går computeren som regel ind og finder tilgængelige netværk, og du får password i receptionen.
Alternativt kan du købe en "dingel" eller bare sim fra True. 1-2-call og andre.
Sidst jeg købte et sim var min danske dingle desværre ikke låst op hjemmefra, men da jeg havde bluetooth både på pc og telefon, satte jeg bare sim i telefonen og kom på nettet på den måde.
Sådan en "dingel" installerer selv software.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

tingtong
jeg tror ikke, du skal bekymre dig voldsomt meget, langt de fleste hoteller har fri internet på værelset, der er normalt en lille sendemast i højre hjørne på din pc, den vil vise hvad net der er tilgængelig, som regel hotellets navn.. hvis ikke fri net på værelset, er der ofte en pc til rådighed med fri net

AL 48
På hotellet beder du bare om at købe nettid.- De installerer gerne på din comp.,- har selv prøvet, ingen problemer i det.

tingtong
du er sgu hurtig natty Smile

natty
det er du nu også tingtong.

Når jeg besøger min danske ven bosat i nord og vi bliver spurgt om vores navne, kan vi iøvrigt godt komme til, samtidig mens vi nikker til hinanden, at sige, me ting him tong Grin

Så du har et rigtigt godt nickname Cool
Redigeret af natty d. 15/10-2011 22:30

tingtong
haha, og hvis jeg blev præsenteret sammen med jer, ville de nok glo noget Rolll

kennyth
Du kan iøvrigt altid vælge, i de større byer at gå til 1-2call (telebutik ala tdc) der kan du få 3g på et alm thai sim/tlf kort til din smartphone (hvis du har sådan en) og bruge tf som trådløst modem via usb. Virker perfekt overalt i større byer.
MVH

jensendk
Har i øjeblikket det med trådløst bredbåmd. Altså den med hvor bare har stukket den "underlige" dims i laptopen som indeholder simkort. For at undgå at den lille tap bliver skæv har jeg brugt en lille kort forllængerledning. Håber at det også kan bruges i Bangkok og Phuket når ferien kommer.på næsten 3 uger

ABS
Har en Vodafon USB med simkort, som skal tankes op engang imellem, den jeg bruger jeg Bl.a. når jeg engang imellem bliver lokket med til svigerforældrene. Den virker OK. Ellers når jeg/vi rejser rundt så er det et krav at hotellet har fri internet. Det har de større hoteller som regel.
We aim to achieve excellence in everything that we do.

www.abs-relocations.com
bimmelim
Nogle af de 4 og 5 stjernet hoteller i BKK har desværre ikke fri internet.
Har før betalt 600bath i døgnet.
Sidst var i Marts 2011, mener det var Sheraton jeg boede på.
Syntes det er svineri når man bor på så dyrt et hotel at man så skal betale så meget for 24 timers internet.
Jeg er 100% afhængig af internet da jeg har et postordrefirma og ofte har noget jeg lige skal tage mig af.

www.kgi.dk
natty
bimmelim. derfor skal du købe et usb stik med et simkort, det er mue, mue billigere og fungerer fint.

Top High Class Fashion
I Bangkok kan du altid finde et net at komme på og som regel også de store byer

Grin
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
iThai
kennyth skrev:
Du kan iøvrigt altid vælge, i de større byer at gå til 1-2call (telebutik ala tdc) der kan du få 3g på et alm thai sim/tlf kort til din smartphone (hvis du har sådan en) og bruge tf som trådløst modem via usb. Virker perfekt overalt i større byer.

Præcist det er det bedste at gøre. Men det er stadig kun 2G, man kører på de fleste steder, da 3G ikke er så udbygget endnu.
ithaiuthai@hotmail.com

Lung Yao
Top High Class Fashion skrev:
I Bangkok kan du altid finde et net at komme på og som regel også de store byer Grin

Rigtigt, men man skal være varsom med at forbinde til nogle af disse "Hot-Spot" der popper op når man åbner for sin trådløsnet på laptopen. Nogle af disse kræver "tilmelding/betaling" og andre er vist nok usikkre/upålidelige.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jensendk
Sikkerhed generelt: phishing som det hvis kaldes. Hvor godt er det derude med thailandsk netsikkerhed. Hvad skal vi passe på med derude og laptoppen ang. netsikhed

Robert Kronberg
bimmelim skrev:
Nogle af de 4 og 5 stjernet hoteller i BKK har desværre ikke fri internet.
Har før betalt 600bath i døgnet.
Sidst var i Marts 2011, mener det var Sheraton jeg boede på.
Syntes det er svineri når man bor på så dyrt et hotel at man så skal betale så meget for 24 timers internet.
Jeg er 100% afhængig af internet da jeg har et postordrefirma og ofte har noget jeg lige skal tage mig af.

Sjovt nok har mange billige hoteller gratis Wi-Fi, også hoteller der er ok, men naturligvis ikke som Sheraton.

Elllers fungerer dimsen, som man lige stikker ind i siden på den bærbare, ganske okay, men husk at have et ekstra betalingstids-kort, hvis den pludselig løber tør.

Jeg kobler på via min telefon, men det fungerer ikke altid lige godt.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Peder1968
Robert Kronberg skrev:
...
Elllers fungerer dimsen, som man lige stikker ind i siden på den bærbare, ganske okay, men husk at have et ekstra betalingstids-kort, hvis den pludselig løber tør.

Hilsen, Robert

Sidst vi var i Thailand rejste vi en del rundt i landet.
Vi købte adgang for 3 eller 4 uger for et USB modem. Adgangen virkede i nogle områder men i andre områder kunne man ikke bruge det.
Derfor hvis i rejser rundt i Thailand, så vær sikker på det kan bruges over alt Smile

Rasmus
Det er rigtigt som Top High Class skriver, man kan næsten altid finde en åben Wireless forbindelse i de stører byer. Selv har jeg en lille USB modtager med en 2 meter lang ledning som jeg hænger ud at vinduet, den finder som reglen altid en u kodet forbindelse. Men pas nu på!

jensendk skrev: #16
Sikkerhed generelt: phishing som det hvis kaldes. Hvor godt er det derude med thailandsk netsikkerhed. Hvad skal vi passe på med derude og laptoppen ang. netsikhed

Det med at bruge div. gratis Hot-Spot / Wi-Fi kan godt blive lidt problematiske. Man skal altid sørge for at ens antivirus program er opdateret, og sat til i højeste alarm beredskab. Altså at man manuelt skal godkende alt indkommende som forsøges plantet på ens Pc. Ret ofte forsøger disse Hot-Spot mm. i Asien at plante én eller anden reklame eller lign. snavs i ens Toolbar på Internet Browserne (IB). Disse kan efterfølgende vise sig at være særdels sejlivet og besværlige at skaffe sig af med igen.

Selv fik jeg engang en BABYLON SEARCH-virus ind af denne vej i min IB. Den var så snedig indrettet at den automatisk satte selv ind i listen over immuniseret filer i Bulldog Antivirus programmet. Selv når jeg forsøgte at slette den blev jeg det nægtet med begrundelsen, at jeg ikke var Administrator på min Pc - hvilket jeg naturligvis var. Selv efter at have lokaliseret filens placering på Pc’en, kunne jeg ikke slette den med samme begrundelse som før! Først efter at have benyttet mig af et ”fil-killer” program lykkes det omsider at skille mig af med lortet.

Rasmus

Kim Ludvigsen
Det er nok sjældent, der er noget, der planter sig selv.

Men ellers er jeg enig i, at man skal passe på med åbne netværk. Faktisk vil jeg sige, at man skal holde sig langt fra dem. De seriøse udbydere af gratis netværksadgang, fx hoteller og spisesteder, vil normalt have beskyttet adgang.

En ting er risikoen for at udbyderne af åbne netværk spionerer, en anden at det måske er ulovligt at bruge et åbent netværk uden tilladelse. Jeg kender ikke de relevante love i Thailand, men mon ikke de svarer til de danske - i Danmark er det ulovligt at benytte et åbent netværk uden tilladelse.

Umiddelbart kan jeg kun se tre grunde til at have et åbent netværk:
1) Man har ikke forstået at beskytte det.
2) Man indbyder lette ofre.
3) Man er af den overbevisning at netværksadgang skal være fri.

Punkt 3 udelukker ikke punkt 2.

Et netSIM fra 1-2-Call fungerer næsten alle steder i Thailand. Hvis computeren eller telefonen ikke har indbygget mulighed for GSM/3G, kan det klares med en USB-dongle, som flere allerede har nævnt.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: