Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
Stickman skriver om visa problemer !!
kennyth
Er det bare undertegnede der anser dette som et STORT problem for mange farangs, eller...

Citat fra : http://www.stickm...Family.htm

It seems like only a few weeks ago that I predicted a crackdown on those existing in Thailand on tourist visa after tourist visa, year after year and guess what, that is exactly what has happened! Reports are coming in that Thai embassies and consulates in neighbouring countries are not giving away tourist visas like candy as they used to. Anyone applying for a tourist visa at a Thai embassy or consulate in a neighbouring country with one in their passport already will face a lot of questions and may not be issued with one. The most popular visa run firms here in Bangkok who seem to have connections cannot get tourist visas for those who have just finished a stay in Thailand on the same type of visa. Probably the best known such firm, Jack Golf, is currently telling people that they only provide a border run service and cannot actually assist with the procurement of visas. Even visa agents in Phnom Penh, which until very recently was considered a soft touch, report that the embassy have got tough on anyone who is obviously residing in Thailand on back to back tourist visas. It has been said that this crackdown has come about due to the inordinate number of foreigners living in Thailand on tourist visas. The scapegoats seem to be, somewhat surprisingly, Filipinos who are working in Thailand in increasing numbers. What seems to have people concerned is that this is in fact not a crackdown, but a permanent tightening up in policy at the latest Thai embassy in the region to be known as a soft touch. Several years ago things got hard at the consulate in Penang which was for a long time the most popular place to get a new visa. Vientiane followed with the Thai embassy there cracking down and declining applications by those who already had a number of tourist visas in their passport. Phnom Penh has seen a surge in applications for tourist visas from those who don't appear to be bona fide tourists and they too have cracked down. The Phnom Penh embassy now asks applicants who seem to exist in Thailand year after year on such visas to provide details of their condo rental contract and Thai bank account. Some people may have inadvertently incriminated themselves by furnishing said documents, the latter of which could very likely show deposits into their account which prove that they are employed!

Betyder det at alle som har lever i thailand på et alm turist visa er "fucked" og kan ikke komme hjem efter deres næste visatrip ?
Kan problemet ikke relativt nemt løses (midlertidigt) ved at få et student/sprogskole/ægteskabs visum ?
Hvad mener i er den bedste løsning på dette mulige problem, hvis det overhovedet er et problem ifølge jer ?
Og tror i ikke at dette vil betyde endnu mindre turist penge til thailand, fra "os", da mange jo nok vil pakke kufferten og flytte til malaysia eller lign.. ?
MVH

Robert Kronberg
kennyth skrev:
Er det bare undertegnede der anser dette som et STORT problem for mange farangs, eller...

Citat fra : http://www.stickm...Family.htm

It seems like only a few weeks ago that I predicted a crackdown on those existing in Thailand on tourist visa after tourist visa, year after year and guess what, that is exactly what has happened! Reports are coming in that Thai embassies and consulates in neighbouring countries are not giving away tourist visas like candy as they used to. Anyone applying for a tourist visa at a Thai embassy or consulate in a neighbouring country with one in their passport already will face a lot of questions and may not be issued with one. The most popular visa run firms here in Bangkok who seem to have connections cannot get tourist visas for those who have just finished a stay in Thailand on the same type of visa. Probably the best known such firm, Jack Golf, is currently telling people that they only provide a border run service and cannot actually assist with the procurement of visas. Even visa agents in Phnom Penh, which until very recently was considered a soft touch, report that the embassy have got tough on anyone who is obviously residing in Thailand on back to back tourist visas. It has been said that this crackdown has come about due to the inordinate number of foreigners living in Thailand on tourist visas. The scapegoats seem to be, somewhat surprisingly, Filipinos who are working in Thailand in increasing numbers. What seems to have people concerned is that this is in fact not a crackdown, but a permanent tightening up in policy at the latest Thai embassy in the region to be known as a soft touch. Several years ago things got hard at the consulate in Penang which was for a long time the most popular place to get a new visa. Vientiane followed with the Thai embassy there cracking down and declining applications by those who already had a number of tourist visas in their passport. Phnom Penh has seen a surge in applications for tourist visas from those who don't appear to be bona fide tourists and they too have cracked down. The Phnom Penh embassy now asks applicants who seem to exist in Thailand year after year on such visas to provide details of their condo rental contract and Thai bank account. Some people may have inadvertently incriminated themselves by furnishing said documents, the latter of which could very likely show deposits into their account which prove that they are employed!

Betyder det at alle som har lever i thailand på et alm turist visa er "fucked" og kan ikke komme hjem efter deres næste visatrip ?
Kan problemet ikke relativt nemt løses (midlertidigt) ved at få et student/sprogskole/ægteskabs visum ?
Hvad mener i er den bedste løsning på dette mulige problem, hvis det overhovedet er et problem ifølge jer ?
Og tror i ikke at dette vil betyde endnu mindre turist penge til thailand, fra "os", da mange jo nok vil pakke kufferten og flytte til malaysia eller lign.. ?

Det ligger flere år tilbage, at de slår ned på gentagne turistvisa, og logikken er, at man ikke kan være evighedsturist, hvilket man heller ikke kan i Danmark.

Et student-visa kan løse det kortsigtet og et ægteskabsvisum langsigtet.

Hilsen, Robert

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
kennyth
Ja, jeg ved godt det har oppe og vende de sidste par år, men tilsyneladende er der sket en ændring af den måde det bliver taklet på.
Ifølge stickman, er de jo begyndt at leve op til de regler der eksisterer på området.

Jeg tænker blot, at det er da et problem for mange på den ene eller anden måde.
Tænk feks på alle de folkepensionister der sidder i thailand (u-officielt) som er nødt til at registrere sig for at få ægteskabsvisum, student visum eller lign for ikke at blve kylet ud..
Det kan da godt medføre en hel del problemer for dem.. eller har jeg misforstået noget ?
MVH

Robert Kronberg
kennyth skrev:
Ja, jeg ved godt det har oppe og vende de sidste par år, men tilsyneladende er der sket en ændring af den måde det bliver taklet på.
Ifølge stickman, er de jo begyndt at leve op til de regler der eksisterer på området.

Tænk feks på alle de folkepensionister der sidder i thailand (u-officielt) som er nødt til at registrere sig for at få ægteskabsvisum, student visum eller lign for ikke at blve kylet ud..
Det kan da godt medføre en hel del problemer for dem.. eller har jeg misforstået noget ?

Min kone (kæreste) blev allerede sidste år stoppet med gentagne turist-visa, og mange andre ligeså (hvilket jeg personligt har overhørt på fx ambassaden i Lao), så det er ikke nyt for mig, at de aktivt slår ned på det.

Men jeg er sikker på, at vi har en del DTWere, der benytter sig af visa-runs på forskelig vis, og som kan redegøre for, hvordan de klarer den.

Hilsen, Robert

kennyth
Robert Kronberg skrev:
kennyth skrev:

Min kone (kæreste) blev allerede sidste år stoppet med gentagne turist-visa, og mange andre ligeså (hvilket jeg personligt har overhørt på fx ambassaden i Lao), så det er ikke nyt for mig, at de aktivt slår ned på det.

Men jeg er sikker på, at vi har en del DTWere, der benytter sig af visa-runs på forskelig vis, og som kan redegøre for, hvordan de klarer den.

Hilsen, Robert

Det virker ikke som om du har læst oprindeligt indlæg helt præcist, for er er skrevet klart og tydeligt at det er blevet forværret de sidste par uger, så hvad der skete sidste år er for så vidt lige meget.
Iøvrigt er problemet jo netop at de NU aktivt stopper alle der gentagne gange laver turistvisa fra et naboland. Det betyder jo netop at de ikke kan gøre som de plejer, og ikke kan få hjælp fra div. visa service firmaer i bangkok, pattaya eller lign, som der ligeledes er beskrevet i artiklen.

Håber der findes en løsning på dette, for dette kan da kun skabe en masse problemer for et utal af farangs.
MVH

natty
Jeg ved ikke hvor meget nyhed der er i det, har da læst om det tidligere.
På nedenstående link kan man se at flere har haft problemer allerede i juni
http://www.thaivi...he-region/

Specielt i
Vientiane:
2011-07-24 http://www.thaivi...p__4579486 with warning stamp
2011-07-24 http://www.thaivi...p__4521834
2011-09-30 http://www.thaivi...p__4734474
Vientiane:
2011-06-23 http://www.thaivi...p__4508670 denied
2011-07-01 http://www.thaivi...p__4522668 double-entry refused
2011-08-12 http://www.thaivi...p__4619831 double-entry refused
Redigeret af natty d. 16/10-2011 19:34
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Robert Kronberg
kennyth skrev:
Robert Kronberg skrev:
kennyth skrev:

Hilsen, Robert

Det virker ikke som om du har læst oprindeligt indlæg helt præcist, for er er skrevet klart og tydeligt at det er blevet forværret de sidste par uger, så hvad der skete sidste år er for så vidt lige meget.
Iøvrigt er problemet jo netop at de NU aktivt stopper alle der gentagne gange laver turistvisa fra et naboland. Det betyder jo netop at de ikke kan gøre som de plejer, og ikke kan få hjælp fra div. visa service firmaer i bangkok, pattaya eller lign, som der ligeledes er beskrevet i artiklen.

Håber der findes en løsning på dette, for dette kan da kun skabe en masse problemer for et utal af farangs.

Jeg har læst dit indlæg, men det er ikke nyt, at de aktivt stopper det, og det er også, hvad jeg skriver, hvis du læser mine indlæg.

Hilsen, Robert

kennyth
Ja, jeg kan se jeg selv og stickman åbenbart er de eneste der ikke har forstået dette til fulde.
Jeg har som andre, naturligvis været klar over at der er problemer og har været de sidste år, men dette skulle tilsyneladende være en yderligere eskalation af problematikken. Men det er hvad det er , åber bare man kan finde nogle nemme måder at komme ud af problemerne på løbende.
MVH

Robert Kronberg
kennyth skrev:
Ja, jeg kan se jeg selv og stickman åbenbart er de eneste der ikke har forstået dette til fulde.
Jeg har som andre, naturligvis været klar over at der er problemer og har været de sidste år, men dette skulle tilsyneladende være en yderligere eskalation af problematikken. Men det er hvad det er , åber bare man kan finde nogle nemme måder at komme ud af problemerne på løbende.

Naturligvis eskalerer det over tid, når embassaderne/konsultaterne efterhånden har forklaret det gentagne gange til de samme mennesker.

Løsningen har du jo selv foreslået:

Et student-visa, der kan løse det kortsigtet, eller et ægteskabsvisum, som er langsigtet. Alternativt et pensionistvisum for folk over 50 år.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

kennyth
Hej Robert.
Ja, ved det der er mulige løsninger for de fleste, men hvad med mennesker som eks førtidspensionister.
Kan de godt få pensionsvisa, eller ? (De er jo under 50, og dermed ikke opfylder rettighederne for et alm retirement visa.)
Og hvad med turister som blot godt kan lide thailand og kommer der gentagne gange pr år?. Læste på thaivisa at der var en fyr som fik afslag som reel turist selv om han kun havde besøgt thailand et par gange de sidste par år, men pga der var 2 visum i passet allerede var der øjeblikkeligt afslag på visum! Virker meget groft, og håber ikke dette er fremtiden, for så kan jeg godt se problemer forude for et utal af mennesker.
Grunden til jeg tager dette lidt sort på hvidt / extremt, er fordi jeg syntes tit thaierne laver love og ændringer uden at tage højde for hverken det ene eller andet.
MVH

tingtong
reglerne er rimelig klare:

Turist visum:

Da der er konstateret flere tilfælde, hvor ansøgere er rejst ind i Thailand på turist visum og misbrugt dette til at søge arbejde under deres ophold og derefter søgt om nyt turist visum i nabolandene, vil ansøgere om sådant visum fornyelse vil være tilbøjelig for at få afslag på deres ansøgning, da deres formål ikke er turisme, men at fortsætte deres illegale ansættelse, hvilket er ulovligt. Dette er i henhold til Immigations Lov B.E. 2522, som anfører, at visumansøgere skal angive deres virkelige formål med besøg i Thailand. Hvis det kan konstateres, at ansøgerens virkelige hensigt er skjult, vil ansøgningen om visum blive afslået.

Venligst bemærk, at ansøgeres hensigt med gentagne udrejse og indrejse i Thailand med turist visum udstedt af Kongelige Thailandske Ambassader eller Konsulater i nabolandene efter udløb af visum, vil blive betragtet som forsøg på at skjule det reelle formål med besøg i Thailand. Derfor vil disse visumansøgninger blive afslået.

kennyth
Hvilke visum skal en person så søge hvis han/hun er pensionist eller blot har sparet sammen til et dejligt ferie år under sydens sol, under 50år, ikke arbejder pt, men gerne vil bo i thailand ?
Det kan jo, ifølge reglerne ikke blive et turist visum, da dette officielt kun er gangbart 90 dage, hvorefter han/hun ikke er velkommen igen før om 3-4mnd senere.
MVH

Anonym Bruger
Hej.

Jeg er FP under de 50 år, ankom uden visa og fik 30 dage, så tog jeg turen til Vientiane og fik et Non O Single 90 dage fra Vientiane, jeg er ikke gift, de ville bare se min leje kontrakt, min pension papir oversat til english fra den Danske Ambassade (hvad jeg få pr måned i baht)..

Efter 3 måned tog jeg turen igen til Vientiane og fik 90 dage Non O single igen uden problem, har ikke haft problemer med at få Non O single 90 dage, men skal ikke kunne sige hvad der er sket for andre...
Da jeg kom 2 gang, havde jeg kopi med af mine 2 kørekort med, som de var ekstra glade for...

Nu er jeg starte på ED-Visa pga jeg gerne vil lære sproget, samt lidt nemmer Visa de næste 10 år, som er max man kan være på ED-Visa (dog skal jeg bestå en thai prøve hver år på thai)

Inden for de 10 år rammer jeg jo 50 år, så bliver det hele nemmer, hvis regelen ikke bliver lavet om inden den tid...

For mig er ED-Visa billige pr år, frem for mine Visa run, da jeg ikke kan holde til de nonstop tur/retur i mini van.
Så for mig er det en god måde med ED-Visa, samt aldrig skidt at lære sproget, nu da jeg har valgt at bo her i lang tid, måske resten af mit liv....

Som FP og 50 år som det er nu, er det nemt at opholde sig her i thailand...

Som folkepensionist (så vidt jeg har forstå det på dem jeg kender der er det)
Dele de det op, med indtægt+formue...så med Grundbeløbet+ATP samt nogle har en privat pension opsparing, og nogle penge i banken, kan det lade sig gøre for dem...

Top High Class Fashion
Ja og det nye er at man nu også skal vise syge forsikring der dækker op til 1.5 million THB hvis man vil have 1 års visa men det har de fleste da forhåbentlig har lige fornyet mit og de ville se forsikring der var en svensker der ikke havde forsikring han fik ikke 1 års visa men 30 dage og skal derefter starte forfra igen
Paco Casa Excuslive Handbags

http://thaidanrej...ejser.html

http://thaidanrejser.blogspot.com
Spring til debat: