Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Artikel om Dansk-Thailandske ægteskaber
|
|
| goldfireson |
Lagt på d. 20/10-2011 15:46
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hej allesammen, jeg synes det er nogle spændende og saglige diskussioner, der foregår her på sitet. Jeg forstår udmærket, hvorfor I er blevet forelskede i Thailand, dets kultur og kvinder. Jeg er selv journalist på JydskeVestkysten, hvor jeg vil beskrive dansk-thailandske ægteskaber. Der er desværre også nogen af disse ægteskaber, der ikke ender lykkeligt, og jeg vil gerne også gerne beskrive de vanskeligheder, der kunne opstå ved et dansk-thailandsk ægteskab. Så hvis der er nogle af jer fantastiske brugere, der er blevet skilt eller står i skilsmisse med en thailænder, eller en thailænder der er skilt fra en dansker, så må I meget gerne kontakte mig, så vi kan tage en snak. Jeg kan kontaktes på telefon: 27716484 eller 79124633 Mail: Jeg glæder mig til at høre fra jer ![]() på forhånd tak Kenny Guldbrandsen |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 20/10-2011 16:09
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Jeg er ikke sikker på om jeg bryder mig om din indfaldsvinkel. Ved nærmere eftertanke, jo, så er jeg sikker. Jeg bryder mig ikke om den. Havde du nu valgt at adressere de udfordringer (ikke vanskeligheder) sammenholdt med den kulturelle/sproglige/religiøse berigelse der opstår som følge af et thai/dansk ægteskab, og som ikke nødvendigvis skal munde ud i en skilsmisse. Så havde jeg været mere tilbøjelig til at deltage. Men held og lykke med projektet. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/10-2011 16:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Kan kun tilslutte mig Rin's bekymringer. Sad lige og overvejede om din indgansvinkel skulle være "endnu en-af-de-der-historier", som har lige såå meget jornalistisk udfordring som at fodre ænder. ( De kender menuen, æder selv gammelt muggent brød. og siger som forventet: Rap Rap) Eller er du i virkeligheden interesseret i faktiske forhold og videnskabeligt redelige oplysninger om emnet. Der ligger faktisk en del forskning på området. Jeg har som tolk/juridisk rådgiver medvirket ved flere hundrede skilsmisser, separationsforhandlinger, parterapier, møder på komuner,krisecentre,advokater, politi osv. Du kan jo sende mig dit oplæg, der garanteret må indeholde mere end det indledningsvis beskrevne. Ellers forestiller jeg mig en meget skuffet redaktionschef. Du er velkommen til at sende på: |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 20/10-2011 17:44
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Så hvis der er nogle af jer fantastiske brugere. Det er da en "fantastisk" indgangsvinkel ! Jeg tror ikke han faar mange svar. |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 20/10-2011 17:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
lad os blive fri, start ikke den karussell igen..........![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 20/10-2011 19:56
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
goldfireson skrev: Hej allesammen, jeg synes det er nogle spændende og saglige diskussioner, der foregår her på sitet. Jeg forstår udmærket, hvorfor I er blevet forelskede i Thailand, dets kultur og kvinder. Jeg er selv journalist på JydskeVestkysten, hvor jeg vil beskrive dansk-thailandske ægteskaber. Der er desværre også nogen af disse ægteskaber, der ikke ender lykkeligt, og jeg vil gerne også gerne beskrive de vanskeligheder, der kunne opstå ved et dansk-thailandsk ægteskab. Så hvis der er nogle af jer fantastiske brugere, der er blevet skilt eller står i skilsmisse med en thailænder, eller en thailænder der er skilt fra en dansker, så må I meget gerne kontakte mig, så vi kan tage en snak. Jeg kan kontaktes på telefon: 27716484 eller 79124633 Mail: Jeg glæder mig til at høre fra jer ![]() på forhånd tak Kenny Guldbrandsen Det lyder rigtigt spændende, jeg ville meget gerne deltage hvis jeg opfyldte kriterierne. Er meget spændt på, hvad du kommer til til konkludere, kunne godt forestille mig, at nogen gerne vil hjælpe dig. Har checket dig på internettet, du virker til at være en ok person. |
|
|
|
| Jens Ole |
Lagt på d. 20/10-2011 19:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 156 |
Hejsa Ja nu starter karrusellen igen , siges der. Men det er jo os der starter den. Hver gang der kommer nogle herind,for at opsøge personer til projekt/artikel,er det som en rød klud for folk. Da jeg selv bor i vestjylland og holder jydskevestkysten,er jeg noget mere moderat end i andre , da jeg ved at JV er en sober avis. Umiddelbart vil jeg da syntes at få en artikel omkring de problemer man kan ryge ind i , ved ægteskab med en thaidame er en god og oplysende ting. Vi har jo masser af exempler herinde , hvor galt det kan gå , så hvorfor male fanden på væggen når der kommer en med åbenlyse tilkendegivelser om , hvad han vil skrive om. Lad os sige at han havde skrevet: Jeg vil gerne lave en artikel om de ægteskaber der bare kører på skinner,så havde i jo alligevel jordet ham,for så måtte han jo have bagtanker med dette. Sudsakhon: Hvis du nu læser hans indlæg rigtig,så kan du se , at han søger folk som er/skal skilles med en thaidame. Ikke en som har fungeret som tolk/advokat,så jeg kan ikke forstå at DU skulle have et oplæg fra ham. Mvh Jens Ole |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/10-2011 20:49
|
|
@Jens Ole Jeg er enig med din kommentar om, at det kan virke som en rød klud, når journalister opsøger folk "herinde" til de ene eller andet projekt eller artikelmateriale. Jeg kan desuden også godt forstå, at du undrer dig over hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. Men min hensigt er skam helt reel. Vil denne journalist have en sober vinkel på sin historie, eller er det bare endnu en artikel, egnet for Ugens Rapport (Det hed det, da jeg gemte det under dynen som teenager). Så det kan godt være, at han ikke søger oplysninger fra en, der faktisk ved noget om de adspurgte forhold, men bare "en eller andens tilfældige" subjektive opfattelse.. Men lige netop denne unuancerede vinkel, ville underbygge de indledende forbehold til både denne og tidligere henvendelser fra journalister. Jeg bad om et oplæg fra journalisten. Så må vi jo se i hvilken kategori den oprindelige forespørgsel kan henregnes under. Og om der er grund til at ”holde paraderne oppe”, ganske som ”vi” plejer. Eller som du selv skrev det. Er dette en rød klud? Har endnu ikke hørt noget. men giv ham lidt tid. Han har næppe en deadline lige med dette emne. Redigeret af sudsakhon d. 20/10-2011 20:55 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/10-2011 21:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg forstår ikke den negative reaktion på efterlysningen, ligesom jeg ikke forstår, at mange herinde pr. automatik skærer alle journalister over én kam. Det er rart at se, at der i hvert fald er et par stykker i denne tråd, som godt kan skelne mellem de forskellige henvendelser. I dette tilfælde virker det som en ganske sober og seriøs efterlysning. Jeg kunne bedre forstå betænkelighederne ved efterlysningen for nylig om danskere i Pattaya til et TV-program. Og skulle man endelig have betænkeligheder, kan man jo prøve at informere journalisten om, at virkeligheden måske ikke er helt som fordommene siger. Det kunne måske få vedkommende til at ændre sin vinkel. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 20/10-2011 21:34
|
|
For øvrigt, hvis man havde valgt at hjælpe med TV-udsendelsen om danskere i Pattaya, ville oplevelsen måske have svaret lidt til det her: http://bubber.tv2...-alex.html |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 20/10-2011 21:57
|
|
Nøjagtigt, Kim. Ønsker Journalisten en enkelt historie "fra vinstuen", eller er ønsket i artiklen en nøgtern gennembearbejdet historie baseret på faktum. Jeg har jo kundgjort min indsigt i rigtig mange af de efterspurgte problemstillinger. Nu må tiden vise, hvad hensigten så i virkeligheden var |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 21/10-2011 00:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
rinpoche skrev: Jeg er ikke sikker på om jeg bryder mig om din indfaldsvinkel. Ved nærmere eftertanke, jo, så er jeg sikker. Jeg bryder mig ikke om den. Havde du nu valgt at adressere de udfordringer (ikke vanskeligheder) sammenholdt med den kulturelle/sproglige/religiøse berigelse der opstår som følge af et thai/dansk ægteskab, og som ikke nødvendigvis skal munde ud i en skilsmisse. Så havde jeg været mere tilbøjelig til at deltage. Men held og lykke med projektet. Helt enig Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 21/10-2011 04:30
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
læg lige mærke til, at journalisten kalder det saglige diskussioner der foregår herinde det er der nogle der er men der er flere der ender at man sviner hinanden til, og det er jo ikke første gang at en journalist spørger herinde og har fået ,,saglige" svar fakta er at hver fjerde ægteskab i danmark ender med skilsmisse så hvorfor skulle det være mere interessant med et dansk-thai,og uanset hører man det jo nok kun fra een side. iøvrigt mener jeg at man ikke skal udlevere sit privatliv.![]() |
|
|
|
| bk |
Lagt på d. 21/10-2011 04:34
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 64 |
Kort.... Dybt uinteressant at skrive/fortælle om hvad der gik galt. Brug krudtet på at lære om kultur forskelle ! |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 21/10-2011 05:20
|
|
bk skrev: Kort.... Dybt uinteressant at skrive/fortælle om hvad der gik galt. Brug krudtet på at lære om kultur forskelle ! I gør da også alt for at modbevise, at "det er nogle spændende og saglige diskussioner" herinde. bk, først fortæller du, det er uinteressant, hvad der gik galt. Og så henviser du i stedet til en af årsagerne til, at det kan gå galt. Det er jo netop den slags, der efterlyses, bare mere uddybet end "kultur". Det kunne være sjovt at se, hvordan en journalist skulle henvende sig herinde for at blive taget alvorligt. I dette tilfælde ser det ud som om, resultatet er tænkt som en artikel, der skal hjælpe alle, der er gift med en Thai eller som overvejer at blive det. Så de kan undgå de fælder, der kan være, når man gifter sig med en fra et land langt væk og med en anden kultur. Jeg håber, der er nogle, som svarer journalisten direkte, for sådan en artikel vil være både interessant og hjælpsom. Jeg har forståelse for, at man ikke skal udlevere sit privatliv, men man kan jo bare sige, at man ikke ønsker sit navn i avisen. sudsakhon vil nok være en guldgrube for journalisten, men personlige fortællinger vil ganske givet også være interessante. sudsakhon, oplæg til artikler er sjældent mere udspecificerede end det, vi er blevet præsenteret for her. Tværtimod. |
|
|
|
| bimmelim |
Lagt på d. 21/10-2011 06:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 571 |
Jens Ole skrev: Hejsa Da jeg selv bor i vestjylland og holder jydskevestkysten,er jeg noget mere moderat end i andre , da jeg ved at JV er en sober avis. Mvh Jens Ole Holder også selv JV i mit firma. ( mine ansatte kan godt lide at læse sporten, om vores lokale fodboldhold ) Må sige at de ikke er en skid bedre end andre sladderblade som BT og Ekstra Bladet. Jeg ville under ingen omstændigheder være med at fortælle om mit privatliv til JV. De har prøvet at fortælle om mit en gang før, hvor de ikke helt skrev hvad de lovede, ja og det er svært at lave om på bagefter. Så slet ingen hjælp til JV herfra...... |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 21/10-2011 08:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Egentlig kan jeg ikke forstå at disse historier bliver ved med at være så interessante for folk. "Ja", der findes mænd der forsøger at købe sig til kærligheden - og "Ja" der findes kvinder, der for at overleve indgår i ægteskaber med disse mænd. At en meget stor del af disse købe-forhold ender i skilsmisse, kan vel ikke komme som en overraskelse for nogen? - og grundene kan vel heller ikke længere overraske folk? Er ideen så med artiklen at nedgøre manden, fordi han måtte forsøge at finde kærligheden ved at købe sig til en kone? - eller sagligt og ærligt at beskrive hvorfor kvinden egentlig valgte som hun gjorde? Hvis to mennesker elsker hinanden og senere bliver skilt, så gør de det af de samme grunde verden over og uanset hvilke kulturer eller lande de er fra. Det kan f.eks. være fordi en af dem er utro eller at gnisten i forholdet simpelthen er forsvundet. Jeg tror næppe at to mennesker der elsker hinanden går fra hinanden, fordi en ene har mørkere hud end den anden, eller har et andet hovedsprog, religion og kultur. Så havde de nok ikke fundet sammen i første omgang... Så hvis journalisten leder efter en skilsmisse-historie fra to personer der tidligere og oprigtigt har elsket hinanden, så kan han ligeså godt interviewe et dansk par. Historierne vil nemlig være ens uanset om det er Dansk/Dansk eller Thai/Dansk forhold. Men held og lykke med artiklen - glæder mig til at se hvilken mand, der syntes det er smart at fortælle om hans købe-ægteskab og dets fald... For det er vel det journalisten leder efter? Redigeret af patirak d. 21/10-2011 08:55 |
|
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 21/10-2011 09:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
håber ikke lige det er en ny version af "fra Thiland til Thy" det er jeg sikker på rigtig mange ikke vil bryde sig om
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 21/10-2011 09:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
buffalo skrev: håber ikke lige det er en ny version af "fra Thiland til Thy" det er jeg sikker på rigtig mange ikke vil bryde sig om ![]() "Fra Thailand til Thy" viste verden som den også er. Efter min mening er sådanne historier helt ok. Jeg kan dog undre mig over, at folk vil være med i dem. Men nogle mennesker vil vel gøre alt for at komme i TV. Der hvor det går helt galt, er når der kun fokuseres på sådanne historier. Det giver nemligt et skævt billede af virkeligheden. For der findes faktisk også Thai/Dansk forhold, som er baseret på fuldstændig det samme grundlag som alle andre forhold rundt omkring i verden. Nemlig det at to mennesker mødes og sød musik opstår. Hudfarve, uddannelse, sprog, religion, kultur o.s.v. er i den sammenhæng underordnet. Den eneste forskel der er på sådanne forhold og alle andre "ikke-blandede" forhold, er at det dansk/thailandske par indimellem vil løbe ind i naive og halvdumme folk der har set "Fra Thailand til Thy" og tror at alle forhold er sådan. |
|
|
|
| bk |
Lagt på d. 21/10-2011 09:48
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 64 |
Kim Ludvigsen skrev: bk skrev: Kort.... Dybt uinteressant at skrive/fortælle om hvad der gik galt. Brug krudtet på at lære om kultur forskelle ! I gør da også alt for at modbevise, at "det er nogle spændende og saglige diskussioner" herinde. bk, først fortæller du, det er uinteressant, hvad der gik galt. Og så henviser du i stedet til en af årsagerne til, at det kan gå galt. Det er jo netop den slags, der efterlyses, bare mere uddybet end "kultur". Det var så din tolkning af hvad jeg skrev... kvit og frit ![]() Jeg fatter bare ikke folk gider bruge deres tid på at rode i fortid og årsager... livet skal da leves forlæns, ikk ? ;-) |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.