Se indlæg|
Opgave om migration
|
|
| thenettexd |
Lagt på d. 26/10-2011 09:49
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hej alle sammen! Jeg sidder og skriver en opgave jeg skal til eksamen i omkring migration. Mit hovedemne er baseret på filmen fra Thailand til Thy. Jeg har til opgave at beskrive Thailands økonomi og leveforhold fra 1950 til nu. Desuden skal jeg vurdere hvorfor thailændere vælger at tage til Danmark og blive gift med en dansk mand. Jeg håber ikke jeg træder på nogle ved at deltage på dette website, da mine hensigter er rent faglige. ![]() Derfor vil jeg høre om nogle kan fortælle mig hvorfor thai-kvinder tog fra Thailand og valgte at blive gift? Hvordan var forholdene derhjemme og hvordan kunne en typisk hverdag se ud for dem? På forhånd tak! ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 26/10-2011 10:02
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Hvilket niveau skriver du på? BA eller kandidat hovedfag? Du er velkommen til at sende din synopsis på: |
|
|
|
| thenettexd |
Lagt på d. 26/10-2011 12:02
|
Tjo, jeg skriver sådan "bare" en opgave, der hedder DIO.. Men det er en opgave man skal til eksamen i og vil stå på eksamensbeviset. Men er lige ved at forbedrede problemformuleringen og indsamle kilder. ![]() |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 26/10-2011 13:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Du kan finde svar på mange af dine spørgsmål i den film du omtaler eller her: Sine Plambech, http://www.thaigu...mbech2.htm mvh |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 26/10-2011 13:19
|
|
DIO er gymnasie niveau, ikke? Men du har valgt et emne, hvor der findes en masse tilgængeligt kildemateriale. Du har alle gode muligheder for at score en rigtig fin karakter. En synopsis er bare en disposition og emneafgrænsning. Du er velkommen til at sende når du har noget konkret. Så skal jeg gerne vejlede dig |
|
|
|
| thenettexd |
Lagt på d. 27/10-2011 12:21
|
Tak for hjælpen! DIO er gymnasieniveau ja. Men jeg skal overveje det med vejledningen. Min opgave SKAL nemlig ikke offentliggøres på nettet. ![]() Men har fundet en del af det i snakker om.. ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 27/10-2011 14:02
|
|
Man publicerer aldrig sit arbejde inden fremlæggelse, hverken på gymnasie- eller universitetsniveau En af de indgangsvinkler, som du næppe kommer udenom i din opgave har været omtalt herinde før: http://www.dansk-...pid=164008 Natty startede således: Jeg faldt over denne artikel idag i Politiken. Jeg synes den giver stof til eftertanke, og må indrømme at mange af Henrik Lists tanker også har været nogle af mine. Under alle omstændigheder er det sgu dejligt at artiklen blev bragt på forsiden af avisens Debat-sektion. Spændende hvilke reaktioner der kommer i deres debat :-) Men læs den selv, her på linket. http://politiken....299151.ece Jeg havde følgende kommentar, og heri kan du læse om nogle af de for dig interessante henvisninger: Ja, de efterfølgende kommentarer viser jo tydeligt, at der i et politisk ærinde blandes begreber godt og grundigt sammen. Denne politiske diskurs, med bl.a. KVINFO som katalysator, er desværre med til at gøre hele det kønspolitiske emneområde til en meget ensidig og stigmatiserende debat. I øvrigt er baggrunden for denne analyse ikke ny. Henrik List bygger bl.a. sin argumentation på den sociologiske litteratur og impiriske arbejde, som ligger 15-20 år tilbage. Han arbejde er således veldokumenteret og gennemarbejdet, men bliver som andre sociologer (som f.eks. Henrik Dahl) taget til indtægt for at bryde med en "vedtaget" dagsorden i kønspolitikken. Der er som en rød klud for de politisk korrekte, vedtagne" rigtige meninger" Selv mange af kommentarerne kaldte hans artikel for ”en provokation”. Man har så ikke opdaget at den såkaldte provokation faktisk er en side af debatten, der forsøger at nuancere denne, og det er ikke nye, til lejligheden, opfundne synspunkter Jeg kunne genkende meget at grundmaterialet fra professor Erik Cohens litteratur. Og det er da ca. 14 år siden jeg tog det fag på Københavns uni. Ret spændende læsning i øvrigt. Ret nemt at gå til.(Nemt at læse og forstå også for ikke sociologer/antropologer) Og relevant for os, der er interesseret i Thailand i et lidt bredere perspektiv. Her er et link til noget af litteraturen: http://www.dcotha...ts_id=1079 Held og lykke med din opgave. Hvis du gider at gøre bare lidt ud af opgaven er et 12-tal ganske nemt at opnå.. Det ville jo pynte gevaldigt på et eksamensbevis, ikke? |
|
|
|
| thenettexd |
Lagt på d. 27/10-2011 22:03
|
Hej Jeg har sendt min problemformulering til dig i en mail, i håb du måske kan hjælpe mig med at finde nogle tal om pengeoverførsler fra DK til Thailand. ![]() Du kan se min mail ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.