Se indlæg
 Udskriv debat
Brug af agenter..
LEICESTER
Jeg så igår et program ang. køb af feriebolig i thailand på svensk tv.
Det handler om at der nok bliver lovet lidt for meget af nogle agenter, og en del folk kommer i klemme.

Det har måske interesse for nogle heinde.

Bliver genudsendt idag .

12.35 updrag granskning på sverige 1.

Bliver også sendt lørdag og søndag.

dutling68
se her Smile

http://svt.se/ug/...i_thailand

Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

Robert Kronberg
LEICESTER skrev:
Jeg så igår et program ang. køb af feriebolig i thailand på svensk tv.
Det handler om at der nok bliver lovet lidt for meget af nogle agenter, og en del folk kommer i klemme.

Det har måske interesse for nogle heinde.

Bliver genudsendt idag .

12.35 updrag granskning på sverige 1.

Bliver også sendt lørdag og søndag.

Problemet er, udover der er plattenslagere i alle brancher, at mange agenter reelt ikke har den helt store viden omkring alle facetterne herude, og at de jo også kan komme ud for, at developeren måske lover for meget over for agenten, hvilket kan være vanskeligt for agenten at gennemskue. Dertil kommer, at de aktuelt kan være økonomisk pressede, altså både agenten og developeren.

Hvis jeg skulle købe noget herude, og jeg boede i Danmark, så ville jeg, udover at tale og mødes med agtenten, også kræve at mødes med developeren herude (hvis det er et stort firma, så en chef for afdelingen).

Grunden er, at man ofte (med eller uden agenten) ofte bliver mødt af nogle repræsentanter/sælgere herude, der mere eller mindre blot er lavtlønnede kontorassistenter, som har lært noget udenad. Det kan også være en udlænding, der er lokalt ansat, men igen så er deres indsigt ofte begrænset til at være mere eller mindre gode sælgere.

Herefter burde man efterhånden få en vis mavefornemmelse og så kan man tage den derfra.

Alt efter prisen på lejligheden/huset, samt konstruktionen, så kan man overveje, om man vil have en lokal advokat eller i det mindste en uvildig rådgiver på. Men lad mig lige slå fast, selvom mange på DTW tror det modsatte, at en advokat eller rådgiver ikke kan hindre, at developer måske snyder eller svigter. Når man bruger en advokat eller ejendomsmægler i Danmark, så har de en forsikring, men det er der ikke herude. En advokat eller rådgiver kan kun komme med kommentarer til konstruktionen og kontrakterne, men ikke til, om man får det, som man troede, hvis man i det hele taget får noget.

Hilsen, Robert

http://www.danishschool.dk/thailand/
hugoboerge
Husk at der er ligesaa mange faranger som snyder faranger som der er thaier der snyder faranger. At koebe via en farang er ikke nogen garanti overhovedet.

SteenJ
hugoboerge skrev:
Husk at der er ligesaa mange faranger som snyder faranger som der er thaier der snyder faranger. At koebe via en farang er ikke nogen garanti overhovedet.

Du har MEGET ret, desværre.
HUSK..Du SKAL redde dig selv, før du kan redde andre.

Robert Kronberg
hugoboerge skrev:

Enig, nogle har en thailandsk kontorassistent ansat og andre betaler lidt mere for en farang, der overordnet set ikke ved meget mere, men kan udtrykke sig bedre, men reelt set blot er en farang og i værste fald en nyankommen wannabe.

Derfor er mit råd, at man skal forbi sælgerne og have fat selve developeren eller i det mindste en overordnet manager (ikke blot en titel-manager), før man reelt kan få en mavefornemmelse.

Hvis man ikke har erfaring med handler, så er det derimod ikke sikkert, at den med mavefornemmelsen er nok. Altså, når noget lyder for godt eller for nemt, så er der ofte noget galt.

Typisk Thai: "no problem", "dont worry" eller "we can do" og bagefter, "we cannot (because)...".

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Lung Yao
Robert Kronberg skrev:
...................................................
Typisk Thai: "no problem", "dont worry" eller "we can do" og bagefter, "we cannot (because)...". Hilsen, Robert

Ellers de Thailandske 3M, Nej ikke dem her [img]http://solutions.3mdanmark.dk/wps/themes/html/3M.com/images/3M_Logo_45pt_95x64.gif[/img] is not a valid Image. , men dem her:

1- Mai mee .Tuttelu Tralla

2- Mai loo. hmmmm

3- Mot lew. Angel

(Øv, og hvad er det jer ser, der på hylden bag ved dig? << Oh, Sorry Sir, I forget...... >> Hammer

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: