Se indlæg|
Pointsystem
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 13/12-2011 06:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
klippet fra DR TEXT TV : DR1 S118 tir 13 dec 06:15:17 13.december dr.dk/nyheder 03:48 POINTSYSTEM ER TUNG AT ADMINISTRERE Det omstridte opholdstilladelses- pointsystem, som den tidligere regering indførte sammen med Dansk Folkeparti, er så vanskeligt at administrere, at 1.100 ansøgninger om permanent opholdstilladelse ligger uafgjorte hen i Udlændingeservice. De 1100 udlændinge må derfor vente op til 14 måneder på en afgørelse trods regler om, at sagsbehandlingstiden i Udlændingeservice maksimalt må være fem måneder. Kontorchef i Udlændingeservice, Merethe Nord Philip, siger til Berlingske, at er en af forklaringerne er, at det nye pointsystem har ført til markant flere afslag, som tager længere tid at sagsbehandle. 110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS Ja, gad vide hvornår den nye regering får taget sig sammen til at ændre på dette, før valget var der ingen slinger i valsen med hensyn til pointsystemet, men det har jo nok ikke 1. prioritet længer efter at de er kommet til magten. typisk danske politiker, ingen nævnt ingen glemt de er og bliver ikke andet end en flok levebrøds politikker. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 13/12-2011 07:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
TG950 skrev: klippet fra DR TEXT TV : DR1 S118 tir 13 dec 06:15:17 13.december dr.dk/nyheder 03:48 POINTSYSTEM ER TUNG AT ADMINISTRERE Det omstridte opholdstilladelses- pointsystem, som den tidligere regering indførte sammen med Dansk Folkeparti, er så vanskeligt at administrere, at 1.100 ansøgninger om permanent opholdstilladelse ligger uafgjorte hen i Udlændingeservice. De 1100 udlændinge må derfor vente op til 14 måneder på en afgørelse trods regler om, at sagsbehandlingstiden i Udlændingeservice maksimalt må være fem måneder. Kontorchef i Udlændingeservice, Merethe Nord Philip, siger til Berlingske, at er en af forklaringerne er, at det nye pointsystem har ført til markant flere afslag, som tager længere tid at sagsbehandle. 110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS Ja, gad vide hvornår den nye regering får taget sig sammen til at ændre på dette, før valget var der ingen slinger i valsen med hensyn til pointsystemet, men det har jo nok ikke 1. prioritet længer efter at de er kommet til magten. typisk danske politiker, ingen nævnt ingen glemt de er og bliver ikke andet end en flok levebrøds politikker. Tror næppe der bliver nogen ændring. Vores udlændingepolitik er ligeså tåbelig som vores skattetryk og de fleste danskeres tro på at Danmark er "verdens navle" og et "velfærdssamfund". Danmark er kun et velfærdsamfund for de mennesker, der ikke gider at røre en finger og som lever af systemet - for resten er det en plage. Vi formår ikke blot at skræmme udlændinge væk, som kunne have bidraget meget til vores samfund - det lykkedes også at presse driftige danskere til at bosætte sig i udlandet, hvis de møder kærligheden der. Det er skide smart... og virkelig gennemtænkt... |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/12-2011 10:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
@TG950 Ja, gad vide hvornår den nye regering får taget sig sammen til at ændre på dette, før valget var der ingen slinger i valsen med hensyn til pointsystemet, men det har jo nok ikke 1. prioritet længer efter at de er kommet til magten. typisk danske politiker, ingen nævnt ingen glemt de er og bliver ikke andet end en flok levebrøds politikker. Det må du ikke skrive. For så kommer holdningspolitiet på DTW og belærer dig om hvad du skal mene, hvordan du skal skrive om det, og hvordan du skal formulere dig. Og er du rigtig heldig bliver du også helt gratis psykoanalyseret, så dine hensigter med at skrive også bliver vendt. Noget der måske kommer helt bag på en... Jeg hørte SF i radioen i morges. Der blev((igen) flæbet om den tidligere regerings tåbelige regler. Jamen, I har jo hele tiden vidst, at I ville ændre.. Hvorfor havde I ikke noget klart? Så at reglerne er tåbelige nu, har I jo vidst hele tiden |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 13/12-2011 10:43
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
sudsakhon skrev: @TG950 Ja, gad vide hvornår den nye regering får taget sig sammen til at ændre på dette, før valget var der ingen slinger i valsen med hensyn til pointsystemet, men det har jo nok ikke 1. prioritet længer efter at de er kommet til magten. typisk danske politiker, ingen nævnt ingen glemt de er og bliver ikke andet end en flok levebrøds politikker. Det må du ikke skrive. For så kommer holdningspolitiet på DTW og belærer dig om hvad du skal mene, hvordan du skal skrive om det, og hvordan du skal formulere dig. Og er du rigtig heldig bliver du også helt gratis psykoanalyseret, så dine hensigter med at skrive også bliver vendt. Noget der måske kommer helt bag på en... Jeg hørte SF i radioen i morges. Der blev((igen) flæbet om den tidligere regerings tåbelige regler. Jamen, I har jo hele tiden vidst, at I ville ændre.. Hvorfor havde I ikke noget klart? Så at reglerne er tåbelige nu, har I jo vidst hele tiden Snup en kiks og kom videre. ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/12-2011 12:10
|
|
nåh, ja Frank. Egenligt synes jeg det er lidt synd for dig. Nu du selv nævner det. Så er de jo selv en af de, hvis intellektuelle vid er så altomfattende, at du vil regulere hvorledes universitetsuddannede skal formulere sig. Desværre kræver det vist et endnu højere niveau,end jeg så har, at forsøge at efterleve det du mener er den korrekte vej, idet du tilsyneladende ikke engang selv forstå,r hvad det egentligt er du vil have efterlevet. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 13/12-2011 13:05
|
|
sudsakhon skrev: nåh, ja Frank. Egenligt synes jeg det er lidt synd for dig. Nu du selv nævner det. Så er de jo selv en af de, hvis intellektuelle vid er så altomfattende, at du vil regulere hvorledes universitetsuddannede skal formulere sig. Desværre kræver det vist et endnu højere niveau,end jeg så har, at forsøge at efterleve det du mener er den korrekte vej, idet du tilsyneladende ikke engang selv forstå,r hvad det egentligt er du vil have efterlevet. [img]http://www.acemag.dk/images/sunday_blog/tudekiks.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/12-2011 13:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
FY-Fy, Frank , du burde skamme dig . ![]() sudsakhon skrev: nåh, ja Frank. Egenligt synes jeg det er lidt synd for dig. Nu du selv nævner det. Så er de jo selv en af de, hvis intellektuelle vid er så altomfattende, at du vil regulere hvorledes universitetsuddannede skal formulere sig. Desværre kræver det vist et endnu højere niveau,end jeg så har, at forsøge at efterleve det du mener er den korrekte vej, idet du tilsyneladende ikke engang selv forstå,r hvad det egentligt er du vil have efterlevet. Og forresten kunne du måske hjælpe mig med at forstå talemåden : Højt at flyve d... .. ..... : << kræver det vist et endnu højere niveau, end jeg så har>> For at forstå ovenstående nedladende bemærkning fra en "Universitetsuddannede" ville jeg til JUL ønske mig bogen,: [img]http://www.g.dk/images/ml/9788772/9788772431680_ml.jpg[/img] is not a valid Image. ISBN-13 9788772431680 . Redigeret af Lung Yao d. 13/12-2011 13:24 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/12-2011 13:25
|
|
NEEEEJ hvor fornemt Frank.![]() Og helt alene.. Du kan copy/paste.. Jeg har altid inderst inde været oprigtigt overbevist om, at en dag skulle du nok finde noget du var god til.. Når nu dine forsøg her er gået så galt som de gjorde. Men det slog dig ikke ud, du kæmpede.. Og tilsidst lykkedes det dig.. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 13/12-2011 13:31
|
|
sudsakhon skrev: NEEEEJ hvor fornemt Frank. ![]() Og helt alene.. Du kan copy/paste.. Jeg har altid inderst inde været oprigtigt overbevist om, at en dag skulle du nok finde noget du var god til.. Når nu dine forsøg her er gået så galt som de gjorde. Men det slog dig ikke ud, du kæmpede.. Og tilsidst lykkedes det dig.. Takker ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 13/12-2011 13:37
|
|
nej, Lung Yiao For at forstå ovenstående nedladende bemærkning fra en "Universitetsuddannede Så bør man måske læse den tråd, hvori den nedladende bemærkning optræder... Ja du har overtrådt min nedre grænse for, hvor tåbeligt personer, der er uddannet ved universitetet, kan debattere. Var du gået ud af syvende klasse, så havde jeg haft forståelse. Det er skam ikke mig, som søger at indføre regler for forskellige uddannelsers mindste niveauer for debatdeltagelse. Givet er, at uanset hvilket niveau man måtte mene sig at have erhvervet, er mit personlige niveau ikke tilstrækkeligt til at efterleve de udstukne regler. Jeg fatter nemlig ikke hvad der menes. Bogen om Tudse kunne jeg nu godt bruge alligevel. Den skal nemlig gives i gave til en, som har overrasket mig positivt i sin udvikling |
|
|
|
| lbob |
Lagt på d. 13/12-2011 15:30
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 62 |
@sudsakhon Kom nu videre! Dine indlæg begynder at være infantile, patetiske og nedladende. Det gavner ikke dette forum, når selv dem som har evnerne forfalder til den slags useriøse kommentarer. |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 13/12-2011 15:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
patirak skrev: Flot -Enig
TG950 skrev: klippet fra DR TEXT TV : DR1 S118 tir 13 dec 06:15:17 13.december dr.dk/nyheder 03:48 POINTSYSTEM ER TUNG AT ADMINISTRERE Det omstridte opholdstilladelses- pointsystem, som den tidligere regering indførte sammen med Dansk Folkeparti, er så vanskeligt at administrere, at 1.100 ansøgninger om permanent opholdstilladelse ligger uafgjorte hen i Udlændingeservice. De 1100 udlændinge må derfor vente op til 14 måneder på en afgørelse trods regler om, at sagsbehandlingstiden i Udlændingeservice maksimalt må være fem måneder. Kontorchef i Udlændingeservice, Merethe Nord Philip, siger til Berlingske, at er en af forklaringerne er, at det nye pointsystem har ført til markant flere afslag, som tager længere tid at sagsbehandle. 110 NYHEDER 760 REG.NYH. 180 NEWS Ja, gad vide hvornår den nye regering får taget sig sammen til at ændre på dette, før valget var der ingen slinger i valsen med hensyn til pointsystemet, men det har jo nok ikke 1. prioritet længer efter at de er kommet til magten. typisk danske politiker, ingen nævnt ingen glemt de er og bliver ikke andet end en flok levebrøds politikker. Tror næppe der bliver nogen ændring. Vores udlændingepolitik er ligeså tåbelig som vores skattetryk og de fleste danskeres tro på at Danmark er "verdens navle" og et "velfærdssamfund". Danmark er kun et velfærdsamfund for de mennesker, der ikke gider at røre en finger og som lever af systemet - for resten er det en plage. Vi formår ikke blot at skræmme udlændinge væk, som kunne have bidraget meget til vores samfund - det lykkedes også at presse driftige danskere til at bosætte sig i udlandet, hvis de møder kærligheden der. Det er skide smart... og virkelig gennemtænkt... DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 13/12-2011 16:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() Det kan sku ikke være meget sudsakhon efterhånden har at bestille i sin såkaldte tolke og jurist virksomhed (Det viser jo hvor meget tid du har her på siderne) derimod er han da sikkert ved at blive SPINDOKTOR for Søren Espersen![]() Ved du hvad Sudsakhon i mine og mange andres øjne burde du snart komme videre i dit liv ![]() Med venlig hilsen Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 13/12-2011 17:48
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Stop nu jeres mundhuggeri og kom tilbage til det tråden skulle handle om nemlig Pointsystemet. Admin. john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 13/12-2011 17:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
patirak skrev: Tror næppe der bliver nogen ændring. Vores udlændingepolitik er ligeså tåbelig som vores skattetryk og de fleste danskeres tro på at Danmark er "verdens navle" og et "velfærdssamfund". Danmark er kun et velfærdsamfund for de mennesker, der ikke gider at røre en finger og som lever af systemet - for resten er det en plage. . NÅ? Jeg kom igennem Uni pga den selvsamme "plage". Med gratis uddannelse og SU oven i hatten. Jeg føler, at jeg giver noget tilbage til samfundet, der tillod mig at komme igennem en uddannelse som mine forældre ikke kunne have bekostet, uden at pantsætte hytten til op over skorstenen. Og jeg giver noget tilbage med GLÆDE, for at tillade andre at få den samme mulighed. Min thailandske kone blev uddannet som dansk sygeplejerske efter en lang, sej årrække, og hvordan gik det i stand? Qva det danske velfærdssamfund, som nogle ynder at bespotte. Min ældste søn læser nu IT og kommunikation med SU. Han vil også give noget tilbage, når han er færdiguddannet. Gratis lægebehandling, hospitaler, biblioteker etc. Hvornår får kræve/klynke-mentaliteten en ende? Iøjnefaldende er det også, at de hårdeste kritikere at det danske samfund, synes at være udlandsdanskere, der på den måde ønsker over for sig selv, at forvisse sig om at deres beslutning om at relokere var den rigtige. At nedgøre Danmark i denne sammenhæng tjener dette formål. Det er så indlysende, at det gør helt ondt. Men lur mig om ikke, at hvis deres udenlandseventyr går galt, så står de og banker på døren til det samfund de fordømmer. Det er set mange gange før. Udlændingepolitikken, som mange harcellerer over bør vel ikke tjene som den brede børste, der maler hele det danske samfund. Rant over. Tak. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

: << kræver det vist et endnu højere niveau, end jeg så har>> 

derimod er han da sikkert ved at blive SPINDOKTOR for Søren Espersen