Se indlæg
 Udskriv debat
DÅRLIGE PILOTER
VIP
Jeg har flere gange noteret mig at medlemmer her på siden, har rost Turkish Airlines.

I en sådan grad, at jeg selv har overvejet, at bruge selskabet.

Disse overvejelser, har jeg ikke mere. Læs selv hvorfor:

http://www.bt.dk/...af-piloter

>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

kiml
det er derfor at de kan holde de lave priserTil hest

VIP
Jeg har den indstillig at mit liv ikke kan gøres op i sparet pris, på en fly-billet
>>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<

laodenmark
Endnu et indlæg om 'turkish' og der muligvis/ kan ikke udelukkes noget om det der skrives. Men Hvis/når der citeres anonyme piloter, så må man være lidt varsom efter min mening. Hvis det er/var ansvarlige piloter, så overlader man vel ikke passagerene i stikken. Mener helt sikkert man kan miste sin licens, eller andre sanktioner. Hvis man undlader at indberette nogen sikkerhedsbrist, Tæt på situationer mv. At de er billigere at flyve med har ikke umiddelbart noget med omtalen at gøre, medmindre de sparer på uddanelsen/lønninger og andre udgifter. Men forstår godt folk ikke vil flyve med nogen som der hersker kritik af sikkerheden. Men måske de kan flyve billigere fordi de bla. har bedre./nyere materiel ell. af andre årsager.
Stor pris er i hvert tilfælde ikke garanti for sikkerhed.
egne erfaring med dem er gode, med det er som folk skriver jo kun det i kabinen vi observere.
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

fckguld
VIP skrev:
Jeg har den indstillig at mit liv ikke kan gøres op i sparet pris, på en fly-billet
Fornuftigt.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Lung Yao
laodenmark skrev:
Endnu et indlæg om 'turkish' og der muligvis/ kan ikke udelukkes noget om det der skrives. Men Hvis/når der citeres anonyme piloter, så må man være lidt varsom efter min mening. Hvis det er/var ansvarlige piloter, så overlader man vel ikke passagerene i stikken. Mener helt sikkert man kan miste sin licens, eller andre sanktioner. Hvis man undlader at indberette nogen sikkerhedsbrist, Tæt på situationer mv. At de er billigere at flyve med har ikke umiddelbart noget med omtalen at gøre, medmindre de sparer på uddanelsen/lønninger og andre udgifter. Men forstår godt folk ikke vil flyve med nogen som der hersker kritik af sikkerheden. Men måske de kan flyve billigere fordi de bla. har bedre./nyere materiel ell. af andre årsager.
egne erfaring med dem er gode, med det er som folk skriver jo kun det i kabinen vi observere.

Nemlig, og det ville ikke undre mig at vedkommende SAS pilot som skrev artiklen i Politiken, måske havde fået afslag på sin job ansøgning hos THY ? Jeg kunne ønske mig at han gav en udførligt og nøgternt svar over HVORFOR hans arbejdsgiver(SAS) er IKKE at finde blandt de 10 beste flyselskaber i Verden:

http://www.rejsel...yselskaber
og hvorfor er netop THY rangeret som #9 (ovenikøbet foran Emirates Violin)

samt forklaring ønskes om følgende udsagn, IKKE af mig med af en ekspertspanel:

http://www.tic.tr...b-i-europa

Og NEJ, jeg får hverken rabat - retur kommission eller fri billetter hos Turkish Airlines. Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

fckguld
Lung Yao skrev:
laodenmark skrev:

Nemlig, og det ville ikke undre mig at vedkommende SAS pilot som skrev artiklen i Politiken, måske havde fået afslag på sin job ansøgning hos THY ? Jeg kunne ønske mig at han gav en udførligt og nøgternt svar over HVORFOR hans arbejdsgiver(SAS) er IKKE at finde blandt de 10 beste flyselskaber i Verden:

http://www.rejsel...yselskaber
og hvorfor er netop THY rangeret som #9 (ovenikøbet foran Emirates Violin)

samt forklaring ønskes om følgende udsagn, IKKE af mig med af en ekspertspanel:

http://www.tic.tr...b-i-europa

Og NEJ, jeg får hverken rabat - retur kommission eller fri billetter hos Turkish Airlines. Tuttelu Tralla

.
flyselskaberne vurderes ikke efter sikkerhed , men efter comfort og service- ikke fedt at sidde og spise godt , hvis piloten fejler .
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

laodenmark
helt enig FCKGuld quote :flyselskaberne vurderes ikke efter sikkerhed , men efter comfort og service- ikke fedt at sidde og spise godt , hvis piloten fejler . Unquote.

Men hvis det er så slemt vil der sikkert ske noget ,flyene blive grounded/bøder eller lignende. Jeg vil ikke ligge anonyme udtalelser som belæg for påstandene. sker der sikkerheds brud. må det da kunne bevises og have konsekvenser.
Selv uden at følge med i luftfart genereelt kan det vel siget at vore eget 'hæderkronede' selskab ikke just har nogen imponerende, safty record. DASH 8. 340'er som skrabede runway ved take of, og blev rep./ ude af drift i ca. 35 dage efterfølgende. eller incident her for nyligt (inden for det sidste år eller 2) hvor der var en 'tæt på' i forbindelse med en landing i frankrig (mener jeg det var,medvirkende årsag en opsagt træt/umotiveret /eller træt pilot) Betal bare en større pris, men er det sikre ?

jimmikoldenborg
Jeg kender en af piloterne, som har været med til at briefe aviserne. Piloterne har mange gange kontaktet ledelsen I turkish, og de har intet gjort.

Piloten stopper pr. 1 januar, da han ikke længere vil stå model til deres mangel på sikkerhed.
Man skal være ved andre, som man gerne vil have de skal være mod en selv.

http://www.koldenborg.com
laodenmark
jimmikoldenborg skrev:
Jeg kender en af piloterne, som har været med til at briefe aviserne. Piloterne har mange gange kontaktet ledelsen I turkish, og de har intet gjort.

Piloten stopper pr. 1 januar, da han ikke længere vil stå model til deres mangel på sikkerhed.

omvendt når piloten tør flyve indtil januar, kan en enkelt flyvetur vel også forsvares :-)
Ja, kan kun beklage hvis en ledelse ikke tager evt. problemer alvorligt som der skrives om. Omvendt er systemet ikke godt nok,
hvis det er pressen som skal sørge for opretholdelse af sikkerheden. Burde vel være både nationale og internationale luftfartsmyndigheder som ser brist i sikkerheden ( men det kommer sikkert efter al insider kritik)

b_j3ns3n
jeg har fløjet med dem flere gange og jeg gør det gerne igen.. hvor tit hører man om et fly fra turkish der falder ned eller der er store problemer med sikkerheden..? jeg hører mere om sas end dem.. nå men det må man jo selv vurdere..

ps
Turkish er ikke billiger end de andre.. tvært imod har betalt mere for at flyve med dem frem for LTU, air berlin, sas, fin air og andre i den kategori Smile

god jul Cheers
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

flyer
b_j3ns3n skrev:
jeg har fløjet med dem flere gange og jeg gør det gerne igen.. hvor tit hører man om et fly fra turkish der falder ned eller der er store problemer med sikkerheden..? jeg hører mere om sas end dem.. nå men det må man jo selv vurdere..

ps
Turkish er ikke billiger end de andre.. tvært imod har betalt mere for at flyve med dem frem for LTU, air berlin, sas, fin air og andre i den kategori Smile

god jul Cheers

Prøv at tjekke dette link........ Og husk faldskærm næste gang hvis du vover detMore sick Tror ikke SAS kan slå den!!!!!

http://www.guardi...sh-holland
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

b_j3ns3n
4. april 1947: SAS maskinen fra Stockholm til london forulykker i Northolt lufthavn. 25 passagerer og syv besætningsmedlemmer omkommer.

12. februar 1948: SAS-flyet »Sejr Viking« styrter ned ved Vogelberg nær Frankfurt. 21 omkommer.

8. februar 1949: Det Danske Luftfartsselskabs »Torlak Viking« på ruten Madrid-København forulykker i Øresund ved indflyvning til Kastrup. 28 mennesker omkommer.

19. januar 1960: SAS »Orm Viking« forulykker under indflyvning til Ankara, Tyrkiet. 42 personer omkommer.

13. januar 1969: SAS-maskinen »Sverre Viking« styrter i havet ud for Los Angeles. 15 personer omkommer, 17 bliver alvorligt såret.

8. oktober 2001: SAS »Lage Viking« forulykker under start fra Milanos Lufthavn. 118 mennesker omkommer, heraf var de 104 ombord på flyet, resten var lufthavnspersonale og fire om bord på et mindre Cessna-fly, SAS-flyet kolliderede med i starten.

SAS-uheld uden dræbte

19. april 1970: Brand i maskine under start fra Rom. 12 af de 65 ombordværende kvæstes.

15. september 1972: SAS-fly med 92 om bord kapres på ruten Malmø-Madrid. Ingen tilskadekomne.

30. januar 1973: Fly med 33 om bord kan ikke gå i luften i Oslo. Ingen tilskadekomne.

28. februar 1984: Et DC 10 med 177 om bord kører ud over landingsbanen i New York. Ingen tilskadekomne.

23. februar 1987: Et SAS-fly lander meget hårdt i Trondheim med 107 om bord. Ingen tilskadekomne.

27. december 1991: Et SAS-fly, type MD 80 nødlander i Gottröra på grund af overisning af vinger. 129 er om bord, én kvæstes alvorligt.

25. november 1993: Der går ild i kabinen på et MD 80-fly i København. Én kvæstes alvorligt.

3. november 1994: Et SAS-fly af typen MD 80 med 129 om bord kapres på vej til Oslo. Ingen tilskadekomne.

http://www.bt.dk/...ed-sas-fly

http://politiken....r-landing/

http://da.wikiped...n_i_Milano

Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

laodenmark
[url]http://www.bt.dk/krimi/fyret-sas-pilot-smadrer-halen-paa-fly [/url]

men tror ej heller de skulle være mere usikre, sikkert bare mere fokus på ens egen 'baghave'

Men af forrige indlæg ses ikke alle tilfælde,

flyer
b_j3ns3n skrev:
4. april 1947: SAS maskinen fra Stockholm til london forulykker i Northolt lufthavn. 25 passagerer og syv besætningsmedlemmer omkommer.

12. februar 1948: SAS-flyet »Sejr Viking« styrter ned ved Vogelberg nær Frankfurt. 21 omkommer.

8. februar 1949: Det Danske Luftfartsselskabs »Torlak Viking« på ruten Madrid-København forulykker i Øresund ved indflyvning til Kastrup. 28 mennesker omkommer.

19. januar 1960: SAS »Orm Viking« forulykker under indflyvning til Ankara, Tyrkiet. 42 personer omkommer.

13. januar 1969: SAS-maskinen »Sverre Viking« styrter i havet ud for Los Angeles. 15 personer omkommer, 17 bliver alvorligt såret.

8. oktober 2001: SAS »Lage Viking« forulykker under start fra Milanos Lufthavn. 118 mennesker omkommer, heraf var de 104 ombord på flyet, resten var lufthavnspersonale og fire om bord på et mindre Cessna-fly, SAS-flyet kolliderede med i starten.

SAS-uheld uden dræbte

19. april 1970: Brand i maskine under start fra Rom. 12 af de 65 ombordværende kvæstes.

15. september 1972: SAS-fly med 92 om bord kapres på ruten Malmø-Madrid. Ingen tilskadekomne.

30. januar 1973: Fly med 33 om bord kan ikke gå i luften i Oslo. Ingen tilskadekomne.

28. februar 1984: Et DC 10 med 177 om bord kører ud over landingsbanen i New York. Ingen tilskadekomne.

23. februar 1987: Et SAS-fly lander meget hårdt i Trondheim med 107 om bord. Ingen tilskadekomne.

27. december 1991: Et SAS-fly, type MD 80 nødlander i Gottröra på grund af overisning af vinger. 129 er om bord, én kvæstes alvorligt.

25. november 1993: Der går ild i kabinen på et MD 80-fly i København. Én kvæstes alvorligt.

3. november 1994: Et SAS-fly af typen MD 80 med 129 om bord kapres på vej til Oslo. Ingen tilskadekomne.

http://www.bt.dk/...ed-sas-fly

http://politiken....r-landing/

http://da.wikiped...n_i_Milano

For ikke at nævne alle de gange de har været forsinket...........Angry
Må sige du er gået grundigt til værks....! Ikke det hele der er af nyere dato, jeg er desværre.... eller heldigvis ikke så gammel at jeg kan huske alt det du har fundetLOL LOL

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

laodenmark
lidt nyere dato. Accident Report SK 998 / 024.August 2005/ 0622 UTC. Occurrence: A340 LN -RKF Tailstrike during takeoff at PVG

flyer
Jamen så får den da lige skvat benzin til Pfft

http://airdisaste...h+Airlines

Det er dog lidt sparsomt med oplysningerne på nogle af uheldene, det beklager jeg.

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Lung Yao
laodenmark skrev:
jimmikoldenborg skrev:
Jeg kender en af piloterne, som har været med til at briefe aviserne. Piloterne har mange gange kontaktet ledelsen I turkish, og de har intet gjort. Piloten stopper pr. 1 januar, da han ikke længere vil stå model til deres mangel på sikkerhed.

omvendt når piloten tør flyve indtil januar, kan en enkelt flyvetur vel også forsvares :-)
Ja, kan kun beklage hvis en ledelse ikke tager evt. problemer alvorligt som der skrives om. Omvendt er systemet ikke godt nok,
hvis det er pressen som skal sørge for opretholdelse af sikkerheden. Burde vel være både nationale og internationale luftfartsmyndigheder som ser brist i sikkerheden ( men det kommer sikkert efter al insider kritik)

Der er "humlen" for hele affæren, for fra mit tidligere erhverv kan jeg fortælle at een af vores hjemmehørende flyselskab ønsker ikke at deres piloter anmoder om "Stand By"(beredskab ) ved unormale operationer, da det ville stå i LOG hos selskabet og hos Luftfartmyndighederne og det ville skade flyselskabets image(Face) m.h.t. flysikkerheds statistikken. Shock
Det ville (måske) komme frem senere Hvis flyet bliver indvolveret i et alvorligt ullykke. Angry
Derfor er b_j3ns3n halv så fuldstændigt som den burde i virkeligheden være.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

flyer
Lung Yao skrev:
laodenmark skrev:
jimmikoldenborg skrev:
Jeg kender en af piloterne, som har været med til at briefe aviserne. Piloterne har mange gange kontaktet ledelsen I turkish, og de har intet gjort. Piloten stopper pr. 1 januar, da han ikke længere vil stå model til deres mangel på sikkerhed.

Der er "humlen" for hele affæren, for fra mit tidligere erhverv kan jeg fortælle at een af vores hjemmehørende flyselskab ønsker ikke at deres piloter anmoder om "Stand By"(beredskab ) ved unormale operationer, da det ville stå i LOG hos selskabet og hos Luftfartmyndighederne og det ville skade flyselskabets image(Face) m.h.t. flysikkerheds statistikken. Shock
Det ville (måske) komme frem senere Hvis flyet bliver indvolveret i et alvorligt ullykke. Angry
Derfor er b_j3ns3n halv så fuldstændigt som den burde i virkeligheden være.
.

Ja øv... jeg har selv arbejdet i selv samme selskab, men kender ikke til sådanne historier, dem holder de jo oz nok tæt til kroppen, men jeg tror såmen det samme om alle de andre flyselskaber, der er nok ikke nogen der ligger kortene 100% på bordet uden at være tvunget til det.
Min interesse for luftfart er stor så jeg har set masser af"second form disaster" og hvad de ellers hedder og der er oz nogle af de helt store selskaber som man ikke troede det om, dårlig vedligehold og pilot fejl and you name it......
Ang. SAS synz jeg at folk her er meget villige til at hakke på dem, jeg synz nu ikke det er så slemt og jeg har da fløjet med dem mange gange efterhånden, jeg tror det har meget at gøre med at folk flyver i mange timer så bliver kroppe jo oz mere træt, det undgår man jo ofte med mellemlandingerne, der får man jo rørt skankerne og får lige ligt frisk luft og fokusere på noget andet, jeg synz nu heller ikke turen med Thai er meget bedre end med SAS, jeg har oplevet både sure og søde stewadresser hos begge selskaber, så det er mig ligemeget om det er den ene eller anden, dog passer det bedst med Thai da vi ofte skal vidre nord på, derer dage jo først lige begyndt, når man lander med Thai.

ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว

Watching You

Spring til debat: