Se indlæg|
Voldsom forskel.
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 21/12-2011 19:06
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 652 |
Jeg har søgt på DIREKTE fly i perioden medio Marts slut April på forskellige netsider og er faktisk blevet en del overrasket over den pris forskel der er på SAS og THAI,. Du skal smide omkring 2100 kr mere hos Thai. Man må så håbe at prisen styrt dykker for lige nu 9200 kr.....THAI.....
Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 21/12-2011 19:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Amagerdreng skrev: Jeg har søgt på DIREKTE fly i perioden medio Marts slut April på forskellige netsider og er faktisk blevet en del overrasket over den pris forskel der er på SAS og THAI,. Du skal smide omkring 2100 kr mere hos Thai. Man må så håbe at prisen styrt dykker for lige nu 9200 kr.....THAI..... ![]() Ja det kan være dyrt at have travlt, flyver man med thai lander man i bkk ved 6-7 tiden. Har man tiden og kan vente med at lande kl 1205. med afgang omtrent samme tid fra cph. ja så slipper man med 375X kr. altså 4-5 timer mere ialt, med en ryge/spisepause indlagt. Men sammenligningen holder jo ikke da det ikke direkte som skrevet i eksemplet. Men holder slet slet ikke hvis man sammenligner på komforten ( langt højere niveau i billigste eksempel) og mon dog ikke Thai kommer lidt ned pris. Men helt rigtigt hvad nylige undersøgelser lige har vist ' Danmark er et dyrt land' Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Nirvana |
Lagt på d. 21/12-2011 19:53
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 615 |
Normal pler THAI have januar udsalg med afrejse i april
Come As You Are
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 21/12-2011 23:21
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Jeg tror også de kommer endog kraftigt ned i pris, april er jo ikke ligefrem højsæson. Men med afrejse medio marts kan det jo godt være lidt dyrere. Men der er også meget (for) stor kapacitet fra Scandinavien med de nye mellemøstlige selskaber som også konkurrerer på markedet til sydøstasien. Det påvirker også prissætningen på DIREKTE fly. Jeg ville selv tage en dyb indånding, søge hver dag, lige pludselig kan der være et tilbud som er værd at slå til og så måske trække beslutningen til januar eller start februar 2012. Men som en indenfor luftfartsindustrien sagde til mig engang. det er lidt som i et lotteri, nogen gange kommer man til at betale for meget og nogen gange "vinder" man. Og så er Thai som mange tror IKKE ALTID billigere end SAS. Thais egen hjemmeside er iøvrigt altid konsekvent dyrere end danske søgesider, mens man nogen gange kan finde tilbud på SAS' hjemmeside som ikke kan findes på andre sider. Har selv været heldig med sådanne priser som de ikke engang "reklamerede" med. Redigeret af natty d. 21/12-2011 23:29 Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 21/12-2011 23:44
|
|
Ja, det er bare fint med noget mere konkurrence, så det må komme kunderne tilgode. bare der ikke bliver sparet på sikkerheden i det lange løb. Men ser overhovedet heller ingen grund til at købe i det prisleje som nævnt først i tråden. De kan vel dårligt stige til højere priser udenfor højsæsonen, vil tro de falde 'as ususal' for årstiden. og ja Natty. helt korrekt nogen gange har SAS billigere priser på deres egen web end andre steder, og nogen gange omvendt. en årsag er at ikke alle deres billetter bliver lagt ud på Amadeus booking systemet. Så nogen gange har SAS interne billetsystem udsolgt af billige billetter, andre gange findes de billige kun internt. forskellen i hvilke billet det er kan ses på booking ref.. 5 contra 6 bogstaver/tal i bookingen. den enes skal bruges som ref. på sas egen web, den anden ref skal bruge i *check my trip* amadeus Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| jc |
Lagt på d. 22/12-2011 09:49
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 597 |
THAIs billigste billetter til forår/sommer er p.t. Q-class billetter til ca. kr. 9.000. Når THAI i løbet af januar offentligør deres billetpriser for forår/sommer/efterår 2012 kommer der også V og W-class billetter, som er betydeligt billigere. Sådan er det år efter år.
Boet i Bangkok 1980-1983.
|
|
|
|
| L |
Lagt på d. 22/12-2011 10:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
laodenmark skrev: Amagerdreng skrev: Jeg har søgt på DIREKTE fly i perioden medio Marts slut April på forskellige netsider og er faktisk blevet en del overrasket over den pris forskel der er på SAS og THAI,. Du skal smide omkring 2100 kr mere hos Thai. Man må så håbe at prisen styrt dykker for lige nu 9200 kr.....THAI..... ![]() Ja det kan være dyrt at have travlt, flyver man med thai lander man i bkk ved 6-7 tiden. Har man tiden og kan vente med at lande kl 1205. med afgang omtrent samme tid fra cph. ja så slipper man med 375X kr. altså 4-5 timer mere ialt, med en ryge/spisepause indlagt. Men sammenligningen holder jo ikke da det ikke direkte som skrevet i eksemplet. Men holder slet slet ikke hvis man sammenligner på komforten ( langt højere niveau i billigste eksempel) og mon dog ikke Thai kommer lidt ned pris. Men helt rigtigt hvad nylige undersøgelser lige har vist ' Danmark er et dyrt land' Hvem er det man kan flyve med til 375x og hvor du siger komforten er højere ? Og hvor lang tid har man så og i hvilken lufthavn ? På forhånd tak |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 22/12-2011 10:39
|
|
L skrev: laodenmark skrev: Amagerdreng skrev: Jeg har søgt på DIREKTE fly i perioden medio Marts slut April på forskellige netsider og er faktisk blevet en del overrasket over den pris forskel der er på SAS og THAI,. Du skal smide omkring 2100 kr mere hos Thai. Man må så håbe at prisen styrt dykker for lige nu 9200 kr.....THAI..... ![]() Ja det kan være dyrt at have travlt, flyver man med thai lander man i bkk ved 6-7 tiden. Har man tiden og kan vente med at lande kl 1205. med afgang omtrent samme tid fra cph. ja så slipper man med 375X kr. altså 4-5 timer mere ialt, med en ryge/spisepause indlagt. Men sammenligningen holder jo ikke da det ikke direkte som skrevet i eksemplet. Men holder slet slet ikke hvis man sammenligner på komforten ( langt højere niveau i billigste eksempel) og mon dog ikke Thai kommer lidt ned pris. Men helt rigtigt hvad nylige undersøgelser lige har vist ' Danmark er et dyrt land' Hvem er det man kan flyve med til 375x og hvor du siger komforten er højere ? Og hvor lang tid har man så og i hvilken lufthavn ? På forhånd tak Søgte som trådstarteren havde søgt. af medio marts 15 marts og hjem 30 april. der kom emirates op. lander i dubai lige før midnat og flyver igen ved 3 tiden. Og bare det det er nyere fly (sidste leg er 380'er) giver en højre komfort i sagens natur.(bedre intertainment system, midndre støj mv) At man så måske tilmed oplever deres service som værende bedre. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 22/12-2011 11:15
|
|
Det kan godt være man kan få billet til 375X men prøv at kikke på samlet rejse tid hver vej ?? Ud ca 25 til 36 timer hjem ca det samme antal timer.. Det er meget mere end de 3 timer du beskriver men fortæl-fortæl så vi andre kan få mulighed få en rejse til billigere penge (ved slå til pris nu 0-)))))) og os der måske ikke kan vente....på LOS.....
|
|
|
|
| DKPete |
Lagt på d. 22/12-2011 11:43
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 594 |
SAS plejer at have "udsalg" 31.12/01.01 - sidste år kunne man spare ca. 500 pr billet... jeg skal afsted omkring 01.04 og jeg venter til efter nytår :-) Orker iøvrigt heller ikke 25-30 timers rejsetid for at spare en tudse... |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 22/12-2011 12:29
|
|
Amagerdreng skrev: Det kan godt være man kan få billet til 375X men prøv at kikke på samlet rejse tid hver vej ?? Ud ca 25 til 36 timer hjem ca det samme antal timer.. Det er meget mere end de 3 timer du beskriver men fortæl-fortæl så vi andre kan få mulighed få en rejse til billigere penge (ved slå til pris nu 0-)))))) og os der måske ikke kan vente....på LOS..... ![]() Lad nu være. prisen og tiderne jeg opgav passede på det tidspunkt. Og det ændrer sige hele tiden. så 0315 ab dubai er måske udsolgt med billige afgang. nu er der til 39xx tor, 15. mar 14:00 CPH BKK 18:40 1 stop via DXB (22:40) Emirates Hjemrejse man, 30. apr 02:40 BKK CPH 13:10 1 stop via DXB (15:30) Emirates Så kan kun opfordre folk til at checke ofte. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 22/12-2011 12:40
|
|
OK OK RO på NU.... Her snakker vi både om rejsetider om penge .. Jeg gider ikke en rejse på mere en højst 15 timer og vil meget gerne betale mere for direkte fly... Og det var jo faktisk det jeg startede denen tråd om.. Men selvfølgelig er alle råd (til mig og andre) velkommende....At priser ændrer sig fra dag til dag ja time til time ved vi da alle sammen godt.. Smid is på og jeg ( vi ) modtager alle gode råd og sikker på jeg ( vi ) alle sammen gerne hører når nogle ser billige billetter både med stop og direkte.... Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
|
| L |
Lagt på d. 22/12-2011 13:48
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 511 |
ENIG Kan godt leve med 3 timers mellemlanding og ventetid i en lufthavn, men bestemt ikke 10-12 timer. Det gider man ikke alene og den går slet ikke med to små børn....hehe Jeg har også kun set Emirates med ca 22 timer rejse. Men kan flyene anbefales vil jeg da prøve at søge lidt mere på dem. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/12-2011 14:06
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Amagerdreng skrev: Come on Jeg har søgt på DIREKTE fly i perioden medio Marts slut April på forskellige netsider og er faktisk blevet en del overrasket over den pris forskel der er på SAS og THAI,. Du skal smide omkring 2100 kr mere hos Thai. Man må så håbe at prisen styrt dykker for lige nu 9200 kr.....THAI..... ![]() ![]() Det har du viste efter alle de år du er rejst til LOS. Går du på THAI hjemmeside får du deres "katalog pris" at vide(det som de kunne ønske sig at få for "gennemsnit billetter" ). Går du videre til Promotion siden så får du andre priser, dog ofte forbundet med en masse regler og undtagelser. De "rigtige priser"(fordelagtige for os) kommer som regel når de bliver frigivet hos rejsebureauerne. SAS afviger nogle gange ved selv at avertere på Nettet. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 22/12-2011 14:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Amagerdreng skrev: OK OK RO på NU.... Her snakker vi både om rejsetider om penge .. Jeg gider ikke en rejse på mere en højst 15 timer og vil meget gerne betale mere for direkte fly... Og det var jo faktisk det jeg startede denen tråd om.. Men selvfølgelig er alle råd (til mig og andre) velkommende........Og det kan jeg ikke få til "at stemme" med Hvad du skrev i tråd starten: Du skal smide omkring 2100 kr mere hos Thai. Man må så håbe at prisen styrt dykker for lige nu 9200 kr..THAI. ![]() Hvor længe skal du være væk denne her gang ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 22/12-2011 14:27
|
|
Skal dybt beklage at rejsen, prisen med korteste connection i #2 er udsolgt til denne pris.( hvad bilder de sig ind og sælge de sidste billetter til den pris hmmmmpf) Beklager og ja, det var ikke dem med 37/26 timer. det var som jeg skrev. men er klar over at 16 timer ialt er for meget for nogle, men måske ok for andre. Og måske dem som har købt de sidste billetter til den billige pris :-) 0315 afgangen fra dubai er det ikke så ofte til billige penge, pt er den oppe på 5,5 kilo. Har forøvrigt selv booket samme afgang i januar og hjem i marts (5316 dkk) Men uanset hvad er det en jungle, og kræver overvågenhed hvis man vil finde de billige og for en gode/acceptable afgange. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Amagerdreng |
Lagt på d. 22/12-2011 15:28
|
|
Kære Lung Yao. Det var IKKE Thais hjemme side jeg fandt disse priser på men anden søgemaskine...Og ja mange gange i LOS men det var altså NU jeg kikkede på priser og blev temmelig overrasket over den store forskel. Jo der var en forskel på ca 21oo kr fra SAS til Thai. Hvad ang længde af rejse "Den holder jeg for mig selv" man ved jo aldrig hvem der følger med på DTW. Sorry to say........
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.. Jeg gider ikke en rejse på mere en højst 15 timer og vil meget gerne betale mere for direkte fly... Og det var jo faktisk det jeg startede denen tråd om.. Men selvfølgelig er alle råd (til mig og andre) velkommende....