Se indlæg|
Leje af hus på Lanta, Samui eller Koh Tao.... hvilket prisleje?
|
|
| klokkeblomst |
Lagt på d. 03/01-2012 14:29
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Da min familie og jeg vil rejse til Thailand for at slå os ned i et år, er vi nu ved at undersøge pris niveauet på et lejehus. Vi ved endnu ikke hvor vi ender med at bosætte os, men vi er umiddelbart lune på Lanta, samui og koh Tao. Vi skal bruge et hus som har køkken, bad (med varmt vand) stue og gerne 2 soveværelser. Huset skal være møbleret. Er der nogen, som kan hjælpe os med hvad vi ca. skal påtænke i husleje, så der ikke kommer nogle umiddelbart overraskelser på vores tur. Hvis der ovenikøbet er nogen, som kan hjælpe os videre med hvor vi kan søge efter sådanne lejeboliger på, vil det blive taget imod med kyshånd ![]() Al hjælp vil være skattet, så på forhånd tak ![]() mvh klokkeblomst -------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/01-2012 14:53
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
klokkeblomst skrev: Da min familie og jeg vil rejse til Thailand for at slå os ned i et år, er vi nu ved at undersøge pris niveauet på et lejehus. Vi ved endnu ikke hvor vi ender med at bosætte os, men vi er umiddelbart lune på Lanta, samui og koh Tao. Vi skal bruge et hus som har køkken, bad (med varmt vand) stue og gerne 2 soveværelser. Huset skal være møbleret. Er der nogen, som kan hjælpe os med hvad vi ca. skal påtænke i husleje, så der ikke kommer nogle umiddelbart overraskelser på vores tur. Hvis der ovenikøbet er nogen, som kan hjælpe os videre med hvor vi kan søge efter sådanne lejeboliger på, vil det blive taget imod med kyshånd ![]() Al hjælp vil være skattet, så på forhånd tak ![]() mvh klokkeblomst -------------------------------------------------------------------------------- Hej klokkeblomst, Jeg ville nok tænke mig om to gange, inden jeg ville slå mig ned på Koh Tao. Fordelen ved fx Lanta er derimod, at I er tæt på Phuket, altså med alt fra lufthavn, hospitaler til indkøbscentre. Den med varmt vand kan ordnes for få tusinde baht, så det er nok mere air-con, som du skal efterlyse, da de er noget dyrere. Hvis I skal have et rigtigt køkken, så er prisen nok noget højere, da thaiere ikke har køkkener som sådan. Hvis I derimod kan undvære et "rigtigt" køkken, men nøjes med lidt kogeplader og sådan, så tror jeg, at der er en stor besparelse at hente. Det samme gælder møbler - forventer I vestlige møbler eller thailandske møbler? Altså air-con, "køkken" og vestlige møbler eller thailandske "møbler" er noget, som i skal gøre op med jer selv først. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| klokkeblomst |
Lagt på d. 03/01-2012 15:24
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 23 |
Hej Robert Tak for dit svar. Hvorfor ville du tænke dig om mht. Tao? Vi er en familie på 4 (far, mor og vores 2 børn på 4 og 6 år) og har tidligere besøgt Tao, dog uden børn, for nogle år tilbage. Vi synes dengang det var lidt a phi phi stemmning, der var at finde på øen, da den er så lille og hyggelig. Vi vil gerne undersøge mulighederne for at min kæreste skal arbejde som dykkerinstruktør og jeg med noget frivilligt evt. på en skole. Netop derfor har vi kig på Tao, da Samui også har lufthavn.... Jeg vil meget gerne vide hvorfor du ikke anbefaler Tao som fast bopæl?? Ang. møblementet, så synes jeg ofte at det bliver for koldt med air con, så hvis der bare er fan, burde det kunne gøre det- vi tager jo fra DK, for at undgå forkølelserne Huset vi skal leje skal bare have sofa, senge/madrasser og køkkenudstyr. Jeg ved godt at thaierne som sådan ikke bruger et køkken, men hvis der bare er et par kogeplader, så man har muligheden, for at lave lidt mad, når det passer en, vil det også være fint. Så det behøver ikke være efter europæisk standard![]() Mvh klokkeblomst |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/01-2012 15:51
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
klokkeblomst skrev: Hej Robert Tak for dit svar. Hvorfor ville du tænke dig om mht. Tao? Vi er en familie på 4 (far, mor og vores 2 børn på 4 og 6 år) og har tidligere besøgt Tao, dog uden børn, for nogle år tilbage. Vi synes dengang det var lidt a phi phi stemmning, der var at finde på øen, da den er så lille og hyggelig. Vi vil gerne undersøge mulighederne for at min kæreste skal arbejde som dykkerinstruktør og jeg med noget frivilligt evt. på en skole. Netop derfor har vi kig på Tao, da Samui også har lufthavn.... Jeg vil meget gerne vide hvorfor du ikke anbefaler Tao som fast bopæl?? Ang. møblementet, så synes jeg ofte at det bliver for koldt med air con, så hvis der bare er fan, burde det kunne gøre det- vi tager jo fra DK, for at undgå forkølelserne Huset vi skal leje skal bare have sofa, senge/madrasser og køkkenudstyr. Jeg ved godt at thaierne som sådan ikke bruger et køkken, men hvis der bare er et par kogeplader, så man har muligheden, for at lave lidt mad, når det passer en, vil det også være fint. Så det behøver ikke være efter europæisk standard![]() Mvh klokkeblomst Hej klokkeblomst, Vi er alle sammen meget forskellige, men der er forskel på en ferie på Tao og at bo på Tao i flere år, men hvis det er der, hvor I har kontakterne, så er det jo nok der, hvor I skal bo. Hvorfor ikke spøre jeres kontaker om de kan hjælpe med bolig? Jeg kender intet til priserne på Tao, men selvom det er en ferie-ø, så er det vel næppe i den høje ende. Måske 10.000 baht per måned??? Hvad skal børnene lave? Jeg ville nødigt bo i sydthailand i den varme tid uden aircon, men også her er vi forskellige. Held og lykke. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 03/01-2012 17:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Et par kogeplader til gasflasker kan erhverves for ganske små midler. Når flasken er tom ringer man til gasmanden, som promte kommer med en ny og sørger for udskiftning. Ved et besøg på det lokale marked kan man blive godt ekviperet med køkkenredskaber: Et par knive, plastiktallerkener, skærebræt, bestik, glas gryder og wok. Det kan vel gøres for kr. 1.000-2.000. Simple møbler, madrasser og sengetøj koster heller ikke alverden. Derfor ville jeg næppe gøre det til et krav i søgningen på bolig i jeres situation. Uden kravet vil udbuddet være større, og chancen for at finde det gode hus med den rigtige beliggenhed være større. Og huslejen vil måske også være så lav, at det betaler for "investeringen". ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.