Se indlæg
 Udskriv debat
Spørgeskema fra Udlændingestyrelsen
AP7100
Hejsa Wink
Jeg har brug for Jeres hjælp...... alle dem der tidligere har inviteret en thai herop og fået det her spørgeskema fra Udl.styr. kan sikkert hjælpe mig. Det er første gang jeg står som inviterer og planen er, at min kone skal komme herop på et turistvisum og jeg forventer derfor, inden længe, at modtage dette spørgeskema.

Don var så flink at sende mig en kopi, da jeg ligesom gerne vil forberede mig lidt og udfylde det på forhånd, så jeg kan sende det (faxe) det samme dag som jeg vil modtage brevet.Smile Men jeg ved jo ikke helt, af gode grunde, HVOR pernitten Udl.styr. er og jeg ønsker IKKE at gøre noget forkert for så risikerer jeg jo bare at de trækker det ud !

Nå, men til mine spørgsmål om skemaet..... :

Allerede i punkt 2 går det galt ("Hvor mange dage"Wink - for, skal begge dage tælles med, altså ankomst og afgangsdato inkl. eller hvordan ?

I punkt 8, spørger de, "hvornår har du sidst mødt ansøgeren" - forstår jeg det ret, er det kun noget der skal besvares ved en kæreste og IKKE for mig, når det nu er min kone - eller hvad ?

Punkt 12... det er lidt kringlet formuleret, er det ikke..... altså, når det nu ER et familiebesøg, så skal jeg vel intet skrive ?

Punkt 13, her spørger de om hvor ansøgeren skal bo under opholdet..... ja, altså hovedsageligt skal hun bo hos mig MEN vi tager jo også ned til mine forældre, skal jeg så skrive BEGGE adresser på eller er udl. styr. lige glade ?

Punkt 26, her beder de mig om at oplyse min ægtefælles udlændingenummer, men hvad i alverden er det ? og hvor finder jeg sådan et nummer ? (er det mon hendes pas-nummer, id-kort eller hvad..?)

Punkt 27, her er jeg lidt forvirret med det der enormt lange spørgsmål omkring økonomisk sikkerhedsstillelse - for herinde på forumet samt udl. styr. pr. tlf. ved jeg nu, at jeg IKKE skal stille den der vanvittige sum penge da hun er min kone, MEN hvad skal jeg skrive ?

Svarer jeg ja, så forlanger de jo dokumentation og det skal jeg jo ikke, svarer jeg nej, virker det jo også lidt forkert... skal jeg blot undlade at besvare det punkt ?

Puha...jeg ved godt, at det var en ordenligt smøre Grin men please hjælp mig..... TUSIND TAK !! SmileSmile

Hygge Wink

high-tower
Hejsa,

Jeg skal forsøge at svare efter bedste evne Wink

De dage hvor din kone opholder sig i DK tæller - og da hun er i landet både ved ind og udrejse tæller de med.

Pkt. 8. Her skriver du"jeg har sidst mødt ansøgeren dato/sted og evt. samværets varighed - ex. 2 uger i Thailand fra - til.)

Om det er kæreste eller kone er sagen den samme - de er begge "ansøgere".

Pkt. 12 du skriver bare at det formålet med besøget er at din ægtefælle skal besøge dig.

Pkt. 13. Sagen er hvor hun skal have sin permanente adresse - altså hvis udlst vil i kontakt med hende osv. skal hun være tilknyttet en adr. - det er altså din adresse.

Om i så tager på camping i Sverige er for så vidt underordnet Wink

Pkt. 26. - Det er hvad der kommer af at tage bekymringerne på forskud! Grin - hendes udl. nummer påføres på de breve i modtager fra udlst. - herefter kan du påføre det på spørge skemaet.

Pkt. 27. Du angiver simpelthen at du under hele hendes ophold forsørger hende med kost. logi og andet underhold, samt at du naturligvis dækker hendes rejse omkostninger.

Held og lykke Wink

AP7100
Hej High-tower Wink

Tak for det - du hjalp mig da et ret godt stykke på vej, SUPER !! Smile

Hehe....ja, du har ret, det er så hvad jeg fik ud af at "komme i forvejen" mht. udlændingenummer.... så blev jeg så meget klogere (og lærte et nyt ord hehe...) Grin

Hygge !

Spring til debat: