Se indlæg|
Billet til same flyvemaskine
|
|
| km |
Lagt på d. 11/01-2012 19:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Jeg vil gerne hente kæresten hjem fra Thailand i starten af april, så vi kan flyve med samme maskine fra bkk til Kbh. Vi kan vel ikke købe billetterne nu, når vi ikke er sikre på at hun får sit turistvisum (og til hvilken dato)? Vi kan købe billetterne efter at hun har fået visum (forhåbentligt i februar), men til hvilken pris. Har I nogle gode ideer/ erfaringer/ løsninger med dette problem. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/01-2012 21:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
km skrev: Jeg vil gerne hente kæresten hjem fra Thailand i starten af april, så vi kan flyve med samme maskine fra bkk til Kbh. Vi kan vel ikke købe billetterne nu, når vi ikke er sikre på at hun får sit turistvisum (og til hvilken dato)? Vi kan købe billetterne efter at hun har fået visum (forhåbentligt i februar), men til hvilken pris. Har I nogle gode ideer/ erfaringer/ løsninger med dette problem. - Er det "rigtigt forstået" at DU p.t. er i DK, og skal flyve til TH. for at hente kæresten ? - Og hvis så, så er du lidt "usikker" om kæresten kan bookes på samme fly som dig? Hvis svaret er Ja, til begge spørgsmål så er mit umiddelbart løsning at du køber en 3mnd. billet med åbent returdato (ikke muligt på de helt billige 1 mnd. billeter). Så når du en gang er i TH. kan du reservere en billet til kæresten, da du/I skal fremvise en billet/reservation når hun skal have turistvisum. Når hendes visum er endeligt klart(bevilget) så køber og betaler hendes billet, samt at du skal vælge en afgang hvor også din returbillet kan benyttes. Det bliver nok lidt dyrere , men kan p.t. ikke se andre muligheder for at være sikre på at være i samme fly BKK-CPH. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 12/01-2012 06:36
|
Du har forstået situationen rigtigt :-) Og tak for det gode råd.... det er i hvert fald en god mulighed |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 12/01-2012 07:58
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Du tar ned til din kæreste,og har en dejlig ferie i Thailand så tar i hjem sammen når alle ting er på plads,DU BETALER HVAD DET KOSTER ! hvor svært ka"det være ? ![]() |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 12/01-2012 21:49
|
Tja hvor svært kan det være??? Tænk lige....... Starten af april...... bingo: påsque ferien..... Påsque ferien: mange rejsende..... bingo: fulde flyvemaskiner Fulde maskiner...... Bingo: meget få og dyre billetter (måske enda kun 1. kl.), hvis der er nogle tilbage. Desuden kan jeg ikke tage ugelange ferie, da jeg er i arbejde. Så kan jeg ikke bare sige til min chef at "jeg kommer hjem i løbet af april måned". Og da jeg ikke er millionær vil jeg hellere bruge pengene på at have et godt liv med kæresten, end at fyre dem af på en uplanlagt flyvetur, hvis det kan undgåes. Derfor spørger jeg om nogen har nogle gode ideer (og jeg kan ikke se at din ide skulle være speciel god). Jeg vil gerne høre om nogen har nogle konstruktive ideer (ligesom lung yao) |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 13/01-2012 01:30
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
hvad med at ordne papirarbejdet hjemmefra og inden du tar derud. Så kan du vente med at bestille billet indtil alt er OK. Din del af papirarbejdet klarer du nemt via nemid på borger.dk der laaver du invitationen til pigebarnet. Hun får udfyldt hendes del af fx robert kronbergs firma eller andre, der vrimler med hjælp til den del af opgaven. Fra du søger og alle papirer er ok, så går det under en uge til at pigebarnet har svaret. Så er du lidt kvik så re der billigere rejser i slut marts til 36oo for dig og noget dyrere for en 3 måneders billet til pigen ![]() |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 13/01-2012 10:47
|
Godt svar, men jeg har skam da gjordt min del af arbejdet (og enda udfyldt pigebarnets papirer)..... Og jeg vil gerne have at hun rejste til marts, men det er noget med at april passer bedre til at sige hendes job op og, at hun tror på "lucky numbers/ lucky days" og den tallet 9 skulle være glimrende :-). Derfor vil hun gerne rejse den 9/4. Nu har jeg da fået et par brugbare bude. Tak for det |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 13/01-2012 11:00
|
Mens jeg er igang: Er der nogen der ved hvor lang tid i forvejen man kan søge visa til DK ?- Tror at det er 60 dage i forvejen (før rejsen) - Jeg kan ikke finde noget om det på den danske ambasades hjemmeside - men er ikke sikker . |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 13/01-2012 11:43
|
Og nu kan jeg se at jeg har glemt at forklare hvorfor det skal være i april (jeg mangler jo lidt øvelse i at skrive indlæg). Jeg arbejder på en skole, og kan kun få ferie indenfor skoleferien (medmindre ekstraordinære ting sker - har brugt det et par gange de sidste par år :-) ). Derfor jeg jeg flyve omkr. den 8/ 9 april. |
|
|
|
| OleOrm |
Lagt på d. 13/01-2012 12:08
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 127 |
km skrev: Mens jeg er igang: Er der nogen der ved hvor lang tid i forvejen man kan søge visa til DK ?- Tror at det er 60 dage i forvejen (før rejsen) - Jeg kan ikke finde noget om det på den danske ambasades hjemmeside - men er ikke sikker . Der kan søges 3 måneder før. Grunden til hun vil rejse den 9.4 er noget med tallet 9 at gøre. Budha er nemlig glad for 9 tallet, så alt skal gerne være noget med 9 for mange af pigerne. Men jeg er sikker på, at du kan forklare hende fordelen ved en anden rejsedato ( penge)for jeg kan se billetterne bliver dyrere efter påske. Så forklar hende at jo dyrere billetterne er jo mindre er der til hende Det plejer at være et argument, der er tungere end hensynet til Budha ![]() troede skolerne havde lukket hele uge 14. |
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 13/01-2012 16:15
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Du kan roligt regne med at det er DYRT den 9 april, både pga den danske påske men endnu mere pga det er umiddelbart op til Songkran(thai nytår) som falder 13-15 april. Men umiddelbart efter Songkran plejer Thai at have meget billige billetter. |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 13/01-2012 16:56
|
Jeg skal nok prøve at tale hende til fornuft :-) - der er bare mange ting på en gang - Boudah, 9, hendes job, mit job, at jeg savner hende og vil gerne have hende hurtigt hjem..... Men mon ikke vi finder en løsning :-) . Jeg betaler gerne lidt ekstra hvis det kan gør hende glad (eller hvis det passer bedre). Redigeret af km d. 13/01-2012 17:16 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/01-2012 17:29
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
km skrev: Jeg skal nok prøve at tale hende til fornuft :-) - der er bare mange ting på en gang - Boudah, 9, hendes job, mit job, at jeg savner hende og vil gerne have hende hurtigt hjem..... Men mon ikke vi finder en løsning :-) . Jeg betaler gerne lidt ekstra hvis det kan gør hende glad (eller hvis det passer bedre). Måske ikke nødvendigt, idet DU skal med på returrejse,(noget andet hvis hun skulle rejse alene) prøv at forhøre dig hos fx. Emirates - Gulf Air - Qatar Airways og Turkish Airlines, hvad deres billetter koster i den ønsket periode/dage ? I skal nok døje med rejsetiden men kunne tænkes at den bliver opvejet at de sparet penge. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| fckguld |
Lagt på d. 13/01-2012 17:37
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 962 |
km skrev: Ja desværre giver alle ikke lige gode råd her- held og lykke
Tja hvor svært kan det være??? Tænk lige....... Starten af april...... bingo: påsque ferien..... Påsque ferien: mange rejsende..... bingo: fulde flyvemaskiner Fulde maskiner...... Bingo: meget få og dyre billetter (måske enda kun 1. kl.), hvis der er nogle tilbage. Desuden kan jeg ikke tage ugelange ferie, da jeg er i arbejde. Så kan jeg ikke bare sige til min chef at "jeg kommer hjem i løbet af april måned". Og da jeg ikke er millionær vil jeg hellere bruge pengene på at have et godt liv med kæresten, end at fyre dem af på en uplanlagt flyvetur, hvis det kan undgåes. Derfor spørger jeg om nogen har nogle gode ideer (og jeg kan ikke se at din ide skulle være speciel god). Jeg vil gerne høre om nogen har nogle konstruktive ideer (ligesom lung yao) DU FÅR HVAD DU GIVER
GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Det plejer at være et argument, der er tungere end hensynet til Budha