Se indlæg|
Farlige insekter i Thailand?
|
|
| Metten |
Lagt på d. 21/01-2012 14:26
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Hejsa, findes der andre farlige insekter i Thailand, ud over myg som kan bære malaira eller japansk hjernehindebetændelse? For har været ude og besøge en elefant camp i nærheden af Chiang Mai i dag, og ved en af elefanterne kunne jeg nærke noget der bed, hvor jeg så et lille sort dyr der fløj væk .. Min arm har hverken kløet eller været hævet .. Den har bare et rødt mærke der hvor insektet bed .. Da jeg er i meget tvivl om hvad det er og om det er faligt, vil jeg gerne høre om nogen kender noget til det og kan sige noget ![]() Mvh. Metten |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 16/08-2012 16:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hej, Nok en "gamle tråd", men : Det var godt at der ikke var sådan fyr du mødte : [img]http://news.mthai.com/wp-content/uploads/2012/05/500x191xghf1.jpg.pagespeed.ic.dAPYEF94B-.jpg[/img] is not a valid Image. http://www.health...etles.html http://news.mthai...64847.html Så til alle jer i LOS : Be carefull out there. Lad være med at røre ved sådan een hvis I møder den. Værst er man kan risikere at "støde" i een når man kommer kørende på motorcykel/knallert, så har man ikke en chance for at undgå dem. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/08-2012 17:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Uf, det er en grum lille fyr. Man skal da vist til at tænke sig om, inden man klasker noget, der kravler rundt på en.
|
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 18/08-2012 05:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Metten skrev: Hejsa, findes der andre farlige insekter i Thailand, ud over myg som kan bære malaira eller japansk hjernehindebetændelse? For har været ude og besøge en elefant camp i nærheden af Chiang Mai i dag, og ved en af elefanterne kunne jeg nærke noget der bed, hvor jeg så et lille sort dyr der fløj væk .. Min arm har hverken kløet eller været hævet .. Den har bare et rødt mærke der hvor insektet bed .. Da jeg er i meget tvivl om hvad det er og om det er faligt, vil jeg gerne høre om nogen kender noget til det og kan sige noget ![]() Mvh. Metten Thailand er ikke noget højrisiko område hvad det angår Malaria, og med hensyn til japansk hjernehindebetendelse så ville jeg selv vacsineres for den for nogle år tilbage, men lægen i DK sagde det var uden den store betydning hvis jeg ikke skulle i nærheden af svinefarme. og hvad du kan være blevet bidt af er meget svært at sige da dine oplysninger om dyret jo er sparsomme, men jeg er selv blevet bidt flere gange af div insekter men aldrig fået de store gener, guskelov! Redigeret af PATINYA d. 18/08-2012 05:27 |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 18/08-2012 06:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
Mit gæt er at det er en af de små fluer som kan være så irriterende, de kan bide, lidt lige som myrerne, det svider kort tid og så er det ovre. Men rigtig som Lung Yaio skriver vær glad for at det ikke er en af de afbillede, de kan gøre nas og skabe følgevirkninger. Som jeg skrev i den gamle tråd, som jeg hleer ikke kan finde, så er det meget værre med Denque myggen. Har selv måtte lægge mig på hospital 2 gange, så håber ikke jeg oplever en tredie. Heldigvis for mig var anden gang samme type som den første, så jeg slap med 10-12 dage på ryggen og diverse drop, men ca. 3 mdr. hvor alt kraft var tappet. Værre er det med min hustrus lille søster, hun har tidligere ikke kunne holde fingrene væk fra de snegel/krabber man putter i Pok-Pok, 3 gange har hun været meget syg, det er en parasit som breder sig til hele kroppen, og kommer så ud efter puppestadiet som små orme. De søger ud via øjne, næse, ører, ja alle kropsåbninger og går det helt galt så også gennem huden. Sidste gang opsøgte hun en naturlæge, da hun ikke kunne slippe af med krybet. Han kogte noget medicin og satte så en gloende hed spiseske på hendes pande. (har et billede men kan ikke fnde ud af at sætte det ind) efter 5-10 min. kom der små orme ud af panden på hende og så var hun rask men hun har stadig brandmærket i panden. Så altid tænk på at du er i troperne og der er grimme ting i naturen. Skeptikeren |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 18/08-2012 06:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Hvis man er oppe nord på er det nok især myggene man skal være bekymret for: http://www.chiang...l.com/403/ One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 18/08-2012 06:20
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Ja det da helt rgtigt at der findes farlige ting og sager i naturen her i Thailand som der gør i det meste af verden og selv i lille Danmark. Jeg synes dog ikke at der er grund til at skræmme folk unødigt med skrækhistorier, især ikke når det skinner igennem at trådstarteren ikke er alt for begejstret for insekter. Det farligste insekt her er myggen som man kan beskytte sig mod ved at klæde sig fornuftigt på og bruge myggebalsam. Lad være at bekymre dig for meget og nyd din ferie. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 18/08-2012 07:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Og så er der disse 2.. Giftige men ikke dødelige.... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Boes |
Lagt på d. 18/08-2012 09:20
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2688 |
Eller denne her. Giftig, som en hveps cirka... "The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 18/08-2012 09:21
|
Jeg er skam ikke ude på at skræmme, men trådstarteren spørger jo direkte til om der er andet end myg man skal passe på, og jeg har da hørt om 2 Faranger der intet anede om at skolependerne var giftig men troede det var et almindeligt tusindben, de tog grueligt fejl da de samlede den op. Har i mit virke ude på elefantfarmen utallige gange advaret gæsterne mod at vade rundt i kun sandaler, at træde i store røde hærmyrer er rigtigt ubehageligt. Skeptikeren |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 18/08-2012 13:17
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
De to faranger du omtaler, har ikke været uvidende, nej de har simpelthen ingen hjerne haft, hvis man kan være så DUM burde man spæres inde, så er de jo farlige for deres omgivelser også, jeg har virkelig aldrig hørt noget lignende, det svare efter min mening til at springe ned i en krokodille farm i troen om at det er badebolde.![]() |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 18/08-2012 13:35
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Tja.... der er forskel på at være dum eller uviden....![]() Jeg vil kalde det uvidenhed... Den kan have mange ben ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/08-2012 19:15
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Fido skrev: Hvis man er oppe nord på er det nok især myggene man skal være bekymret for: http://www.chiang...l.com/403/ Og pigerne ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/08-2012 19:29
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Jeg kørte i Nord Thailand... Tæt på grænsen til Cambodia. Jeg skulle tisse. Meget.! Holdt ind til siden, ved en markvej og var meget omhyggelig med, at sikre mig at der ikke var slanger. Lynede ned og.....gjorde mig umage for ikke at tisse på mine åbne sandaler. Åååååååh, det lettede. AV for fanden, hvad er det som bidder af h*-til på mine fødder.? Jeg kiggede ned og opdagede 100 vis af kæmpe myrer kravle op ad fødder og ben. De store røde. Jeg havde stillet mig lige oven på en myretue.! Det tog næsten en måned, før kløen stoppede ![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 19/08-2012 02:53
|
DK- Thi-Hi, hvad sagde jeg? For en del år siden ude på farmen, var et ungt par blevet smålune i de nedre regioner. Så om bag et træ, hvor de troede sig uset, men de tjekkede ikke for myrer, har vel været den korteste elskovsakt set nogensinde. Hold da kæft et grin alle fik, da de i bar røv og viklers rendte rundt og kløede sig over hele kroppen. Vi spulede dem med brandslangerne. Patinya! Thja, dumhed har mange ansigter, de var unge, omkring 20-22, havde vist mest lært lidt om bar-livet her inden de tog på trek i urskoven. En jeg griner meget af - endnu - var et hold russere på besøg på farmen, 2 kvinder en ung og en gammel, skulle som alle andre jo fodre elefanterne, men de var jo husmoderlige, så de skrællede lige bananerne og puttede skrællerne i papirkurven. Man kunne ligefrem se hvad elefanterne tænkte. Dette blot for at fortælle hvor lidt mennesket ved om den natur der omgiver dem. Skeptikeren |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 19/08-2012 02:58
|
DK- Thi-Hi, hvad sagde jeg? For en del år siden ude på farmen, var et ungt par blevet smålune i de nedre regioner. Så om bag et træ, hvor de troede sig uset, men de tjekkede ikke for myrer, har vel været den korteste elskovsakt set nogensinde. Hold da kæft et grin alle fik, da de i bar røv og viklers rendte rundt og kløede sig over hele kroppen. Vi spulede dem med brandslangerne. Patinya! Thja, dumhed har mange ansigter, de var unge, omkring 20-22, havde vist mest lært lidt om bar-livet her inden de tog på trek i urskoven. En jeg griner meget af - endnu - var et hold russere på besøg på farmen, 2 kvinder en ung og en gammel, skulle som alle andre jo fodre elefanterne, men de var jo husmoderlige, så de skrællede lige bananerne og puttede skrællerne i papirkurven. Man kunne ligefrem se hvad elefanterne tænkte. Dette blot for at fortælle hvor lidt mennesket ved om den natur der omgiver dem. Skeptikeren |
|
|
|
| Natpiraten |
Lagt på d. 19/08-2012 05:59
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 34 |
Sidst jeg var her skulle jeg kappe nogle grene af et stort træ, der voksede ind over mit tag. Desværre vidste jeg ikke at de store røde myrer bygger reder i træerne, så da jeg kappede grenen, angreb krybene hele mit kadaver som en flok hvepse...for 7 fingre i det bageste hul...det gjorde nas i lang tid, så pas på med at forstyrre dem.![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 19/08-2012 06:54
|
for ikke at tale om de bittesmå sataner som næsten ikke kan ses (str. mindre end et knappenålshoved) de er også røde men bider lige som de store men kun i et par timer efter biddet. Havde en koloni i haven som vi ikke kunne få ram på, først da vi fik termitter og sprøjtet for det forsvandt de, men desværre også alle mine tamme Gekkoer. De er så småt begyndt at vende tilbage i en ny bestand, men skal lige dresseres lidt. Skeptikeren |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 19/08-2012 09:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
Skeptikeren skrev: for ikke at tale om de bittesmå sataner som næsten ikke kan ses (str. mindre end et knappenålshoved) de er også røde men bider lige som de store men kun i et par timer efter biddet. Havde en koloni i haven som vi ikke kunne få ram på, først da vi fik termitter og sprøjtet for det forsvandt de, men desværre også alle mine tamme Gekkoer. De er så småt begyndt at vende tilbage i en ny bestand, men skal lige dresseres lidt. Skeptikeren Har du også de herlige Tokay-gekkoer?? De kan "bræge" ligesom en ko, og holde en vågen om natten med deres slåskampe. ![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 19/08-2012 09:57
|
Havde een for et par år siden, den havde siddeplads inde i en af stålbjælkerne, kun hovedet stak ud, men hold da op en larm når den sad inde i bjælken. Den åd for øvrigt en del af de små GinJocker. Skeptikeren |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.