Se indlæg
 Udskriv debat
Ka' jeg spare et par kroner.
Olsen99
Mange har naevnt at det ogsaa er sundt at kigge lidt indad engang imellem.

Naar det kommer til hvad man ex.vis. maa betale for en van. fra lufthavn til Bkk. prisen kan saa vaere 36 kroner pr. person...saa rynker man lidt paa naesen og taenker det maa kunne goeres billigere, ja, man vil jo helst transporteres gratis, ligesom mange helst vil have alt gratis i dette land.

Er det ikke lidt pinligt engang imellem, Thailand er ikke en Zoo, men et land fyldt med mennesker der ogsaa skal leve.....Jeg taler ikke om Thai'er der skruer prisen op, jeg taler om hvad der er fornuft contra naerrighed.

Jeg har et ex.

En bekendt af mig tager med sin kaereste til en ur-forretning faa at faa udskiftet batteriet paa kaerestens kopi ur, imens beder han om at se et ur til kaeresten til 10.000 baht. og staar stolt og fortaeller hvor smukt dette ur klaeder hendes yndige haandled, saa er batteriet skiftet...200 baht, manden er ved at besvime, han mener da godt nok at det var dyrt.....Maa jeg le ? TAK.
Olsen99.

Pas paa, der er altid en sulten grib, som kigger dig over skulderen.

rukka
Sidst jeg/vi var dér betalte jeg 20 bath efter ca. 15 min. . . det var iøvrigt en af kortning af en urrem.

Olsen99
Jep, 200 er nok i overkanten, men nu er det skrevet i forhold til at han staar og spiller moderne ang. et ur til 10 K. det er der jeg ser det ynkelige.

Samme person havde braendt sin stroemforsyning af til sin top, pris 3500 baht, han raabte pis og fuck i forretningen, hvem tror du der var mest til grin ?
Olsen99.

bk
Bilvask i dag
360 baht incl spray på dækkene. Det ville jeg sgu ikke gi, så uden spray 280 Baht.
Og det var da ikke pga de 80 baht i prisforskel, men mere fordi alle priser blir skruet når der kommer en falang ind i shoppen!

Hentede iøvrigt bilen en time senere, betalte de 280 Baht........ og der stod den så flot og ren og med spray !!!!! Grin

Olsen99
DYRT...Grin
Olsen99.

bk

Ja gu er det dyrt !
I Bulgarien gir jeg 12 leva(240 baht) for en rengøring/vask der er væsentlig bedre..... og så hænger der et nyt "juletræ" i bakspejlet bagefter Wink

AL 48
Mon ikke det har noget at gøre med moral og etik.
20baht for 15min. arbejde,- det giver en timeløn på 80baht.
Ikke meget at drive forretning for,- men fint for turisten. For de skal jo ikke snyde os, de abekatte.
Og så har jeg jo lidt at prale med derhjemme (bedre krejler end de lokale).

Kim Ludvigsen
Jeg tror, problemet er, om man føler sig snydt. Jeg kan sagtens finde på at sige nej til en pris, også selvom det er til ulempe for mig selv (fx hellere gå en halv time end at betale en overpris på 100 baht for en taxi). Og det er ikke fordi, jeg ikke har de 100 baht eller ikke under chaufføren en ordentlig løn.

Sammenligningen mellem batteriskift og nyt ur holder ikke. Der er vel ingen, der er villige til at betale 50 kroner for en liter mælk, bare fordi man er villig til at betale 500 kroner for en flaske whisky (hjemme i Danmark).
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
sudsakhon
Fordi man ser på et ur til en given pris, er der vel ikke sammenhæng mellem betalingsevnen og villigheden tl at betale overpris for en anden ydelse..

Jeg var i Paris i sommer. Vi flottede os med en skrup-af middag på en michelin stjerne restaurant. Det var ikke billigt.

Men jeg var alligevel negativ, da jeg skulle betale 1 Euro for at gå på toilettet på vej hjem..
Er jeg så nærig?
Givetvis ,men 1 Euro synes jeg stadig var meget at betale per person.

I Thailand er der så F-faktoren iblandet. (F for Farang)

Gives der en pris, som jeg ved er højere end tilsvarende for en thai, køber jeg simpelthen ikke varen.
Jeg stiller mig heller ikke op og laver en scene, men takker bare pænt nej. Det kræver at man kender priserne. og nogle gange bliver man "snydt" alligevel.
Jeg mener snydt i "", da man jo selv har mulighed for at acceptere eller afslå en pris.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Olsen99
sudsakhon.

Laes nu hvad jeg skriver........Hva' du har lavet i paris har da intet med urmageren paa Phuket at goere...VEL ?
Olsen99.

Dalton
Okay, det var på Phuket!!

Tak for info...
Rolll

Dalton

Olsen99 skrev:

Naar det kommer til hvad man ex.vis. maa betale for en van. fra lufthavn til Bkk. prisen kan saa vaere 36 kroner pr. person...saa rynker man lidt paa naesen og taenker det maa kunne goeres billigere, ja, man vil jo helst transporteres gratis, ligesom mange helst vil have alt gratis i dette land.

Er det ikke lidt pinligt engang imellem, Thailand er ikke en Zoo, men et land fyldt med mennesker der ogsaa skal leve.....Jeg taler ikke om Thai'er der skruer prisen op, jeg taler om hvad der er fornuft contra naerrighed.

Jeg har et ex.

En bekendt af mig tager med sin kaereste til en ur-forretning faa at faa udskiftet batteriet paa kaerestens kopi ur, imens beder han om at se et ur til kaeresten til 10.000 baht. og staar stolt og fortaeller hvor smukt dette ur klaeder hendes yndige haandled, saa er batteriet skiftet...200 baht, manden er ved at besvime, han mener da godt nok at det var dyrt.....Maa jeg le ? TAK.

Det pinlige er vel, at forretningen forlanger 200 Baht for at skifte et batteri !

[Det er pudsigt, at hver gang jeg læser indlæg af Olsen99, så kommer jeg til at tænke på udtrykket "gammel vin på nye flasker" , suk ! Frown]

svendborg
Alle har en mening om dit Jeg skriver og dat. Jeg ytre min mening og det har da intet at goere med at vaere klogere, det er et debat forum.

alle folks meninger er vel okay, det er bare ikke altid jeg er enig.

Hallo professor, hvordan mener du selv det lyder. Du er åbenbart en ener, som kan genere alle andre, men andre må ikke deltage i dine debatter, hvis de ikke træder ind i rækken, bag dine beundrer.Kick you

AL 48
Ja hn,- du ved jo nok alt om batteripriser dernede.

Olsen99
hn.

Jeg spoerger altid om prisen foerst, saa kan jeg accepetere eller ej.

Svendborg.

Jeg genere bestemt ingen, jeg har bare en mening. Hold dig nu til traaden..Ikk" ?

Lidt komisk at visse personer letter lidt paa osteklokken, med totalt intetsigende indlaeg i forhold til traaden..Pibe
Olsen99.

AL 48 skrev:

Ja hn,- du ved jo nok alt om batteripriser dernede.

Jep, bette Anton, det gør jeg ! Pfft

AL 48
bk skrev:

Ja gu er det dyrt !
I Bulgarien gir jeg 12 leva(240 baht) for en rengøring/vask der er væsentlig bedre..... og så hænger der et nyt "juletræ" i bakspejlet bagefter Wink

Hvad med at få knaldet en under hver arm, og to i underhylerne (truckerdeodorant).rol

sudsakhon
Jamen Olsen. Så læs hvad JEG skriver.

Prisen er jo ikke angivet til at være knyttet til et specielt geografisk sted.
Det er villigheden generelt, jeg beskrev.

Så JO...
Hvis du ellers gjorde dig den ulejlighed, at læse indholdet i mit svar, ville det være tydeligt, at om den beskrevne oplevelse var i Paris, eller Phuket er fuldstændigt irrelevant

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
patirak
Olsen99 skrev:

Jeg har et ex.

Jeg er kun nærig, når det gælder hoteller og flyvebilletter.

Vil hellere brænde de penge sparet der af på mad, sprut, damer m.v.... Der er jeg så til gengæld alt andet end nærig og betaler det tingene nu engang koster.

fckguld
Olsen99 skrev:

Jep, 200 er nok i overkanten, men nu er det skrevet i forhold til at han staar og spiller moderne ang. et ur til 10 K. det er der jeg ser det ynkelige.

Samme person havde braendt sin stroemforsyning af til sin top, pris 3500 baht, han raabte pis og fuck i forretningen, hvem tror du der var mest til grin ?
10-000 bath får du sgu ikke meget ur for .Du kan få en skive med rem.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Spring til debat: