Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad skal der til ?
suthadesdame
Hej, nu har jeg gået og tænkt over dette spørgsmål for meget, så håber nogen kan komme med et godt svar...
-hvad skal der til for og ku få lov til og flytte til thailand ( har en mand som er thailænder, der kom t landet som 13årig ) og vi har 2 børn sammen, er det muligt og starte et firma op evt, og begynde og arbejde dernede?

Mvh. Lulu.

sudsakhon
Det er nemt at svare på.. Penge. Og med børn..mange penge

Med mindre man har penge med hjemmefra, skal man ikke regne med at kunne få en stabil indkomst i Thailand.

Man kan godt starte firma. Det er der skam også folk, der med succes har gjort. <m

Men inden der kommer en reel omsætning, skal der bruges...penge.

Der er mange andre overvejelser, men uden penge kommer man ikke langt

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
mpedersen024
Først og fremmest en arbejds tilladelse og så er det nok,som en start en rigtig god ide, at finde ud af, om det man påtænker at starte op,er imellem de forbudte jobs som udlænding i Thailand.

http://www.phuket...-list.html

Lung Yao
suthadesdame skrev:
Hej, nu har jeg gået og tænkt over dette spørgsmål for meget, så håber nogen kan komme med et godt svar...
-hvad skal der til for og ku få lov til og flytte til thailand ( har en mand som er thailænder, der kom t landet som 13årig ) og vi har 2 børn sammen, er det muligt og starte et firma op evt, og begynde og arbejde dernede? Mvh. Lulu.

Hej og "velkommen" igen,
Hvad med de tidligere svar du fik da du spurgte om det samme sidste år, kunne de ikke bruges ? Er han stadig KOK, og har I stadigt planer om at have jeres egen restaurant i TH. ?
Tillykke med barn nr.2 ?

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

suthadesdame skrev:

-hvad skal der til for og ku få lov til og flytte til thailand ( har en mand som er thailænder, der kom t landet som 13årig ) og vi har 2 børn sammen, er det muligt og starte et firma op evt, og begynde og arbejde dernede?

Mvh. Lulu.

for at kunne svare på de spørgsmål er det nødvendigt at vide, hvilket statsborgerskab du og din mand har.

suthadesdame
hej igen og jo tak, ja vi fik barn nr 2 i august.. Smile ..

vi begge har dansk statsborgerskab.

ja han er stadig kok på mona lisa næstved Smile og vi ku stadig godt tænke os og åbne restaurant i thailand og flytte derned.

og man kan vel egentlig godt få en opholdstilladelse hvis man har job dernede??? bare et spørgsmål

Lung Yao
suthadesdame skrev:
hej igen og jo tak, ja vi fik barn nr 2 i august.. Smile ..
vi har begge dansk statsborgerskab.
ja han er stadig kok på mona lisa næstved Smile og vi ku stadig godt tænke os og åbne restaurant i thailand og flytte derned.
og man kan vel egentlig godt få en opholdstilladelse hvis man har job dernede??? bare et spørgsmål

Som du fik svar på i tidligere tråd, bliver det meget svært, men måske ikke "umuligt" for det første er det T.I.T. og for det andet som Sudsakhon skrev så kræves det en masse penge (startkapital) som I skal gøre jer klar over, at I er "villige til at miste".
Den anden mulighed var at din mænd kunne få en kontrakt og blive ansat i en "delvis europæisk" restaurant som har brug for en europæisk uddannet kok. Men igen ville "problemet" være : Hvad så med dig og børnene ? Opholdstilladelse/work visa ?
Der er mange "tuer" på vejen, men det kunne være at lykken ville stå jer bi . Sunflower

Pøj-pøj herfra.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

sudsakhon
Det kan I også sagtens.. Men inden I når til detailplanlægning, så se på bankbogen.
Jeg vil ikke være lyseslukker, men der er ingen grund til at spilde en masse tid med at spekulere i muligheder, medmindre I har en stærk financiering.

Det er et godt råd, Lung Yao giver.

Men igen.. der er mange udgifter man ikke regner med. Bare Google priser på skolegang. Men man kan også vælge den lokale folkeskole. Uden at skulle starte en lang debat om det, så var det ikke noget jeg ville sende MINE børn hen i..

Der er sikkert brugere her på sitet, der kan informere om endnu flere udgifter, som jeg end ikke selv havde forestillet mig

Men..Også pøj pøj herfra
Redigeret af sudsakhon d. 08/02-2012 13:46

suthadesdame
kan man ikke få min kærestes søster som bor i thailand til at stå som ejer af grund og restaurant til og starte med og så på den måde komme derop? og drive det som et evt familie foretagne..

suthadesdame
hun har faktisk allerede en grund dernede som står tom, men det ikke inde i byen ,

sudsakhon
Jo, det kan du. Hvis lokaliteten er god og I stoler på personen.

Der kan laves alle mulige juridiske fiksfakserier, men langsigtet tillid bliver svær at undvære.

Med fare for at lyde som en sur gammel bankrådgiver, så synes jeg ikke at kunne fornemme ret meget substans i de beskrevne planer, udover en fiks ide med at komme afstedi varmen.
(Den har vi alle her i denne istid).

Mon ikke I ville kunne drage fordel af at sætte jer ned og bruge lidt tid på en konkret forretningsplan.

Hvis man vil, kan man også, men det kræver altså noget arbejde.
Jeg er sikker på, at har I nogle konkrete planer, men mangler råd til disse, er der mange herinde, der har den gode erfaring I mangler. Og som gerne vil svare på dette.

Robert Kronberg
Det vigtigste er, om man kan tjene penge, eller som nævnt, at man har penge nok, indtil man måske tjener penge.

Og normalt, hvis man kan tjene penge, så kan man også få en arbejdstilladelse, da de job, som udlændinge ikke må bestride, for det meste ikke giver en løn, der er høj nok... Altså giver det sig selv.

Fx kan man høre, at den eller de har en europæisk kok ansat, men så er han ikke ansat som kok, men som chefkok, hvilket giver sig selv, hvis han får 5, 10 eller 15 gange så høj løn som en Thai...

Det næste er, hvis man indvolverer en samarbejdspartner, en Thai, for at få orden i tingene, om man kan stole på denne, også som allerede nævnt, uagtet om det er en søster, men det burde kunne lade sig gøre, hvis man bruger sund fornuft, altså sund fornuft, og ikke lader sig køre rundt i manegen af samarbejspartneren.

Noget helt andet er, at det er dyrere at bo herude, end de fleste tror, altså hvis I fx gerne vil besøge Danmark alle fire en gang om året, og samtidig skal tjene lommepenge til turen, udover billetterne.

Så komme der sygeforsikringer.

Sidst, min ikke mindst, to børn, der skal i skole.

Dog er det noget billigere at bo på landet, altså ude for de store turistdestinationer.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Spring til debat: