Se indlæg
 Udskriv debat
Alternativ til Thai og deres bonus miles system...
patirak
Jeg er ved at være ret trætte af Thai Airways, da jeg synes det har været besværligt de sidste par gange at få gjort brug af de point jeg optjener.

Når jeg gerne vil benytte mig af mine reward opgraderinger, så får jeg ofte meldingen om at der enten ikke er plads på business class eller der ikke er mulighed for det, da reward-pladserne allerede er optaget. Mest fordi jeg ikke er i stand til at booke lang tid i forvejen. Det pisser mig lidt meget af...

Jeg har været Guld-medlem hos dem i snart 4 år nu og flyver ca. 110.000 til 120.000 miles med dem om året. Til Danmark mest på Premium Economy/Business og ellers på Economy på korte ture rundt i Asien. Der går vel knap en uge, før jeg sidder i et af deres fly.

I det hele taget, så kan jeg ikke se meget fordel ved at være Guld-medlem hos dem - udover hvis jeg automatisk fik Fast-Track adgang. Hvis man fik det, så kunne jeg se fordelen. Fandt for noget tid ud af, at de havde indført et Platinum Medlemsskab, som automatisk skulle give Fast Track adgang, men det krævede åbenbart, at man fløj primært på First og Royal Silk class. Det synes jeg er totalt tåbeligt. Det vigtigste må vel være at man vælger at købe hos dem og flyver meget med dem.

Jeg synes derudover deres fly (især den til Danmark) rent ud sagt er noget gammelt lort. Er mega træt af maden og jeg synes ikke servicen er så god som den har været. Da jeg stort set kun har rejst med Thai (dårlig vane) de seneste år, så kunne jeg godt tænke mig at høre, om nogen her kunne foreslå andre selskaber. Flyver som sagt mest fra BKK til DK - og ellers til landene rundt om Thailand. Er der andre måder (for almindelige mennesker) at få Fast Track adgang på, uden at skulle købe en tåbelig dyr business class billet hos Thai? Andre selskaber evt.?

bimmelim
Har desværre nøjagtig samme opfattelse af Thai.
De siger at de i 2012 vil få nyrenoverede fly Cph/Bkk.
Har også måtte booke flere måneder frem når mine point skulle bruges.
Har lige nu ret mange point på mit kort da jeg heller ikke kender mine rejseplaner flere måneder frem.
Og Thai er slet ikke billig at rejse med længere !!!
Næste vinter hvor jeg igen skal bo i Bkk bruger jeg helt sikkert et andet selskab hvis ikke tingene har ændret sig markant.
Jeg har dog brugt fasttrack de sidste par måneder i Cph.
Hold dig til venstre når du går gennem indgangen til security tjek, så kommer du gennem fasttrack.

www.kgi.dk
patirak
bimmelim skrev:

Har desværre nøjagtig samme opfattelse af Thai.
De siger at de i 2012 vil få nyrenoverede fly Cph/Bkk.
Har også måtte booke flere måneder frem når mine point skulle bruges.
Har lige nu ret mange point på mit kort da jeg heller ikke kender mine rejseplaner flere måneder frem.
Og Thai er slet ikke billig at rejse med længere !!!
Næste vinter hvor jeg igen skal bo i Bkk bruger jeg helt sikkert et andet selskab hvis ikke tingene har ændret sig markant.
Jeg har dog brugt fasttrack de sidste par måneder i Cph.
Hold dig til venstre når du går gennem indgangen til security tjek, så kommer du gennem fasttrack.

Kender godt Fast Track muligheden i KBH, men savner den virkelig i BKK nogle gange. Forrige gang ventede jeg i immigrationen i 1,5 time. Det er til at få knopper af.

Du har helt ret i at Thai Airways ikke længere er billigt. Sidst jeg skulle til Vietnam ville Thai have 450 USD for en billet, mens Vietnam Airlines kostede det halve. Tog med dem og må indrømme at det var en langt bedre oplevelse. Nyt fly, super god mad og fin service. Til gengæld var det så en del svære at kommunikere med dem over telefonen, da jeg skulle have ændret min billet hjem til BKK. Men det var alt i alt en meget bedre oplevelse. Maden med Thai på flyet fra BKK til Vietnam, er direkte uspiselig.

Jeg synes, standarden og servicen på Thai er blevet forringet år efter år. Det er som om, at de tror de kan leve kun på deres gode rygte, som de har brugt år om at opbygge.

Desuden pisser det mig af, at jo mere man betaler for billetten hos Thai, jo ældre og grimmere bliver personalet Wink Grin

Economy = Smuk ung smilende pige.
Premium Economy = Grim gammel halvsur kone.
Business Class = Virkelig grim gammel halvsur mand.

Forstår ikke forretningsmodellen. ?????

rinpoche
Så må du prøve SAS, deres personale har jo været på "smilekursus" Grin

rinpoche
patirak skrev:

Economy = Smuk ung smilende pige.
Premium Economy = Grim gammel halvsur kone.
Business Class = Virkelig grim gammel halvsur mand.

Forstår ikke forretningsmodellen. ?????

Det er - tåbeligt nok - ikke en forretningsmodel men derimod et anciennetsspørgsmål.

Ung, smuk smilende = relativ ny i jobbet
Halvsur = en del år i jobbet
Mavesur = mange år i jobbet
Grin

Jeg tror dog, at pdrhan kan gøre mine ord til skamme.
SQ. Singapore Airlines.
Redigeret af rinpoche d. 15/02-2012 22:33

Saendaeng
patirak skrev:

Jeg er ved at være ret trætte af Thai Airways, da jeg synes det har været besværligt de sidste par gange at få gjort brug af de point jeg optjener.

Når jeg gerne vil benytte mig af mine reward opgraderinger, så får jeg ofte meldingen om at der enten ikke er plads på business class eller der ikke er mulighed for det, da reward-pladserne allerede er optaget. Mest fordi jeg ikke er i stand til at booke lang tid i forvejen. Det pisser mig lidt meget af...

Jeg har været Guld-medlem hos dem i snart 4 år nu og flyver ca. 110.000 til 120.000 miles med dem om året. Til Danmark mest på Premium Economy/Business og ellers på Economy på korte ture rundt i Asien. Der går vel knap en uge, før jeg sidder i et af deres fly.

I det hele taget, så kan jeg ikke se meget fordel ved at være Guld-medlem hos dem - udover hvis jeg automatisk fik Fast-Track adgang. Hvis man fik det, så kunne jeg se fordelen. Fandt for noget tid ud af, at de havde indført et Platinum Medlemsskab, som automatisk skulle give Fast Track adgang, men det krævede åbenbart, at man fløj primært på First og Royal Silk class. Det synes jeg er totalt tåbeligt. Det vigtigste må vel være at man vælger at købe hos dem og flyver meget med dem.

Jeg synes derudover deres fly (især den til Danmark) rent ud sagt er noget gammelt lort. Er mega træt af maden og jeg synes ikke servicen er så god som den har været. Da jeg stort set kun har rejst med Thai (dårlig vane) de seneste år, så kunne jeg godt tænke mig at høre, om nogen her kunne foreslå andre selskaber. Flyver som sagt mest fra BKK til DK - og ellers til landene rundt om Thailand. Er der andre måder (for almindelige mennesker) at få Fast Track adgang på, uden at skulle købe en tåbelig dyr business class billet hos Thai? Andre selskaber evt.?

Du kan købe dig til fast track i BKK. 1000 THB for hurtig ekspedition . Eller skaffe dig et par krykker. Så ryger du i den hurtige linieWink

http://www.limous...ation.html

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Webmaster
patirak skrev:
Jeg synes derudover deres fly (især den til Danmark) rent ud sagt er noget gammelt lort.

Omkring det med flyene, så tror jeg at vi kan håbe på at der bliver gjort lidt ved dem her i nær fremtid. I hvert fald hvis vi skal tro på denne nyhed:
- 20.000 færre flysæder mellem Skandinavien og Thailand
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
natty
Jeg ved ikke hvordan man bestiller det, men
http://www.profil.../Thai.aspx
Meet & Greet i Bangkok

Bestil THAI's Royal Orchid Holidays Meet & Greet på forhånd og undgå stress og jag når du skal gennem Bangkoks store og flotte Suvarnabhumi International Airport.

Meet & Greet ved ankomst:
Du bliver mødt ved gaten og ekskorteret gennem "Fast Track" ved immigrationen samt assisteret ved bagagebåndet. Pris pr. person fra kr. 60,-

Meet & Greet ved afrejse:
Du bliver ekskorteret gennem check-in og immigrationsområdet og videre til gaten. Pris pr. person fra kr. 60,-

Lounge Service:
2½ times afslapning og forplejning i THAI's Business Class Lounge. Pris pr. person fra kr. 150,-

http://www.thaiai...geNo=26798
Bliv forkælet i Bangkok lufthavn, når du flyver med THAI
Undgå stress og jag når du skal igennem Bangkok's flotte, men meget store Suvarnabhumi International Airport. THAI's Royal Orchid Holidays tilbyder nu 3 nye og forskellige pakker, som skal gøre den til tider hektiske og stressende stund i lufthavnen til en behagelig oplevelse.

Meet and Greet - ved ankomst: Du vil blive mødt ved gaten og eskorteret gennem "Fast Track" ved immigrationen samt assisteret ved bagagebåndet.

Meet and Greet - ved afrejse: Du vil blive eskorteret gennem check-in og immigrations området og videre til gaten.

Lounge Service: 2 ½ times afslapning og forplejning i THAI's Business Class Lounge.

Pakkerne tilbydes til meget fornuftige priser, og kan købes hos dit lokale rejsebureau, hos Royal Orchid Holidays´ salgsagent Profil Rejser www.profil-rejser.dk eller direkte hos THAI.
Redigeret af natty d. 15/02-2012 22:53
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

patirak
natty skrev:

Jeg ved ikke hvordan man bestiller det, men
http://www.profil.../Thai.aspx
Meet & Greet i Bangkok

Bestil THAI's Royal Orchid Holidays Meet & Greet på forhånd og undgå stress og jag når du skal gennem Bangkoks store og flotte Suvarnabhumi International Airport.

Meet & Greet ved ankomst:
Du bliver mødt ved gaten og ekskorteret gennem "Fast Track" ved immigrationen samt assisteret ved bagagebåndet. Pris pr. person fra kr. 60,-

Meet & Greet ved afrejse:
Du bliver ekskorteret gennem check-in og immigrationsområdet og videre til gaten. Pris pr. person fra kr. 60,-

Lounge Service:
2½ times afslapning og forplejning i THAI's Business Class Lounge. Pris pr. person fra kr. 150,-

http://www.thaiai...geNo=26798
Bliv forkælet i Bangkok lufthavn, når du flyver med THAI
Undgå stress og jag når du skal igennem Bangkok's flotte, men meget store Suvarnabhumi International Airport. THAI's Royal Orchid Holidays tilbyder nu 3 nye og forskellige pakker, som skal gøre den til tider hektiske og stressende stund i lufthavnen til en behagelig oplevelse.

Meet and Greet - ved ankomst: Du vil blive mødt ved gaten og eskorteret gennem "Fast Track" ved immigrationen samt assisteret ved bagagebåndet.

Meet and Greet - ved afrejse: Du vil blive eskorteret gennem check-in og immigrations området og videre til gaten.

Lounge Service: 2 ½ times afslapning og forplejning i THAI's Business Class Lounge.

Pakkerne tilbydes til meget fornuftige priser, og kan købes hos dit lokale rejsebureau, hos Royal Orchid Holidays´ salgsagent Profil Rejser www.profil-rejser.dk eller direkte hos THAI.

Jeg skal i lufthavnen i dag og vil spørge ind til deres "Meet and Greet" service når jeg tjekker ind. Hvis man kan ryge igennem Fast Track, ved at betale sig fra det... så synes jeg det er det værd... Især hvis man lige er landet fra KBH.

Kim Ludvigsen
patirak skrev:

Jeg skal i lufthavnen i dag og vil spørge ind til deres "Meet and Greet" service når jeg tjekker ind. Hvis man kan ryge igennem Fast Track, ved at betale sig fra det... så synes jeg det er det værd... Især hvis man lige er landet fra KBH.

Tjek også lige, om den tjeneste er tilgængelig for passagerer fra andre flyselskaber. Jeg flyver ikke med Thai, men betaler da gladeligt 60 kroner eller noget i den stil for at slippe for immigration-køen.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
Spring til debat: