Se indlæg|
forsørgerpligt
|
|
| tl |
Lagt på d. 07/12-2005 00:02
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
Har de Thailadske mænd Forsørgerpligt overfor deres børn efter skilsmisse og er der noget der hedder "hustrubidrag" i Thailand (ja det er jo Thailand så de kan vel gøre som de vil ). Er der nogen der kender en webside med oplysninger om dette. |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 07/12-2005 02:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
I hvert fald ikke hvad jeg har hørt om. Det mest almindelige er at pigerne der er kommet i den situation, placerer børnene hos hendes forældre og arbejder ofte på bar. Min tidligere kæreste havde 2 børn og manden var bare smuttet uden at betale noget som helst - så det er vist desværre ret normalt. Mange børn ender desværre ofte på børnehjem, hvis familien ikke kan tage vare på dem. Der var en del i aviserne for nogle år tilbage om en præst ved navn Father Brennan som kørte et børnehjem i Pattaya. Meningerne om ham er mange og bl.a. blev han tiltalt for pædofili osv. men mange siger også han er uskyldig og har gjort det god for Thailand. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/12-2005 03:25
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Jeg kender adskillige enlige mødere herude, og ikke en eneste af dem arbejder på bar, så jeg kan næppe forstille mig, at det er almindeligt. Nogle er selvfølgelig for grimme, men flere af de enlige, jeg kender, er skam kønne nok. De enlige mødre finder et job, og nogle af dem håber så, at en ny prins dukker op. (Dermed har jeg ikke sagt noget negativt om barpiger.) Det er dog korrekt, at mange barpiger har børn og er fraskildte. Det er også korrekt, at børnene ofte havner hos forældrene, men det sker også tit, selv om man ikke er skilt. Børnene er simpelthen blot der i familien, hvor det er mest praktisk, hvis man ikke har råd eller lyst til en barnepige. Branan tog sig af hjemløse på i Pattaya, og Pattaya er et særligt fænomen pga. den voldsomme prostitutionen med der af følgende en del børn i overskud. Hvis man bliver skilt på Ampør skal der laves en bodelling, og den kan indeholde en hustru-/børne-biragsaftale. Hvis man skilles i Familie- og Børneretten kan man dømmes til bidrag. Det er ikke ualmindeligt at dømmes til at betale 20,000 per måned, hvis manden har de penge. Men hvis eksmanden er en fordrukken eller fattig Thai, så må hun finde et job, eller håbe at der falder noget af fra svigerforældrerne og forældrene. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| ben |
Lagt på d. 07/12-2005 08:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 438 |
Ja, man kan jo ikke klippe haar af en skaldet... ![]() |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 07/12-2005 15:16
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hvad der nok er vaerd at huske paa er at mange herude ikke er gifte selv om de selv betragter sig som vaerende gifte. Man har haft et hjemme bryllup og intet andet og man er ikke gift for end der er foretaget en borgerlig vielse. Er man ikke gift kan man ergo heller ikke blive skilt og det goer det meget nemmere bare at sige farvel og tak. Mange kvinder her ser det som en skam at vaere blevet forladt og vil ofte ikke nedverdige dig til at bede om bidrag fra manden selv om de lovmessigt er berettiget til det. Det skyldes ogsaa en tyrkertro paa at betaler faderen til boernene har han automatisk ogsaa ret til boernene. Det sidste er ikke tilfaeldet da moderen efter Thai lov automatisk har foreldremyndigheden dersom boernene er foedt uden for aegteskab. Tidligere var det saaledes at denne var afhengig af om barnet havde faderens efternavn eller ej og der findes stadigt embedsmaend ude i provinserne der tror at det stadigt er saadant. Kort og godt kan enhver kvinde der er enlig forsoerger soege om bifrag fra faderen og han vil i langt de fleste tilfaelde blive paalagt at betale. Maaske er der ikke noget at komme efter her og nu, men dette at der er soegt om bidrag kan goere tingene meget lettere hvis der senere opstaar en arvesag. Barnet er ogsaa arveberettiget paa lige fod med andre boern.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 07/12-2005 16:10
|
Hej, Ja, Clyde har ret i, at mange Thaiere har en sjov tendens til IKKE at registrere deres ægteskab. Myndigheder har endda forsøgt forskellige tiltag for at reklamere for registrering på ampør. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| xxxx |
Lagt på d. 07/12-2005 18:44
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1135 |
som med saa meget andet her ude saa slingrer det lidt i den retning der er nemmest.. Og der skydes meget paa de kaere Thai maend jo nogen af dem er nogle knolde, men de er nu ikke alene om at skabe problemerne... Det er ligesaa ofte kvinden der ikke vil registrere det, fordi det er nemmere at skride naar det ikke laengere er sjovt eller han forlanger hun skal lave andet end sladre med veninderne og glo tv. Faderens navn skal staa paa foedsels attesten, saa det burde vaere nemt nok at haandtere, men det kan man bestemt ikke regne med holder, for hvis hun af en eller anden grund ikke vil have den rigtige faders navn paa er det nemt at finde en anden til at skrive under. Som Robert skriver det er langt fra dem alle der ender paa en bar, det er nok snarere dem som ikke har lyst til alm arbejde. Det med at ungerne havner hos bedstemor, jeg kender flere tilfaelde hvor det skyldes regulaer dovenskab, men mange goer det da rigtig nok fordi de ikke kan faa arbejde og boene pasning til at passe sammen. Clyde har du et link hvor man kan finde reglerne / lovene, for jeg har aldrig set noget om det. Le-si |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 08/12-2005 00:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Det mest almindelige er at pigerne der er kommet i den situation, placerer børnene hos hendes forældre og arbejder ofte på bar. Du er da en meget klog mand, High Tower........sikken en gang ævl, der findes altså andet end bar-arbejde....................Man skulle jo tro, at du kun havde opholdt dig i Pattaya's minefeldt... Suk....................
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| high-tower |
Lagt på d. 08/12-2005 00:59
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 214 |
Indrømmet SUK, det skulle måske nok have været præciseret lidt mere. Hvad jeg mente var at mange piger vælger at arbejde på bar, da det giver den højeste indtjening hvis de skal forsørge børn og forældre. Netop i bar miljøet er der rigtig mange der er i den situation. - Det er nærmest mere undtagelsen end reglen hvis de ikke har børn. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 08/12-2005 01:10
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Alt forladt
555555555555555Julehilsen Suk............ ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 08/12-2005 04:02
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Hej Leif. Jeg har en stor familie hvor de fleste er advokater og i politik, saa jeg er ret sikker i min sag hvad lovgivningen angaar. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 08/12-2005 10:51
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
KronbergTH skrev: Hej, [quote]Det er også korrekt, at børnene ofte havner hos forældrene, men det sker også tit, selv om man ikke er skilt. Børnene er simpelthen blot der i familien, hvor det er mest praktisk, hvis man ikke har råd eller lyst til en barnepige. Hvor er det sandt, nogle gange spørger jeg mig selv hvorfor i herrens navn de får de børn, de ikke selv har tænkt sig at passe, må være ment som en "investering i fremtiden"! mvh rinpoche |
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 08/12-2005 16:34
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
KronbergTH skrev: Hej, Ja, Clyde har ret i, at mange Thaiere har en sjov tendens til IKKE at registrere deres ægteskab. Myndigheder har endda forsøgt forskellige tiltag for at reklamere for registrering på ampør. Jeg kender adskillige enlige mødere herude, og ikke en eneste af dem arbejder på bar, så jeg kan næppe forstille mig, at det er almindeligt. Nogle er selvfølgelig for grimme, men flere af de enlige, jeg kender, er skam kønne nok. De enlige mødre finder et job, og nogle af dem håber så, at en ny prins dukker op. (Dermed har jeg ikke sagt noget negativt om barpiger.) Hvad er grim? De grimme har faktisk en stor chance![]() Kun ca 25 % ad de faranger jeg moeder har en soed smuk og soed pige 'pige' ![]() Ca 50% gaar rundt med en gammel kaelling og man taenker tit paa hvordan de har moedt hinanden Men hun maa have nogle skjulte egenskaber som vi ikke kan se
Redigeret af MisterM d. 08/12-2005 16:36 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/12-2005 16:40
|
Hej MisterM, MisterM skrev: KronbergTH skrev: Hej, Ja, Clyde har ret i, at mange Thaiere har en sjov tendens til IKKE at registrere deres ægteskab. Myndigheder har endda forsøgt forskellige tiltag for at reklamere for registrering på ampør. Jeg kender adskillige enlige mødere herude, og ikke en eneste af dem arbejder på bar, så jeg kan næppe forstille mig, at det er almindeligt. Nogle er selvfølgelig for grimme, men flere af de enlige, jeg kender, er skam kønne nok. De enlige mødre finder et job, og nogle af dem håber så, at en ny prins dukker op. (Dermed har jeg ikke sagt noget negativt om barpiger.) Hvad er grim? De grimme har faktisk en stor chance![]() Kun ca 25 % ad de faranger jeg moeder har en soed smuk og soed pige 'pige' ![]() Ca 50% gaar rundt med en gammel kaelling og man taenker tit paa hvordan de har moedt hinanden Men hun maa have nogle skjulte egenskaber som vi ikke kan se![]() Ingen kommentarer ![]() |
|
|
|
| rolan |
Lagt på d. 08/12-2005 17:16
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 669 |
hvis man er 50 og møder en på 22 så er hun sku smuk i forhold til hvad de er vandt til at se på![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2005 17:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg er lidt forvirret MisterM naar jeg laese dit indlaeg. Hvordan kan en voksen mand dog skriver saadan. Er det mulighed for at du kan komme med en forklarene paa hvad er grunden til du skriver saadan. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| MisterM |
Lagt på d. 08/12-2005 18:56
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 471 |
thaikurt skrev: Jeg er lidt forvirret MisterM naar jeg laese dit indlaeg. Hvordan kan en voksen mand dog skriver saadan. Er det mulighed for at du kan komme med en forklarene paa hvad er grunden til du skriver saadan. Kaere thaikurt Venligst laes mit inlaeg igen ![]() Naar 2 mennesker er glade for hinanden er det da OK ![]() |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 08/12-2005 21:03
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
MisterM jeg har laest det en gang til om kan stadig ikke finde det du skriver. Men det er mere de ord du bruge over for thai jeg ikke kan lide. Og hvordan kan du sidde og skriver om hvor vidt og de er smukke eller grimme det er en gang ikke op til dig men vedkommen der kommer sammen med thaidame. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

Men hun maa have nogle skjulte egenskaber som vi ikke kan se