Se indlæg|
spædbørn
|
|
| chdyb |
Lagt på d. 04/03-2012 19:59
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 1 |
Hvordan forholder man sig med nyfødte, vacination m.m. Børnene bliver født hjemme, men er nok kun 1mdrgamle når vi flytter. Hvordan med dagpleje? Håber nogen kan hjælpe :-) Chdyb |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 04/03-2012 20:11
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Jeg henvendte mig til vores praktiserende læge her i DK, som startede vaccinationerne op. Han udstedte et vaccinationskort, men angivelse af hvilke vacciner der skal gives hvornår jf. det danske program. Vi fik de manglende vaccinationer foretaget på et hospital, vi havde tillid til. Da vi boede i BKK på det tidspunkt, valgte vi Bumrungrad International Hospital. Så vidt jeg ved, er det helt normalt for en dansk læge, at forholde sig til de problemstillinger.. Held og lykke |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 04/03-2012 20:31
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Jeg kan se at indlægget er lagt under 'danskere i Thailand' skal det så forstås at hjemme er 'Thailand'...således at I flytter fra TH til DK el? eller skal det forstås at i flytter til Thailand?? DK: Ifølge sundhedsstyrelsen skal de ikke have vacciner før efter 3 mdr i DK.....så jeg ville nok strække den således at hele programmet bliver lavet samme sted og af samme læge så forvirring undgås, da der måske gives i forskellige doser og mod forskellige sygdomme (fx Tuberkulose, gives ikke i DK). Men uanset hvor I får det gjort, så får I dokumentation, bare bed om at de skriver det tydeligt (ikke en selvfølge) og at de notere dosis mængden.. I Danmark gives Di-Te-Ki-Pol ved 3, 5 og 12 mdr, mens det i Thailand gives ved 2, 4 og 6 mdr. Det er samme antal af vacciner, men tidspunkterne og intervallerne mellem vaccinationerne varierer. se: http://www.sst.dk...udg_09.pdf samt: http://www.sundhe.../?answer=1 JS ps. mht dagpleje, så melder jeg pas hvis vi snakker DK, men de skal vel bare indskrives på Kommunens borgerservice som andre danske børn? i TH er det noget anderledes, og kommer an på hvor henne i landet vi snakker.. Redigeret af Anonym Bruger d. 04/03-2012 20:51 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 05/03-2012 07:49
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
chdyb skrev: Hvordan forholder man sig med nyfødte, vacination m.m. Børnene bliver født hjemme, men er nok kun 1mdrgamle når vi flytter. Hvordan med dagpleje? Håber nogen kan hjælpe :-) Chdyb Min søn er nu to år (og er født i Thailand), og jeg benytter en offentligt børnehospital, som han ganske godt styr på tingene. Jeg har på ingen måde selv sat mig ind i noget som helst, da hospitalet selv fortæller, hvornår han skal komme igen. Han blev akut indlagt om natten for omkring et år siden på samme hospital, og der var jeg også imponeret over deres hurtighed og venlighed (de var lige så hurtige til at komme med regninger, men det var trods alt en sygeplejerske, der kom med dem, da sønnen jo var akut syg). Okay, konen skulle sove på gulvet i 4 dage, men det er jo sådan set ikke helt unormalt i Thailand, og hun fandt da også fire stole, som hun satte sammen. Jeg er helt roligt omkring børn i Thailand. Så spørger du til dagpleje - jeg tror ikke, at du mener, at de har dagpleje som i Danmark. Der er private "nurseries" og "kindergardens", og der er sikkert også nogle nurseries, som er så små eller så private, at de ligner en dagpleje. Men jo mindre og jo mere privat det er, jo mindre ved du, hvad der sker ... Jeg vil helt klart foretrække et nursery med flere medarbejdere. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 05/03-2012 13:12
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
ja, vaccine i TH er ikke noget problem...en nyfødt får gerne sådan en lille 'børnebog' fra fødslen hvor man kan se hvornår barnet skal vaccineres og denne skal så medbringes hver gang således at lægen fører 'oversigt' over hvilken der er givet og hvornår..de offentlige hospitaler er fine nok hvis vi bare snakker vacciner...en del private lægeklinikker foretager også vaccinationer af børn til en fair pris... dagpleje i TH...på landet er det som regel svigermor men i byerne er det typisk en privat 'nanny' i hjemmet som folk benytter sig af, eller 'nurseries' som Robert nævner. Når barnet er gammelt nok er det reelle 'børnehaver/kindergarten', Bemærk at der er kæmpe forskel på kvalitet og ikke mindst pris, så det kan betale sig at undersøge 'marked'...God vind med projektet chdyb..går ud fra at det er tvillinger?? Redigeret af Anonym Bruger d. 05/03-2012 13:18 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.