Se indlæg|
Sverige, Visa og opholdstillagsele
|
|
| joyboard |
Lagt på d. 10/03-2012 10:09
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 9 |
Hej Jeg bor i Malmö og har nogle spørgsmål angående ægteskab og Visa Jeg have tænkt mig, at få min kæreste til Sverige hvor hun får en Visa igennem min invitation. Når hun så er kommet til Sverige vil vi giftes og ansøge om en opholdstilladelse. Er det korrekt, at hun ikke kan udvises så længe ansøgningen om ophold bearbejdes, selvom hendes første Visa er udløbet? Hvordan tjekker Sverige om jeg kan forsørge hende, hvilken papir forlanger de? De sidste 3 lønsedler eller Årsopgørelse fra Skat Danmark? Mvh Jörg ![]() |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 10/03-2012 11:25
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Hun bliver ikke udvist så länge ansögninger er inde til behandling! Sög efter EU reglerne, så er det i det närmeste umuligt at nägte hende oppeholdst. og hun får 5 år förste gang. Derefter kan hun söge permanent. En årsopgörelse fra skat er OK, måske et par lönsedler også--skader jo ikke. De vil også gerne se lejekontrakt eller lignende, for at sikre sig at dit ophold i sverige er reelt, så ikke noget med et värelse hvor syv andre også er tilmeldt. Lykke til! Mvh Ingolf
Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme! |
|
|
|
| joyboard |
Lagt på d. 20/03-2012 23:16
|
|
Sorry, skal lige spørge noget mere. Er en mdr. Visa nok, når man skal giftes i Sverige og så ansøge om opholdstilageles? Tak
Redigeret af joyboard d. 20/03-2012 23:33 |
|
|
|
| doktorbier |
Lagt på d. 21/03-2012 08:31
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 20 |
Hej Joyboard Husk også at runde Skatteverket , de har også nogle papire , de gerne vil se Status , gift / ugift , Inbudning , hvorlang tid du har boet i Sverige , altså lidt små ting men Skatteverket plejer at være flinke til at hjælpe til med dette , hvis du forklare hvad du skal Glemte lige at sige , du MÅ ikke snakke om at din tanke , at i vil gifte jer , til Skatteverket , det finder i jo først ud af , når hun er i Sverige , ikk.. ![]() Venligst Peter Redigeret af doktorbier d. 21/03-2012 08:41 |
|
|
|
|
Lagt på d. 21/03-2012 09:34
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hvis man ønsker at søge efter de svenske regler, hvilket kræver, at man søger fra hjemlandet i stedet for at rejse til Sverige på et visum. (mener ikke den regel er lavet om) At blive gift kan jo også foregå på rådhuset i København, bare forhør der, hvilke papirer de skal bruge. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 21/03-2012 11:17
|
|
joyboard skrev: Sorry, skal lige spørge noget mere. Er en mdr. Visa nok, når man skal giftes i Sverige og så ansøge om opholdstilageles? Tak ![]() Om i söger 1 måneds visa til Sverige for at blive gift, får i temmelig sikkert nej til visa!! Om i söger 1 måneds visa til Sverige uden at oplyse at i skal giftes, og i så gifter jer efter en 2-3 uger, vil i blive mistänkt for falske opgifter ved visa ansökning--man bestemmer og planerer ikke lige et giftemål på nogle dage--med stor risiko for et nej. I må selv bestemme hvordan i gör, men vi gjorde sådan: Sögte 3 måneders besögs visa, och fik det--når de 3 måneders var gåer, sögte vi om 3 mere--Clausensgatan, Malmö--med motiveringen, at efter 3 måneder at have fölt på minander (bokstaveligt) havde vi besluttet at gifte os--ingen problem, men så fik vi vänte nästen 6 måneder på et 5 års visa! De er ikke idioter dem som sidder der--selv om man godt kunne tro det en gang imellem--så lad väre med at löve og spille smart----de har fat i den lange ende! Lökke til Mvh Ingolf
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 21/03-2012 15:02
|
|
doktorbier skrev: Hej Joyboard Husk også at runde Skatteverket , de har også nogle papire , de gerne vil se Status , gift / ugift , Inbudning , hvorlang tid du har boet i Sverige , altså lidt små ting men Skatteverket plejer at være flinke til at hjælpe til med dette , hvis du forklare hvad du skal Glemte lige at sige , du MÅ ikke snakke om at din tanke , at i vil gifte jer , til Skatteverket , det finder i jo først ud af , når hun er i Sverige , ikk.. ![]() Venligst Peter Hej Peter--long time no see--MEGET UDEN FOR TRÅDEN, men det var dit svar her i tråden også---WEB får flytte det om han synes!! Din gamle tös som vandt i lotto--ham engländeren som döde--10 mille har hun og familien nu sat over styr på 1 1/2 - 2år! Pengene, den 1måned gamle Honda og huset--alt er väk-- de er nu alle sammen flyttet hjem til en söster i en jordhule med metalplader på taget. Det er sörgeligt------MEN SANDT!! Redigeret af ingolf d. 21/03-2012 15:10 Mvh Ingolf
|
|
|
| b_j3ns3n |
Lagt på d. 21/03-2012 20:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1899 |
da vi bestilte tid gik der 3 uger før der var en ledig tid.. http://www.malmo....huset.html Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 21/03-2012 21:16
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Ingolf, Hvad har du gang i ? Ville du skræmme livet af "Joyboard" med din skræk historie ![]() . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| joyboard |
Lagt på d. 01/04-2012 11:57
|
|
Hej Jeg er netop i gang med at udfylde min invitation til min kæreste så hun kan komme til Sverige. Så det er lige nogle ting jeg ville spørge, har prøvet at søge, men fandt kun informationer fra 2006 ![]() 1. Hvis jeg vælger at betale alle omkostninger – vil Sverige have at jeg har f.eks. 90 x 370 SEK ? Eller vil de bare se min årsopgørelse? 2. Da jeg er studerende har jeg kun 109.000 DDK før skat, tror i det ville være nok? Eller tror i jeg skal have noget form for sikkerhed? 3. Dumt spørgsmål : Er det dumt at skrive, at formålet er at hun komme for at blive gift, eller skal man bare lyve? Jeg sender dem min årsopgørelse fra 2011, og min SU oversigt for 2012 da jeg ikke skal betale skat af min SU i Sverige. Samt min arbejdskontrakt og de sidste 3 lønsedler fra mit Studie job. Når hun lander, bliver vi gift nogle dage efter og vil derfor søge om at forlængelse af Visa samt opholdstilladelse. Det der noget man skal være OBS på? Med venlig hilsen Jörg |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/04-2012 19:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
joyboard skrev: Hej Jeg er netop i gang med at udfylde min invitation til min kæreste så hun kan komme til Sverige. Så det er lige nogle ting jeg ville spørge, har prøvet at søge, men fandt kun informationer fra 2006 ![]() 1. Hvis jeg vælger at betale alle omkostninger – vil Sverige have at jeg har f.eks. 90 x 370 SEK ? Eller vil de bare se min årsopgørelse? 2. Da jeg er studerende har jeg kun 109.000 DDK før skat, tror i det ville være nok? Eller tror i jeg skal have noget form for sikkerhed? 3. Dumt spørgsmål : Er det dumt at skrive, at formålet er at hun komme for at blive gift, eller skal man bare lyve? Jeg sender dem min årsopgørelse fra 2011, og min SU oversigt for 2012 da jeg ikke skal betale skat af min SU i Sverige. Samt min arbejdskontrakt og de sidste 3 lønsedler fra mit Studie job. Når hun lander, bliver vi gift nogle dage efter og vil derfor søge om at forlængelse af Visa samt opholdstilladelse. Det der noget man skal være OBS på? Med venlig hilsen Jörg Prøv her,de er sikkertdem der ved mest om reglerne. http://www.aegtes....dk/forum/ |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/04-2012 19:19
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Prøv at kigge her: http://www.vfsglo...ocreq.html (Documents proving sufficient means for the entire visit such as bank statement or copy of bank book. The means should be equivalent to 370 SEK per day day (If the applicant is paying for the stay)). Men stadig: If the reference person will be responsible for the costs during the stay, proof of sufficient means needs to be shown by bank statement, salary specification or pension specification. The means should be equivalent to 370 SEK per day and person. Men altså gennem hele perioden. Hilsen, Robert Redigeret af Robert Kronberg d. 01/04-2012 19:26 Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/04-2012 19:35
|
joyboard skrev: Hej Jeg er netop i gang med at udfylde min invitation til min kæreste så hun kan komme til Sverige. Så det er lige nogle ting jeg ville spørge, har prøvet at søge, men fandt kun informationer fra 2006 ![]() 1. Hvis jeg vælger at betale alle omkostninger – vil Sverige have at jeg har f.eks. 90 x 370 SEK ? Eller vil de bare se min årsopgørelse? 2. Da jeg er studerende har jeg kun 109.000 DDK før skat, tror i det ville være nok? Eller tror i jeg skal have noget form for sikkerhed? 3. Dumt spørgsmål : Er det dumt at skrive, at formålet er at hun komme for at blive gift, eller skal man bare lyve? Jeg sender dem min årsopgørelse fra 2011, og min SU oversigt for 2012 da jeg ikke skal betale skat af min SU i Sverige. Samt min arbejdskontrakt og de sidste 3 lønsedler fra mit Studie job. Når hun lander, bliver vi gift nogle dage efter og vil derfor søge om at forlængelse af Visa samt opholdstilladelse. Det der noget man skal være OBS på? Med venlig hilsen Jörg Hej Jörg, Man skal aldrig lyve, når man ansøger om visum, og det er ret tydeligt, hvis I bliver gift efter et par dage. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| joyboard |
Lagt på d. 01/04-2012 20:03
|
|
Så hvis de siger 370 SEK pr. dag pr. person så jeg skal have 66 600 kr på kontoen? Så efter husleje og alle faste omkostninger skal jeg vise at jeg har 22 200 SEK pr. mdr.? Jeg var ikke klar over, at man bliver nægtet VISA hvis den ikke er på 90 dage når man vil giftes. ![]() Så er det jo bedre, at hun betaler sin ophold og jeg bare sender hende mine penge. Fordi hvis jeg ikke betaler, skal de heller ikke se min konto, løn-sedler. Så er vi tilbage til 33 300 SEK for 3. mdr Redigeret af joyboard d. 01/04-2012 20:22 |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/04-2012 20:30
|
joyboard skrev: Så hvis de siger 370 SEK pr. dag pr. person så jeg skal have 66 600 kr på kontoen? Så efter husleje og alle faste omkostninger skal jeg vise at jeg har 22 200 SEK pr. mdr.? Jeg var ikke klar over, at man bliver nægtet VISA hvis den ikke er på 90 dage når man vil giftes. ![]() Så er det jo bedre, at hun betaler sin ophold og jeg bare sender hende mine penge. Fordi hvis jeg ikke betaler, skal de heller ikke se min konto, løn-sedler. Så er vi tilbage til 33 300 SEK for 3. mdr Der er intet belæg for at nægte visum, hvis man vil giftes, men det bør i så fald oplyses. Men lad vær med at lyve - det er mit beskedne råd. Det er altid næmmeste, hvis man inviteres til Schengen, og ikke blot søger et turistvisum. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| joyboard |
Lagt på d. 01/04-2012 20:43
|
|
Alright, så prøver jeg bare med det hvad vi har. I invitationen kan man vælge om jeg, hende eller begge betaler. Jeg vælger bare begge, håber ikke at det give negative points. Så er vi bare prøve med de maks antal dage vi kan (cirka 60 dage) Men ville ønske at alt det VISA halløj vare mere transparent, syntes man ikke laver andet end at søge informationer på forskellige sider. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/04-2012 20:57
|
joyboard skrev: Alright, så prøver jeg bare med det hvad vi har. I invitationen kan man vælge om jeg, hende eller begge betaler. Jeg vælger bare begge, håber ikke at det give negative points. Så er vi bare prøve med de maks antal dage vi kan (cirka 60 dage) Men ville ønske at alt det VISA halløj vare mere transparent, syntes man ikke laver andet end at søge informationer på forskellige sider. Nej, det er som udgangspunkt enten eller, om end der ikke er klare regler om dette, men man skal vælge visum det eller det, men hvis hun søger turistvisum på grundlag af en beviselig indtægt, der ikke matcher hendes ansøgning, så kan resultatet give sig selv. Penge på kontoen er ikke nok - det er en stor misforståelse. Det er tilhørsforholdet til Thailand, som er afgørende. Kæreste giver dog "point" den modsatte vej. Hilsen, Robert Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
|
|
|
| joyboard |
Lagt på d. 01/04-2012 21:17
|
|
Robert Kronberg skrev: Nej, det er som udgangspunkt enten eller, om end der ikke er klare regler om dette, men man skal vælge visum det eller det, men hvis hun søger turistvisum på grundlag af en beviselig indtægt, der ikke matcher hendes ansøgning, så kan resultatet give sig selv. Penge på kontoen er ikke nok - det er en stor misforståelse. Det er tilhørsforholdet til Thailand, som er afgørende. Kæreste giver dog "point" den modsatte vej. Hilsen, Robert Sorry den forstod jeg ikke helt. Det hvad jeg siger, er at vi ansøger som kærester (invitation) med de informationer som vi har. Hun har selv desværre ingen indtægt, da hun i marts har afsluttet hendes uddannelse. Hun har arbejdet det sidste år på ful-tid som lærer, men da det tæller som uddannelse give det ingen løn. Så vi har kun min indtægt. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.