Se indlæg|
Schengen aftalen
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 08/12-2005 07:55
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 161 |
Jeg er også i den (u)heldige situation, at jeg har forelsket mig i en dejlig pige fra Thailand. Selvfølgelig vil jeg gerne have hende til Danmark og introducere hende for min familie. I mine øjne er den danske politik på området yderst håbløs og jeg spekulerer om der er en måde at omgå systemet, da min kærestes forhold er lidt anderledes en mange andre. Hun har tidligere boet og været gift i Østrig i 3 år og er kommet tilbage til Thailand i Juli 2005. Hun har en søster i Tyskland, som er gift med en tysker og har haft bopæl der i mere end 20 år. Jeg spekulerede på, om det måske var nemmere at få besøgsvisum til Tyskland og jeg derefter hentede hende i Frankfurt og fløj med hende til København. Nogle forslag - på forhånd tak Kim |
|
|
|
| Buggymann |
Lagt på d. 08/12-2005 08:02
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
jeg ville nok forsøge dit sidste forslag mvh Parkpean
just love Thailand. The land off budda...
|
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 08/12-2005 08:10
|
|
@Parkpean Det var også mit bedste bud - Så må jeg jo bare forsøge at overbevise hende. Hun har svært ved at forstå de problemer vi har i Danmark, da der ikke var problemer da hun skulle til Østrig. Har på fornemmelsen at hun ikke tror jeg mener det alvorligt (brændt barn skyer ilden), så det ender nok med, at jeg må en tur derned inden, så hun kan se jeg mener det alvorligt. Jeg kæmper stadig med at forstå nogle kvinders tankegang, hun mener hun er gammel fordi hun er 30 og mener jeg skal finde en yngre. Det er svært at få hende til at forstå, det er hende jeg er forelsket i. Specielt nu, hvor jeg lige er kommet tilbage til Danmark og vi kun taler sammen i telefon hver dag PS Kunne godt tænke mig at vide om i har en klub eller lign. i Bangkok, hvor min kæreste kan få lidt gode råd om hvad der er nemmest for hende Redigeret af Kimpil d. 08/12-2005 08:44 |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 08/12-2005 12:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
"kæmper stadig med at forstå nogle kvinders tankegang" - puha, så er jeg ikke alene ![]() Kim, held og lykke med det hele. Når hun nu kommer til Danmark så hiv fat i Duan og jeg hvis i har brug for en snak. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 08/12-2005 12:46
|
|
Tusind tak Christian, den invitation vil jeg helt sikkert gøre brug af. Specielt da jeg kan se vi ikke bor så forfærdeligt langt fra hinanden. Det ville også være rart for Dera at have en der har haft samme problemer at holde sig til. Tusind tak for din venlighed Kim Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/12-2005 13:47
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Kimpil skrev: Jeg er også i den (u)heldige situation, at jeg har forelsket mig i en dejlig pige fra Thailand. Selvfølgelig vil jeg gerne have hende til Danmark og introducere hende for min familie. I mine øjne er den danske politik på området yderst håbløs og jeg spekulerer om der er en måde at omgå systemet, da min kærestes forhold er lidt anderledes en mange andre. Hun har tidligere boet og været gift i Østrig i 3 år og er kommet tilbage til Thailand i Juli 2005. Hun har en søster i Tyskland, som er gift med en tysker og har haft bopæl der i mere end 20 år. Jeg spekulerede på, om det måske var nemmere at få besøgsvisum til Tyskland og jeg derefter hentede hende i Frankfurt og fløj med hende til København. Nogle forslag - på forhånd tak Kim Hvis Lufthansa stadig har ruten BKK-Frankfurt, så ville jeg købe en billet BKK-CPH (over Frankfurt), så får du billetten Frankfurt-Copenhagen "gratis". Når hun skal vise billetten til den tyske ambassade, så bør hun dog pille Frankfurt-Copenhagen-Frankfurt billetterne ud. Umiddelbart kan jeg ikke se noget problem i det, hvis hun altså husker at fjerne Frankfurt-Copenhagen-Frankfurt før ambassadebesøget, og husker at putte dem på plads igen. Kufferten kommer så automatisk hele vejen, og det er nemt lige at skifte fly i Frankfurt. Paspolitiet vil måske undrer sig over, at Schengen-visaet er udstedt af den tyske ambassade, når destinationen er Danmark. Men jeg kan ikke se, at det er ulovligt? Og bliver der noget, kan hun bare forklare, at hun ændrede mening og ville besøge DK i stedet (politiet kender intet til søsteren), og at hun vil møde sin søster og nogle venner der. Er der nogen, der har kommentarer til min ide??? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Kimpil |
Lagt på d. 08/12-2005 14:16
|
|
Havde nu tænkt mig at hun virkelig, sammen med mig, skulle besøge søsteren som hun har et tæt forhold til, og taler i telefon med flere gange om ugen. Det er de 2 der forsørger familien så de har fælles problemer. Desuden er billetten Frankfurt-CPH ikke særlig dyr lige nu. Sidst jeg tjekkede var den ca. 300 og 578 for en retur. Mit største problem er bare Dera selv, hun kan ikke forstå hvorfor hun ikke kan komme direkte til Danmark og jeg har på fornemmelsen hun ikke tror jeg er seriøs. Der er i hvert tilfælde spændinger i røret hver gang vi taler om det.
Det er ikke hvad du gør - det er måden du gør det på
|
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 08/12-2005 14:28
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Okay, god ide at besøge søsteren, Thai-kvinder er gode til "spændinger", som er svære at afkode.... Kan du ikke bare sige til hende, at hvis hun rejser ind via Tyskland, er det nemt at få visa, men rejser hun direkte ind i DK, så skal du lægge en bankgaranti på 51K? Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.