Se indlæg
 Udskriv debat
Internet i Esan
Boes
Hej
Hvordan klarer i internetkontakten ude i rismarkerne i Esan ?
Nysgerrig fordi jeg bevæger mig på de kanter snart og der kan være langt, vældigt langt til den nærmeste internetcafe.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

sony
Puha du skal nok berede dig på det tager laaaaang tid, men det kan da lade sig gøre hvis der er 12 call eller dtac.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub

Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!!

FarangDingDong
Hvis der er telefonledning på EL-masterne kan man få en god forbindelse via disse. Ellers USB modem hvor det kan være nødvendigt at investere i en mast (bambus) til antenne.
Livet er for kort til lange underbukser

Frank
Boes skrev:

Hej
Nysgerrig fordi jeg bevæger mig på de kanter snart og der kan være langt, vældigt langt til den nærmeste internetcafe.

Hvis der er lagt telefonlinie ind, så burde nemt kunne lade sig gøre.

Vi kørte til det lokale TOT-skur og fik lavet en aftale. Med lovning om lidt ekstrabetaling til montøren blev det leveret og installeret med modem og wifi. Så jeg husker det var prisen 399 baht i de to første måneder og derefter 699 baht om måneden. Fin hurtig forbindelse, der snildt tillader video-skype mm.Smile

Boes
"Hvis der er telefonledning på EL-masterne kan man få en god forbindelse via disse. Ellers USB modem hvor det kan være nødvendigt at investere i en mast (bambus) til antenne."

Hvad mener du ?
Kraver en fast telefon linie ? formoder jeg
Albert Einstein

Boes
Har telefonlinjer udenfor . En Landline er ikke noget problem at fa. Jeg spekulerede mere pa om der er nogen satelit connection nogen af jer kan anbefale....
Albert Einstein

Har lige været hele møllen igennem ang. internet på landet i Isaan, selv i specialforretning i Sakon Nakhon vidste de intet om mulighed for internet via satelit.
Da der var en gammel telefoninstallation i huset, så afsted til TOT og udfylde en masse papirer og betale knap 2000 B for en trådløs router, efter ca. 14 dage kom montøren af koblede os på nettet.
Pris de 2 første måneder: 360 B, derefter 590 B pr. måned for en 7 MB internetforbindelse.
Det virker fint-også Skype.
Meget billigere end mobilbredbånd via Dtac eller AIS, utroligt langsomt og ret dyrt, hvis du er langt væk fra en antennemast.

handy
Skal selv en tur til Esan en md tid og har et usb moden....er der nogle udbydere der er bedre en andre mht mobilt internet...MVH Handy...

Peder1968
Boes skrev:

Hej

Svaret er noget afhængig af om det er kort eller lang tid du har brug for internetadgang.

Kort tid er svaret et usb modem til adgang via mobilnettet.
Lang tid er svaret via gammeldags fastnettelefoni. (ADSL). Se det udmærket indslag fra Girobank.

Boes
Så er det klart. TOT trækker linjen de sidste 50 meter en af dagene, wireless router. Per måned 100 for telefonnumret og 590 for en 6 GB forbindelse. Tak for alle svar og indfaldsvinkler.
Albert Einstein

Har lige været hele møllen igennem ang. internet på landet i Isaan, selv i specialforretning i Sakon Nakhon vidste de intet om mulighed for internet via satelit.
Da der var en gammel telefoninstallation i huset, så afsted til TOT og udfylde en masse papirer og betale knap 2000 B for en trådløs router, efter ca. 14 dage kom montøren af koblede os på nettet.
Pris de 2 første måneder: 360 B, derefter 590 B pr. måned for en 7 GB internetforbindelse.
Det virker fint-også Skype.
Meget billigere end mobilbredbånd via Dtac eller AIS, utroligt langsomt og ret dyrt, hvis du er langt væk fra en antennemast.

det kører næsten lige så godt som hjemme i DK.

Spring til debat: