Se indlæg
 Udskriv debat
tanketorsk
tingtong
hej, nogle der kender reglerne for ændring eller annullering af billet, det er med airasia fra phuket til bkk. billetten er bestilt for 4 timer siden over nettet, jeg havde lige taget fejl af pm og am Headbanger
det er en almindelig billig billet
pengene er endnu ikke trukket fra min konto

Anonym Bruger
reglerne er sådan set simple idet flybilletter købt på nettet er noget af det eneste du ikke har fortrydelsesret på...(specialvare)

jeg har før selv bestilt billet til thailand til 7500 kr. 5 mdr. før den afrejse dato jeg havde i hensigten...jeg både ringede til flyselskab og rejseudbyder (nettet) og lige lidt kunne de hjælpe...jeg tog dog konsekven og sagde mit job op og tog 6 mdr. til thailand Yo baby

MEN

jeg ville prøve at ringe hurtigst muligt til dem (rejseudbyderen på nettet) og/el. air asia og se om de kan hjælpe....i mange tilfælde vil jeg tro at de godt kan lade sig gøre...selvom reglerne er som de er...nogle tilfælde fx. ændring af navn på billet tager de sommetider et gebyr for...

mit uheld bestod i at jeg bestilte billetten en fredag aften, således at jeg først kunne få fat på kontoret om mandagen...og der var billetten jo bekræftet fra flyselskabets side...
Redigeret af Anonym Bruger d. 21/03-2012 17:13

tingtong
js, takker for svar, jeg vil prøve at kontakte dem i morgen, enten via tlf, eller jeg vil gå til et bureu, eller køre ud i lufthavnen og snakke med dem, billetten er købt fra deres egen hjemmeside, jeg syntes bare at hørt, at der er en regel om 24 timers fortrydelsret til annullering af billet, det er først om ca. 3 uger jeg skal benytte den.
kan jeg evt. ringe til min danske bank og bede dem annullere betalingen!!!! de kan vel meddelele airasia at der ikke er dækning på kontoen, eller hvad!!

Anonym Bruger
jeg tjekkede i sin tid ideen med at hæve alle pengene således at der ikke er dækning på kontoen..men jeg mener at jeg i sin tid læste om at den idé ikke helt gik idet de kunne opkræve på anden vis fx. ved at involvere ambassaden el. lign..kan ikke huske det..men ring indenfor 24 timer og se om de kan hjælpe...det tror jeg bestemt at de kan...

I mit tilfælde kunne jeg ikke engang ændre navnet på billetten og derved sælge den...

ej heller kunne jeg blot købe ny udrejse billet da hjemrejse billetten så også ville blive annulleret...så det var lidt = Headbanger men man laver heldigvis kun sådanne fejl én gang...

tingtong
ha, engang i mellem betaler vi lidt dyre lærepenge, nu er er der ikke tale om en herregård, så jeg overlever nok, men det er er da nogle kedelige penge at miste.....har været på deres hjemmeside for at ændre billetten, men det blev bare meget dyrere en købe en ny billet Frown

Robert Kronberg
tingtong skrev:

hej, nogle der kender reglerne for ændring eller annullering af billet, det er med airasia fra phuket til bkk. billetten er bestilt for 4 timer siden over nettet, jeg havde lige taget fejl af pm og am Headbanger
det er en almindelig billig billet
pengene er endnu ikke trukket fra min konto

Reglerne er beskrevet her:
http://www.airasi...fdtnc.html

Ambassaden kan i øvrigt ikke involveres af modparten.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
tingtong
hej robert, jeg har tjekket reglerne, men syntes de er lidt uklare, men jeg prøver i morgen at kontakte min bankmand i dk. og få ham til at afvise betalingen.

jeg ved det er mig der har dummet mig, meeen når airasia forlanger godt 4700 bth. for at ændre billetten, så knækker filmen sgu hos mig.

js skrev lidt om evt. problemer i lufthavnen, den tror jeg ikke rigtigt på.

Robert Kronberg
tingtong skrev:

hej robert, jeg har tjekket reglerne, men syntes de er lidt uklare, men jeg prøver i morgen at kontakte min bankmand i dk. og få ham til at afvise betalingen.

jeg ved det er mig der har dummet mig, meeen når airasia forlanger godt 4700 bth. for at ændre billetten, så knækker filmen sgu hos mig.

js skrev lidt om evt. problemer i lufthavnen, den tror jeg ikke rigtigt på.

Hej tingtong,

Ja, gør det.

Men ja, når man køber billigt, så er der en risiko.

Men kig her, selv om det absolut ikke er klart, som du selv siger:

5.3 Flight Change: Once a booking number has been issued, flight changes are subject to the following terms:

Inside of forty-eight (48) hours prior to the scheduled flight departure time, no changes are allowed. The charges for flight change outside of forty-eight (48) hours prior to the scheduled flight departure time are provided for in the Fee Schedule, subject to the following conditions:

if a lower fare is available, the difference in fares will not be refunded to the passenger;
if the new flight booked is in a higher fare class than that of the cancelled booked flight, the difference in fares shall be paid by the passenger before the cancellation or change can be made;
the change is not confirmed until we issue you a new Itinerary and/or booking number.
changes on route(s) are not allowed.

"

tingtong
jeps, lige præcis den regel har jeg også læst, men nu er det jo ca. 3 uger til at jeg skal bruge billetten, så i morgen skal jeg have en snak med airasia, og er de stadig helt urimelig i deres krav, så er jeg sikker på min bankrådgiver i dk nok kan fikse den. (ingen arme ingen småkager)

nu er airasia absolut det sidste selskab jeg bruger, da det er i klasse med norweigian og ryanair med alle deres tillæg, men desværre passede deres afgang til bkk præcis til min afgang fra bkk. (men igen, jeg havde lige taget fejl af pm og am Headbanger

Robert Kronberg
tingtong skrev:

jeps, lige præcis den regel har jeg også læst, men nu er det jo ca. 3 uger til at jeg skal bruge billetten, så i morgen skal jeg have en snak med airasia, og er de stadig helt urimelig i deres krav, så er jeg sikker på min bankrådgiver i dk nok kan fikse den. (ingen arme ingen småkager)

nu er airasia absolut det sidste selskab jeg bruger, da det er i klasse med norweigian og ryanair med alle deres tillæg, men desværre passede deres afgang til bkk præcis til min afgang fra bkk. (men igen, jeg havde lige taget fejl af pm og am Headbanger

Hej tingtong,

Jeg gætter på, at disse lavprisselskaber tjener en del af deres penge på fejl fra brugerne.

Men tal med dem, og er de for underlige så tal med din bank. Ambassaden blander sig ikke.

Hilsen, Robert

"

tingtong
tak robert, det er lige præcist det jeg vil gøre i morgen

Spring til debat: