Se indlæg|
Shengen Visa - current occupation etc.
|
|
| Hep |
Lagt på d. 10/12-2005 13:50
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Hej allesammen, Først og fremmest tak for et fremragende forum - jeg har virkeligt lært meget ved at læse de forskellige indlæg her. Jeg har dog et spørgsmål vedr. et schengen turist visum til en Thai og jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen om det. Lidt baggrund om mig: Jeg var i April 2005 i Thailand og stødte der på en fantastisk sød pige. Vi tilbragte små 7 dage sammen før jeg desværre skulle hjem igen. Vi var ikke rigtigt i kontakt efter denne tur, men da jeg så kom til Thailand igen her i November 2005 mødte jeg hende igen. Det var et utroligt tilfælde og overhovedet ikke planlagt, men det gjorde det jo bare lidt skæggere. Igen tilbragte jeg min tid sammen med hende og nu er den sgu gal.. Det ser ud til at jeg er faldet godt og grundigt for denne skønne pige og jeg har allerede booket min næste tur (tager afsted 08.januar ) ) så jeg kan komme ned til hende igen. Vi snakker sammen hver dag enten via email, sms eller telefon. Min umiddelbare plan er at jeg tager til Bangkok den 08 januar og mødes med hende i lufthavnen og tager så videre til Chang Mai i 8 dage. Derefter tilbage til Bangkok og så hjem igen til DK den 24. Januar. Formålet med besøget er udelukkende at finde ud af om det her er noget mellem os. Hvis det er det som jeg tror og håber det er bliver næste skridt at invitere hende til kolde Danmark i et par måneder på et turistvisum. Jeg har læst reglerne inde på Udenrigsministeriet men jeg er godt nok i tvivl om et par af spørgsmålene og også hvilken indflydelse de har på om hun kan få visum eller ej. Det drejer sig om punkt 19 (Current occupation) og punkt 20 (Employers address etc.) på Application for Shengen Visa. Jeg ser også at der står at man kan medsende et "letter from employeer". Nu er det bare lige sådan at min kære pige ikke har noget fast arbejde, så det vil bliver svært at udfylde disse felter. Er der nogen der har nogle erfaringer med netop dette problem og i så fald hvad kan der gøres ved det? Jeg kunne jo godt forestille mig at udlændingestyrelsen vil stille sig negativt over for en ansøgning, hvor at ansøgeren ikke har et fast arbejde. Hvis alt andet fejler må jeg jo bare rykke teltpælene op og emigrere til Thailand, men jeg kan nu godt lide at være i Danmark ![]() Håber i kan hjælpe! Mvh Michael |
|
|
|
| Stampe |
Lagt på d. 10/12-2005 14:46
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 305 |
du / i kan evt. skrive at hun hjælper ( arbejder ) i familiens ris marker, det gælder om at vise UDLS. hat hun har et tilknytningsforhold til Thailand. men det skulle ikke været et problem når og hvis du skal stille den omdiskuteret Bankgarenti.. ![]() ![]()
![]() Hilsen Stampe |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 10/12-2005 15:00
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Vi maa paa ingen maade opfordre til snyd, saa jeg anbefaler at hun finder et arbejde, det bliver meget nemmer hvis hun har et arbejde hun ( skal ) tilbage til og hvis hun har egen inkomst hjemme, saa er der mindre chance for at hun er barpige der skal et smut op og arbejde 3 mrd. paa klinik. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 10/12-2005 17:03
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej, Det er korrekt, at det sikkert hjælper, hvis hun har et rigtigt arbejde i en momsregistreret virksomhed og kan fremvise et brev fra arbejdsgiveren med stempel og underskrift og helst copi af Company Certificate. Eller hvis man kan bevise, at man er studerende Men det er de færreste, der kan det, og jeg tror, at det felt i ansøgningen mere er en formalitet, hvis du alligevel skal stille med en anfordringsgaranti. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 10/12-2005 23:55
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
var det ikke en lille bi-beskeftigelse for dig kronborg. du kunne ansætte vores piger som guider, sådan ulønnet. de spørger jo ikke om hvad de tjener kun om de arbejder.det kunne du da hurtigt tjene nogle penge på. så kunne du også udvide din underskrift til PIRO Media & Consulting Corp.,Ltd. Et medie- og konsulentfirma samt ægteskabssamføringsansættelseskonsulent Bangkok, Thailand Mobil: 0 9764 3018 Email: Web: www.piro.kronberg.dk Personlig weblog: www.weblog.kronbe... jager |
|
|
|
| Locturian |
Lagt på d. 11/12-2005 00:19
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1383 |
Jeg tror at udlændingestyrelsen ser ret stort på hvad thai-pigerne render rundt og laver, så længe man kan stille en bankgaranti - Så kan de jo sendes hjem igen uanset hvad!
|
|
|
|
| jager |
Lagt på d. 11/12-2005 10:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
nej det er vigtigt at have et arbejde, da min ex skulle her op første gang, sendte den danske ambasade politiet ned på hendes arbejdsplads og afhørte hendes chef om det var rigtigt hun arbejdede der og om der var arbejde til hende når hun vendte hjem. de fortalte hende også at hvis noget af det hun sagde var løgn så ville hun ryge i brummen. så de må åbenbart tage disse visum regler rimeligt alvorligt på ambasaden. jager |
|
|
|
| Hep |
Lagt på d. 11/12-2005 14:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 510 |
Tak for Jeres svar. Jeg er på ingen måde ude på at snyde med dette, men ville bare gerne høre Jeres vurderinger og erfaringer. Jeg må jo bare tage den som det kommer og håbe på at det ikke giver for mange problemer. Tak for hjælpen! Mvh Michael |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 11/12-2005 16:15
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Det er som Jager skriver et vigtigt punkt, tingene bliver nemmere hvis de ved der er noget hun skal tilbage og passe, arbejde uddannelse osv. Naar kronberg skriver at det er de faerreste der har et arbejde saa forstaare jeg ikke helt, medmindre det drejer sig om barpiger altsaa.... ![]() |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 11/12-2005 18:31
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej jager, jager skrev: var det ikke en lille bi-beskeftigelse for dig kronborg. du kunne ansætte vores piger som guider, sådan ulønnet. de spørger jo ikke om hvad de tjener kun om de arbejder.det kunne du da hurtigt tjene nogle penge på. så kunne du også udvide din underskrift til [...] Personlig weblog: www.weblog.kronbe... jager Vi tager os principelt ikke af sager vedr. familiesammenføring i DK. Desuden har jeg et godt forhold til ambassaden og ønsker på ingen måde at komme i dårligt lys. Og vi ønsker slet ikke at være involveret i bedrageri. Et business-visa er iøvrigt ret alvorligt for os, da vi i så fald skulle kautionere for pigen, når hun er i DK, og hvorfor skulle vi dog det. Det må manden selv gøre men sin anfordringsgaranti. Men tak for rådet, jeg vil overveje, om jeg kan tilføje nogle flere linier i underskriften. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

) ) så jeg kan komme ned til hende igen. Vi snakker sammen hver dag enten via email, sms eller telefon.