Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » Helbred, sundhed, velvære og sygdom » Vaccinationer og medicin
 Udskriv debat
Piller mod rygsmerter
Jeg har i mange år haft rygsmerter, også da jeg boede i Danmark (indtil år 2000 )
I Danmark fik jeg mange gange lagt en blokade i ryggen, hvis jeg havde et presserende arbejde, og desuden havde jeg en hjælpsom studiekammerat der var ekspert i rygskader, han kom mange gange og hjalp mig når "den var gal. "
Der er ingen tvivl om hvor skaden stammer fra, nemlig en sportsskade da jeg var ung, og 2 danske og 4 thailandske hospitaler har samstemmende erklæret at jeg ikke kunne opereres ud af problemerne, og fyseterapi hjælper heller ikke.
Jeg har indtil sidste år klaret mig med håndkøbsmedicin, men så gik det galt på en bustur mellem Pattaya og Bangkok.
Dem der kender motorvej 7 ved at der er en masse "bump" og på en bustur hvor jeg ikke havde fået en af forsæderne gik det helt galt. Jeg kunne næsten ikke komme hjem i en taxi, og efter jeg kom hjem, måtte jeg, efter 3 dages forgæves kamp for bare at komme ud af sengen, opgive, og tilkalde et redningskorps.
Jeg fik på hospitalet en injection, samt, nu kommer det vigtige, jeg fik "CODIGESIC" PILLER der hjalp mig til dog at kunne komme ud af sengen og sågar gå ture af et par timers varrighed.
Idag var jeg så på hospitalet, men de meddelte at CODIGESIC" var blevet forbudt af regeringen i kampen mod "misbrugere" idet hver pille indeholdt 15 mg codeine.
Nu er jeg helt på "herrens mark", jeg gider sgu ikke ligge 23 timer i min seng dagligt, og hospitalet har ikke kunnet give nye forslag.
Pilerne kostede på mit hospital 4 Bath stykket og på Yan Hee 14 bath.
Er der nogen der ved hvor der er et billigt lager???
Så kommer vi jo nok ikke uden om også at udvide tråden til priser på den samme vare.
Jeg har i mange år købt ægte medicin med ned til gutterne i Pattaya/Jomtien, og den største prisforskel var 11 ( elve ) gange prisen, I må selv gætte hvor det var billigst.

tingtong
jeg har lige spurgt hos min lokale pharmacy dealer her i patong..prisen var 24 bth. for 1 pille 180 bth for 10 stk 1800 for 100 stk. så det billigste hun ville sælge dem til er altså 18 bth....men hun mente bestemt de var noget billigere i bkk. og nemt kunne købes hos de fleste pharmacies

ingolf
Officielt er codein forbudt, men det går vel stadigväk at finde!

Disse skulle väre ligvärdige--du kan jo pröve at goorgle dem og läse lidt!

ANRCOXIAN 100mg

CELEBRIX 400mg

Lykke til med ryggen!
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

KnockKnock
ja, de hedder Arcoxia

har haft samme problem med ryggen, ingen i DENMARK kunne hjælpe ;=(

i thailand fik jeg Arcoxia 120mg og kan nu fungere normalt igen

i Denmark hedder de Todolac

chaingmai
smertestillende piller fjerner smerten,men ikke årsagen...............LOL LOL

ingolf
chaingmai skrev:

smertestillende piller fjerner smerten,men ikke årsagen...............LOL LOL

Det har du ret i, men der er forskellige grunde til rygsmärter!!

Jeg havde rygsmerter for en del år siden, og fik rådet at träne op musklerne rundt rygsöjlen---det har jeg så gjordt de sidste 10-15år, med det resultat at ryggen ikke gör ondt mere, og jeg er blevet en temmelig velbygget herre og alle pigerne kalder mig handsone mann Til hest

PS! tak knocknock--fik navnet stavet af en "engelsktalende" over telefon Wink
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

Mange tak for jeres svar allesamen, såvel her på tråden, som på PB. Jeg vil senere vende tilbage med svar, enten/og eller pr. PB.
Ødelagde min dag idag ved at besøge de to største apoteker i Bangkok, begge med negativt resultat da kraftidioten til Chalerm, vicestatsminister, mener at skulle bekæmpe narkotikamisbrug, ved at udstede forbud mod kodeine.

hugoboerge
Lige nu sender Samitivej Srinakarin hospitalet en masse propaganda materiale ud til mange husstande. Een af dem var "Back Pain - Warning Signs".

De tilbyder en MRI scan til THB 8,000 mod normalt THB 10,100 og saa er der rabat pa x-ray af cervical spine og lumber spine.

Jeg ved ikke om det var noget, men jeg selv har problemer med ryggen engang imellem, men det blev afhjulpet af min soede physiotherapist.

Det er utrolig ubehageligt naar ryggen goer ondt for man kan daarligt nok udrette noget som helst og jeg har den stoerste medfoelelse. God bedring.

Hej Hugo.

Tak for dit indlaeg, men jeg er allerede scannet to gange.
Psyceterapi har jeg ogsaa proevet flere gange, det hjalp i kort tid, der ikke stod i forhold til udgifterne.
Har endog proevet specialmassage i en specialklinik i Ministery of Health hvor man skal moede op med friske roentgenbilleder.
Jeg ved snart ikke hvad jeg ikke har proevet, uden held, og det er meget kedeligt hver dag at skulle tilbringe 20 - 22 timer i sin seng, men jeg var advaret baade af danske og thailandske laeger, hvilket dog er en ringe troest.

Spring til debat: