Se indlæg|
Trafik i Thailand
|
|
| thomasksmed |
Lagt på d. 15/04-2012 07:19
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Først må jeg sige at det går utroligt godt i trafikken når man tænker på de fleste bare har anskaffet sig en bil eller mc og lært sig selv at køre uden at have den mindste ide om hvad det vil sige at bevæge sig med 160kmh mellemen andre levende væsner. nå her er så en forklaring, vi sidder der hjemme en dag og bliver ringet op et familie medlem til kæresten er blevet torpederet bagfra der hun holder for at svinge til højre hun bliver slynget bagover og knalder hoved i vejen styrthjælmen er jo røget af for den er der jo ikke nogen grund til at spænde vel. vi køre på hospitalet der ligger hun så med indre blødninger i hoved ude for bevisthed med en raspirator til at trække vejret. moren til den dreng som har forudsaget ulykken er der også, hun forklarer så at han er en god dreng og hun forklarer også HVORFOR ulykken er sket det er ikke fordi han har kørt som en konfimant unden arme og hverken har kørekort ud over det har kørt alt for stærkt næ nej moren siger det er fordi hans far er fisker og har slået mange fisk ihjel så det er forudbestem af Budda at ulykken skulle ske. Nå sådan tænkte jeg jamen så er der jo en lokisk forklaring på hvorfor de kører som de gør. Så pas godt på jer selv der ude i traffiken der er ingen andre der gør det for jer, og tænk hver gang i kører ud at de alle sammen er ude på at slå jer ihjel så går det alt sammen. hav en smuk dag i Thailand |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 15/04-2012 09:03
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Det er uhygggeligt, så hurtigt ens liv kan ændres...og det sker hver dag... Jeg vil ikke sige at thaierne er dårligere til at køre bil en i vesten, de kompensere for manglende regler ved hele tiden at være opmærksom og netop at have i baghovedet at alle andre kører råddent. På denne måde viser de mere respekt for trafikken end i DK hvor alle folk forventer at andre kører pænt og overholder reglerne, til gengæld behøver man derfor ikke at tænke så meget over tingene.. Især dårlig vejbelysning finder jeg skræmmende når man kører på landet i Thailand...Tæt på min kones landsby så vi et trafikuheld med en minibus der skulle lave u-turn af typen man finder på deres hovedveje. Problemet var at bussen var lidt lang og når den holder med siden til kan den være svær at se i mørket..og BANG! alle i bussen døde og alle i den bil der kørte op i bussen ligeledes... Jeg var ude at køre med min svoger, da vi drejer til venstre ud på hovedvejen..pludselig har vi en lastbil i røven (rammer ikke) men vi blev begge lidt chokeret idet ingen af os havde set lastbilen, da det var mørkt, vejbelysningen defekt og lastbilen heller ikke havde lys på...shit det kunne have gået galt... |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 15/04-2012 09:30
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
JS. Det med lastbilen minder om da vi kørte i Jylland. Det var bare en traktor med anhænger uden lys. vi var 3 i bilen der klarede en tur i grøften uden større skader.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 15/04-2012 16:03
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Vi er i thailand nu og har også lejet bil i heleperioden, nu er det ikke hverken 1 eller 2 gang keg kører bil i thailand, men jeg forsøger at følge disse hovederåd. 1. Lad være med kører ud af byen om natten / i mørke - folk glemmer at tænde lys 2 hvis man alligevel kører ud af byen når det er mørkt så sørg for ikke at kører forrest i din retning. 3. Vær superopmærksom og lad være med at blive distraheret af med passagerer (kan være ganske svært.) 4. "kør som en thai" mas dig ud, ellers kommer man ingen vegne, Generelt syntes jeg det går godt, alle er ganske opmærksomme og tilpasser sig, men her i songkran har jeg dog set en del sprittere der bare hopper ind bag rattet og suser hjem i deres 2 tons hilux, se det skræmmer mig. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.