Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
jo ikke helt nem ..
|
|
| Nanoq4u2 |
Lagt på d. 18/04-2012 11:08
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 44 |
hej alle nu er jeg kommet i thailand i 3 år,ikke langtid så her den sidste gang bestemte jeg mig så for 3 md visa herude i øst thailand ,jo også fint kun et problem ved det jeg forstår jo ikke thai , jeg bliver slæbt rund til et hav af thai venner som skal lige hilse på den nye(atm automat) for det vil kærsten jo gerne detsværre kun meget få der kan engske så tiden kan jo nem blive meget lang ,vi har så været i et par lidt større byer hvor hun har mødt et par venner og har så været på egen hånd så og sie jo godt med frihed, kun det problem at at hun ikke helt forstår at man gå på en bar og få en øl eller 2 og hvis står lige og snakker høre man da ikke lige sin mobil for man skal jo lige tjekkes om man ikke er sammen med en anden kvinde og det er helt sikker man er det hvis man lige overhøre sin mobil og så er fanden ligesom løs ,jeg vil bare spøger om om i mænd oplever det samme altså svare man ikke på opkald så fanden løs og så er der ikke lige den ting man ikke har fortaget sig selvom vi mænd vi godt det gøre vi ikke vi har bare været optaget af at snakke ogha det sjov jeg har forsøgt at forklar det sådan vi mænd i eurpa har det sjov snakker fodbold fortæller jokes og køre lidt øl indbords betyder jo ikke vi nedlægger alle bar piger osv jo ingen grund til fordi vi hygger os med øl og lidt nyt fra hist og pist tror i hun vil lære og forstå det en dag eller??? |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 18/04-2012 12:11
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 355 |
Hej. Kan kun svare for mig selv og ja det kan læres.Det handler om at man skal "overbevise" hende om at man ikke kan/skal sidde lårene af hinanden,og at man har brug for lidt fri rum og "mande" snak, hvis hun stoler på dig så ringer hun ikke for at checke dig,når du så langt så kan du glæde dig til at komme hjem,for hun vil være mega glad,men indtil,så tag tlf og gør hende tryg ved det. |
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 18/04-2012 12:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
Thaipigerne er kontrolfreaks så du kan lige så godt først som sidst indstille dig på, at når du er ude af deres øje, vil de hele tiden sikre sig du ikke er ude af sind. Så derfor de små telefonopringninger. Du kan irriterer dig over dem eller ta dem med humor, for du slipper aldrig for dem. Husk du er hendes 'penge' - og er der noget de værner om så er det penge. Enhver ledig thai pige er en mulig trussel på hendes indkomst. Så hun vil godt lige have hånd i hanke med hvad du laver ![]() efter 5 år har jeg forlængst lært at leve med at kontrolanten ringer og tjekker ![]() |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 18/04-2012 12:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 688 |
Nanoq4u2 skrev: hej alle nu er jeg kommet i thailand i 3 år,ikke langtid så her den sidste gang bestemte jeg mig så for 3 md visa herude i øst thailand ,jo også fint kun et problem ved det jeg forstår jo ikke thai , jeg bliver slæbt rund til et hav af thai venner som skal lige hilse på den nye(atm automat) for det vil kærsten jo gerne detsværre kun meget få der kan engske så tiden kan jo nem blive meget lang ,vi har så været i et par lidt større byer hvor hun har mødt et par venner og har så været på egen hånd så og sie jo godt med frihed, kun det problem at at hun ikke helt forstår at man gå på en bar og få en øl eller 2 og hvis står lige og snakker høre man da ikke lige sin mobil for man skal jo lige tjekkes om man ikke er sammen med en anden kvinde og det er helt sikker man er det hvis man lige overhøre sin mobil og så er fanden ligesom løs ,jeg vil bare spøger om om i mænd oplever det samme altså svare man ikke på opkald så fanden løs og så er der ikke lige den ting man ikke har fortaget sig selvom vi mænd vi godt det gøre vi ikke vi har bare været optaget af at snakke ogha det sjov jeg har forsøgt at forklar det sådan vi mænd i eurpa har det sjov snakker fodbold fortæller jokes og køre lidt øl indbords betyder jo ikke vi nedlægger alle bar piger osv jo ingen grund til fordi vi hygger os med øl og lidt nyt fra hist og pist tror i hun vil lære og forstå det en dag eller??? Nu ved jeg jo ikke hvordan du har mødt din dame, men hvis det er på en bar, er det vel ikke så mærkeligt at hun hun bliver lidt urolig! Du kunne jo prøve det modsatte, altså ringe til hende, uden hun tager den.... hvordan vil det mon føles? Jeg har endnu ikke overhørt et mobilopkald, bare fordi jeg drikker en øl og snakker med et par venner! Som jeg ser det, er du sådan set lidt ligeglad med at vise hende tryghed og omsorg, men jeg kan jo tage fejl... Så mit råd til dig vil være at du skal vise hende at hun kan stole på dig!! En anden ting, det er jo op til dig om du vil være hendes atm, hvis det er formålet med at have dig, skulle hun måske en tur på udskiftningsbænken, for så er hun nok ikke værd at samle på! Så måske er forholdet i virkeligheden slet ikke et forhold derer værd at bygge på hvis der er denne mistillid. Held og lykke på din vej. Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
ทำดีได้ดี ทำชั่วได้ชั่ว Watching You |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 18/04-2012 12:30
|
|
sleipner skrev: Thaipigerne er kontrolfreaks så du kan lige så godt først som sidst indstille dig på, at når du er ude af deres øje, vil de hele tiden sikre sig du ikke er ude af sind. Så derfor de små telefonopringninger. Du kan irriterer dig over dem eller ta dem med humor, for du slipper aldrig for dem. Husk du er hendes 'penge' - og er der noget de værner om så er det penge. Enhver ledig thai pige er en mulig trussel på hendes indkomst. Så hun vil godt lige have hånd i hanke med hvad du laver ![]() efter 5 år har jeg forlængst lært at leve med at kontrolanten ringer og tjekker ![]() Ja øv.... Efter tre et halvt år.... stadig ingen kontrolopringninger!!! Hvornår begynder det? Men nu tjener min kone også sine egne penge
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| sleipner |
Lagt på d. 18/04-2012 12:36
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 128 |
flyer skrev: Efter tre et halvt år.... stadig ingen kontrolopringninger!!! Hvornår begynder det? Hun er nok ligeglad med dig ![]() |
|
|
|
| Nanoq4u2 |
Lagt på d. 18/04-2012 12:37
|
hmmm er det en stille bar er på eller er din mobil sat på højst ringetone jo ælder man er jo højre ringe tone ,jo fands larm på de barer de ,har her over nej mødte hende i lufthavne i bangkok og ikke bar pige ,meget langt fra ,kan være du fant din på en bar ![]() |
|
|
|
| Nanoq4u2 |
Lagt på d. 18/04-2012 12:40
|
ups svar til ......i wanne a farmer |
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 18/04-2012 12:47
|
I bund og grund handler det om tillid.Men hvis du ikke er klar til at tage din tørn for at opbygge den,så skal du måske overveje,hvorfor du er sammen med hende. |
|
|
|
| Nanoq4u2 |
Lagt på d. 18/04-2012 13:17
|
jydetampen fejlen er jo altid på vores side thaikvinder laver aldrig fejl vi har godt til hverdag ,altså lige bortset fra ude fald ,jeg har tilde og forsøger at bygge et forhold jo bare lidt sværret indimellem når man får vide de faranger jeg møder er fuckning stupid alle jeg møder er fyldt med fejl hvor imod hendes venner er fejlfri jo lidt underlige forstår du nu synes jeg ikke selv folk er dumme eller hvad de kan være jo altid en grund folk bliver som de er ,![]() |
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 18/04-2012 14:04
|
|
sleipner skrev: flyer skrev: Efter tre et halvt år.... stadig ingen kontrolopringninger!!! Hvornår begynder det? Hun er nok ligeglad med dig ![]() 555 griner..., den var sgu god, den havde jeg ikke set komme, men så kan jeg lære det, kan jeg!! Men nej, det tror jeg nu ikke hun er, men jeg tror det er tilliden der gør det, nu er jeg jo oz et pragteksemplar af en thailover
Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| flyer |
Lagt på d. 18/04-2012 14:07
|
|
Nanoq4u2 skrev: hmmm er det en stille bar er på eller er din mobil sat på højst ringetone jo ælder man er jo højre ringe tone ,jo fands larm på de barer de ,har her over nej mødte hende i lufthavne i bangkok og ikke bar pige ,meget langt fra ,kan være du fant din på en bar ![]() Nej, det gjorde jeg nu ikke..... Vær mod andre som du ønsker de skal være mod dig
|
|
|
| jydetampen |
Lagt på d. 18/04-2012 14:31
|
Nanoq4u2 skrev: jydetampen fejlen er jo altid på vores side thaikvinder laver aldrig fejl vi har godt til hverdag ,altså lige bortset fra ude fald ,jeg har tilde og forsøger at bygge et forhold jo bare lidt sværret indimellem når man får vide de faranger jeg møder er fuckning stupid alle jeg møder er fyldt med fejl hvor imod hendes venner er fejlfri jo lidt underlige forstår du nu synes jeg ikke selv folk er dumme eller hvad de kan være jo altid en grund folk bliver som de er ,![]() Ja klart skal der slibes nogle kanter,det gælder hvis for alle forhold,men undtagelse af tvangsægteskaber.og ja der er mange "fucking" stupide faranger,som der er stupide thaiér. Sidste gang var jeg sammen med nogle af en ven´s venner og de havde været så smarte at tage nogle bar damer med på deres tur,og da vi mødtes,blev min kæreste så gal på de bar damer fordi,de trak de fyre rundt i managen,men det var en kamp at få ud af hende hvad hun var sur over da man ikke taler ondt om nogen,men det blev dog for meget til sidst at hun hun fortalte damerne hvad hun mente om dem og ligeså de smarte fyre. ja jeg er en heldig mand,der har fundet en som siger fra og har sin egen mening,men klar til at lytte til min og acceptere at jeg også har brug for alene tid og stoler på at jeg opfører mig ordentlig og jeg kender reglerne hvis jeg ikke gør,så er der ingen kære mor. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/04-2012 14:54
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
tja, de fleste thaipiger jeg kender er ganske 'jaloux' el. ihvertfald skeptiske når man færdes på egen hånd, hvad end det er i byen el. bare kigge sig omkring... Det er lidt som om de tænker at utroskaben allerede starter her. I bund og grund er det jo nok fordi de ikke vil miste 'falangen' og dermed (for nogle) en financiel sikkerhed, drømme og fremtidsvisioner der går i vasken og så back to zero..det skal dog siges at ikke alle thaipiger ville gå på røven hvis de mistede deres falangkæreste men de ved at der også findes desperate thaipiger derude klar til at rippe et nyt bytte... desuden har vi vistnok alle fået hældt ørene fulde med historierne om utro thai mænd...et tema i mange thaisange og tv serier...utro thai mænd, især hvis de har lidt penge. Så derfor passer de nok lidt mere på deres falang mænd. Men ej at forglemme så er de jo som alle andre mennesker, og har følelser som alle andre mennesker, og der er da ikke pisse sjovt at sidde derhjemme mens ægtefællen er i byen med vennerne...slet ikke hvis 'byen' er i Thailand og han/hun ikke tager mobilen....engang imellem er vel ok, men det bliver jo hurtigt oftere og oftere og det er da ikke sjovt at sidde derhjemme alene og vente på ens fulde mand kommer hjem. Jeg ville ihvertfald ikke synes det var fedt hvis min kone rendte ud hver weekend. Så vi skal vel egentlig bare tænke på at behandle andre som vi selv vil behandles... |
|
|
|
| Nanoq4u2 |
Lagt på d. 18/04-2012 15:22
|
js et eller anden sted behøver man jo ikke at drikker sig fuld hvergang man er er afsted et par øl er nok,ikke sådan jeg kommer fuld hjem de 2 gange jeg har været afsted ,jo ny by få snakker engsk man er så og sie på herres mark hvis man bliver lidt (lost) efter mørkes frembrud så det med at blive for fuld dur`ikke hvis du forstår hvad jeg menner et par øl lidt snak om fodbold osv |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 18/04-2012 15:41
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
tja, hvis det drejer sig om 'et par' øl i 'et par' timer...så er det vel ok i ny og næ..men bliver oftere og oftere..og mere end 'et par' så går forholdet i stykker...dels fordi hun bliver træt af at bekrymre sig og dels fordi hun føler sig tilsidesat. Forståeligt nok. I bund og grund er det jo bare dette hun vil undgå. Om hun 'vil lære det' el. 'forstå det' ved jeg ikke, nok først når hun enten er 'ligeglad med/har opgivet' forholdet el. når hun stoler på dig 100%. Redigeret af Anonym Bruger d. 18/04-2012 15:48 |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 18/04-2012 17:27
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
jydetampen skrev: Ja klart skal der slibes nogle kanter,det gælder hvis for alle forhold,men undtagelse af tvangsægteskaber.og ja der er mange "fucking" stupide faranger,som der er stupide thaiér. Sidste gang var jeg sammen med nogle af en ven´s venner og de havde været så smarte at tage nogle bar damer med på deres tur,og da vi mødtes,blev min kæreste så gal på de bar damer fordi,de trak de fyre rundt i managen,men det var en kamp at få ud af hende hvad hun var sur over da man ikke taler ondt om nogen,men det blev dog for meget til sidst at hun hun fortalte damerne hvad hun mente om dem og ligeså de smarte fyre. Ejendommelig reaktion og meget atypisk thailandsk adfærdsmønster. Hvad kommer det dog hende ved? Live and let live. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 19/04-2012 03:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
en jealous pige er ikke væd´rd at spille sin tid på. detgad jeg ikke,såda min spille jealous,,,sagde at såmåtte hun da finde en hun turde stole på... Så forsvandt det med atspillejealous,fordi jeg var ligeglad med hendes jealousi, det kan man ikke bruge til noget |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 19/04-2012 08:42
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Nanoq4u2 skrev: js et eller anden sted behøver man jo ikke at drikker sig fuld hvergang man er er afsted et par øl er nok,ikke sådan jeg kommer fuld hjem de 2 gange jeg har været afsted ,jo ny by få snakker engsk man er så og sie på herres mark hvis man bliver lidt (lost) efter mørkes frembrud så det med at blive for fuld dur`ikke hvis du forstår hvad jeg menner et par øl lidt snak om fodbold osvUd fra at du vil forholdet seriøst og at du har "rent mel i posen", vil mine råd være; 1) Opbyg tillid hos hende (for at dæmpe jalouxsien) 2) Lav ikke pinlige ting som "smitter af" på hende og sæt dig i respekt I starten må du tage opkaldene og fortælle lige ud: "jeg ser fodbold på hotellet", "jeg sidder på XYZ-bar og får en øl med John", "jeg er i 7-eleven for at købe noget vand". Giv evt. telefonen til rengøringsdamen i hotelgangen, vennen på baren eller ekspedienten i 7-eleven så hun kan snakke med en mere. Fjollet i vores optik, men begge parter skal jo tilpasse sig hinandens måde at være på. Det er også godt at ringe til hende en gang imellem og spørge hvad hun laver og sammen med hvem, så hun mærker du også er interesseret i hendes gøren og laden (selv om det ikke ligger i vores kultur at gøre det). Så kan dine "missed calls" også lettere gå op med hendes "missed calls" Hun må også lære at man ikke kan tage opkaldet hvis man er i biografen, sidder og laver bumme-lum på wc'et osv.Og når du så er ude på egen hånd, så lad vær med at ende i pinlige episoder som hun skal høre af omveje (optræk til slagsmål, stang-stiv og brækkede sig på hovedgaden osv.). Og hvis i skal mødes senere så overhold aftaler sådan nogenlunde (f.eks. hvornår man er tilbage). Det ville du vel også forvente af hende, hvis hun var på langt besøg i Danmark? Når hun adskillige gange har set at du har været ærlig, så bliver det lettere at få hende til at skrue ned for opkaldene. Måske man kan nå helt til ... "min ven David skal rejse hjem i morgen og jeg tar med ham på go-go bar. Det er så sjovt at kaste med ping-pong bolde til dem". ---------------------- En lille side-historie fra min kones første 3 måneders besøg i Danmark. Jeg var på arbejde en dag og hun kedede sig lidt hjemme i lejligheden på 5. sal på Østerbro. Hvad gør man så? Går en tur, men når man ikke kender området så vildt godt kunne man jo fare vild. Løsning: hun gik en tur langs jernbanen, så kunne hun jo bare vende om og følge sporene tilbage. Resultat: politiet ringede til arbejdet og fortalte at en pensionist havde spottet en mulig selvmordskandidat og min kone havde så forklaret sig på engelsk og vist mit visitkort fra arbejdet ![]() . Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 19/04-2012 13:18
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
![]() ![]() |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

nej mødte hende i lufthavne i bangkok og ikke bar pige ,meget langt fra ,kan være du fant din på en bar