Se indlæg
 Udskriv debat
SKAT... du elsker mig ikke.
Lung Yao
OK, indrømmet titlen kan være lidt misvisende for det drejer sig om det brev Jeg har lige modtaget fra "vores allesammens SKATvæsen".
Og det var det samme som stod i brevet som jeg fik som svar da jeg var igår hos dem ved Sluseholmen for at spørge om årsagen til at min overskydende skat ikke var overført til min Nemkonto. Efter 2½ times ventetid kom jeg til og en "stressede medarbejder" som konkludere lakoniske at Jeg ville få et svar NÅR de har fundet ud af om Jeg skylder noget . Hmmmmmm
Jeg skal lige tilføje at min kone har fået sit overskyende skat tilbage for 14 dage siden og derfor var jeg uforstående om årsagen til "forsinkelsen". Jeg kunne tidligere heller ikke beregne min Skat da Jeg ikke var klar over at jeg var "spærret" af min kones selvangivelse da hun nu er gået over til at være selvstændige. Jeg troede at man var 2 selvstændige individer (skattemæssigt set) men ak NEJ, hvis den ene er selvstændig erhverdrivende, men noget andet hvis man begge var lønmodtagere.
Ydermere ville jeg sige at jeg intet skylder hverken Staten, banken eller andre, det er mindst to årtiere siden jeg blev "Skyldnerfrit".
Jeg kunne ikke få noget at vide hvor længe det ville tage dem at finde ud af at JEG intet skylder eller Hvornår Jeg kunne forvente af få mine penge tilbage.
Tråden her er for at høre om andre har været udsat for den samme behandling som jeg gjorde, da det er første gang at det sker.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Webmaster
I hæfter nok kollektivt som ægtefæller. Fik selv et brev dateret den 24. april om at de nu har undersøgt vores forhold for gæld og at de ingen gæld fandt og at den overskydende skat nu frigives og kan forventes indsat på NEM-kontoen om ca. 14 dage.

Det med at der ikke er nogen gæld kunne jeg godt have fortalt dem. De skulle bare spørge.
Men selvfølgelig bedre at vise hvem som bestemmer....
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
AL 48
Ja, man undrer sig godt nok meget over den form for langsommelighed ved Told/Skat, især i denne elektroniske tidsalder, hvor de ligger inde med samtlige oplysninger om skatteborgerne. Men mange kommunale registre samkøres ikke med Skat´s. Nogle kan skylde for for meget udbetalt boligsikring, ejendomsværdiskat, hustru/børnebidrag osv..
Disse ting undersøges jo før udbetaling til "nemkonto".
Reglen om hvor langt man kan gå tilbage og få sin skat revideret er åbenbart også lavet om. Før i tiden var grænsen 5 år tilbage. Jeg skulle ansøge om revidering for skatteårene 2009 og 2008, da jeg opdagede fejl så langt tilbage.- Skattefar holder godt på pengene, selv de "ulovligt" opkrævede.
Havde det været modsat, var der vedhæftet indbetalingskort.
-Det næste bliver vel at de selv kan gå ind i "nemkonto" og hæve pengene.Shock

Lung Yao
AL 48 skrev:
............................................................
Men mange kommunale registre samkøres ikke med Skat´s. Nogle kan skylde for for meget udbetalt boligsikring, ejendomsværdiskat, hustru/børnebidrag osv..
1) Disse ting undersøges jo før udbetaling til "nemkonto".
....................................................................
2) -Det næste bliver vel at de selv kan gå ind i "nemkonto" og hæve pengene.Shock

1) Hverken Jeg eller konen skylder noget eller nogle (har tværtimod lidt tilgode et par steder) og vi er "velhavende" (Ratepensiion og sommerhus) så derfor ingen : bolig - varmtilskud, m.m. .

2) Det kan de allerede (om ikke indirekt):

http://www.famili...644.html#2

Når lønnen er udbetalt og f. eks. indsat på en lønkonto, kan der straks gøres udlæg i det udbetalte beløb. Dette gælder, også selv om du er forudlønnet, hvor lønnen på udbetalingstidspunktet endnu ikke er optjent. Du har dog altid ret til at beholde et beløb, hvis størrelse bestemmes af fogedretten, således at du kan klare dine nødvendige udgifter til f. eks. husleje, kost og beklædning frem til den næste lønudbetaling. Dette følger af reglerne om det såkaldte trangsbeneficium, som du kan læse mere om på emne nr. 643.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

AL 48
Lung Yao skrev:

AL 48 skrev:
............................................................
Men mange kommunale registre samkøres ikke med Skat´s. Nogle kan skylde for for meget udbetalt boligsikring, ejendomsværdiskat, hustru/børnebidrag osv..
1) Disse ting undersøges jo før udbetaling til "nemkonto".
....................................................................
2) -Det næste bliver vel at de selv kan gå ind i "nemkonto" og hæve pengene.:o

1) Hverken Jeg eller konen skylder noget eller nogle (har tværtimod lidt tilgode et par steder) og vi er "velhavende" (Ratepensiion og sommerhus) så derfor ingen : bolig - varmtilskud, m.m. .

2) Det kan de allerede (om ikke indirekt):

http://www.famili...644.html#2

Når lønnen er udbetalt og f. eks. indsat på en lønkonto, kan der straks gøres udlæg i det udbetalte beløb. Dette gælder, også selv om du er forudlønnet, hvor lønnen på udbetalingstidspunktet endnu ikke er optjent. Du har dog altid ret til at beholde et beløb, hvis størrelse bestemmes af fogedretten, således at du kan klare dine nødvendige udgifter til f. eks. husleje, kost og beklædning frem til den næste lønudbetaling. Dette følger af reglerne om det såkaldte trangsbeneficium, som du kan læse mere om på emne nr. 643.

.

Jeg er bange for, at du misforstår lidt, for Told/Skat kan ikke gå ind direkte og hæve på en "nemkonto".
Hvis du havde læst det hele, så havde du også set at de benytter en anden fremgangsmåde,- nemlig lønindeholdelse, hvilket er noget andet.
Uddrag af dit link:
2. Krav fra det offentlige:

En række krav fra det offentliges side kan som tidligere nævnt inddrives ved lønindeholdelse. Det gælder blandt andet

1.alle former for skattegæld, herunder også ejendomsskatter, told og moms.

2.skyldige børnebidrag og ægtefællebidrag,

3.gæld til Finansstyrelsen (tidligere Hypotekbanken) vedrørende misligholdte studielån og gæld til Statens Uddannelsesstøtte.

4.tilbagebetalingspligtig kontanthjælp,

5.betaling til kommunale daginstitutioner, f. eks. vuggestuer, børnehaver og fritidshjem, samt kommunale skolefritidsordninger.
Lønindeholdelse fungerer på den måde, at din arbejdsgiver får et pålæg om at tilbageholde en del af din nettoløn til dækning af gælden. Der gælder en række indviklede regler om beregning af indeholdelsesprocenten, som afhænger af din indkomst. Jo større denne er, jo højere indeholdelsesprocent. Indeholdelsesprocenten kunne tidligere højest være på 20%, men dette loft er ophævet fra d. 01.01.2009

Dvs. at evt. skyldigt beløb kan fratrækkes før restbeløb indsættes på "nemkonto".

sudsakhon
SKAT er en af de kreditorer, der har mulighed for lønindeholdelse. Andre kan ikke.

For at få adgang til udlæg i indestående på en bankkonto, kræves et såkaldt fundament (ofte bare et stempel i byretten) og derefter et udlæg efter en tur i fogedretten.

Både SKAT og private kreditorer (kontokort osv.) har mulighed for sådan et udlæg.

Det omtalte såkaldte trangsbeneficium betyder bare, at man skal have penge nok til at opretholde en beskeden husholdning.

De kan derfor ikke tage alt for at dække gæld, men "kun stort" set alt.

En kreditor kan alså godt "få fingre" i alt hvad man har af aktiver, herunder indestående på en bankkonto. Kun ikke udbetalt løn kan (for en hvis periode) afskæres fra udlæg

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
fckguld
sudsakhon skrev:

SKAT er en af de kreditorer, der har mulighed for lønindeholdelse. Andre kan ikke.

For at få adgang til udlæg i indestående på en bankkonto, kræves et såkaldt fundament (ofte bare et stempel i byretten) og derefter et udlæg efter en tur i fogedretten.

Både SKAT og private kreditorer (kontokort osv.) har mulighed for sådan et udlæg.

Det omtalte såkaldte trangsbeneficium betyder bare, at man skal have penge nok til at opretholde en beskeden husholdning.

De kan derfor ikke tage alt for at dække gæld, men "kun stort" set alt.

En kreditor kan alså godt "få fingre" i alt hvad man har af aktiver, herunder indestående på en bankkonto. Kun ikke udbetalt løn kan (for en hvis periode) afskæres fra udlæg
En skatte foged kan også lave udlæg på indestående på danske konti Angry
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Lung Yao
Feedback:

Fredag den 11-5 var jeg en tur forbi SKAT for at spørge om "min sag". Den medarbejder som jeg talte med kunne nu oplyse mig at der IKKE var noget gæld og at jeg ville snart høre fra dem og få mine "sure tjente penge" tilbage.
I dag d. 21-05 har der ikke været indsat noget på min konto endnu. Angry

.

Peder1968
Fra fredag d. 11-5 til d.d. har der kun været 3 almindelige bankdage... Så måske lidt mere tålmodighed????? Smile

AL 48
Lung Yao skrev:

Feedback:

Fredag den 11-5 var jeg en tur forbi SKAT for at spørge om "min sag". Den medarbejder som jeg talte med kunne nu oplyse mig at der IKKE var noget gæld og at jeg ville snart høre fra dem og få mine "sure tjente penge" tilbage.
I dag d. 21-05 har der ikke været indsat noget på min konto endnu. Angry

.

Ja og så når du modtager brev om at dit tilgodehavende vil blive indsat på din nem-konto, så kan du vente yderligere op til 14 dage før du kan se det. (Har lige prøvet).

Lung Yao
Peder1968 skrev:
Fra fredag d. 11-5 til d.d. har der kun været 3 almindelige bankdage... Så måske lidt mere tålmodighed????? Smile

Jo tak, bare hvor længe. Det startede for længe siden med at min selvangivelse var "spæret" p.g.a. konens selvangivelse, men den er afsluttet for længe og HUN har fået sit godthavende tilbage, hvorimod jeg blev yderligere "syltet" p.g.a. påstået tjeck på evt. gæld, som nu er konstateret som "grundløs" (resultat som var sikkert i deres hænder inden i fredags) og de skulle jo være kun et klik væk fra at overføre penge til min "Nemkonto".

.

Fido
Jeg må nok også hellere få betalt min rest skat på 4 dkk før jeg pådrager mig uønsket opmærksomhed fra Skat Hmmmmmm
One man's ceiling is another man's floor

Jeg har hverken fået resttilgodehavende for 2010 0g 2011, SKAT vil lige undersøge om jeg skylder skat, hvad jeg ikke gør.

Lung Yao
ABEKATTEN skrev:
Jeg har hverken fået resttilgodehavende for 2010 0g 2011, SKAT vil lige undersøge om jeg skylder skat, hvad jeg ikke gør.

Så er jeg "lidt heldigere", da det er første gang at det sker siden ...........før kildeskatens indførslen Tuttelu Tralla

UPDATE : i dag er beløbet endeligt indsat på min konto. Sunflower (1ste slutopgørelsen afsluttet : 2-4-2012, tjeck for gæld, og nu frigivelse 23-05-2012).

.

Mingomango
Jeg sætter altid mit skattekort lidt rigeligt højt... retter det så til i okt/nov. Så for jeg fuldt udbetalt løn i nov/dec. Det kan anbefalesSmile Man mærker det ikke i løbet af året... men de er sgu dejlige ved juletid!!! Grin Bare en anbefaling!!!

Med venlig hilsen
Flemming A.

Spring til debat: