Se indlæg|
Hvor møder man almindelige danskere i Bangkok?
|
|
| patirak |
Lagt på d. 01/05-2012 03:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Da jeg i min dagligdag er konstant omgivet af udlændinge, kunne det være fedt indimellem at se nogle danskere, tale lidt dansk, spise lidt dansk mad og udveksle lidt dansk humor. For "lets face it"... danskere er et specielt folkefærd :-) Hvis jeg gerne vil udvide min danske bekendskabs-/vennekreds her i Bangkok, hvordan går jeg så bedst til den opgave? Nogle forslag? Må hellere end gerne være steder, hvor "fastboende" danskere mødes. Altså dermed ment... danskere, der enten har boet eller har planer om at bo i Thailand igennem lang tid. Jo mere "SO-SO eller LO-SO" og jo mere jordnære folk er jo bedre... Så forslå venligst ikke en eller anden business-klub. Jeg har set og oplevet rigeligt at dem.
Redigeret af patirak d. 01/05-2012 03:52 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/05-2012 03:53
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Patirak, der er enkelte steder: Stable Lodge (eller Stalden om man vil) paa Soi 8. Har en glimrende buffet loerdag og soendag og ellers god dansk mad. Hvis din kaereste ikke bryder sig om dansk mad, saa er deres Thai retter ogsaa fortrinlige. Admiral's Pub (Mermaid Hotel) - Soi 29. Mvh |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 01/05-2012 03:59
|
|
hugoboerge skrev: Patirak, der er enkelte steder: Stable Lodge (eller Stalden om man vil) paa Soi 8. Har en glimrende buffet loerdag og soendag og ellers god dansk mad. Hvis din kaereste ikke bryder sig om dansk mad, saa er deres Thai retter ogsaa fortrinlige. Admiral's Pub (Mermaid Hotel) - Soi 29. Mvh Hej hugoboerge, Kender godt begge steder. Har dog ikke prøvet at komme der i weekenden.... Tror jeg vil prøve denne weekend. Ved du om der til tider arrangeres "kom-sammen" aktiviteter for danskere i BKK? |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 01/05-2012 06:14
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Kan anbefale Admiral's Pub (Mermaid Hotel) til enhver tid. Nu har de lavet Søndags Brunch fra 11.30 til 14.30.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/05-2012 07:54
|
patirak skrev: hugoboerge skrev: Patirak, der er enkelte steder: Stable Lodge (eller Stalden om man vil) paa Soi 8. Har en glimrende buffet loerdag og soendag og ellers god dansk mad. Hvis din kaereste ikke bryder sig om dansk mad, saa er deres Thai retter ogsaa fortrinlige. Admiral's Pub (Mermaid Hotel) - Soi 29. Mvh Hej hugoboerge, Kender godt begge steder. Har dog ikke prøvet at komme der i weekenden.... Tror jeg vil prøve denne weekend. Ved du om der til tider arrangeres "kom-sammen" aktiviteter for danskere i BKK? Saa vidt jeg ved saa er der kun de traditionelle arrangementer som Mortens aften, juleaften, nytaars halloej og 24. juni er det halvvejs juleaften. Her taler jeg om Stalden. Hvad Admiral's Pub har taenkt sig at lave aner jeg ikke. Mvh |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/05-2012 07:55
|
ABS skrev: Kan anbefale Admiral's Pub (Mermaid Hotel) til enhver tid. Nu har de lavet Søndags Brunch fra 11.30 til 14.30. Tak for oplysningen ABS, har du proevet brunchen ? eller er det noget der lige er startet ? Mvh |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 01/05-2012 08:33
|
|
hugoboerge skrev: ABS skrev: Kan anbefale Admiral's Pub (Mermaid Hotel) til enhver tid. Nu har de lavet Søndags Brunch fra 11.30 til 14.30. Tak for oplysningen ABS, har du proevet brunchen ? eller er det noget der lige er startet ? Mvh Synes også det lyder godt. Vil se om jeg ikke kan lokke kæresten med dertil på søndag. |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/05-2012 10:21
|
hugoboerge skrev: ABS skrev: Kan anbefale Admiral's Pub (Mermaid Hotel) til enhver tid. Nu har de lavet Søndags Brunch fra 11.30 til 14.30. Tak for oplysningen ABS, har du proevet brunchen ? eller er det noget der lige er startet ? Mvh Er det paa deres website ? |
|
|
|
| johnhelt |
Lagt på d. 01/05-2012 14:48
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 118 |
Hej Patirak, der er selvfolgelig det Danske handelskammer som har deres arrangementer. Der kan du vaere personlig medlem for omkring THB5000,- om aaret..hvilket vel egentlig er rimeligt. Ellers er der ogsaa rigtig mange der modes til en Onsdags-klub, hver Onsdag omkring Sukhumvit ved 8-9 tiden. Nu ved jeg selvfolgelig ikke hvor gammel du er men ellers kan du bare sende en PB, saa kan vi altid modes til en Carlsberg eller 2 engang ved lejlighed..bor selv fast i BKK. |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 01/05-2012 15:13
|
|
Dear Friends: GOOD News from The Admiral's Pub & Restaurant @ Hotel Mermaid Bangkok, Sukhumvit Soi 29, # 6 Bangkok May 2012 We now start our “Sunday Brunches” with: The Admiral's Bruch buffet on Sunday 6th May 2012 From 11.30 - 14.30 hrs. Enjoy........ Eat and drink as much as you can in a very cozy atmosphere Beverages: Carlsberg and Heineken draft beer, White wine, Red wine, Bloody Mary, Margherita, and Sangria Food: Cold cut station: ---3 Kinds of marinated herring, Cold roast beef, Ham, Salami, Egg and shrimp, Chicken salad, Mixed green salad with dressing, Cold port-wine duck liver pate', French bread and Rye bread, Butter & Lard Food: Asian station ---Sushi, Sashimi, Maki, Alaskan King Crab, Mahachai mud crab, Swimming crab, Blue mussel, Fresh oyster, Vietnamese fresh rolls, Salmon roll w/rocket salad + spicy dip, Tom kha taley, Phad thai. Food: European station ---Roast lamb leg + red wine sauce, Roast Rib-Eye, Roast pork with crispy skin, Roast duck Danish style, Home fried potatoes, Meatballs, Scandinavian style hash Food: Cheese station + dessert --- Assorted cheese, Homemade cake, Fruits, Sticky rice w/mango --- Coffee or tea Price 1,750.-nett./person for all you can Eat and Drink. Please make your table reservation: Khun Na Mobile: 081 208 1909 OR Khun Bent Mobile: 081 804 6586 NOW AVAILABLE From The Admiral's TAP: FLENSBURGER PILS / LAGER, Heineken, Carlsberg and Stowford Ciderr. See You @ The Admiral's Pub & Restaurant I mine øjne billigt og ved at maden er til UG med x og alt det der. We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/05-2012 15:38
|
ABS, takker det ser da godt ud, det skal proeves. Mvh. |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 01/05-2012 15:46
|
|
Skal selv med konen på Søndag. Får ikke lov at tage afsted alene.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 01/05-2012 15:55
|
Saa koerer hun bilen ? Hvad er prisen saa uden alkohol, hvis du ved det ? Min kone koerer nemlig. |
|
|
|
| Robert Kronberg |
Lagt på d. 01/05-2012 18:36
|
![]() Antal indlæg: 3779 |
Hej johnhelt, Den onsdags-klub har jeg aldrig hørt om. Kan du fortælle lidt mere? Uover mig, kan der vel være andre på DTW, som finder det interessant. Ellers er handelskammerets netwærkmøder et godt sted at begynde, som du selv nævner. Man behøver ikke at være medlem, men skal blot betale entre, hvis man ikke er medlem. Hilsen, Robert johnhelt skrev:
Hej Patirak, der er selvfolgelig det Danske handelskammer som har deres arrangementer. Der kan du vaere personlig medlem for omkring THB5000,- om aaret..hvilket vel egentlig er rimeligt. Ellers er der ogsaa rigtig mange der modes til en Onsdags-klub, hver Onsdag omkring Sukhumvit ved 8-9 tiden. Nu ved jeg selvfolgelig ikke hvor gammel du er men ellers kan du bare sende en PB, saa kan vi altid modes til en Carlsberg eller 2 engang ved lejlighed..bor selv fast i BKK. Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group - Visum til Danmark - Consular Services Asia "Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman, hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel, men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget." |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.