Se indlæg|
Reform af førtidspension
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 09/05-2012 15:34
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Har bladret lidt i Regeringens 2020-plan, og faldt over denne her: "Der gives lavere førtidspension til pensionister, som bor i udlandet" Side 44: http://www.b.dk/p...0-plan-her Der bliver run på almene boliger når folk vender hjem i hobetal! ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 09/05-2012 15:59
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Pescator skrev: Har bladret lidt i Regeringens 2020-plan, og faldt over denne her: "Der gives lavere førtidspension til pensionister, som bor i udlandet" Side 44: http://www.b.dk/p...0-plan-her Der bliver run på almene boliger når folk vender hjem i hobetal! Nu står der, som jeg ser det, ikke noget om hvor meget lavere beløb man snakker om. Mon ikke det stadig vil være billigere at bo i Thailand ![]() |
|
|
|
| HJB |
Lagt på d. 09/05-2012 16:32
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 71 |
Nu undgik det således ikke min opmærksomhed, at førtidspensionister skal straffes endnu engang, hvis de bor i udlandet... Hvorfor dog det ?.... De betaler STADIGVÆK skat af deres pension til DK, uanset de ikke bruger; Læge - Sygehus - Psykolog/Psykiater - Fysioterapeut - Skoler ect. - Biblioteker - vor vejnet samt ej heller udleder Co2 (anvendelse af motorkøretøj, varmeforbrug ect.) det vil sige ALT det som på nuværende tidspunkt er inkluderet i vor skat. De personer som opholder sig uden for DK, "slider" således IKKE på Danmark.... hvorfor skal de straffes for det ????.... absurd tankegang!!!! (er ikke selv pensionist) ![]() |
|
|
|
| Pescator |
Lagt på d. 09/05-2012 16:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 329 |
Mon ikke de laver en typisk, genial "spark-nedad-manøvre" som denne: Regulér førtidspension-sats, tildelt efter 2003, ned til FP før 2003 niveau. Vupti - så lukker man også munden på de "gamle" FP´ere der føler sig snydt ift. de nye højtlønnede. @HJB: Det er IMO ikke møntet på etniske danskere som sådan, men vel mere fordi de ikke ønsker hele den 3. verden, der har været et smut om socialen i DK og hævet en FP, skal bo i luksus-Mansions til flere mio. FP Kr. i Pakistan, Iran, Irak, Libanon, ell. Tyrkiet. Det gider danskere ikke høre mere om, og så vil man gøre det mindre attraktivt for alle at bosætte sig uden for herlige Danmark! Redigeret af Pescator d. 09/05-2012 16:58 ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ
|
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 09/05-2012 16:54
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
HJB skrev: Nu undgik det således ikke min opmærksomhed, at førtidspensionister skal straffes endnu engang, hvis de bor i udlandet... Hvorfor dog det ?.... De betaler STADIGVÆK skat af deres pension til DK, uanset de ikke bruger; Læge - Sygehus - Psykolog/Psykiater - Fysioterapeut - Skoler ect. - Biblioteker - vor vejnet samt ej heller udleder Co2 (anvendelse af motorkøretøj, varmeforbrug ect.) det vil sige ALT det som på nuværende tidspunkt er inkluderet i vor skat. De personer som opholder sig uden for DK, "slider" således IKKE på Danmark.... hvorfor skal de straffes for det ????.... absurd tankegang!!!! (er ikke selv pensionist) ![]() Jeg er tildels enig med dig. Men du glemmer at DK går glip af penge som dit forbrug af penge giver tilbage i kassen. F.eks. moms, afgifter (cigaretter, øl, vin, sukker, benzin osv), vand og el....... |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 09/05-2012 17:05
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej, Hvordan bliver førtidspensionister straffet? Folkepensionister boende i bl.a. Thailand, får under halvdelen af det der gives til dem som er bosiddende i DK eller EU, se det er en straf der "vasker". Vi får kun grundbeløbet på kr. 5.713,- pr. måned før skat. Og folkepensionister belaster lige som førtidspensionister heller ikke alt det og mere til som HJB opremser og alligevel straffes vi. Dette skal ikke opfattes, som om jeg er misundelig eller synes at førtidspensionister får for meget, jeg er godt tilfreds med mit liv og hvad jeg har. Men vent nu med at se hvad der kommer igennem folketinget, kraftige besparelser på sociale ydelser tror jeg ikke på. Conrad |
|
|
|
| HJB |
Lagt på d. 09/05-2012 17:07
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 71 |
Peder1968 skrev: HJB skrev: Nu undgik det således ikke min opmærksomhed, at førtidspensionister skal straffes endnu engang, hvis de bor i udlandet... Hvorfor dog det ?.... De betaler STADIGVÆK skat af deres pension til DK, uanset de ikke bruger; Læge - Sygehus - Psykolog/Psykiater - Fysioterapeut - Skoler ect. - Biblioteker - vor vejnet samt ej heller udleder Co2 (anvendelse af motorkøretøj, varmeforbrug ect.) det vil sige ALT det som på nuværende tidspunkt er inkluderet i vor skat. De personer som opholder sig uden for DK, "slider" således IKKE på Danmark.... hvorfor skal de straffes for det ????.... absurd tankegang!!!! (er ikke selv pensionist) ![]() Jeg er tildels enig med dig. Men du glemmer at DK går glip af penge som dit forbrug af penge giver tilbage i kassen. F.eks. moms, afgifter (cigaretter, øl, vin, sukker, benzin osv), vand og el....... Korrekt!.... Men INTET forbrug = INGEN regning..... Kender da folk som aldeles ikke er storforbruger af de nævnte produkter, og hvis man holder f.eks. Tobag - Alkohol og andre skadelige produkter op mod økonomien ved hospitalsindlæggelser, tror jeg nok DK har sparet mere ved at FP har slået sig ned udenfor DK ![]() |
|
|
|
| jesper_dk |
Lagt på d. 09/05-2012 19:45
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Tror nu ikke at det vil få indflydelse på nuværende ftpér der bor Thailand,så vil loven jo skulle vedtages med tilbagevirkende kraft og det tror jeg ikke vil ske. Det bliver sikkert gældende for ftpér på den nye ordning (efter 2003) der ønsker at flytte udenfor EU. |
|
|
|
| hiks |
Lagt på d. 09/05-2012 23:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 209 |
Peder helt korrekt........Men du glemmer at DK går glip af penge som dit forbrug af penge giver tilbage i kassen. 12000kr efter skat for min ven. i thailand er købekraften 5 gange større for samme penge. min ven lever 6 maaneder af gangen i thailand, og lever som konge dernede, han har fusket sig til førtidspensionen, det kunne man godt før 2003, jeg kender 3 der har gjordt det, og den ene arbejder sort ved siden af.kommunen prøvede alt gav ham kørekort, men kommunen gav op til sidst. En anden som bor taat paa mig snyder med adressen, han kom hjem efter 2aar for at blive opereret, nu er han rejst igen, hva fanden sker der. Jeg tjener 16000 en pensionist med 12000kr x 5 svare til ca.60.000kr i thailand, minus lidt udgifter i dk. Redigeret af hiks d. 09/05-2012 23:11 |
|
|
|
| jesper_dk |
Lagt på d. 10/05-2012 09:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 136 |
Hvor har du fra at købekraften er 5 gange større i Thailand???? De ert fulstændig BS snak |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 10/05-2012 10:38
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Peder helt korrekt........Men du glemmer at DK går glip af penge som dit forbrug af penge giver tilbage i kassen. 12000kr efter skat for min ven. i thailand er købekraften 5 gange større for samme penge. min ven lever 6 maaneder af gangen i thailand, og lever som konge dernede, han har fusket sig til førtidspensionen, det kunne man godt før 2003, jeg kender 3 der har gjordt det, og den ene arbejder sort ved siden af.kommunen prøvede alt gav ham kørekort, men kommunen gav op til sidst. En anden som bor taat paa mig snyder med adressen, han kom hjem efter 2aar for at blive opereret, nu er han rejst igen, hva fanden sker der. Jeg tjener 16000 en pensionist med 12000kr x 5 svare til ca.60.000kr i thailand, minus lidt udgifter i dk. Hvis du mener at de få uberettiget pensionen kan man jo som borger melder dem for at snyde Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
| kongeboaen |
Lagt på d. 10/05-2012 10:43
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 37 |
hmm og en pakker smoer koster fra 220 til 280 baht.. hvor meget koster den saa i dk hvis man faar 5 gange mere for pengene ??? ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 10/05-2012 11:50
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hiks har da fuldstændig ret i at den gennemsnitlige købekraft er 5 gange større i Thailand. Hvis man mener noget andet , er man kun bekendt med opskruet turistpriser. |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 10/05-2012 11:53
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
kongeboaen skrev: hmm og en pakker smoer koster fra 220 til 280 baht.. hvor meget koster den saa i dk hvis man faar 5 gange mere for pengene ??? ![]() hmm - og en Singha koster 12 kr Danmark!. Nå - man kan vel ikke regne købekraft ud på den måde. Hverken mht. smør eller øl ![]() |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 10/05-2012 13:11
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
en pakke smør 55kr 500g ost samsø ost 250kr 6 stk. rugbrød (tysk) 25kr leverposteg 125g 15kr og det er i nordøst thailand absolute ikke Turist område så kan i jo selv lave regnestykket TH vs. DK. hihi... Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 10/05-2012 14:10
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
buster40 skrev: en pakke smør 55kr 500g ost samsø ost 250kr 6 stk. rugbrød (tysk) 25kr leverposteg 125g 15kr og det er i nordøst thailand absolute ikke Turist område så kan i jo selv lave regnestykket TH vs. DK. hihi... Og hvor i NE Thailand kan man saa koebe disse herligheder ? |
|
|
|
| buster40 |
Lagt på d. 10/05-2012 14:22
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 210 |
hugoboerge skrev: buster40 skrev: en pakke smør 55kr 500g ost samsø ost 250kr 6 stk. rugbrød (tysk) 25kr leverposteg 125g 15kr og det er i nordøst thailand absolute ikke Turist område så kan i jo selv lave regnestykket TH vs. DK. hihi... Og hvor i NE Thailand kan man saa koebe disse herligheder ? I korat, The mall, Big-c og Tesco lotus, rugbrød i Big-c og resten på skift i de andre to, men også et helt fantastiske brød hos hjemme bageren i The mall Venlig hilsen
Boonta |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 10/05-2012 14:46
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Det er simpelthen helt umuligt at få en pension hvis du er syg ! du skal være fit for fight & helt på toppen for at kunne klare 15 runder med kommunen så hvis du er syg har du ikke en change for at få førtids-pension,det er for hårdt..... ![]() |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 10/05-2012 14:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Big C i Patong tager omkring 80 baht for en pakke smør, så det er lidt af en overpris, derude på landet - eller også har de nogle ekstra store pakker.
|
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 10/05-2012 15:06
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Man kan da ikke regne leveomkostningerne ud, udfra hvad smør og samsø ost koster i hhv. Danmark og Thailand. For det første er det sikkert importeret, og for det andet spiser man vel ikke smør og samsø ost hver dag når man bor i Thailand, eller hvad? Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.