Se indlæg
 Udskriv debat
Flyt til Thailand
oleole32
Hejsa jeg er ny på den her side og har prøv og læse mig frem til alt mulige om og flytte til thailand..jeg håber og komme i kontak med en eller flere der er frisk på og hjælp mig..jeg har nu tænke mig jeg kunne tænke mig og flytte fra dk til thailand..og jeg er på pension efter den ny love..så håber og høre lidt om hvad der skal til og hvad det koster og hvad skal man regne med og ha af penge i hver mån for og kan få det til og løbe rundt..og på forhånd tak

mvh ole
søger en der har de samme planer om og flytte til thai

Pescator
Tjaah, du får vel udbetalt ca. 12-13.000 Dkr. alt efter dine fradrag, ell. evt. gæld der skal trækkes, og så regner vi lidt:

Dkr. 13.000 * 5.30 (den er sgu´ lav p.t.) = 68.900 THB

Kan du leve for det?

Helt sikkert! Bolig: 5-10- ell 15.000 THB, leveomk. for 1 person pr. md. der IKKE er sexturist: ca. 15.000 THB., sygeforsikring ca. 25.000 p.a., div. udgifter pr. md. 10.000 THB.

Kontakt din Kommune og få sat gang i flytningen, altså papirarbejdet, alt dit fysiske habengut vil jeg anbefale at du afhænder, og dermed starter på en total frisk i Thailand, og det hellere nu end senere for de pønser jo på (politikerne) at lave ret drastiske nedskæringer for FP´ere i udlandet.
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

oleole32
jamen jeg får 12700 når skat far har være der..plus jeg så skal betale 2650 i børnepenge...men så har jeg 10000..og kan det lade sig gøre og bo godt for de penge..og vis man så kan finde et job ved side af..

Pescator
Ehhmmmm...?

Job ved siden af, er du ikke førtidspensionist?

(Vil faktisk anbefale dig at holde ret lav profil, og måske skjule din e-mail adr., og hvis du også er så tumpet at ha´ en Fjæsbog-profil, så slet lortet, for der er andre der kigger med her, der, og allevegne, og er pissure på sådan nogle som dig, bare et godt råd, ikke?)

Jo, 10.000 Dkr. = 53.000 THB er ganske udmærket til at leve stille, rolig og fornuftigt i Thailand.
Redigeret af Pescator d. 24/05-2012 21:43

oleole32
jo det er jeg..men man må måske ikke have et par timer job ved side af da når man bor der ned..jeg gider jo ikke bare nyde og slappe af hele tid og et par timer om dag ville jeg nu synes ville være fedt nok

Pescator
"Up to you" - som de lokale siger, jeg har fortalt dig min mening, du skal nok klare dig, det er jeg sikker på..

Cool

oleole32
ja oki..hvad og hvem er det der kikke med da må man da ikke ha en profil her ind og få råde om så nogen ting da..

oleole32
oleole32 skrev:

ja oki..hvad og hvem er det der kikke med da må man da ikke ha en profil her ind og få råde om så nogen ting da..
Smile

natty
hej jeg er dum men opfør dig ordenligt Rosenlunds Allé 8
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

natty
er han sødd
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Det er godt nok nogle mærkelige indlæg du kommer med , Hvad sker der for dig i dag Natty ?

Skriver du i søvne , er du blevet hacket eller er du bare stangstiv ?Wink

Jaeger
Hej Oleole32

Hvis du vil ha hjælp, med job eller noget andet, så skriv til
jeg har boet i Thailand i manger år.

MVH
Jaeger

buffalo
Til hest førtidspension ???? hmmm og vil arbejde et par timer ved siden af øøøøh nåTil hest

Hvordan kan man det??? jeg er slidt op efter mange år som fisker og får ikke en krone..........du kan bare finde noget andet arbejde siger de kloge hovederTil hest det skulle lige være mig der kunne få lov til at rejse og hygge mig på samfundets regning så skulle man ikke kunne se min r** for bar skosåler.....ak ja så skulle jeg også bare sidde i en lille landsby i Thailand og grine af de der må knokleCooldet ville være fedtCheers
Stol aldrig på en prut
]

Skipper Hans
Jeg er ogsaa en lidt aeldre herrePfft, startede til soes som 15 aarig i 1964 og aftjente min vaernepligt i 2 aar - u baade og Y-Kutter faeroerne samt groendland. betalte selv mit ophold paa nav. skole og har ogsaa koert exportbil i nogle aar rundt i Europa, og et aars tid som fisker, for derefter at gaa tilbage til soefartserhvervet i 1982Rolll blev saa udenlandsdansker men har dog i hele mit lange opslidende arbejdsliv kun vaeret beskaeftiget under Dannebrog og er det stadig og samtidig stolt af det Smile

Har selv boet mange aar i Thailand men har nu ikke ondt af at folk - hvad enten de er paa foertid ell. hvad flytter ud som det Oleole32 paataenker og jeg tvivler paa han vil sidde og grine af dem derhjemme som maa "knokle", og i et velfaerdssamfund som vores maa/skal der ogsaa vaere plads til saadan noget. Jeg vil, naar jeg engang om et par aar paataenker at droppe anker for godt, ikke modtage en krone fra dk selv efter 50 aars arbejde og desuagtet stadig betaler mine 99 kr i ATP men derfra og til at tale nedladende om dem som goer det naevnte nej ku ikke droemme noget saadan.

I oevrigt spurgte han hoefligt og maaske lidt naivt saa man burde nok taenke lidt over svar man gi'r..

Blev i oevrigt, for en hel del aar siden paa et beroemt vaertshus i Pattaya spurgt af en som ogsaa havde boet der i mange aar, faar du den 'store' ell. 'lille' da svaret var - jeg arbejder skam var der flere roede oerer....

men herfra mig til Oleole32 held og luekke med dit project Cheers

God week end hvorhenne i end befinder jer.

Hans Taestensen
Las Pinas City
Philippines

Peder1968
oleole32 skrev:

jo det er jeg..men man må måske ikke have et par timer job ved side af da når man bor der ned..jeg gider jo ikke bare nyde og slappe af hele tid og et par timer om dag ville jeg nu synes ville være fedt nok

Jeg vil fraråde dig at arbejde i Thailand, ligegyldig om det kun er et par timer....
Dels er du førtidspensionist og dels kræver det arbejdstilladelse i Thailand hvis du vil arbejde. Der er desværre mange mennesker der vil få ondt et bestemt sted hvis du begyndte at arbejde... Frown

Pescator
oleole32 skrev:

oleole32 skrev:

Smile

Se her:

http://www.dansk-...pid=186729

Nok bedst at overholde alle gældende regler.

hugoboerge
[quote]oleole32 skrev:

Hejsa jeg er ny på den her side og har prøv og læse mig frem til alt mulige om og flytte til thailand..jeg håber og komme i kontak med en eller flere der er frisk på og hjælp mig..jeg har nu tænke mig jeg kunne tænke mig og flytte fra dk til thailand..og jeg er på pension efter den ny love..så håber og høre lidt om hvad der skal til og hvad det koster og hvad skal man regne med og ha af penge i hver mån for og kan få det til og løbe rundt..og på forhånd tak

mvh ole[/quote

Du skriver intet om hvor gammel du er og hvilke tanker du har gjort dig omkring visum til Thailand. Turistvisum (med visa run til foelge), pensionist (skal vaere over en vis alder) og evt thai gift. Hvis du paataenker at have et job skal du have en arbejdstilladelse.

Herudover skal du fremvise dokumentation for minimum beloeb indestaaende paa en bankkonto i Thailand og/eller en minimum maanedlig indtaegt paa xx beloeb (de to ting kan kombineres).

Men her er lidt laesestof:

http://www.thaiem...a_page.htm
http://www.thaila...ation.org/
http://www.immigr...n/base.php

God weekend og god laeselyst.

oleole32
jeg er knap 35 år..og nej det med visum ved jeg ikke så meget til og er ved og google tingen lidt..og det der med job var ikke noget med og skulle tjene penge da jeg ikke er en type der snyder med det men som jeg mener det er jeg gerne ville ha lidt og lave ude og få noget for det men kan ikke lave for meget da jeg ikke kan hold til det men mere for og ha lidt og se til og ikke bare ligge og nyder det ved vandet da det nok bliver for kedelige..

og ellers ville jeg se om muligehed ville være og hjælp lidt til ved unicef da jeg har støtte dem i gemme en del år og kan ikke se probleme i at hjælp andre ude og få lidt for det..

men mange takke for jers svare

hugoboerge
oleole32 skrev:

jeg er knap 35 år..og nej det med visum ved jeg ikke så meget til og er ved og google tingen lidt..og det der med job var ikke noget med og skulle tjene penge da jeg ikke er en type der snyder med det men som jeg mener det er jeg gerne ville ha lidt og lave ude og få noget for det men kan ikke lave for meget da jeg ikke kan hold til det men mere for og ha lidt og se til og ikke bare ligge og nyder det ved vandet da det nok bliver for kedelige..

og ellers ville jeg se om muligehed ville være og hjælp lidt til ved unicef da jeg har støtte dem i gemme en del år og kan ikke se probleme i at hjælp andre ude og få lidt for det..

Det var saa lidt.

Som 35 aarig saa maa det vaere et turistvisum og saa visa run hver 3. maaned. Alternativt find dig en thai kone, hvis du da ikke er gift i forvejen.

Selv om det lyder urimeligt saa kraeves det saa vidt jeg ved ogsaa en arbejdstilladelse i forbindelse med samfundsgavnligt arbejde.

AL 48
hugoboerge skrev:

oleole32 skrev:

Det var saa lidt.

Som 35 aarig saa maa det vaere et turistvisum og saa visa run hver 3. maaned. Alternativt find dig en thai kone, hvis du da ikke er gift i forvejen.

Selv om det lyder urimeligt saa kraeves det saa vidt jeg ved ogsaa en arbejdstilladelse i forbindelse med samfundsgavnligt arbejde.

Pas nu på med forkerte oplysninger.
Sakset fra konsulatets hjemmeside om turistvisa:
Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 60 dage. Visum er kun gyldigt for turistrejse,
det er ikke tilladt at arbejde under opholdet.
Det er muligt at ansøge om visum med ret til flere (maksimalt 3) indrejser til kongeriget. Opholdstid efter
hver indrejse er maksimalt 60 dage.

Gyldighed: Indrejse i Thailand skal foretages senest 90 dage fra udstedelsesdato, forudsat at andet ikke aftales.

Varighed af ophold: Maksimalt 60 dage efter indrejse for hver tilladt indrejse.
---------------------------------------------
Turistvisum kan ikke benyttes til permanent ophold.

Spring til debat: