Se indlæg|
Sin Sot
|
|
| bentmj |
Lagt på d. 27/05-2012 04:17
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 264 |
Jeg tager lige dette emne frem endnu engang da vi sad og talte om det igår over en kop kaffe og der kom et spørgsmål frem som vi ikke helt fik svar på og håber på et svar herinde. Hvis en fraskilt eller enke finder en farang som hun ønsker at gifte sig med, er det så normalt kotume at der også anden gang betales sinsot? 3 gang evt. osv? Good business. Jaja, jeg ved godt det ikke er hende som modtager sinsot. Jeg mener der evt. kun betales sinsot første gang hun bliver gift, men ret mig hvis jeg tager fejl. |
|
|
|
| ABS |
Lagt på d. 27/05-2012 04:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 310 |
Vil mene at man ikke skal give Sin Sot på "genbrugsvarer". Dermed mener jeg med en der har været gift før.
We aim to achieve excellence in everything that we do.
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/05-2012 06:31
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
bentmj skrev: Jeg tager lige dette emne frem endnu engang da vi sad og talte om det igår over en kop kaffe og der kom et spørgsmål frem som vi ikke helt fik svar på og håber på et svar herinde. Hvis en fraskilt eller enke finder en farang som hun ønsker at gifte sig med, er det så normalt kotume at der også anden gang betales sinsot? 3 gang evt. osv? Good business. Jaja, jeg ved godt det ikke er hende som modtager sinsot. Jeg mener der evt. kun betales sinsot første gang hun bliver gift, men ret mig hvis jeg tager fejl. Det er vidst meget individuelt. Og bliver normalt aftalt med familien (læs moderen). Det har nemlig stor betydning for familiens renome', at kunne fremvise et fad med guld og kontanter. I mange tilfælde aftales det med familien, at du/I får det hele tilbage igen. Stil det sådant op: Du betaler sinsot og garnerer fadet med diverse guld smykker. Familie og venner, samt landsbyen's indbyggere, kan se at din kone har fundet en god farang med godt hjerte (ikke nærig). Ingen taber ansigt og I får pengene retur. Måske
Redigeret af Anonym Bruger d. 27/05-2012 06:33 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/05-2012 06:32
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
sin sot er jo en sag mellem de parter der bliver gift. Om den ene el. anden part har været gift før betyder intet, måske bortset fra størrelsen heraf. Men sin sot er meget forskelligt, også blandt thaier. Nogle bruger det, nogle bruger det ikke..nogle giver meget, nogle giver lidt, nogle får tilbage osv. osv. Jeg synes det er vigtigt at understrege at kvinden ikke nødvendigvis er en golddigger blot fordi hun og hendes familie ønsker sin sot. Det er en tradition og mange thaimænd slipper også sin sot. Normalt afstemmer man det med hvor meget man har og pigens værdi (alder, uddannelse, økonomi, udseendet, social status, børn osv.)....er det tredje gang hun bliver gift el. er beløbet ude af proportion ville jeg nok bruge min sunde fornuft og vente et par år med at blive gift alligevel. Redigeret af Anonym Bruger d. 27/05-2012 06:44 |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/05-2012 09:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Ja der er mange som gerne vil købe sig en kone. Så jeg forstår ikke man køber sig til en kone. ![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 27/05-2012 09:36
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
sonny skrev: Ja der er mange som gerne vil købe sig en kone. Så jeg forstår ikke man køber sig til en kone. ![]() Du "køber" ikke en kone,- du viser over for familien at du er i stand til at forsørge hende, og give hende et godt liv. Folk der tror de har "købt" en kone har misforstået meget. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/05-2012 09:49
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 86 |
Hvis man skal vise at man kan forsørge hende var det så ikke nemmere at lægge en kopi af ens lønseddel oversat til thai og så vise den til landsbyen ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/05-2012 10:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Jo det kunne være sjovt at lægge sin lønseddel... Al jo man køber sig da en kone,hvis man betaler hendes forældre. Hvis du går i supermarked ,så betaler du også for en vare. Så hvis man ikke kan finde sig en kone,ja så tag til thailand,der køber man bare en. ![]() |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/05-2012 10:15
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
du helt væk sonny.... |
|
|
|
| Klovn |
Lagt på d. 27/05-2012 10:24
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 575 |
Helt ærligt Sonny.....man har forsørgerpligt når man er gift ! med en Thai eller Dansker.....same same.......hvordan du finder din kone er sgu"da ligemeget bare i har det godt sammen....![]() |
|
|
|
| AL 48 |
Lagt på d. 27/05-2012 10:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 868 |
sonny skrev: Jo det kunne være sjovt at lægge sin lønseddel... Al jo man køber sig da en kone,hvis man betaler hendes forældre. Hvis du går i supermarked ,så betaler du også for en vare. Så hvis man ikke kan finde sig en kone,ja så tag til thailand,der køber man bare en. ![]() Er ikke gift, så derfor ingen sin-sot. - Selv ![]() |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 27/05-2012 11:01
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Sinsot svarer til brudepris på dansk. Fra Gyldendals Den Store Danske åbne Encyklopædi http://www.densto.../brudepris brudepris, betaling i form af kvæg, prestigegenstande eller penge fra brudgommen eller hans slægtsgruppe til brudens slægtsgruppe. Betalingen kan ske i forbindelse med giftermålet eller over en længere periode. I praksis er den almindelig i de fleste afrikanske samfund og forekommer desuden i store dele af Asien og Melanesien samt enkelte steder i Nord- og Sydamerika. Brudepris indgår ofte i den lange række af udvekslinger, der befæster venskabelige relationer mellem de to slægtsgrupper. Parternes status som mand og hustru fastslås herved juridisk, og i patrilineære samfund bekræfter den, at børnene tilhører mandens slægtsgruppe. Økonomisk er brudeprisen en kompensation til kvindens familie for tabet af hendes arbejdskraft. Andre steder er det kvinden som skal have noget med, og så hedder det medgift. http://www.densto...ie/medgift medgift, formue i form af fast ejendom, løsøre eller penge, som en hustru bringer ind i ægteskabet som gave fra sine forældre. Regler om medgift findes i flere europæiske landes lovgivning, fx fransk og tysk, og i mange lande i Afrika og Asien. Medgift har især været kendt i ældre ret, herunder romerretten, se dos. Hverken gældende eller ældre dansk ret indeholder særlige regler om medgift, men den antages i praksis at have spillet en vis rolle i middelalderen. |
|
|
|
| TigerZ |
Lagt på d. 27/05-2012 11:17
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 59 |
Konen fortæller mig at det er unormalt i hvertfald i et thai-thai ægteskab at der bliver betalt anden gang kvinden bliver gift. De fleste springer det meste over og får det ordnet på amphur etc uden fest. Det skulle være ret ydmygende at invitere de samme gæster igen for, at vise, at datteren ikke kunne holde på den første mand (der er intet galt med manden det er kvinden den er galt med). Manden slipper dog ikke hvis han gifter sig for anden, tredje, fjerde gang. Hun siger dog hun ikke ved hvordan reglerne er nord på. |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 27/05-2012 11:24
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Gedebukkemanden skriver. ... Hvis man skal vise at man kan forsørge hende var det så ikke nemmere at lægge en kopi af ens lønseddel oversat til thai og så vise den til landsbyen .... Det skal man rent faktisk gøre for at blive lovformligt gift da der er forsørgerpligt her i Thailand.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/05-2012 12:14
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
bentmj skrev: Jeg tager lige dette emne frem endnu engang da vi sad og talte om det igår over en kop kaffe og der kom et spørgsmål frem som vi ikke helt fik svar på og håber på et svar herinde. Hvis en fraskilt eller enke finder en farang som hun ønsker at gifte sig med, er det så normalt kotume at der også anden gang betales sinsot? 3 gang evt. osv? Good business. Jaja, jeg ved godt det ikke er hende som modtager sinsot. Jeg mener der evt. kun betales sinsot første gang hun bliver gift, men ret mig hvis jeg tager fejl. Klart nej. Jeg gifter mig med min forlovede her i September måned, jeg skal ikke betale nogen sin sot. Hun var gift før, hvor familien fik sinsot og det er så det. Men hvis du gifter dig med en pige fra prostitutions miljøet, vil disse ofte smilende syntes at der skal betales, ligegyldig om hvor mange gange de er blevet gift før. Pigerne vil gøre alt for at malke dig for penge. Det er den kærlighed der venter dig. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/05-2012 12:25
|
|
DK skrev: bentmj skrev: Jeg tager lige dette emne frem endnu engang da vi sad og talte om det igår over en kop kaffe og der kom et spørgsmål frem som vi ikke helt fik svar på og håber på et svar herinde. Hvis en fraskilt eller enke finder en farang som hun ønsker at gifte sig med, er det så normalt kotume at der også anden gang betales sinsot? 3 gang evt. osv? Good business. Jaja, jeg ved godt det ikke er hende som modtager sinsot. Jeg mener der evt. kun betales sinsot første gang hun bliver gift, men ret mig hvis jeg tager fejl. Det er vidst meget individuelt. Og bliver normalt aftalt med familien (læs moderen). Det har nemlig stor betydning for familiens renome', at kunne fremvise et fad med guld og kontanter. I mange tilfælde aftales det med familien, at du/I får det hele tilbage igen. Stil det sådant op: Du betaler sinsot og garnerer fadet med diverse guld smykker. Familie og venner, samt landsbyen's indbyggere, kan se at din kone har fundet en god farang med godt hjerte (ikke nærig). Ingen taber ansigt og I får pengene retur. Måske ![]() Du drømmer, jeg tvivler meget på, om du nogensinde har været i Thailand. Mage til vrøvl du skiver, har intet med virkelighed at gøre i Thailand. Sikke noget romantisk pladder. Jeg syntes at tråden fortæller, at i aner ikke en skid om, hvordan tingene fungerer i Thailand. Redigeret af vandango d. 27/05-2012 12:33 |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 27/05-2012 12:29
|
|
55, Dr. Thailand aka vandango. Hvad er det i teksten, som får dig til at tvivle på, om DK har været i Thailand? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 27/05-2012 12:41
|
|
Frank skrev: 55, Dr. Thailand aka vandango. Hvad er det i teksten, som får dig til at tvivle på, om DK har været i Thailand? Fordi han åbenlyst ikke forstår hvordan tingene fungerer i Thailand. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 27/05-2012 12:44
|
|
vandango skrev: Frank skrev: 55, Dr. Thailand aka vandango. Hvad er det i teksten, som får dig til at tvivle på, om DK har været i Thailand? Fordi han åbenlyst ikke forstår hvordan tingene fungerer i Thailand. Det forstod jeg godt, at du mente. Men spørgsmålet var: Hvad er det i teksten, som får dig til at tvivle på, om DK har været i Thailand? |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 27/05-2012 12:45
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 776 |
Mr. Vandango, nows everything... Han har nemlig haft adskillige "Puttehøner" og piger med masser af kontanter på kontoen. Så "skøjterne" vælger ikke Vandango, på grund af pengene, men på grund af udseende og hans helt enorme udstråling.! Sæt proppen i flasken Vandango og stop med at angribe alle indlæg fra undertegnede. Dit kendskab til Thailand ligger på turist niveau. I hvert fald tyder dine "sure bøvs" på at du stadig har meget at lære om landet og dens befolkning. Redigeret af Anonym Bruger d. 27/05-2012 13:11 |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.