Se indlæg
 Udskriv debat
Skattereform: Ændringer for førtidspensionister og folkepensionister
phom
I den netop offentliggjorte skattereform ligger regeringen op til store ændringer for pensionister, som utvivlsomt vil ramme danskere i thailand som lever af pension fra Danmark, den vil naturligvis også ramme pensionister der bor i danmark.

Det ser ud til at de dårligst stillede førtidspensionister dem fra før 2003 kan overgå til den nye førtidspension, hvordan og hvorledes forligger ikke. Men dette må værre en meget god nyhed for nogle.

Det er dog værd at bemærke at dagpenge staserne vil stige med prisudviklingen i Danmark fremadrettet, og dermed vil førtidspensionen, efterhånden som årene går, også blive mindre værd, den vil over de næste 9 år falde med 13.000 nutids kr. om året.

For folkepensionister ligges der op til at grundbeløbet skæres ned med 13.600 kr. om året, og det vil utvivlsomt kunne mærkes. Da pension tillægget der hæves tilsvarende, ikke vil kunne blive udbetalt i thailand.

http://www.dr.dk/...rm_web.pdf

se side 8

Boks 1.5
Ændringer for førtidspensionister og folkepensionister
 Førtidspensionister på den gamle førtidspensionsordning kan vælge at gå over på den nye førtidspensionsordning.

 Forhøjelse af den supplerende pensionsydelse (ældrechecken) til folkepensionister med lave indkomster
med 4.500 kr. årligt.

 Forhøjelse af pensionstillægget til folkepensionister med 750 kr. årligt.

 Målretning af folkepensionen mod de økonomisk dårligst stillede folkepensionister: Sammensætningen
af folkepensionen ændres ved at nedsætte grundbeløbet med 13.600 kr. og forhøje pensionstillægget
tilsvarende. Det betyder, at en større del af folkepensionen kommer til at afhænge af størrelsen
af den samlede supplerende indkomst – herunder pensionsindkomst

Peder1968
Jeg tror desværre den "røde" regering er blevet farveblinde..... Det er ikke særlig meget rød farve i den skattereform....

Pescator
Hæ!

De udfører såmænd bare VK´s beskidte arbejde, anført af ½ Grønlænderen.

Utroligt de løgne der har bragt dem til magten, men lad os se Johanne fra EL træde i karakter, og bringe magt-arrogancen til fald og definitiv afslutning.
ถามเมียไปทำไมอยากรู้อยากเห็นหรือ

chaingmai
må vi mere konkret få,at vide hvad det er der er så rivende galt,

ellers er det jo bare det sædvanlige brok..uden indholdLOL LOL

Peder1968
chaingmai skrev:

må vi mere konkret få,at vide hvad det er der er så rivende galt,

ellers er det jo bare det sædvanlige brok..uden indholdLOL LOL

Kig f.eks. Det første indlæg her i tråden Frown
Da jeg kun er 44 så går der lige nogle år før det rammer mig...
Jeg er selvfølgelig positiv over jeg slipper for mindre skat.. Men synes det var bedre at bruge pengene på sygehuse osv.
Det er jo også fint vi skal arbejde mere men hvor er lige alle de Jobs de mangler at få besat?

Pescator
@chaingmai:

1. Hvilke briller har du på, blå ell . røde?

2. Det er da rivende galt at en rød regering lyver sig til magten, for derefter at føre blå, ja næsten kulsort højrepolitik, det er da en skandale!

3. Tendensen er også tydelig at tilværelsen skal gøres endnu mere vanskelig for danske pensionister bosat udenfor EU. Målgruppen er tydeligvis alle de indvandrere der smutter hjem til fødelandet og nyder livet, men det går jo ud over alle, også Skeptikeren i Pattaya, der skal leve af latterlige 4.200 kr. pr. md. Det er skandaløst, intet mindre..

Conrad
TYVERI

Fra folkepensionister der bl.a. bor i Thailand, det er hvad dette bl.a. er, hvis det bliver vedtaget.

kr. 13.600,- i mindre grundbeløb giver for mig netto kr. 725,- mindre pr. måned og det kan godt mærkes.

ØV

Kim Ludvigsen
Findes der en interesseorganisation for udflyttede pensionister? I så fald kan den måske prøve at fortælle politikerne, at der er en gruppe mennesker, der rammes urimeligt hårdt, når der flyttes penge fra grundbeløbet til pensionstillægget.

Jeg tror ikke, man har haft særligt meget øje for udflytterne - heller ikke indvandrere, der flytter til hjemlandet. Målet er sikkert at give mindre til velstillede pensionister i Danmark.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
hugoboerge
Kim Ludvigsen skrev:

Findes der en interesseorganisation for udflyttede pensionister? I så fald kan den måske prøve at fortælle politikerne, at der er en gruppe mennesker, der rammes urimeligt hårdt, når der flyttes penge fra grundbeløbet til pensionstillægget.

Jeg tror ikke, man har haft særligt meget øje for udflytterne - heller ikke indvandrere, der flytter til hjemlandet. Målet er sikkert at give mindre til velstillede pensionister i Danmark.

AELDRESAGEN er en interesseorganisation, som desvaerre kun plejer sine egne interesser, dvs at hyre medlemmer saa de faar penge i kassen. Jeg har kontaktet dem for lidt over eet aar siden, men de havde deres egen agenda og var ikke interesseret. Mvh.

carstenj
tag konsekvensen og flyt adreese til rumenien som jo er et eu land og tag hele pensionen med, der er så vidt jeg ved ikke beskatning i rumenien af pension fra udlandet, en post adresse der kan ikke koste alverden, og så er den ged barberet, fusk og humbug ja, men når danske politikere ikke har fået ind hovedet at stavnsbåndet er ophævet, må man ja tænke lidt kreativt for at få sine velfortjente pensions skillinger ned i lommen i stedet for at proppe dem tilbage i statskassen.

ps, det med skatten i rumenien er ikke noget jeg er 100% sikker på, kun andenhånds viden så ikke hug hovedet af mig.

Pescator, du har ret, men det er allerede startet. Allerede 1. december nedsatte de min pension med 1200 kr. per måned uden at informere. Jeg har rykket og rykket for svar i Sikringstyrelsen HVORFOR? Men næh nej, det har man ikke tid til at svare på.

Så efter det nye forslag skal jeg måske yderligere sættes ned?

Og så er der kun strikken der kan løse problemet. Alene min halvårlige forsikring er på små 25.000 Baht, min medicin på 6-9.000 om måneden, så der er ikke til fest og farver.

Som i mange tidligere tråde har også jeg fortalt at Ældre Sagen kun er interesseret i flere medlemmer ikke i at hjælpe, de har end ikke gidet besvare mine 4 breve. Foreningen Danes World Wide er kun for de meget velhavende bosat i Sydfrankrig m.v. og med stadig tilknytning til DK helst med bolig i Nordsjælland.

Så det ser virkelig sort ud. Men fandeme om jeg vil tilbage til DK - 61 år må være nok, heraf skatteyder siden mit 11. år. Så jeg syntes nok jeg har fortjent en bedre behandling som pensionist.

Det gør virkelig ondt at se, at alt det man var med til at bygge op, nu blot smuldrer på grund af levebrødspolitikere som aldrig har haft en skovl i hånden. Selv hende den højrøde Johanne har ikke forstået en skid af det hele, hun ser det hele i et rosenrødt skær igennem Rumænsk/muslimske solbriller.

Hvordan er det førstedamen siger til Nytår: "Må gud bevare o.sv."

Skeptikeren

waree
hvis man har alle 179 folketingspolitikkere i beton til brystet.
hvad har man så.
.
.
.
.
.
.
.
.

Yo baby
lavet for lidt beton
( de tænker sku kun på sig selv )

chaingmai
må jeg lige indskyde,intet er vedtaget endnu, der kan let ske ændringer hen af vejen, og så må man håbe der er nogle der taler pensionisternes sag................LOL LOL

Pescator
carstenj skrev:

tag konsekvensen og flyt adreese til rumenien som jo er et eu land og tag hele pensionen med, der er så vidt jeg ved ikke beskatning i rumenien af pension fra udlandet, en post adresse der kan ikke koste alverden, og så er den ged barberet, fusk og humbug ja, men når danske politikere ikke har fået ind hovedet at stavnsbåndet er ophævet, må man ja tænke lidt kreativt for at få sine velfortjente pensions skillinger ned i lommen i stedet for at proppe dem tilbage i statskassen.

ps, det med skatten i rumenien er ikke noget jeg er 100% sikker på, kun andenhånds viden så ikke hug hovedet af mig.

Ja, en god fidus, indtil de kræver at du møder op til månedlig kontrol på enten en ambassade ell. et konsulat for at bevise du opholder dig i landet!

Cool

Spring til debat: