Se indlæg
 Udskriv debat
Köbe 18 karat guld i Pattaya/Jomtien/Rayong!
ingolf
Nogen som ved hvor man kan köbe 18 karat guld i Pattaya/Jomtien/Rayong?

Har en lille tynd halskäde i 24 karat, men det er åbenbart for blödt, for nu er den gået i stykker for 3. gangen!
Mvh Ingolf

Svenske ord, stavelser og vendinger kan forekomme!

PATINYA
Er det guld som du har købt i Europa/DK siden du skriver karat? i Thailand regner de ikke i karat men i % og vægt(bat) og det er som regel mellem 96,9% til 99,0% guld, og du kan tydeligt se forskel på thai og dansk guld og sjovt nok vil danske guld smede ikke røre Thai guld og Thaierne vil ikke røre dansk guld. ja det lyder utroligt for man burde jo mene guld er guld, men for at komme til dit spørgsmål ja så har jeg selv købt adkelligt guld i Pattaya hos div. guldsmede og en af kæderne er også knækket for mig, men hvis du kommer fra beach road går op igennem soi 13/2 (soi post office-soi patani) hvor du har COPENHAGEN BAR på højre hånd og forsætter til du kommer op til 2.road og igen går tiil højre så kommer der en større guldsmed omkr. 100 meter, stadig på højre side der har jeg selv købt en del og her får du en fin service og vejledning om det du køber, men du skulle nok købe en tykkere kæde og ofre de omkr.24,500 Baht for en 1,bat`s kæde, så har du en der holder, men du er jo et erfarent medlem så du burde jo vide det at Thai og Dansk guld ikke er det sammeKick you...........Hvorfår mu du spurge guderne om
forsat go dag
Redigeret af PATINYA d. 20/06-2012 05:11

ingolf
Jeg er udmärket klar over, at thai guld og dansk guld ikke er det samme, det er jo derfor jeg vil have noget som ikke er så blödt!

Om vi regner i % eller karat, har vel ikke den store betydelse!

Thai guld--24karat--er for blödt, derfor vil jeg ha "dansk" guld--18karat. I 18 karat er der mere copper, og derfor er det hårdere!

At thaiguldsmede ikke vil röre 18karat stemmer ikke. Min oprindelige halskäde var 18karat. Efter et röveriforsög blev den revet i stykker, og jeg gik ind til en ganske almindelig guldsmed og solgte den iturevne 18karat og köbte en 24karat som vejede 2 salueng--1/2baht. Den er nu gået i stykker for 3.gangen, og nu gider jeg ikke bytte den mere!
Har også fået en 18karats ring lavet i Thailand, men havde så selv guldet med hjemmefra!
Mvh Ingolf

Allan73
Hej Ingolf,

Jeg har koebt 18K ringe i central festival indkoebscenter Pattaya, der er del butikker paa nederste etage. Guld/soelv/diamant smykker. Mener ogsaa de havde enkle 18K guldkaeder, men er ikke 100% sikker.
Det tog ca. 10 dage fra bestilling til de var klar.

Anonym Bruger
Inde i pattaya jeg mener det er soi 14-15 der ligger en lille guld smede forretning, hvor de sidder og laver guld ting...

Der er mange danskere som kommer der og køber 14 - 18 karat guld,,jeg har selv købt der flere gange.

ingolf
Takker PATINYA, ALLAN 73 og SONNY!

@SONNY, du skriver soi 14-15, men til hvilken större road?

Der er hvis mange ssoi 14-15 i PattayaWink
Mvh Ingolf

sank
Smile Ingolf den butik der ligger på hjørnet af Beach og Pattaya Tai lige før Walking st. der har min Søn fået lavet ringe i 18 karat og jeg har fået min 18 k. klippet af fordi den var krympet Wink og lagt lidt til ? det er lavet så det ikke kan ses. og det er en gammel ring fra DK.

PATINYA
Well Well! jeg vil ikke påstå at du ikke har solgt DK guld i TH, men det er første gang jeg hører det, og jeg har selv prøvet på at sælge en 24karat guldkæde i TH (pattaya), med nr. og guldsmedens intialer indgraveret i , men nej den ville de sgu ikke have fordi det var DK/EU guld, og jeg har hørt det fra mange der har prøvet det samme. og sist da jeg købte en guldring til beskeden 5200 Baht, og dagen efter måtte tilbage til guldsmeden og brokke mig over den var for blød, så kom jeg af med 7800 Baht for en der ikke var så blød, men ja okay den vejede også mere og var noget tyggere, jeg kan ikke huske hvor meget men jeg mener den førtse var på 3,4gr og den jeg byttede til var på 7,2gr, og ja selvfølgeli har den fået nogle skrammer men er ikke blevt deform som den anden blev, men hvorfår, må du ikke spørge mig om
Og ja jeg ved godt DK blander kobber og sølv i guldet for at fortynde guldindholdet og dermed en mindre karat, ja karat bruges WORLD WIDE på diamenter, men det mål bruges ikke som graden af guldindhold i Thailand, men diamanter ja.
Røveriforsøg! Hmmmm, ja men kære ven Hello.... du ved sgu da du ikke skal gå rundt flashe dit guld i Thailand, og da slet ikke i Pattaya.........
min kone har en del guld og diamanter liggende men hun bruger det da ALDRIG!!! når vi kører en tur til Pattaya for at besøge venner og bekendte.

Anonym Bruger
ingolf skrev:

Takker PATINYA, ALLAN 73 og SONNY!

@SONNY, du skriver soi 14-15, men til hvilken större road?

Der er hvis mange ssoi 14-15 i PattayaWink

De går ned til walking street.. så det er lige før lyskrydset

ingolf
Takker for svar--vender tilbage når jeg har löst mit lille problem!

Undskyld at jeg ikke kan stave--det hedder vel "vist mange soi 14-15" og ikke "hvis mange soi 14-15"Smile
Redigeret af ingolf d. 21/06-2012 06:14
Mvh Ingolf

vandango
Tager min mors murstenslænke armbånds ur med til thailand, det er på 14 eller 18 karat. Det er den massive lænke.
Det var min mors favoritsmykke.

Vi skal have lavet ringe af det her når vi bliver gift i September måned.

Er der nogen der kender en god guldsmed i Muang Nakhon Ratshasima (Korat) ?

Spring til debat: