Se indlæg
 Udskriv debat
Ændring af betingelserne på VOIPdiscount
Lung Yao
Efter at konen et par gange blev mødt af denne her besked :

The timelimit of this call has been reached . Buy credit and make Unlimited calls. (more info)
Angry
Når man klikker på More info, åbnes der en ny side med :
ERROR .
(Code 7)
Code 7

Men der står intet om hvad den Code 7 betyder. Ydermere blev :
1- Samtalerne til Thailand bliver afbrudt efter henholdvis den ene dag efter 15 min. og dagen efter 5,43 min.
2- I dag fik jeg besked af samtalen ville blive takseret med €0,02/min og modtageren skulle også blive takseret (hvordan mon de ville kunne opkræve penge i Thailand) på trods af fri dage og positiv saldo: <<Der er stadigt p.t. 42 fri dage tilbage og €7.69 på kontoen >>.

Så kiggede jeg lige på hjemmesiden igen for at finde en forklaring på denne "mystiske Code7" som måske havde noget med deres "Fair usage limit" at gøre, og så opdager jeg at den passus om de 300min. inden 7 sammenhængende dage er blevet ændret til:

* VoipDiscount Free Calls are subject to a fair usage limit, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s) If limit is exceeded the normal rates apply.
.
Hvilke målestok bruger de nu for at bedømme "Fair brug" ?

Er der mon nogle af jer som har set en forvarsel om den ændring ?

Og Gud hjælpe mig om de ikke sendt en mail i dag om at man kan "følge dem" På Fjæsbuk" og Twitter og (måske) vinde ................ €10.0

Dear VoipDiscount fan,
As a token of appreciation for your faithful use of our services, we're giving away €10,00 FREE VoipDiscount credit to randomly selected Facebook and Twitter users who 'like' our Facebook page or who will 'follow' us on Twitter this week!

Click on the icons below to follow us on Twitter and FaceBook, and get a chance to become one of the daily VoipDiscount credit winners!

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

handy
Har også lige tanket har de sidste lang tid snakket for den kredit jeg hade ståene nåede også kun 3 opkald før det kostede øv øv....god weekend aligevel...Smile

AL 48
Jeg har i rigtig lang tid været udsat for at betale for SMS, selvom SMS´erne aldrig er nået frem til modtager i Thailand.
Har prøvet at kontakte VoipDiscount for forklaring, men uden resultat. SMS i DK fungerer udmærket.
SMS tjenesten til Thailand har ikke fungeret de sidste 3mdr.

PS. Det samme gør sig gældende ved Skype SMS.
-Mon det har noget at gøre med internet i Thailand? - Førhen virkede det upåklageligt.

vandango
Har købt noget ordentligt internet i Thailand, så nu bruger vi hovedsaglig skype, hvilket også er meget bedre.

Peder1968
VoipDiscount Free Calls are subject to a fair usage limit, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s) If limit is exceeded the normal rates apply.

Disse betingelser har været der længe.
Det nye er de er begyndt inden for det sidste halve år at tjekke på IP adresserne. Dvs. hvis du af en eller anden grund skifter IP adresse mellem dine kald vil de nye kald blive takseret med €0,02/min.....

Lung Yao
Peder1968 skrev:

VoipDiscount Free Calls are subject to a fair usage limit, measured over the last 7 days and per unique IP address. Unused free minutes cannot be taken to the following week(s) If limit is exceeded the normal rates apply.

1) Disse betingelser har været der længe.
2) Det nye er de er begyndt inden for det sidste halve år at tjekke på IP adresserne.
3) Dvs. hvis du af en eller anden grund skifter IP adresse mellem dine kald vil de nye kald blive takseret med €0,02/min.....

1) Jep, det var dem med: 300min/7dage .

2) Jeg har den ene og samme IP hvor der bliver ringet fra, og 2 konti for netop af veksle mellem dem.

3) D.v.s. at min plan under den snarest ferie bliver "skudt i sænk", m.h.t. at bruge VOIP i LOS til at ringe til DK.Angry (mon de læser Dansk Thai Website, og fandt ud at mange brugte fidusen).

a fair usage limit, measured over the last 7 days and per unique IP address

Men der står intet som tidligere hvilke parameter der bliver brugt her.
Men det kan skyldes at mange som undertegnede har i mange år under de tidligere vilkår brugte tjenesten i fx. op til 180 dage uden optankning = 120 første fri dage og derefter ved at "tømme kontoen", for saldoen var som ofte på 8-9 € efter periodens udløb.
Var der nogle der sagde "Kreativ bogføring". Tuttelu Tralla

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Frank
Hmmm.. Måske man skulle overveje at gå over til Skype. Så vidt jeg kan se, så kan man få et abonnement Skype Premium, som koster € 3,49 pr. måned hvis der betales for et år af gangen. Det giver ubegrænset telefoni under hensyntagen til regler om rimeligt brug. Men der bliver man først hægtet af efter to timer i træk. Jeg kan dog ikke se, om det også gælder for opkald til mobil i Thailand.

Nogen som har alternative forslag?

Peder1968
Frank skrev:

Hmmm.. Måske man skulle overveje at gå over til Skype. Så vidt jeg kan se, så kan man få et abonnement Skype Premium, som koster € 3,49 pr. måned hvis der betales for et år af gangen. Det giver ubegrænset telefoni under hensyntagen til regler om rimeligt brug. Men der bliver man først hægtet af efter to timer i træk. Jeg kan dog ikke se, om det også gælder for opkald til mobil i Thailand.

Du kan ikke ringe gratis til Thailand, hverken til mobil eller fastnet, med et Premium abonnement.
Met et måneds abonnement Verden kan du ringe "gratis" for 12,06 Euro. minus 15% ved betaling for 12 måneder.

Frank
Peder1968 skrev:

Frank skrev:

Du kan ikke ringe gratis til Thailand, hverken til mobil eller fastnet, med et Premium abonnement.
Met et måneds abonnement Verden kan du ringe "gratis" for 12,06 Euro. minus 15% ved betaling for 12 måneder.

TakkerSmile

Spring til debat: