Se indlæg|
Lægebesøg mens sagen behandles
|
|
| km |
Lagt på d. 22/08-2012 08:41
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 69 |
Hej. Min kone har søgt om opholdstilladelse (efter EU reglen) er under behandling. Hendes søns ansøgning om opholdstilladelse (han er 2 år, er her i DK, har fået et stempel i passet) er også under behandling (kan tage op til 6 md.). Den lille gut skal have sit vaccinations program gennemført. Kan vi gøre det nu i DK, eller skal vi vente til sagen er behandlet færdigt? Eller kan jeg få ham vaccineret hos min læge? Eller skal jeg betale det hele selv (og hvor meget hvis I har erfaring med det). På forhand tak. |
|
|
|
| bitten |
Lagt på d. 22/08-2012 08:50
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 58 |
Hvis jeg var dig ville jeg ringe til min læge og spørge . Evt. Rigshospitalet som jo tager imod hvis t " turister " bliver syge . |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 22/08-2012 12:41
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
hvorfor har du ikke lavet forsikring for dem.? det kan vel ikke komme som en overraskelse at der er ventetid for opholdstilladelse Du skulle have gjort dit arbejde bedre jeg ved godt det er lidt sent nu, men det er ikke for smart, vel. men jeg ved at de kan få gratis lægehjælp hos Reden se her: http://www.redenk...111&sub=24 Ring til dem, jeg ved de har en lægeklinik lige ved Hovedbanegården og vist også noget på Hvidovre Det er gratis og man behøver ikke at have CPR nummer. Jeg har hørt om mange thaier der kommer der. dem som ikke må være i danmark. det er ikke noget problem at få hjælp |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 22/08-2012 13:10
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hvis du bor i nærheden af København, så se venligst her: - Vaccinationernes varighed og pris Hvem der er dækket af gratis vaccinationer kan læses i: - Bekendtgørelse om gratis vaccination mod visse smitsomme sygdomme m.v. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 22/08-2012 15:58
|
Til Poom. Jeg har været været smart, og de har en forsikring.... men en forsikring betaler jo ikke vaccination så vidt jeg ved (da det ikke er en pludseligt opstået skade). Så den komentar var hellere ikke den smarteste vel? Jeg spørger jo ikke for at blive kalt usmart (og specielt når jeg ikke er det). Jeg får ikke så meget lyst til at spørge på det forum mere, da der næste hver gang kommer nogle mere eller mindre flabede svar tilbage..... Man behøver jo ikke skrive hvis man ikke noget godt (konstruktivt) at sige. Heldigvis er der alle de gode og brugbare svar til at opveje det, som i skal have tak for. |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 22/08-2012 17:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
km skrev: Til Poom. Jeg har været været smart, og de har en forsikring.... men en forsikring betaler jo ikke vaccination så vidt jeg ved (da det ikke er en pludseligt opstået skade). Så den komentar var hellere ikke den smarteste vel? Jeg spørger jo ikke for at blive kalt usmart (og specielt når jeg ikke er det). Jeg får ikke så meget lyst til at spørge på det forum mere, da der næste hver gang kommer nogle mere eller mindre flabede svar tilbage..... Man behøver jo ikke skrive hvis man ikke noget godt (konstruktivt) at sige. Heldigvis er der alle de gode og brugbare svar til at opveje det, som i skal have tak for. jeg har kendskab til et par som søgte om FS, og konen var i lykkelige omstændigheder da de søgte. mandens læge sørgede for at konen kom til jordmoder,da konen skulle føde skete det på skejby sygehus, og 2 Mdr. senere var familliesammenføringen en realitet. og alt dette kostede ikke manden en krone, iflg. ham selv. så der må være samligende omstændigheder vedrørende læge besøg / vacinationer under ventetiden med familiesammenføringen, kontakt evt. jeres egen læge. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 22/08-2012 17:20
|
Tak for rådet om at kontakt min egen læge... jeg tænkte i de baner... bare dejligt at få det bekræftet.... |
|
|
|
| poom |
Lagt på d. 23/08-2012 07:52
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 199 |
Km Du kan selvfølgelig blive pigefornærmet men du nævnte intet om en forsikring min bonusknægt er vaccineret og også behandlet med en forsikring som er tegnet inden hun kom. så det er et spørgsmål om planlægning og du fik da også råd og henvisninger til hvor du kunne henvende dig. også af mig men held og lykke med vaccinationen |
|
|
|
| km |
Lagt på d. 23/08-2012 22:13
|
Ok Poom.... Undskyld "pigefornærmelsen".... Blev bare træt at der altid en 1 eller flere der kommer med nogle smarte komentar... Jeg overreagerede vist lidt, undskyld det gik ud over dig. Mange tak for din henvisning, som absolut er fin og brugbar. Det er disse råd som gør at jeg spørger på det forum. MVH. Km |
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 25/08-2012 05:30
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Jeg er ikke helt sikker på det jeg her skriver. Er den forsikring som de fleste har tegnet for at kunne rejse til Danmark ikke en rejseforsikring der kun er gyldig ved turistophold. Hvis svaret på mit spørgsmål er jo, betyder det så ikke at indgives der ansøgning om FS under et turistophold vil man være uden forsikring fra det øjeblik ansøgningen er indgivet da man jo har ændret status. Under alle omstændigheder vil forsikringen ikke løbe længere end de 90 dage den er tegnet for.. Håber på at nogen ved noget konkret om dette. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| TG950 |
Lagt på d. 25/08-2012 07:57
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1670 |
clydehaumann skrev: Jeg er ikke helt sikker på det jeg her skriver. Er den forsikring som de fleste har tegnet for at kunne rejse til Danmark ikke en rejseforsikring der kun er gyldig ved turistophold. Hvis svaret på mit spørgsmål er jo, betyder det så ikke at indgives der ansøgning om FS under et turistophold vil man være uden forsikring fra det øjeblik ansøgningen er indgivet da man jo har ændret status. Under alle omstændigheder vil forsikringen ikke løbe længere end de 90 dage den er tegnet for.. Håber på at nogen ved noget konkret om dette. et meget interessant spoergsmaal clyde stiller der, jeg kunne ogsaa godt taenke mig svar paa dette. og til dem der har tegnet forsikring i forbindelse med FS hvad er det for en, naeppe en turistrejse forsikring i forbindelse med turistbesoeg. Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først. både store & små stavefejl kan forekomme ![]() livet forståes forlæns, leves baglæns. Brug ikke dagen på at se dig tilbage, Du skal alligevel ikke den vej..... Lev med de beslutninger du tager, også selv om andre ikke acceptere det Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel.. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.