Se indlæg
 Udskriv debat
Er det svært at få turistvisum til en Thai?
bareMig
Hej,

Er det meget svært at skaffe et turistvisum til en Thai man gerne vil have på besøg i Danmark i en måneds tid eller måske bare et par uger?
Bare rolig, det er bare mig, og i øvrigt så har jeg lige spist

Lung Yao
Ja - Nej - Måske. Wink

Sådan at forstå at det bliver vurderet individuelt, selv efter at alt dokumentation er fremskafet. Man kan desvære ikke sige : Har du A-B-C-D i orden så får du visa bevilget per automatik (gid det var så nemt).
For nogle af ansøgere tog det 1-2 uge, hvor for nogle andre tog det flere måneder. Nogle ansøgere var første gang besøgere, andre havde en invitation fra DK. osv. osv.
Men intet er umuligt. Så poj-poj.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

bareMig
Tak for info Smile

Hvordan gør man? Er det noget jeg skal ansøge om, eller er det noget hun selv skal søge om fra Thailand?

H_Larsen
Hej

læs følgende

http://www.vfsglo...klist.html

http://www.nyidan...old/visum/

Lung Yao
bareMig skrev:
Tak for info Smile
1) Hvordan gør man? 2) Er det noget jeg skal ansøge om, eller er det noget hun selv skal søge om fra Thailand?

1) Jeg kan desvære kke være til noget hjælp der, da det er mange år siden at vi søgte for (nu) svigerinde, og reglerne/lov er blevet ændret flere gange i mellemtiden. Men H_Larsen henvisning giver dig et finger preg hvor du kan starte. Du kan søge diverse tråd her på Dansk Thai Website om emnet.

2) Igen en svag formulering (positiv kritik). For med det samme ville jeg sige HVEM/HVAD er hun ? Ikke noget med at gå i detajler, men kun for at sige at er hun uddanet og er rejst ud af Thailand tidligere skulle hun nok kunne klare den del af "benarbejdet" i Thailand. Men er hun "kun" folkeskole uddanet fra Isaan og første gang rejsende ville det nok være Dig der skal redde alle tråde, dog skal hun også skaffe diverse dokumenter.

Så prøve at starte med at læse de link som forslået, og derefter kan du tage det derfra ved at uddybe nogle for dig dunkle spørgsmål. Der er mange her på Dansk Thai Website som ville være dig behjælpelig når du kommer med konkret spørgsmål.

Pøj-pøj.

N.B. : noget som mange har spurgt om før og det ville Du sikkert også :

* The Embassy Strongly Advises All Applicants Not To Buy Their Ticket Before The Embassy Has Confirmed That Their Visa Will Be Issued.

.
Redigeret af Lung Yao d. 28/08-2012 15:48
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jydetampen
Ja,du(bare mig) skal lave en invitation og det kan gøre online,det gjorde jeg og det virkede perfekt og det er stort set alt du skal lave,hvis du ikke betaler billetten og div udgifter til visumet.
Med hensyn til reservation af billetten så søg endelig for at have mindst en måned,inden der skal betales ellers kan prisen være steget i mellem tiden,det kostede min kone omkring 3000 ekstra,fordi behandlingstiden blev længere end de maks 15 dage,som skrives.

bareMig
Tak til all for hjælpen indtil nu. Jeg er i gang med at læse div. links som er blevet forslået her i tråden. Håber det er ok hvis jeg vender tilbage med flere spørgsmål senere

Lung Yao
bareMig skrev:
Tak til all for hjælpen indtil nu. Jeg er i gang med at læse div. links som er blevet forslået her i tråden. Håber det er ok hvis jeg vender tilbage med flere spørgsmål senere
Selvfølgeligt skal du bare gøre, for det er netop det som er kendetegnet/formålet med Dansk Thai Website. For som man siger :

Der er ingen dumme spørgsmål, men sikkert mange dumme svar!
Og :
Spørger Du ikke, så får Du ingen svar: - viden/erfaringer
.Sunflower

.

Spring til debat: