Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » News (English)
 Udskriv debat
Kan man tage mad med til Thailand ???
Boes
Ja, det går fint , men efter reglerne skal der lige søges om importtilladelse........ Se linken længere nede i texten...
Husk det nu... Rugbrød, rulle og spegepølse for ikke at nævne leverpostejen...Read the rules

Can I bring deli goods with me into Thailand?

When I return to Thailand what can I bring back with me in my suitcase? I am mostly concerned about importing “delicatessens”, such as cheeses, for my personal consumption. Also, where can I find the list of restricted items?
Ric Thursday, August 30, 2012 11:48:28 AM
“You are allowed to bring cheeses and other delicatessen products with you, but you must first obtain a permit from the Thai Food and Drug Administration before you enter the country.

After obtaining the permit and arriving at the airport, go through the Goods to Declare Channel, since you are bringing controlled or restricted items into the country. Be sure to inform customs officers of all the controlled or restricted items that you are carrying and present your import permit.

If the items you are bringing have a combined value more than 10,000 baht, you will have to pay the import taxes and duties at the Goods to Declare desk.

We have some instructions and examples of the import and export of certain goods into or out of Thailand on our website here.

If you have any questions, call us at 076-351124 during office hours or call our 24-hour-call center at 1164.”
Thursday, August 30, 2012 11:48:28 AM An officer at the Thai Customs Department.

“To import food into the Kingdom you will need to contact the Food and Drug office in Bangkok and the officer will need details about the food, such as the brand name, type and amount.

The officer can then explain which documents will be needed for the import permit.

If you have friends or relatives in Thailand, the documents can be sent to them along with a statement of Power of Attorney, and they can process and receive the import license from Bangkok Food and Drug office for you.

However, if you don’t have any friends or relatives in Thailand, you can inform the Thai FDA in Bangkok of which items you intend to bring with you and the flight details of when and where you will be arriving in Thailand.

That way, if your permit is approved, we can have it waiting for you at the Thai FDA office at the airport when you arrive.

For more information you can contact us on 02-5907186 or 02-5907189 during office hours. We also have a hotline you can call at 1156.”
Thursday, August 30, 2012 11:48:28 AM Thanet Klinming, Food Technical Officer at the Thai Food and Drug Administration.

“The Gazette notes that there is excellent, clear information available in English at the Thai FDA website here.

The process for obtaining the permit to import food is here.

The list of the different categories of food items that may be imported to Thailand is here.”
Thursday, August 30, 2012 11:48:28 AM The Phuket Gazette notes.
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

TG950
øhh, undskyld hvilke link Hmmmmmm

og ikke mindst burde tråden så ikke have været her :
http://www.dansk-...rowstart=0

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Boes
Sorry... Her er linksne..

http://www.fda.mo...tChart.stm

http://www.fda.mo...yIndex.stm

Har nu aldrig været med til nogle problemer i customs..Wink
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Peder1968
Det er lige netop denne sætning som vi almindelige turister skal være meget opmærksom på når vi slæber dansk mad med til Thailand:
If the items you are bringing have a combined value more than 10,000 baht, you will have to pay the import taxes and duties at the Goods to Declare desk.

Big eyes

HD
Jeg rejser til Thailand 1/ 2 gange om året og tager ca. 1 kg tøret chilli med hjem til mig sviger datter, men ved ikke om jeg må indføre dem til Danmrk Er det nogen som ved.

PATINYA
@HD. Alle fødevarer er forbudt at indfører til DK, men så vidt jeg ved ikke som konservers, men du for sgu nok svært ved at finde tøret Chilli som konservers.Wink

Frank
Konen fik en gang sendt nogle fødevarer med posten. Pakken blev åbnet i tolden, og nogle varer blev taget fra, mens andre gled igennem, hvilket undrede mig. Men ok - det er nok 5 år siden, så reglerne kan have ændret sig.Read the rules

John
HD skrev:

Jeg rejser til Thailand 1/ 2 gange om året og tager ca. 1 kg tøret chilli med hjem til mig sviger datter, men ved ikke om jeg må indføre dem til Danmrk Er det nogen som ved.

I følge fødevarestyrelsen må du gerne indføre følgende til Danmark fra lande uden for EU:

Slik
Krydderier
Kager
Kaffe
Te
Honning (max 1 kg)
Fisk (max 1 kg)

http://www.foedev...varer.aspx
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
HD
Tak Jon. Så har jeg taget det med hjem ærlig og ikke behøves at have dårlig samvittihed, da man må sige chilli er en krydderi

Peder1968
Frank skrev:

Konen fik en gang sendt nogle fødevarer med posten. Pakken blev åbnet i tolden, og nogle varer blev taget fra, mens andre gled igennem, hvilket undrede mig. Men ok - det er nok 5 år siden, så reglerne kan have ændret sig.Read the rules

Tolderen var åbenbart kræsen... så det var jo heldigt Grin

Undskyld jeg kan ikke lade være Eating Fast

Peder1968
John skrev:

HD skrev:

I følge fødevarestyrelsen må du gerne indføre følgende til Danmark fra lande uden for EU:

Slik
Krydderier
Kager
Kaffe
Te
Honning (max 1 kg)
Fisk (max 1 kg)

Der også en beløbsgrænse på 3.225 kr
Men hvordan beregner de dette når man f.eks. har købt x antal kg chili ude på et marked hvor man ikke får en regning Wink

Frank
Peder1968 skrev:

John skrev:

HD skrev:

Slik
Krydderier
Kager
Kaffe
Te
Honning (max 1 kg)
Fisk (max 1 kg)

Der også en beløbsgrænse på 3.225 kr
Men hvordan beregner de dette når man f.eks. har købt x antal kg chili ude på et marked hvor man ikke får en regning Wink

Hvis du ikke har en kvittering, så er jeg sikker på at tolderne for de fleste varer har en pris (i kg, liter eller...), som de anvender til beregningen. Hvis de ikke har en pris, så anslår de nok en. Jeg tror ikke du skal regne med at blive snydt af tolderne.

Jeg tror nu du skal have meget chili med hjem, hvis du skal overstige grænsen på den post alene. Smile

Leif
HD skrev:

Tak Jon. Så har jeg taget det med hjem ærlig og ikke behøves at have dårlig samvittihed, da man må sige chilli er en krydderi

ja det er delvis rigtig.

For at blive betegnet som krydderi, skal det været tørret og lavet til pulver.

hele chilli er frugter.

Spring til debat: