Se indlæg
 Udskriv debat
Scams i Thailand !!!!
Anonym Bruger
Hej der ude..

Husk tilbage til da jeg begyndte at interessere mig for Thailand lige inden min først ferie tilbage i 2010.

Rigtige mange steder på nettet kunne jeg læse om alle dem der har været ude for Scams af den ene eller anden art..
Jeg er også løbet på et hav af Fa-Rang her nede i min tid, der "kender" nogle, som kender nogle der har været udsat for det...

Men er der mon nogle her på siden der SELV har oplevet det, og ønsker at dele det med os andre ??
Er ikke ude efter det man har hørt, men det i selv har prøvet....

Jeg er lidt (Meget) nysgerrig da jeg ikke selv har været udsat for det, så bare for at høre om de mange "historie" holder vand eller ej....

1000 Tak til dem der ønske at dele ud af deres viden...

Mvh Badedyret...

PS: Jetski Scams er det jeg har læst mest om, så er klar over den Scam...

Fido
Jeg venter ogsaa spaendt paa at hoere hvordan i er blevet snydt i Thailand Grin

Jeg er bange for at der ikke kommer ret mange saftige personlige historier ... det er vel de faerreste som har lyst til at udstille sig paa Dansk Thai Website Pfft
One man's ceiling is another man's floor

milex
Tja, hvis du søger efter 'scam' på et konkurerende Thailand forum vil du finde et udmærket eks. på 'the Gem Scam'

Kan personligt stå inde for historien.

Anonym Bruger
Vil Fido. Nu er det jeg søger ikke meget at gøre med saftige personlige historier

Men der imod de mange Scam der siges der forgår her i Thailand, så ud over at man "måske" har dummet sig/blevet snydt, kan jeg da ikke se hvorfor ikke at dele det...

Der står jo side op og ned om:

Taxi Scam
Bus Scam.
Tuk Tuk Scam.
Tailor Scam..
bagage Scam..
Gem Scam..

Osv Osv

milex:

Ja det er nemt at finde nogle der skriver om det, har hørt om det, men ville bare høre om nogle havde prøvet det her på "vores" Forum...

Har selv brugt en del tid på denne side her:

http://www.bangko...

Derfor tro jeg bare der var nogle der har prøvet det, men det er der nok ikke.....

milex
Nu siger jeg jo faktisk det er min egen 'historie' jeg refererer til.

Brugte den gang dit nævnte link - som ikke mere er meget bevendt - til at få størstedelen af mine penge tilbage.

Klovn
Badedyr skrev:

Hej der ude..

Husk tilbage til da jeg begyndte at interessere mig for Thailand lige inden min først ferie tilbage i 2010.

Rigtige mange steder på nettet kunne jeg læse om alle dem der har været ude for Scams af den ene eller anden art..
Jeg er også løbet på et hav af Fa-Rang her nede i min tid, der "kender" nogle, som kender nogle der har været udsat for det...

Men er der mon nogle her på siden der SELV har oplevet det, og ønsker at dele det med os andre ??
Er ikke ude efter det man har hørt, men det i selv har prøvet....

Jeg er lidt (Meget) nysgerrig da jeg ikke selv har været udsat for det, så bare for at høre om de mange "historie" holder vand eller ej....

1000 Tak til dem der ønske at dele ud af deres viden...

Mvh Badedyret...

PS: Jetski Scams er det jeg har læst mest om, så er klar over den Scam...

Hej badedyr ! min kone er fra Thailand & hun vil gerne ta"røven på dig !Grin

fjelle123
Scam og scam, ved jeg nu ikke, men:

Min kære kone og jeg - dengang vi kun var kærester havde besøgt pattaya (vi ferierier normalt kun hua hin da svigerfamilien bor der) efter 2 dage vil vi gerne videre og beslutter os for at tage til chiang mai, jeg leder efter priser på nettet hos Air asia og finder 2 billetter tur/retur bkk-chiangmai-bkk til - lad os sige 1500 kr. (det er i 2006 så kan ikke huske det) samme aften da vi går forbi en rejsebutik beslutter vi os for at gå ind og spørge på prisen, da jeg ikke var så meget for at bestille billetter på nettet dengang :-) og fortæller hende at vi kan få billetterne med air asia for 1500 - hun siger at det er nogenlunde samme pris - jeg siger den er OK, hun booker og får mit mastercard og trækker 3000 kr. - jeg gør indvendinger og hun siger at det var 1500 pr. billet... hmff nå men vi trøstede os med at det var med thai airways istedet for air asia.

En anden gang (på samme ferie) i 2006 tager vi en chauffør tur fra hua hin - > floating marked - broen over floden - tiger temple. da vi kommer til floating marked siger chaufføren at her er den bedste og billigste båd udlejning, vi tager det for gode vare og betaler 1000 baht pr. person (konen syntes det er dyrt men nu er vi der jo..... ) for 30 min. long tail båd tur ved floating marked,

et par år efter da vi igen besøger floating marked i "egen" lejet bil da kører vi lidt længere ind og tager samme tur for 150 baht pr. person...

tja, vel ikke scam som sådan, mere den kloge narre den mindre kloge :-) i dette tilfælde mig.

Anonym Bruger
listen over scams er uendelig lang og dækker over en masse ting....og du kan næsten ikke undgå at ryge ind i dem for tid til anden uanset hvor varsomt du træder..'farang (over)priser' er vel også en slags scam...og taxi scams er meget almindelige, specielt i turistbyer uden normal taximeter drift fx. Phuket/Pattaya..

nogle mere uheldige end andre...den værste jeg selv har trådt i var en ladyboy scam hvor jeg intet husker andet end at jeg vågner op efter en bytur på et skummelt værelse, kaster op i en skraldespand (formindeligt dopet) og kan konstatere at min pung m. utrolige 10.000+ baht var væk ...udenfor sad 5 ladyboys og spillede kort...det var min første rejse til Thailand, velkommen til..

milex
@js,

Det er jo også de historier man læser om - og tror det er løgn.
Håber du spillede kort med dem og vandt pengene tilbage - undskyld - kunne ikke lade være.

Alt andet lige - man føler sig simpelthen så dum bagefter - organisiteret kriminalitet - eller efter en åndsvag tur i byen.

Såå - take care out there.

milex
Som en bibemærkning.

Prøv at gå på en københavnsk nightclub. Du risikerer en rip-off også.

Så ikke bare i Thailand den slags sker.

milex
Som en bibemærkning.

Prøv at gå på en københavnsk nightclub. Du risikerer en rip-off også.

Så ikke bare i Thailand den slags sker.

uan
1. JA de fleste kender jo nok den med taxaen som kender en god seafood restaurant....
Taxaen får noget henvisningsprovision...
Det gør jeg aldrig igen..... Vi var fire personer som åd og drak, men synes nu alligevel at regningen på 6000 THB var lidt dyrt.......
Men det smagte godt....

2. Det hedder sig at barer beliggende på 1 sal i Bangkok og Soi Cowboy er af skummel karakter, og allerhelst bør undgås, idet det hyppigt ender med uenighed når regningen skal betales.
Endte med at betale 1000 THB for 2-3 drinks, og gad ikke vente på politi osv, så betalte og smuttede...
Går aldrig på 1 sals barer mere...
Please note:

I will now be charging a $20.00 service fee for stupidity. There will also be a $40.00 surcharge if the stupidity is accompanied by whining

TG950
Badedyr skrev:

Har selv brugt en del tid på denne side her:

http://www.bangko...

her er hvad man får ud af at besøge dit link :
http://safebrowsi...&lang=1030

Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

natty
1 gang tror jeg.
Men ellers ikke.
Jeg advarede en kollega og han gik lige i det, noget med tuk-tuk og ind til et eller andet guld sted.
I mine øjne kan man godt sige nej tak på en pæn måde,
Det er ikke så anderledes end i andre lande.
Sig altid nej hvis det lyder for godt.
Stop taxaen hvis meter ikke er sat på.
Hvis du skal til eller fra lufthavnen, sørg for at meter er på, ellers sig stop jeg kører ikke med dig, det virker faktisk,
Når det er sagt er Thailand ikke værre end andre steder.
Lær et par gloser og den er hjemme Wink
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Anonym Bruger
Tak for at dele ud..

Jeg spøge pga jeg sad og snakke med en anden Dansker om Scam i Thailand, og vi synes begge at "nogle" af de Scams vi læste/hørte om, lyder for gode til at være sande...

Pu-Ha JS, det lyder ikke som en rar oplevelse du har prøvet der....

rinpoche
Nej, føj for pokker, JS.

Det er sådanne oplevelser der gør, at nogle træffer beslutningen at fravælge destinationen fremover.

jydetampen
JS skrev:

listen over scams er uendelig lang og dækker over en masse ting....og du kan næsten ikke undgå at ryge ind i dem for tid til anden uanset hvor varsomt du træder..'farang (over)priser' er vel også en slags scam...og taxi scams er meget almindelige, specielt i turistbyer uden normal taximeter drift fx. Phuket/Pattaya..

nogle mere uheldige end andre...den værste jeg selv har trådt i var en ladyboy scam hvor jeg intet husker andet end at jeg vågner op efter en bytur på et skummelt værelse, kaster op i en skraldespand (formindeligt dopet) og kan konstatere at min pung m. utrolige 10.000+ baht var væk ...udenfor sad 5 ladyboys og spillede kort...det var min første rejse til Thailand, velkommen til..

Hahaha ikke sjovt men er nødt til at spørge,kunne du sidde ned bagefter?????

Elektrolyt
En "Bangkok Classic"

Kender i de der Tuk-Tuk's?... lol...

Well anyways, tror der er mange der kan synge med på samme sang som jeg lige kort vil refere her...

Min første tur til Thailand, startede med at en meget venlig smilende mand kom hen til mig og spurgte om jeg havde lyst til en tur i hans TukTuk (khao san road)... Prisen var meget beskeden - så vidt jeg husker, 50 baht. Jeg takkede selvfølgelig ja, da jeg syntes det ville da være en spændende oplevelse at se Bangkok fra bagsædet af en tuktuk...

Jeg angrer den dag... :-P

Det skulle vise sig at blive en 2-3 timer lang tur igennem Bkk. Jeg skulle sådan set ikke længere end ca. 2 km, så havde jeg taget en regulær "government" taxi, så havde jeg været der i løbet af 10min.

Første stop..... Gold & silver shop
Andet stop... Tailor
tredje stop.. Souvenir
fjerde stop. mit hotel!

God forretning for ham - hvert stop han tog, fik han et stykke papir som gav ham 200baht til benzin! Så han tjente lige 600 baht, og samtidigt fik han mig også lige fristet til at købe et jakkesæt hos, James Fashion Tailor...

Der er nu ikke så meget et "scam", men go' forretning for ham! Tjaa jeg fik jo set noget af Bkk, og fik ovenikøbet et ret lækkert jakkesæt ud af det, men jeg vil nu ikke anbefale det til nogen - og jeg gør det ALDRIG igen!...

Anonym Bruger
Elektrolyt skrev:

En "Bangkok Classic"

Kender i de der Tuk-Tuk's?... lol...

Well anyways, tror der er mange der kan synge med på samme sang som jeg lige kort vil refere her...

Min første tur til Thailand, startede med at en meget venlig smilende mand kom hen til mig og spurgte om jeg havde lyst til en tur i hans TukTuk (khao san road)... Prisen var meget beskeden - så vidt jeg husker, 50 baht. Jeg takkede selvfølgelig ja, da jeg syntes det ville da være en spændende oplevelse at se Bangkok fra bagsædet af en tuktuk...

Jeg angrer den dag... :-P

Det skulle vise sig at blive en 2-3 timer lang tur igennem Bkk. Jeg skulle sådan set ikke længere end ca. 2 km, så havde jeg taget en regulær "government" taxi, så havde jeg været der i løbet af 10min.

Første stop..... Gold & silver shop
Andet stop... Tailor
tredje stop.. Souvenir
fjerde stop. mit hotel!

God forretning for ham - hvert stop han tog, fik han et stykke papir som gav ham 200baht til benzin! Så han tjente lige 600 baht, og samtidigt fik han mig også lige fristet til at købe et jakkesæt hos, James Fashion Tailor...

Der er nu ikke så meget et "scam", men go' forretning for ham! Tjaa jeg fik jo set noget af Bkk, og fik ovenikøbet et ret lækkert jakkesæt ud af det, men jeg vil nu ikke anbefale det til nogen - og jeg gør det ALDRIG igen!...

ja, det er en klassisk SCAM! jeg hoppede selv på den...blev bildt ind at han ville køre mig rundt i byen og til en thailandsk tøj messe for 10 baht, hvilket kunne være hyggeligt da jeg skulle knalde lidt tid af...og samtidigt en god mulighed for at se lidt af byen fra tuk tuk...

da vi kom til en indisk tailor sagde jeg at jeg ikke behøvede et jakkesæt, hvorefter han sagde at jeg kunne hjælpe ham til at få penge, jeg måtte dog ikke snakke thai når jeg kom ind...jeg gjorde som han bad om, flink som jeg er...

endte hos en ekstrem flabet indisk fyr, som spurgte hvad jeg ønskede af få syet...jeg sagde at jeg gerne ville kigge lidt på udvalget, hvortil den idiot spørger om han skal sy et lyserødt jakkesæt til mig? (hentydning til at jeg var gay - hvilket jeg bestemt ikke er..ivørigt)..siden den gang har jeg hadet indere som pesten og undgår alt der har med indere at gøre...

sammen med afrikanere og russere har de virkelig forpestet thailand...syndt....

natty
Jeg synes det er ret nemt, hvis man ikke har tænkt sig at køre med en tuk-tuk for 10 eller 50 baht, til en tøjmesse eller whatever, siger man selvfølgelig nej tak. Man lader sig da ikke presse af en tuk-tuk fører til at køre en til et sted, det er dig som er kunde og det er dig som vil et sted hen.
Jeg boede for nogle år siden ved siden af Thai hovedkontoret i BKK, og ville lige smutte forbi og købe en billet. Af en eller anden grund var det lukket og midlertidigt flyttet. En pæn nobel smilende dame kom hen til mig og spurgte om hun kunne hjælpe og om det var en flybillet jeg ville købe, det kunne hun da godt ordne, men vi skulle lige til Rama IV til et specielt kontor
Mit svar var med et smil mai ao krap, og så var der ikke mere diskussion.

Jeg hader når nogen prøver at overtale mig til noget jeg ingen interesse har i, og resultatet er derfor altid det modsatte.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: