Se indlæg|
Efterløns ordning skal /skal ikke
|
|
| laodenmark |
Lagt på d. 18/09-2012 11:48
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 405 |
Med kun 2 uger tilbage til at finde ud af om man vil forblive i efterlønsordningen eller ej, syntes jeg ikke det er nemt at give få entydigt svar på hvad der er bedst, dette uanset der findes en masse web sider som har en beregner ud fra alder /indskud osv. Men jeg ser en 'fare/fælde' = man kan ikke modtage efterløn i thailand f.eks. og ved udtrædelse af ordningen, mister man retten til senior job, kan vel blive mere aktuelt nu da dagpengeperioden bliver sat ned til maks 2 år.. Så tvivlen går på skal jeg hæve de + 60 ts. eller betale yderligere til ordningen i ca 12 år ( kræver jo blot 25 års indbetaling ialt) og bibeholde retten til måske 3 års efterløn / skattefrie udbetaling hvis jeg forbliver på arbejdsmarked indtil folkepensions alderen. Skal -skal ikke !!! tror jeg bliver i ordningen, trods alt kun ca. 60 000 før skat jeg skal betale i fremtiden. Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'
|
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/09-2012 13:33
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
laodenmark skrev: Det er KUN DIG der kan afgøre om du ville forsætte eller udtræde af ordningen, men som du har allerede gjorde dig nogle overvejelser, så personligt ville jeg hæve penge her og nu, fordi:Med kun 2 uger tilbage til at finde ud af om man vil forblive i efterlønsordningen eller ej, syntes jeg ikke det er nemt at give få entydigt svar på hvad der er bedst, dette uanset der findes en masse web sider som har en beregner ud fra alder /indskud osv. Men jeg ser en 'fare/fælde' = man kan ikke modtage efterløn i thailand f.eks. og ved udtrædelse af ordningen, mister man retten til senior job, kan vel blive mere aktuelt nu da dagpengeperioden bliver sat ned til maks 2 år.. Så tvivlen går på skal jeg hæve de + 60 ts. eller betale yderligere til ordningen i ca 12 år ( kræver jo blot 25 års indbetaling ialt) og bibeholde retten til måske 3 års efterløn / skattefrie udbetaling hvis jeg forbliver på arbejdsmarked indtil folkepensions alderen. Skal -skal ikke !!! tror jeg bliver i ordningen, trods alt kun ca. 60 000 før skat jeg skal betale i fremtiden. - 12 år til efterlønen: eksistere den til den tid ? ![]() - Man kan ikke modtage efterløn i Thailand: ![]() - Mister retten til Senior job : eksistere ordningen stadigt om 10 år, jeg ville ikke sætte "mine penge" på det. ![]() Så som man siger i TH. : Up to You!, men Jeg ville med samme understrege at MIN beslutning er sikkert ikke brugbart for dig, men var det tale om 5 års "ventetid" så ville Jeg forsætte. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 19/09-2012 07:18
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
laodenmark skrev: Med kun 2 uger tilbage til at finde ud af om man vil forblive i efterlønsordningen eller ej, syntes jeg ikke det er nemt at give få entydigt svar på hvad der er bedst, dette uanset der findes en masse web sider som har en beregner ud fra alder /indskud osv. Men jeg ser en 'fare/fælde' = man kan ikke modtage efterløn i thailand f.eks. og ved udtrædelse af ordningen, mister man retten til senior job, kan vel blive mere aktuelt nu da dagpengeperioden bliver sat ned til maks 2 år.. Så tvivlen går på skal jeg hæve de + 60 ts. eller betale yderligere til ordningen i ca 12 år ( kræver jo blot 25 års indbetaling ialt) og bibeholde retten til måske 3 års efterløn / skattefrie udbetaling hvis jeg forbliver på arbejdsmarked indtil folkepensions alderen. Skal -skal ikke !!! tror jeg bliver i ordningen, trods alt kun ca. 60 000 før skat jeg skal betale i fremtiden. Jeg har haft de samme overvejelser. Min konklusion er blevet, jeg bliver i ordningen. Godt nok kunne jeg få en del penge i hånden her og nu og undgå at skulle betale til ordningen i de næste mange år. Men jeg ser det som en slags forsikring. Måske når jeg bliver ældre kan jeg ikke klare mit nuværende job og så vil det være dejligt med et senior job. Hvis jeg stadig kan arbejde til jeg bliver 67+ kan jeg få en skattefri godtgørelse. Hvis jeg fortryder "medlemskabet" kan jeg få pengene overført til en pensionsordning. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.