Se indlæg|
Anbefaling af Hospital/Laege i Pattaya
|
|
| Fido |
Lagt på d. 24/09-2012 06:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Jeg staar og skal bruge en laege attest i forbindelse med en visumansoegning. Det er ikke saerlig noeje defineret hvad testen skal omfatte udover "Lægeattest, hvori der fremstår, at ansøgeren ikke lider af nogen form for smitsomme sygdomme". Er der nogen som kan anbefale et hospital eller laege i Pattaya omraadet som kan lave saadan en attest paa engelsk ? Jeg kan spare en del tid ved at faa den lavet herude foer jeg vender tilbage til DK.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| H_Larsen |
Lagt på d. 24/09-2012 08:21
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Hvad er det for et visum du skal bruge en lægeattest. Det kan ikke være et normalt tursitvisum til Danmark |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 24/09-2012 08:28
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Bangkok Pattaya Hospital på Sukhumvit. Nord Pattaya. og Pattaya Internationale Hospital soi 4 Beach road kan helt klart gøre det. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 24/09-2012 08:35
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
H_Larsen skrev: Hvad er det for et visum du skal bruge en lægeattest. Det kan ikke være et normalt tursitvisum til Danmark Det kunne være et +50 års viusm. |
|
|
|
| H_Larsen |
Lagt på d. 24/09-2012 09:17
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 53 |
Frank skrev: H_Larsen skrev: Hvad er det for et visum du skal bruge en lægeattest. Det kan ikke være et normalt tursitvisum til Danmark Det kunne være et +50 års viusm. Hvad er et +50 års ???? Der er ikke specielle regler for folk over 50 år til visum. Alle skal have en rejseforsikring Så det kan kun være forsikringselskabet der beder om en lægeattest, for det er ikke de danske myndigheder |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 24/09-2012 09:55
|
|
sank skrev: Bangkok Pattaya Hospital på Sukhumvit. Nord Pattaya. og Pattaya Internationale Hospital soi 4 Beach road kan helt klart gøre det.Tak for tippet ... Jeg kigger på det ![]() Der er flere gode bud, men i er ikke engang tæt på ![]() Jeg skal søge arbejdstilladelse til Chile. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/09-2012 10:01
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
H_Larsen skrev: Hvad er et +50 års ???? Der er ikke specielle regler for folk over 50 år til visum. Alle skal have en rejseforsikring Så det kan kun være forsikringselskabet der beder om en lægeattest, for det er ikke de danske myndigheder Det er det visum som populært kaldes retirement visa, der skal man bevise at man ikke har "Leprosy, Tuberculosis, drug addiction, Elephantiasis, third phase of Syphilis." Taget fra Thaivisa.com Og nej det er ikke forsikringsselskabet eller danske myndigheder som ønsker det oplyst, men de thailandske immigrationsmyndigheder. Altså det har intet at gøre med om man har en rejseforsikring. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 24/09-2012 11:24
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 302 |
natty skrev: H_Larsen skrev: Hvad er et +50 års ???? Der er ikke specielle regler for folk over 50 år til visum. Alle skal have en rejseforsikring Så det kan kun være forsikringselskabet der beder om en lægeattest, for det er ikke de danske myndigheder Det er det visum som populært kaldes retirement visa, der skal man bevise at man ikke har "Leprosy, Tuberculosis, drug addiction, Elephantiasis, third phase of Syphilis." Taget fra Thaivisa.com Og nej det er ikke forsikringsselskabet eller danske myndigheder som ønsker det oplyst, men de thailandske immigrationsmyndigheder. Altså det har intet at gøre med om man har en rejseforsikring. Jeg vil meget gerne høre om hvad det er for noget, mht. retirement visa er det noget som du skal bruge i Thailand eller i danmark til at få et retirement visa, for det er ikke noget som jeg kender til, men det kan selvfølgelig være en ny regle eller forskelligt fra sted til sted, for som sagt er det ikke noget jeg har brugt eller skulle bruge (Bor i Thailand) Mvh Michael |
|
|
|
| natty |
Lagt på d. 24/09-2012 12:33
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3021 |
Michael Andersen skrev: Jeg vil meget gerne høre om hvad det er for noget, mht. retirement visa er det noget som du skal bruge i Thailand eller i danmark til at få et retirement visa, for det er ikke noget som jeg kender til, men det kan selvfølgelig være en ny regle eller forskelligt fra sted til sted, for som sagt er det ikke noget jeg har brugt eller skulle bruge (Bor i Thailand) Mvh Michael Det er det her visa jeg tænker på, også kaldet Non-Immigrant Visa “O-A” (Long Stay) : http://www.thaivi...-visa.html men kan nu forstå på Fido, at det slet ikke var det han havde brug for, da han skal til Chile.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 25/09-2012 03:22
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
så skal du køre hen til klinikken på South Pattaya Rd, den ligger på venstre side oppe ved hjørnet af SaiSam og South, den hedder Banglamung Clinic, men hvis du har penge nok så kør du ud på hospitalerne der koster det en formue, på klinikken har jeg aldrig betalt mere end 90 Baht. Skeptikeren |
|
|
|
| PATINYA |
Lagt på d. 25/09-2012 04:26
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 219 |
Skeptikeren skrev: så skal du køre hen til klinikken på South Pattaya Rd, den ligger på venstre side oppe ved hjørnet af SaiSam og South, den hedder Banglamung Clinic, men hvis du har penge nok så kør du ud på hospitalerne der koster det en formue, på klinikken har jeg aldrig betalt mere end 90 Baht. Skeptikeren Du har fuldstendig ret med den klinnik, men jeg tvivler sgu på de kan udfærdige en læge attest på engelsk, måske jeg tør ikke sige det, men tvivler. |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 25/09-2012 07:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
H_Larsen skrev: Frank skrev: H_Larsen skrev: Hvad er det for et visum du skal bruge en lægeattest. Det kan ikke være et normalt tursitvisum til Danmark Det kunne være et +50 års viusm. Hvad er et +50 års ???? Der er ikke specielle regler for folk over 50 år til visum. Alle skal have en rejseforsikring Så det kan kun være forsikringselskabet der beder om en lægeattest, for det er ikke de danske myndigheder > H_Larsen og Michael Andersen. Ved at klikke på linket viusm i mit indlæg, ville I åbne til den thailandske Ambassades beskrivelse af Retirement Visa for personer over 50 år. Jeg er i øvrigt ikke selv stødt på noget krav på rejseforsikring, omend jeg synes det er en umådelig god ting at have. Jeg synes da også vi i ny og næ hører om en dansker, som er kommet grufuldt galt afsted uden rejseforsikring i Thailand. Det kan jeg ikke anbefale. |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 25/09-2012 12:46
|
|
Skeptikeren skrev: så skal du køre hen til klinikken på South Pattaya Rd, den ligger på venstre side oppe ved hjørnet af SaiSam og South, den hedder Banglamung Clinic, men hvis du har penge nok så kør du ud på hospitalerne der koster det en formue, på klinikken har jeg aldrig betalt mere end 90 Baht. Skeptikeren Prisen er ikke så vigtig - jeg betaler ikke selv ![]() Desuden er det sikkert en hel del billigere end i Danmark som er alternativet. One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.