Se indlæg|
Mine nyest vidio fra Thailand
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 03/10-2012 06:08
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 03/10-2012 09:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
ja de brokker sig over at de ikke har penge, og så spille de pengene op..... så jeg giver ikke en fis for deres hylen op om de er fattige |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 03/10-2012 10:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
sonny skrev: ja de brokker sig over at de ikke har penge, og så spille de pengene op..... så jeg giver ikke en fis for deres hylen op om de er fattige Fattigdom kan være svær at definere og afhænger meget af personlig indstilling og hvor i verden man bor. Jeg har boet flere år i Afrika og har set hvad jeg personligt vil definerer som sand fattigdom. Når man dagligt sulter og rent faktisk risikerer at dø af det - så er man vel i sin gode ret til at kalde sig "rigtig" fattig. I Danmark er man modsat fattig, hvis man er på kontanthjælp og ikke har råd til at købe en and til jul og en iPad til ens unger. Man har husly, varmt vand, strøm, fri skole og lægehjælp - men kalder sig alligevel "fattig"... Er folk på f.eks. bøh-landet i Thailand fattige? Hvis du selv spørger dem, så vil de sige klart "Ja". Udefra set og med Afrika i baghovedet, vil jeg personligt sige "Nej" - de er ikke fattige!!! De har husly, mad, rent vand, mobiltelefoner og har råd til at spille lottery... Det har man ikke, hvis man er rigtig "fattig". Men den er svært at forklare for en Thai, som ser sig selv som fattig, hvis man ikke selv ejer et hus. Så jeg må give Sonny ret... Har man råd til at købe en lotto kupon eller spille om penge - i stedet for at købe mad - så er man ikke fattig. Derfor giver jeg heller ikke meget for de folk, hverken i Danmark eller Thailand, som tuder over at de er "fattige". Efter min mening er hovedparten af dem enten "dumme" og/eller "dovne", hvilket reelt er grund til den situation de er i. Man former selv sit liv... det er der rigtig mange mennesker i den moderne verden, der ikke fatter. Dem jeg har rigtig ondt af, er derimod de mennesker i f.eks. Afrika og Indien, som absolut ingen mulighed har for at komme ud af fattigdommen og hver dag risikerer at dø, fordi de f.eks. ikke har mad eller adgang til rent vand. Redigeret af patirak d. 03/10-2012 10:39 |
|
|
|
| patirak |
Lagt på d. 03/10-2012 10:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 739 |
Så når din Thai-kæreste fortæller om hendes "fattige" familie i Isaan, så hop på toget og besøg dem. Sov i deres hus, spis og drik whiskey sammen med faderen, spil kort om penge, tag motorcyklen ind til markedet og handel ind - og glem ikke at klappe vandbøflen, når du går forbi den. Her er virkelig tale om lud-fattige mennesker... (NOT!!!!!!) Men vær sikker på, at du som "Farang", nok skal få fortalt hvor fattige de egentlig er... når du om aftenen sidder og spiser og drikker whiskey sammen med dem. For målet er at få et større hus og en bil - akkurat som den enlige mor i Danmark, der desperat mangler en iPad til ungerne... Eneste forskel er at "du" som "Farang" er kommunekontoret i Thailand :-) og at målet her ikke er noget så simpelt som en "iPad" - Nej, her går man efter et helt hus i stedet :-) Hvorfor tænke og drømme småt? Tak for videoerne... giver et godt billede af Thailand (ude på landet)... og sorry, jeg kom udenfor emnet endnu engang... (giver Sonny skylden :-) Redigeret af patirak d. 03/10-2012 11:03 |
|
|
|
| sony |
Lagt på d. 03/10-2012 11:05
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2037 |
Ja også tak for videoerne herfra, som altid når det kommer fra thjaa.
Savner KB Fusioner er for kujoner fck står for frederiksbeg cykel klub
Fodbold vor, du som er i Valby idrætspark Hellige vorde i FREM´s navn komme dit rige, ske din vilje på banen, således også i tabellen,giv os i dag vor 3 point, thi FREM er min klub, mit hjerte & min sjæl, i al evighed Forza.!!! |
|
|
|
| Thjaa |
Lagt på d. 03/10-2012 15:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 644 |
Jeg vil nu ikke sige at den lansby er Fatti når jeg køre rund og ser hvormange nye biler der er i byen der er skam fler der har biler jeg aldri får råd til med minder jeg slså vinder i loto der er safølti lige et par familer i byen jeg vil betrakt som Fatti men de har verken mortorcykkel eller Bil eller mobiltelefon og må fler gang om ugen går hele familen op i templet for at spise ders mad Den ene famile er en Kvinne med 7 Børen fra 16 til 4 ÅR hins mand døde i en udlykke og og var den enste i familen med en inkomst dem har jeg ledt Und af den anden famile er jeg total ligeglad med da det er de 2 sønner og ders far som Drikker alle ders peng op de føste 3 dage efter de har modtage dem derefter løber de rund i alle lanbyre og ser efter begravsel eller ander form for fest hvor der er gratis Thai wiski så i mine øjne er det ders ejen skyl at de bore i et barmbohus og ellers ikke ejer nåde Livet er forkort til store problemmer
|
|
|
|
| bcnhunter |
Lagt på d. 03/10-2012 15:29
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
Har du overvejet et Dansk Kursus ?
Thai 4ever.....
![]() |
|
|
|
| savarden |
Lagt på d. 03/10-2012 15:39
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 226 |
bcnhunter skrev: Har du overvejet et Dansk Kursus ? Har du overvejet at bidrage med noget til dette forum istedet for at være ondskabsfuld ... jeg forstår fint hvad der menes og takker for en tråd som omhandler hvad dette forum er lavet til nemlig THAILAND. |
|
|
|
| bcnhunter |
Lagt på d. 03/10-2012 15:53
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 52 |
![]() savarden skrev:
bcnhunter skrev: Har du overvejet et Dansk Kursus ? Har du overvejet at bidrage med noget til dette forum istedet for at være ondskabsfuld ... jeg forstår fint hvad der menes og takker for en tråd som omhandler hvad dette forum er lavet til nemlig THAILAND.Thai 4ever.....
![]() |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 03/10-2012 16:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
bcnhunter, jeg tror ikke du fattede savardens pointe. Vi er faktisk nogle der har svært ved at stave, og hvor et dansk kursus ikke hjælper. Og det ved du jo godt.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 03/10-2012 20:36
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Thjaa er ordblind, men vælger heldigvis til trods for det problem at deltage herinde. Lad os så komme tilbage til thai-snakken som siden her gerne helst skal omhandle frem for alt muligt andet. Tak Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

... jeg forstår fint hvad der menes og takker for en tråd som omhandler hvad dette forum er lavet til nemlig THAILAND.