Se indlæg|
Khatina 2012 på Wat Pa
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 02/11-2012 15:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Lørdag d. 10-11-2012 ville der blive afholdt den Kongelige Khatina ceremonien på Wat Pa i Dragør, som efterfølge Ok Phensa = afslutning af munkenes "retræte" og af regntiden i Thailand,( den danske er jo lige begyndt). Den nye udnævnte Thailandske Ambassadrice H.E. Miss Vimon Kidchob ville overrække roberne til munkene i Wat Pa på Hans Majæstet Kongen Bhumipols vegne. [img]http://www.thaiembassy.dk/am_vimon_clip_image002.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://www.watpa.dk/images/stories/king%20kathina%201.jpg[/img] is not a valid Image. H.E. Miss Vimon Kidchob Ambassador to Denmark Program for dagen: วันเสาร์ที่ 10 พฤศจิกายน พ.ศ 2555 เวลา 09.00 น. สาธุชนพร้อมเพรียงกันที่วัด Messe og "chanting". เวลา 10.00 น. ทำวัตรเช้า Prædike เวลา 10.30 น. ร่วมตักบาตรแด่พระสงฆ์ Almisse og ofring til munkene เวลา 12.00 น. รับประทานอาหารร่วมกัน Fælles spisning for "folket". เวลา 13.09 น. พิธีทอดผ้าพระกฐินพระราชทาน Start på Khatina ceremonien. พระเทพเจติยาจารย์ ผู้ช่วยเจ้าอาวาสวัดโสมนัสวรวิหาร กรรมการสำนักกำกับพระธรรมทูตไปต่างประเทศ(ธ ) ถวายอดิเรก วันงานกฐินพระราชทานวันเสาร์ที่ 10 พฤศจิกายน 2555 ทางสถานทูตไทยมาเปิดทำงานกงสุลสัญจรที่วัดป่าโคเปนเฮเกน Thailandske ambassades konsulat. ระหว่างเวลา 10.00 - 15.00 น. จำนวนจำกัดผู้ทำหนังสือเดินทางใหม่ Ydermere ville den "mobile konsulat" være tilstede på Wat Pa lørdag d. 10-11-2012 fra kl.10 til 15: http://www.thaiem...watpha.htm [img]http://www.watpa.dk/images/stories/thaiembassy101112.jpg[/img] is not a valid Image. P.S. Intet forlydende om at der skulle også ville blive afholdt Loy Kratong, samme dag eller Søndag d. 11-11-2012. . Redigeret af Lung Yao d. 02/11-2012 16:06 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 06/11-2012 14:55
|
|
HUSK Khatina på lørdag d. 10.11-2012. Der forlyder at der skulle komme en munk fra Thailand på besøg, men ikke sikkert at han ville holde tale, kun deltage sammen med de øvrige munke fra templet. http://www.watpa.dk/ . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 10/11-2012 19:04
|
|
Bare en kort "opfølgning" om ceremonien i dag på Wat Pa-Dragør. Alle de utalige fremmødte har nok haft en hyggelig dag med masser af dejlig mad og underholdning (især fra nogle svenske unge piger) med Thai dans. Den Thailandske Ambassadrice fuldført sin del af ceremonien og drog videre. Til gengæld forlyder det at Wat Thai Stenløse blev "svigtet" i år, da kun få var mødt op der. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 10/11-2012 19:43
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
er der så loy kratong i morgen |
|
|
|
| Olse |
Lagt på d. 11/11-2012 11:37
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
sonny...... er du sikker på det ? mener først det er den 28 nov. |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 11/11-2012 16:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 461 |
Hvad mener du,,,jeg spurgte bare om det så var idag på grund af Lung Yao skrev det her. P.S. Intet forlydende om at der skulle også ville blive afholdt Loy Kratong, samme dag eller Søndag d. 11-11-2012. |
|
|
|
| Olse |
Lagt på d. 12/11-2012 10:25
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 21 |
sonny skrev: Hvad mener du,,,jeg spurgte bare om det så var idag på grund af Lung Yao skrev det her. P.S. Intet forlydende om at der skulle også ville blive afholdt Loy Kratong, samme dag eller Søndag d. 11-11-2012. Sorry - det var mig der misforstod dit indlæg :-) |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 12/11-2012 12:28
|
|
Olse skrev: sonny...... er du sikker på det ? mener først det er den 28 nov. Du skal ALDRIG holde fast på de officielle datoer for forskelige Thai begivenheder der bliver afholdt i DK, da der er mange faktorer som spiller om hvornår de skal/kan afholdes. Fx. kan der ske af Kongens fødselsdag bliver fejret i November, på trods af alle ved at han de sidste 85 år har haft fødselsdag d. 5 - 12, også fremover .M.h.t. min melding, den var baseret på det faktum at der har ikke været den "hekstisk" aktivitet som der plejer at være når der skulle laves Kratonger. P.t. er der kun En "kreativ" munk tilbage på Wat Pa, de nye er ung og har ikke de samme kunstneriske færdigheder som dem der rejste . . Redigeret af Lung Yao d. 12/11-2012 12:34 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/11-2012 17:24
|
|
Update: M.v.h. fra Fotograf J.P. Madsen fra TV News Danmark så kan I se hans video fra Khatin i Wat Pa Copenhagen - Dragør og hans interview af den unge munk der taler dansk. (opvokset i DK). og her er Hr. Madsens hjemmeside: http://www.tvnews... . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 13/11-2012 21:21
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Fin video Lung Yao, Jeg har tilladt mig at lægge den ind i forum-delen for videoer mv.:-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 14/11-2012 19:20
|
|
Tak, webmaster. ![]() Men Jeg ville ikke pryde mig med lånte fjer. Videoen er Fotografens J.P. MADSEN værk. Jeg er kun "budbringer". . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.