Se indlæg|
Succes kriterier for integration ?
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 08/11-2012 03:00
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 578 |
Har den danske integrations model slaaet fejl ? http://www.dr.dk/...110231.htm Vil noget modsvarendes nogensinde kunne ske i Thailand.... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Anonym Bruger |
Lagt på d. 08/11-2012 06:43
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
vi har tabt kampen mod muslimerne i vesten...... Så må man bare flytte til østen, men nu er det bare spændende om vi også taberne den i Thailand? invasionen i Thailand er begyndt, arabere og afrikanere..puha... |
|
|
|
| chaingmai |
Lagt på d. 08/11-2012 07:10
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
den artikel er et godt eksempel, vi har demokrati i danmark og gider vi ikke og møde op og gøre vores indflydelse gældene så ender det som her ingen juletræ, men vi kan jo altid brokke os..........bagefter, og tænk nu er thailand også begyndt og lukke arabere og afrikanere ind, thailand skal kun være for danskere ja meget kan man sige om os,men racister.............aldrig..............![]() |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 08/11-2012 07:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
changmai, ved ikke hvordan det er oppe hos dig, men her i Pattaya er de efterhånden en pestilens for at sige det mildt. Og over det problem har vi så også fået russerne. Jeg er bestemt ikke danskerfan, men lige de tre folkeslag du nævner giver meget store problemer - hver dag. Har selv altid betragtet mig som et tolerant, humant menneske, men i dag kan jeg vel kun betegne mig selv som racist - desværre! Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 08/11-2012 08:22
|
|
Kaere venner, kom her op... ingen regn 32 grader i skyggen ![]() Bor ( heldigvis ) uden for storbyen ( chaing mai ) ![]() Og har det skoent uden andre " udlaendinge " end mig selv ![]() Og maa give chaingmai ret, vi er skisme blevet et dovent folkefaerd og specielt naar det gaelder afstemminger, og det er da klart at andre kan benytte sig af det. ![]() Jeg har arbejdet i Pakistan / Tyrkiet ( laes : taxibranchen ) i mange aar og er glad for at jeg nu er vaek derfra. ![]() Ioevrigt, som en lille side bemaerking, saa er her aabent hus loerdag d 17, thai wedding ceremony... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| taxidriver990 |
Lagt på d. 11/11-2012 03:36
|
|
Muslimer: Det aflyste juletræ var en fælde Den aflyste jul: Muslimerne i beboerbestyrelsen mener, at de er blevet lokket i en fælde Konflikten om det aflyste juletræsindkøb på Egedalsvænge i Kokkedal er nu rykket helt tæt på de muslimske medlemmer af beboerbestyrelsen. - Jeg har været i bestyrelsen i tre år. Folk kender mig her. Nu kigger de på mig og peger på mig, mens de spytter på jorden. Der var også en, som næsten spyttede mig i ansigtet, siger Ismail Sahan til Ekstra Bladet, mens han demonstrerer reaktionerne med en mine og en knytnæve i luften. Ekstra Bladet er på besøg hjemme hos hans kollega i beboerbestyrelsen, Ismail Mestasi, hvor de begge sidder i hvide sofaer iført helt sort tøj og fortæller om deres oplevelser gennem de seneste dage. - Stemningen er meget trykket. Jeg har fået meget forskellige reaktioner, både positive og negative, men der er ikke nogen, som har kaldt mig et dumt svin, siger Ismail Mestasi. Begge er en del af en muslimsk gruppe på fem personer i beboerbestyrelsen på Egedalsvænge, som har i alt ni medlemmer. Det betyder, at den muslimske flertalsgruppe suverænt bestemmer, hvis de er enige, og hvis der skal en afstemning til at afgøre udfaldet af en beslutning Og netop på baggrund af denne struktur mener de to medlemmer, at de er blevet lokket i en fælde af de andre bestyrelsesmedlemmer, der ville have beboerbestyrelsen til at stemme om juletræet. - Og nu ser det pludselig ud, som om vi er de onde muslimer, som vil dræbe julen. Men det er slet ikke det, det handler om. Jeg er muslim, og jeg har aldrig holdt jul. Jeg kender ikke musikken, og jeg skal ikke gå rundt og servere gløgg og danse om juletræ, siger Ismail Mestasi. - Det vil de have, at jeg skal stå for, fordi de ikke selv gider at arrangere det, og det vil jeg ikke, siger han. - Det hele er gået i hårdknude, tilføjer Ismail Sahan. Ifølge ekstrabladet.dk's oplysninger har beboerbestyrelsen nu fået lavet en aftale om et forsoningsmøde på onsdag med henblik på at få redet trådene ud. ( Kilde : E.B ) Hvornaar er integration en succes ? Klynk eller " omvendt " racisme ? Nu kunne jeg bruger C V Joergensen igen, men alle kende nu text, om den dag roede russen kommer.... her er det dog muslimer Betaler vi en hoej pris for et multikulturalt samfund og kan dette ske i Thailand Jeg tror aldrig vi kommer til at opleve integration herude, vi vil altid vaere " faranger " .... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
|
| Skeptikeren |
Lagt på d. 11/11-2012 04:06
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 330 |
På mange måder har du ret, men jeg personlig har aldrig fra nogen thai's side mærker noget FARANG afstand/had. Der er situationer, som der er ethvert sted med mange nationaliteter, en kulturkløft, den kan jeg opleve på mange måder, men jeg har også kun været her i 12 år, heraf 9 som fastboende, så jeg harmeget at lære endnu. Det jeg oplever i min hverdag, især nu om dage, er at thaier får mere og mere øjnene op for dem der IKKE vil integreres "forstå" thai tænkemåde/filosofi. De mærker det på deres hverdag med især russere der ikke kan og ikke vil opføre sig som civiliserede individer + Arabere der kommer hertil fra mange lande der tror de kan bruge deres kvindesyn på thaier. I mange, mange år har det været Faranger (russere er ikke Faranger, de bliver omtalt som russia). Men vesterlændinge, der opførte sig skide dumt på grund af druk o.a. de glider mere og mere ud af billedet da de ingen penge har i forhold til de nyrige russere. Jeg ser intet nedsættende i ordet Farang, det har været diskuteret til hudløshed på diverse Fora, Farang betyder slet og ret Vesterlænding i en thaiers hverdag. Og som sagt mange gange, opfører du dig venligst og imødekommende uden at være nedladende bliver du modtaget med åbne arme. Og det er det arabere og russere ikkke forstår uanset hvor de kommer for kortere eller længere tid. Jeg hører ikke een enste thai omtale russere og arabere med et eneste rosende ord, tværtom. Jeg kunne skrive spalte efter spalte om hvad jeg ser og hører i min hverdag. Men stoffet skal bruges i min næste bog - håber jeg. Somrak Bogen: En Roskildedrengs Erindringer (1939-2000)
Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak Bogen: Mit nye liv i Thailand (2001-2012) Kan hentes på: www.jumplink.dk/somrak2 Måtte Buddha stænke velduftende vande på din vej! |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.