Se indlæg|
NYE PENSIONS REGLER
|
|
| VIP |
Lagt på d. 16/11-2012 07:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 567 |
Som de fleste ved, træder der nye regler for pension(er) i kraft pr. 1. januar 2013. Dette indebærer en masse ændringer, specielt for pensions modtagere, bosat i ikke EU-lande, som jeg har forstået det. Men gælder det også i EU-lande? Jeg har lige nu et faktuelt problem i denne sammenhæng, som jeg håber at i kan hjælpe med. Et familie medlem som bor i Dk, modtager førtidspension. Vedkommende, ønsker at bosætte sig i et andet EU-land og tage sin pension med sig. Altså blive udlands dansker. Men det er fuldstændig umuligt, gennem kommune og diverse andre kanaler, at få et fornuftigt og fyldestgørende svar, når der spørges om pensionen, vil blive beskåret, hvis flytningen bliver foretaget, efter 1. januar 2013. Mit spørgsmål til medlemmerne, er derfor: Skal han flytte sin adresse før årets udgang, for at fastholde sin nuværende pension? Bliver hans pension beskåret, hvis han venter med flytning til 2013? Jeg håber virkelig, at der nogle her, som har styr på disse fakta. På forhånd tak. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 17/11-2012 02:28
|
|
VIP skrev: Som de fleste ved, træder der nye regler for pension(er) i kraft pr. 1. januar 2013. Dette indebærer en masse ændringer, specielt for pensions modtagere, bosat i ikke EU-lande, som jeg har forstået det. Men gælder det også i EU-lande? Jeg har lige nu et faktuelt problem i denne sammenhæng, som jeg håber at i kan hjælpe med. Et familie medlem som bor i Dk, modtager førtidspension. Vedkommende, ønsker at bosætte sig i et andet EU-land og tage sin pension med sig. Altså blive udlands dansker. Men det er fuldstændig umuligt, gennem kommune og diverse andre kanaler, at få et fornuftigt og fyldestgørende svar, når der spørges om pensionen, vil blive beskåret, hvis flytningen bliver foretaget, efter 1. januar 2013. Mit spørgsmål til medlemmerne, er derfor: Skal han flytte sin adresse før årets udgang, for at fastholde sin nuværende pension? Bliver hans pension beskåret, hvis han venter med flytning til 2013? Jeg håber virkelig, at der nogle her, som har styr på disse fakta. På forhånd tak. Takker for privat besked, men undrer mig over, at der ikke er flere som har kendskab til reglerne og vil dele denne viden. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 18/11-2012 02:58
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1057 |
VIP skrev: måske det var lige så nemt at søge lidt selv...så ville du på 5 sek finde ud af det aldrig har været på tale at ændre noget for den som flytter inden for eu....så....og det er så ikke endeligt har været til første behandling og bliver uden tvivl godkendt..men som sagt påvirker det kun dem der flytter uden for eu.god søndag...VIP skrev: Som de fleste ved, træder der nye regler for pension(er) i kraft pr. 1. januar 2013. Dette indebærer en masse ændringer, specielt for pensions modtagere, bosat i ikke EU-lande, som jeg har forstået det. Men gælder det også i EU-lande? Jeg har lige nu et faktuelt problem i denne sammenhæng, som jeg håber at i kan hjælpe med. Et familie medlem som bor i Dk, modtager førtidspension. Vedkommende, ønsker at bosætte sig i et andet EU-land og tage sin pension med sig. Altså blive udlands dansker. Men det er fuldstændig umuligt, gennem kommune og diverse andre kanaler, at få et fornuftigt og fyldestgørende svar, når der spørges om pensionen, vil blive beskåret, hvis flytningen bliver foretaget, efter 1. januar 2013. Mit spørgsmål til medlemmerne, er derfor: Skal han flytte sin adresse før årets udgang, for at fastholde sin nuværende pension? Bliver hans pension beskåret, hvis han venter med flytning til 2013? Jeg håber virkelig, at der nogle her, som har styr på disse fakta. På forhånd tak. Takker for privat besked, men undrer mig over, at der ikke er flere som har kendskab til reglerne og vil dele denne viden. : |
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 18/11-2012 03:01
|
|
handy skrev: VIP skrev: måske det var lige så nemt at søge lidt selv...så ville du på 5 sek finde ud af det aldrig har været på tale at ændre noget for den som flytter inden for eu....så....og det er så ikke endeligt har været til første behandling og bliver uden tvivl godkendt..men som sagt påvirker det kun dem der flytter uden for eu.god søndag...VIP skrev: Som de fleste ved, træder der nye regler for pension(er) i kraft pr. 1. januar 2013. Dette indebærer en masse ændringer, specielt for pensions modtagere, bosat i ikke EU-lande, som jeg har forstået det. Men gælder det også i EU-lande? Jeg har lige nu et faktuelt problem i denne sammenhæng, som jeg håber at i kan hjælpe med. Et familie medlem som bor i Dk, modtager førtidspension. Vedkommende, ønsker at bosætte sig i et andet EU-land og tage sin pension med sig. Altså blive udlands dansker. Men det er fuldstændig umuligt, gennem kommune og diverse andre kanaler, at få et fornuftigt og fyldestgørende svar, når der spørges om pensionen, vil blive beskåret, hvis flytningen bliver foretaget, efter 1. januar 2013. Mit spørgsmål til medlemmerne, er derfor: Skal han flytte sin adresse før årets udgang, for at fastholde sin nuværende pension? Bliver hans pension beskåret, hvis han venter med flytning til 2013? Jeg håber virkelig, at der nogle her, som har styr på disse fakta. På forhånd tak. Takker for privat besked, men undrer mig over, at der ikke er flere som har kendskab til reglerne og vil dele denne viden. :http://www.google...cgWzMWltJw |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 18/11-2012 07:08
|
|
Til Handy, i baderingen... Du fik vist ikke fat i, at selv kommunen ikke ville give et 100% svar. Måske du selv skulle bruge 5 sekunder på at evaluere indlægget, før du "kloger" dig. God søndag Redigeret af VIP d. 18/11-2012 07:21 >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| handy |
Lagt på d. 18/11-2012 10:38
|
|
nej men helt grundlæggene er der jo ikke tale om at ændre reglen for at flytte inden for eu.......og du startet ligesom selv tråden med nye regler..... ... |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 18/11-2012 10:48
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
handy skrev: handy skrev: VIP skrev: måske det var lige så nemt at søge lidt selv...så ville du på 5 sek finde ud af det aldrig har været på tale at ændre noget for den som flytter inden for eu....så....og det er så ikke endeligt har været til første behandling og bliver uden tvivl godkendt..men som sagt påvirker det kun dem der flytter uden for eu.god søndag...VIP skrev: Som de fleste ved, træder der nye regler for pension(er) i kraft pr. 1. januar 2013. Dette indebærer en masse ændringer, specielt for pensions modtagere, bosat i ikke EU-lande, som jeg har forstået det. Men gælder det også i EU-lande? Jeg har lige nu et faktuelt problem i denne sammenhæng, som jeg håber at i kan hjælpe med. Et familie medlem som bor i Dk, modtager førtidspension. Vedkommende, ønsker at bosætte sig i et andet EU-land og tage sin pension med sig. Altså blive udlands dansker. Men det er fuldstændig umuligt, gennem kommune og diverse andre kanaler, at få et fornuftigt og fyldestgørende svar, når der spørges om pensionen, vil blive beskåret, hvis flytningen bliver foretaget, efter 1. januar 2013. Mit spørgsmål til medlemmerne, er derfor: Skal han flytte sin adresse før årets udgang, for at fastholde sin nuværende pension? Bliver hans pension beskåret, hvis han venter med flytning til 2013? Jeg håber virkelig, at der nogle her, som har styr på disse fakta. På forhånd tak. Takker for privat besked, men undrer mig over, at der ikke er flere som har kendskab til reglerne og vil dele denne viden. :http://www.google...cgWzMWltJw Kort sagt. Nej, du kan godt flytte efter den 31. dec. 2012 Aftalepartierne er enige om, at aftalen ikke får konsekvenser for de personer, der i dag er på førtidspension, medmindre de fremover flytter uden for EU/EØS. |
|
|
|
| VIP |
Lagt på d. 18/11-2012 15:19
|
|
Peder skrev: Kort sagt. Nej, du kan godt flytte efter den 31. dec. 2012 Aftalepartierne er enige om, at aftalen ikke får konsekvenser for de personer, der i dag er på førtidspension, medmindre de fremover flytter uden for EU/EØS. Jeg takker for svarene og føler mig nu lidt bedre "klædt på", ifht. Kommmunen. >>>>>>>Glem ikke at være glad<<<<<<<<
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

: