Se indlæg|
Tage til Egypten på processuelt visum
|
|
| Danjel |
Lagt på d. 24/11-2012 20:10
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 6 |
Hej eksperter Jeg har ringet rundt, googlet og mere for at finde ud af om jeg har skudt mig selv i foden, ved at være lidt hurtig på aftrækkeren, med at booke og betale for en uges luksusferie til Egypten i starten af januar. Min kone har processuelt visum (indgav ansøgning om familiesammenføring i starten af august), og vi mangler kun at udlændingeservice udskriver godkendelsesbrevet. Jeg har ringet og talt med dem ugentligt, og har endelig fået bekræftet at de har modtaget kommunens brev om at jeg har stillet bankgarantien på 50000 kr. De kan dog ikke sige hvornår vi modtager godkendelsen (hvilket er ekstremt frustrerende), da vi kun har en små 6 uger at løbe på. (Har dog hørt fra alle sider, at det ikke varer længe, når vi nu er nået til dette punkt) Jeg elsker at tage sorgerne på forskud, så tænker bare i tilfælde af at den ikke kommer inden længe, vil det så kunne lade sig gøre at få en tilbagerejsetilladelse? Og hvor lang tid vil den tage at få igennem? Der var en medarbejder der sagde hun ville få den med det samme, hvis vi tropper op på Ryersgade, men vil helst undgå at spilde en hel dag i det helvede, men gør det jo hvis man ikke kan gøre andet. Har hørt at politiet også kan gøre det, da jeg ringede for at spørge blev jeg videre stillet 2 gange og endte med en sur dame, der nægtede at de kunne gøre det, at det var udlændingeservice alene. Jeg skal også have et visum til Egypten, men har talt med den egyptiske ambassade, og her kan vi bare sende hendes pas, ansøgning om visum, samt kopi af ægteskabs erklæring, og så ville det tage ca. 2 dage. Det var lidt meget skrift, håber at få nogle hjælpende svar. vh Danjel |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 25/11-2012 10:16
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Jeg tror du godt kan slå koldt vand i blodet. Det er normalt procedure at politiet ikke vil rører en finger, altså hjælpe dig, før i det sidste øjeblik hvis US ikke har givet svar på et eller andet. Jeg kender flere der har haft samme frustrationer ![]() Normalt går det ikke lang tid før du får papirerne fra US når bankgarantien er i orden. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 25/11-2012 12:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Hej Danjel Hvis din kone kan få en tilbagerejsetilladelse,så ordnes det med det samme i Ryesgade,dog efter ventetiden som ofte kan være lang. ![]() |
|
|
|
| Danjel |
Lagt på d. 25/11-2012 18:14
|
Puha, det var rart at vide. Så må jeg jo bare håbe det går lidt hurtigt, nu når de har registreret min garanti, det er bare meget at den ikke er/kan afsluttes med det samme der, i stedet for den skal videre over og ligge X antal i den næste bunke papirer. Der er jo et fradrag der kunne være noget så rart at trække i her inden julen. Havde forventet/regnet med at de havde nået det så jeg allerede kunne tage det i brug sidste måned. Har fået bekræftet af skat at man får for hele året altså 42900 kr, også selvom hun ankom i juni. |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 25/11-2012 19:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Har fået bekræftet af skat at man får for hele året altså 42900 kr, også selvom hun ankom i juni. Hvis du regner med en økonomisk fortjeneste, så glem det. |
|
|
|
| Danjel |
Lagt på d. 25/11-2012 19:14
|
Haha, nej det regner jeg bestemt ikke med, men det kommer da til at lune en smule. Ja, jeg har ringet ind for at høre, da der var så delte meninger om det her online. Har fået det bekræftet af skat. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 25/11-2012 20:04
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
Jeg kan kun sige at jeg ikke fik fradrag for hele året, da min kone kom til DK kylling skrev: Har fået bekræftet af skat at man får for hele året altså 42900 kr, også selvom hun ankom i juni. Hvis du regner med en økonomisk fortjeneste, så glem det. |
|
|
|
| Danjel |
Lagt på d. 25/11-2012 20:08
|
Det har jeg hørt flere sige, men nu har jeg jo talt med en medarbejder, så regner da med denne har styr på det, lod du det stå hen, eller henvendte du dig til skat? |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/11-2012 20:11
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Vi har haft spørgsmålet oppe tidligere, og hvis jeg husker rigtigt så svinger det noget alt efter kommune/skatte-region. Men det korrekte burde være at man får fradrag for hele året. Et personfradrag regnes jo pr. år (ved årets udgang) og ikke pr. 1/12-dele. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 25/11-2012 20:21
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Fandt følgende fra tidligere tråd: En skatteyder havde indgået ægteskab i Thailand i 2006 med en thailandsk statsborger, der efterfølgende var indrejst til Danmark på et gyldigt turistvisum. Skatteyderen søgte familiesammenføring med ægtefællen, som i 2007 fik meddelt tilladelse til varigt ophold i Danmark. Landsskatteretten fandt, at ægtefællen var fuldt skattepligtig til Danmark fra det tidspunkt i 2006, hun kom til Danmark på gyldigt turistvisum. Da ægtefællerne endvidere var samlevende ved årets udgang, var skatteyderen berettiget til at få overført skatteværdien af ægtefællens uudnyttede personfradrag for 2006. Link: http://www.skat.d...202804#pos Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| Danjel |
Lagt på d. 25/11-2012 20:46
|
Det håber jeg da, da jeg står og skal bruge pengene :-) Der var en lønningsdame på jobbet der talte om at jeg kunne modregne det jeg betaler i skat for denne her måned på næste månedsløn, idet jeg ikke tjener nok til at få hele fradraget udbetalt i min december løn, er der nogen det ved noget om det? Altså i det korte at jeg snupper posen med penge jeg vil få tilbage i skat til maj, her i december. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 26/11-2012 07:01
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Danjel skrev: Det håber jeg da, da jeg står og skal bruge pengene :-) Der var en lønningsdame på jobbet der talte om at jeg kunne modregne det jeg betaler i skat for denne her måned på næste månedsløn, idet jeg ikke tjener nok til at få hele fradraget udbetalt i min december løn, er der nogen det ved noget om det? Altså i det korte at jeg snupper posen med penge jeg vil få tilbage i skat til maj, her i december. Som jeg forstår det på det du skriver, vil du få overskydende skat fordi du ikke kan udnytte hele dit fradrag her i december månedslønnen. Overskydende skat udbetales først når din selvangivelse er gjort op her i starten af 2013. Jeg er ikke 100% sikker men mener det nu om dage er allerede en gang i marts måned. |
|
|
|
| Danjel |
Lagt på d. 29/11-2012 05:20
|
Hej igen. Endelig, i tirsdags fik vi brevet fra udlændingeservice. Så vi var inde igår, og få lavet cpr-nummer, og jeg fik en go snak med skat, om det personfradrag. Jeg får for hele året, og hun har sat det pr. 1/11, således at den skat jeg betaler i min netop udbetalte løn bliver tilbageført og udbetalt på min decemberløn :-) Vi tager til udlændingeservice i morgen, og får lavet den tilbagerejsetilladelse (talte også med dem igår), for dernæst at afleverer hendes pas og ansøgning om visum på den egyptiske ambassade. Så det så ud til at lykkes Hav en god dag. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.