Se indlæg|
Ansvarsforsikring til motorbike
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 29/11-2012 06:08
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
Jeg har nu ledt forumet igennem for at finde noget om dette emne, men uden held. Er der nogen som med sikkerhed ved hvad den obligatoriske forsikring dækker. Det er den vi fornyer hvert år og koster ikke ret meget. Det drejer sig om personskade og materiel skade. Har fået mange forskellige forklaringer, men ikke noget konkret, så spørger nu medlemmer af Dansk Thai Website. Der er åbenbart stor forvirring på netop dette område. Kan heller ikke få et klart svar fra dem som laver disse forsikringer. Gider ikke have svar på hvad folk tror og det er måske sådan osv. osv. Søger nogen konkrete svar. På forhånd tak. Og snart rigtig god weekend til alle. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/11-2012 06:23
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Helt klart bliver mit svar ikke, for det er ud fra hukommelsen: Den dækker skade på andre op til et vist beløb - jeg tror, det er 70.000 baht. Det er altså en slags minimumsforsikring, men den rækker langt fra, hvis der er personskade eller en meget dyr bil involveret, og man får skylden. Det er forholdsvis billigt at tegne en ekstra forsikring. Jeg har betalt lidt over 3.000 baht for en fuld kasko inklusive tyveri for tre år. Jeg må erkende, at jeg ikke har læst det med småt - eller noget af det, for det er på thai - så jeg stoler på det, som forhandleren sagde. Det er egentlig lidt dumt og mod min sædvanlige natur, men alternativet var ingen forsikring, og jeg tænkte at den vel er bedre end ingenting, og ellers er beløbet til at undvære. |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/11-2012 06:37
|
|
Rettelse: Det er vist kun 15.000 baht, forsikringen dækker. Ens egen hospitalsregning er inkluderet i dækningen. Jeg fandt følgende indlæg i et andet forum via en søgning på Google: http://www.phuket...post776511 |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 29/11-2012 07:35
|
|
Jeg har fået tilsendt et link fra et ikke-medlem: http://insureinth...ering.aspx Her oplistes forskellige forsikringstyper, inklusive den lovpligtige. Det er vist nok meningen, man skal kunne klikke sig frem til nærmere oplysninger om de enkelte typer, men det virker ikke i min Firefox. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.