Se indlæg|
Opholdstilladelse!
|
|
| AMLO |
Lagt på d. 30/11-2012 17:44
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Hej derude! Jeg får brug for hjælp til ansøgning om opholdstilladelse for min Thailandske kone. Vi er gift på"Thailandsk" og agter at gifte os i Danmark når hun snart kommer hertil på turistvisa. Har undersøgt prisen for en samtale med en advokat. Uh-Hah. Er der nogle der har bedre forslag? Nogle der har erfaring med Indvandrerrådgivningen i Århus? De fik jo en lidt dårlig omtale i TV tidligere på året, men det afskrækker mig nu ikke. På forhånd tak. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 30/11-2012 17:52
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Hej AMLO Skriv en PB til mig. Der er en del oplysninger, som er nødvendige, men som ikke egner sig til åbent forum. |
|
|
|
| buffalo |
Lagt på d. 30/11-2012 18:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 148 |
ja hold det endelig til pb.........ellers ender det i noget frygteligt ord kløveri.............men det er en ganske let manøvre
Stol aldrig på en prut
] |
|
|
|
| Frankie-boy |
Lagt på d. 02/12-2012 23:25
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 121 |
AMLO skrev: Hej derude! Jeg får brug for hjælp til ansøgning om opholdstilladelse for min Thailandske kone. Vi er gift på"Thailandsk" og agter at gifte os i Danmark når hun snart kommer hertil på turistvisa. Har undersøgt prisen for en samtale med en advokat. Uh-Hah. Er der nogle der har bedre forslag? Nogle der har erfaring med Indvandrerrådgivningen i Århus? De fik jo en lidt dårlig omtale i TV tidligere på året, men det afskrækker mig nu ikke. På forhånd tak. Hej der, det skulle ikke være nødvendig med rådgivning, du skriver din kone snart kommer, så gifter i jer på rådhuset, og tager vielsens attesten med i udlændingeservice, sammen med de andre nødvendige papir, kan ses på web-sitet, får i tiden skulle din kone ud af landet igen, før i kunne få familie sammenføring, men det er så vidt vides lavet om, så bliver i gift i DK, så kan hun blive her, imens i søger. Held og lykke med det. PS: får i først rådgivning, så skal det nok gå galt :-) Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/12-2012 12:23
|
|
Om der er brug for rådgivning ved vel kun AMLO. Der kunne være personlige forhold for ham eller hustruen, hvor der skal sikres dokumentation. Der kunne også være forhold hvor det ville være muligt/nødvendigt at fravige f.eks. boligkrav, krav om garantistillelse eller forsørgelseskrav. Min personlige holdning til brug af Indvandrerrådgivningen (Leif Randeris) ville nok være at undgå den forretning. Udover at han ike er juridisk uddannet, og iøvrigt ikke at have orden i basale forsikringsforhold som rådgiver, har han en række menneskeskæbner i sit kølvand. Og krydret med regnskabssjusk og offentlige tilskud som "forsvinder" er deres troværdighed i mine øjne ikke specielt høj |
|
|
|
| AMLO |
Lagt på d. 03/12-2012 16:34
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 27 |
Tak for de gode råd. Det hele er måske ikke så svært som det så ud til da jeg printede de 38 sider ud!!! Som jeg ser det nu er det vist kun aldersforskellen der evt. kan give problemer. Min "kone" er 39 og jeg er 66 år Har nogle af jer erfaring med det? Mvh. AMLO. |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 03/12-2012 17:19
|
|
Aldersforskellen kunne gøre, at Udlændingestyrelsen ifølge loven skal give afslag på en ansøgning om ægtefællesammenføring. "Udlændingestyrelsen foretager en konkret vurdering af samtlige forhold i sagen for at afgøre, om der er bestemte grunde til at antage, at det afgørende formål med ægteskabet eller samlivet er at få en opholdstilladelse." http://www.nyidan...skaber.htm I jeres tilfælde er det en fordel, at I allerede er gift i Thailand. Uagtet at det evt. så kun er en religiøs, dvs. ikke juridisk bindende ceremoni. I kan i værste fald blive indkaldt til en simultanafhøring, hvor I stilles spørgsmål om hinandens personlige forhold og fælles oplevelser. Formålet hermed er at undersøge, om I svarer ens og har det kendskab til hinandens forhold, som man normalt ville forvente af ægtefæller. Der kan f.eks. stilles spørgsmål om, hvad jeres forældre hedder, hvor de bor, hvad I foretog jer, efter I blev gift, men igen, det er ikke noget problem såfremt der er tale om et helt normalt forhold/samliv. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 04/12-2012 21:17
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
AMLO skrev: Tak for de gode råd. Det hele er måske ikke så svært som det så ud til da jeg printede de 38 sider ud!!! Som jeg ser det nu er det vist kun aldersforskellen der evt. kan give problemer. Min "kone" er 39 og jeg er 66 år Har nogle af jer erfaring med det? Mvh. AMLO. En god ide som mange DK/Thai par har brugt på ansøgningstidspunktet, er at vedlægge beviser for at i har været sammen / kontakt. F.eks. kopier af billeder, breve, telefon historik fra teleselskabet du / i har brugt, flybilletter osv. Samt skriv en lille historie hvornår og hvordan i har haft kontakt. Vi har selv brugt det da der også er temmelig stor aldersforskel her. Vi fik opholdstilladelse på ganske få uger samt et personligt ring en søndag fra US at alt nu var ok ![]() |
|
|
|
| larschr5 |
Lagt på d. 04/12-2012 23:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 135 |
AMLO skrev: Tak for de gode råd. Det hele er måske ikke så svært som det så ud til da jeg printede de 38 sider ud!!! Som jeg ser det nu er det vist kun aldersforskellen der evt. kan give problemer. Min "kone" er 39 og jeg er 66 år Har nogle af jer erfaring med det? Mvh. AMLO. Den rådgivning jeg fik på Ægteskab uden grænsers forum var følgende: Der skal være flere faktorer der peger på hen imod et proforma ægteskab end blot stor aldersforskel. Helt præcist skal der være 3 ud af 6 såkaldte indikatorer til stede, som f.eks. kunne være: 1) Stor aldersforskel. 2) Parret har aldrig tidligere boet sammen. 3) Referencepersonen har tidligere været gift med 2 andre udlændinge, og blev i begge tilfælde skilt fra disse kort tid efter, at de havde fået permanent opholdstilladelse i Danmark eller: 3a) Ansøgeren har en mor, to brødre og en søster, der alle er blevet familiesammenført til Danmark eller: 3 Parret har ikke et fælles sprog, de kan tale sammen påeller: 3c) Parret har ikke den grad af kendskab til hinandens personlige forhold, man normalt ville forvente af et ægtepar. Det var et citat taget direkte fra en af deres moderatorer ved navn Fundiver, som er rigtig godt inde i hvordan US sagsbehandler. |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 05/12-2012 15:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
larschr5 skrev: AMLO skrev: Tak for de gode råd. Det hele er måske ikke så svært som det så ud til da jeg printede de 38 sider ud!!! Som jeg ser det nu er det vist kun aldersforskellen der evt. kan give problemer. Min "kone" er 39 og jeg er 66 år Har nogle af jer erfaring med det? Mvh. AMLO. Den rådgivning jeg fik på Ægteskab uden grænsers forum var følgende: Der skal være flere faktorer der peger på hen imod et proforma ægteskab end blot stor aldersforskel. Helt præcist skal der være 3 ud af 6 såkaldte indikatorer til stede, som f.eks. kunne være: 1) Stor aldersforskel. 2) Parret har aldrig tidligere boet sammen. 3) Referencepersonen har tidligere været gift med 2 andre udlændinge, og blev i begge tilfælde skilt fra disse kort tid efter, at de havde fået permanent opholdstilladelse i Danmark eller: 3a) Ansøgeren har en mor, to brødre og en søster, der alle er blevet familiesammenført til Danmark eller: 3 Parret har ikke et fælles sprog, de kan tale sammen påeller: 3c) Parret har ikke den grad af kendskab til hinandens personlige forhold, man normalt ville forvente af et ægtepar. Det var et citat taget direkte fra en af deres moderatorer ved navn Fundiver, som er rigtig godt inde i hvordan US sagsbehandler. Jeg kan absolut anbefale Ægteskab uden grænsers's hjemmeside. Den brugte vi og fik mange gode råd samt der er en masse indlæg der sikkert passer til de spørgsmål man har ![]() |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 05/12-2012 20:35
|
|
Ægteskab uden grænsers's hjemmeside kan jeg også klart anbefale. Dog med det forbehold, at US har pligt til indiiduel konkret sagsbehandling. DVS. man kan kun sammenligne den generelle regelanvendelse. F.eks: (ikke et oplæg til fnidder, bare som illustreret eksempel) Helt præcist skal der være 3 ud af 6 såkaldte indikatorer til stede, som f.eks. kunne være:..... Det er ikke helt præcist. Jf. udlændingeloven, og med afsæt i praksisnotatet KAN der gives afslag uden 3 af disse "indikatorer" er tilstæde. Det er en subjektiv vurdering, men man kan ikke støtte ret på, at dunne dokumentere at f.eks. kun 2 indikatorer er "opfyldt", og så burde man være på sikker grund. Min vurdering er, at langt de fleste sager her på dette forum ikke får de store problemer med at dokumentere "reetl" ægteskab. (Husk at visum er en anden snak) Ægteskab uden grænsers brugergruppe er meget bredere end "vores". Der vil være mange flere tilfælde, hvor reglerne skal bøjes til kanten. Under alle omstændigheder, er man i tvivl om noget, også efter at have læst på Ægteskab uden grænse, så bare spørg. Jeg forklarer gerne |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.