Se indlæg|
Mønter
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 11/12-2012 13:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Jeg har sommetider tænkt på hvad forhold thaierne har til mønter Et par eksempler: Var med min venninde i banken hvor hun skulle lave en overførsel, hun skulle så lige bruge 20 bath (ja billig sluppet, for en gangs skyld )Jeg havde 2 x 10 bath i lommen og gav hende dem, det passede hende ikke om ikke jeg havde en seddel! Det var i en bank vel at mærke så mønterne var vel lige så gangbare betalingsmiddel. Nej, så hun hev selv en 100 bath op og fik 80 retur I taxa på vej til lufthavn, betalingsvej: 25 bath som jeg gav chaufføren i mønter (2x20 + 1x5) Dem kikkede han noget skævt til og byttede tierne til en seddel som han så betalte med. Hvad er det der spiller ind her? Er det uhøfligt at betale med mønter, er det loose face at man ikke bruger sedler eller hvad er det der gør det? Dalton |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/12-2012 13:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Dalton skrev: Jeg har sommetider tænkt på hvad forhold thaierne har til mønter Et par eksempler: ............................................. ................................................ I taxa på vej til lufthavn, betalingsvej: 25 bath som jeg gav chaufføren i mønter (2x20 + 1x5) Dem kikkede han noget skævt til og byttede tierne til en seddel som han så betalte med. Hvad er det der spiller ind her? Er det uhøfligt at betale med mønter, er det loose face at man ikke bruger sedler eller hvad er det der gør det? Dalton At det var nok den bedste forretning han lavede : Du skrev: 2 X 20 = 40 + 5 = 45B og han betaler derefter selv med 1 X 20B sedel og 5 B = Bonus til ham = 20 B . Undskyld, kunne ikke lad være, selv om jeg ikke har set 20B mønt endnu. ![]() Men din oplevelse har Jeg ikke mødt før, men til gengæld er jeg ofte blevet nægtet betaling med 2 X 50 Satang. . Fx. hvis prisen er 22B, at give 20B sedel + 1B + 2X50 satang. Du får dem men de tager selv ikke imod dem. Ikke en gang børn ville have dem. . Redigeret af Lung Yao d. 11/12-2012 13:51 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 11/12-2012 14:24
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2627 |
Jeg er heller ikke stødt på modvilje mod mønter - undtagen satangs. Som Lung Yao er jeg også blevet afvist og har så fået at vide, at dem tager de imod i Big C.
|
|
|
|
| kro90 |
Lagt på d. 11/12-2012 15:10
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 561 |
Jeg har kun modtaget Satang retur i 7/11 og kommet af med dem samme sted.
Kim
|
|
|
|
| clydehaumann |
Lagt på d. 11/12-2012 15:33
|
![]() Antal indlæg: 1145 |
Alle steder tager mod mønter hvis blot det er i et rimeligt omfang. Min kone har en lille pung til småmønter og bliver pisen på 125,75 betaler hun altid de 75 Satang i mønter hvis hun da har. Vi har altid mønter liggende i askebægeret i bilen til at betale eventuelle vejafgifter med.
Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
|
| birkedhoj |
Lagt på d. 11/12-2012 17:39
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 738 |
Jeg bruger ikke mønter til at betale med i butikker eller restauranter, men lægger dem som drikkepenge div. steder, og der bliver de da modtaget.
Flyver PE med THAI altid
|
|
|
|
| Dalton |
Lagt på d. 11/12-2012 20:39
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 326 |
Jamen, jeg bruger skam også selv mønter til at betale med og har oftest lidt mønt i lommen når jeg bevæger mig rundt. Som regel lægger jeg mønter op, så jeg kan få tilbage i sedler f.eks i 7/11 Det er ikke så meget hvad vi udlændinge gør, men mere hvordan thaierne bruger eller ikke bruger mønter, jeg har bemærket. Men det er nok bare tilfældigt og ikke en generel modvilje, synes bare jeg er stødt på det flere gange. Dalton |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)
. Fx. hvis prisen er 22B, at give 20B sedel + 1B + 2X50 satang.