Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
|
Folkepensionister: Pensionstillæg-Retfærdighed-Pris ?
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 18/12-2012 10:21
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 489 |
Min mening desangående kan læses på søstersiden ’Pattaya Portalen’ i indlæg # 1 – 4 – 5 - 7 http://www.pattay...5&pid=1442 M,v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 18/12-2012 10:32 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/12-2012 10:51
|
![]() Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5534 |
Fotofreak skrev: Min mening desangående kan læses på søstersiden ’Pattaya Portalen’ i indlæg # 1 – 4 – 5 - 7 http://www.pattay...5&pid=1442 M,v.h. Fotofreak Hvad med sygesikring ? er det ogsaa inkluderet i dine beregninger ? |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 18/12-2012 11:21
|
|
hugoboerge skrev: Fotofreak skrev: Min mening desangående kan læses på søstersiden ’Pattaya Portalen’ i indlæg # 1 – 4 – 5 - 7 http://www.pattay...5&pid=1442 M,v.h. Fotofreak Hvad med sygesikring ? er det ogsaa inkluderet i dine beregninger ? Nej - Jeg regner kun med kontant udbetaling, og ikke med hvad en eventuelt sygesikringsordning vil koste. Jeg antager, at hvis blot folkepensionisterne i 3. landene kunne få det samme beløb udbetalt som folkepensionister i DK/EU/EØS, så vil de være jublende lykkelige. En ældrecheck burde kunne financiere en fornuftig privat sygeforsikring, og så er vi nået et stykke på den rette vej ![]() M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 18/12-2012 11:31 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 18/12-2012 12:23
|
Fotofreak skrev: hugoboerge skrev: Fotofreak skrev: Min mening desangående kan læses på søstersiden ’Pattaya Portalen’ i indlæg # 1 – 4 – 5 - 7 http://www.pattay...5&pid=1442 M,v.h. Fotofreak Hvad med sygesikring ? er det ogsaa inkluderet i dine beregninger ? Nej - Jeg regner kun med kontant udbetaling, og ikke med hvad en eventuelt sygesikringsordning vil koste. Jeg antager, at hvis blot folkepensionisterne i 3. landene kunne få det samme beløb udbetalt som folkepensionister i DK/EU/EØS, så vil de være jublende lykkelige. En ældrecheck burde kunne financiere en fornuftig privat sygeforsikring, og så er vi nået et stykke på den rette vej ![]() M.v.h. Fotofreak Jeg tror ikke en aeldrecheck vil hjaelpe noget. Det er utrolig svaert (endda umuligt) at finde en fornuftig forsikring til en rimelig pris. Dels paa grund af alder plus diverse skavanker som saa vil blive ekskluderet. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 18/12-2012 12:45
|
|
hugoboerge skrev: Fotofreak skrev: hugoboerge skrev: Fotofreak skrev: Min mening desangående kan læses på søstersiden ’Pattaya Portalen’ i indlæg # 1 – 4 – 5 - 7 http://www.pattay...5&pid=1442 M,v.h. Fotofreak Hvad med sygesikring ? er det ogsaa inkluderet i dine beregninger ? Nej - Jeg regner kun med kontant udbetaling, og ikke med hvad en eventuelt sygesikringsordning vil koste. Jeg antager, at hvis blot folkepensionisterne i 3. landene kunne få det samme beløb udbetalt som folkepensionister i DK/EU/EØS, så vil de være jublende lykkelige. En ældrecheck burde kunne financiere en fornuftig privat sygeforsikring, og så er vi nået et stykke på den rette vej ![]() M.v.h. Fotofreak Jeg tror ikke en aeldrecheck vil hjaelpe noget. Det er utrolig svaert (endda umuligt) at finde en fornuftig forsikring til en rimelig pris. Dels paa grund af alder plus diverse skavanker som saa vil blive ekskluderet. OK- Det er noteret - Jeg aner intet om prisen på privat sygeforsikring for ældre, men nu blev jeg klogere. Jeg har dog set skrevet her på D.T.W. at privat sygeforsikring er en, ikke uvæsentlig del, af det latterlige lille beløb en folkepensionist får udbetalt i 3. lande. Og for en god ordens skyld: Jeg er hverken førtids- eller folkepensionist M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 18/12-2012 14:34
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Oprigtig talt - så synes dette emne efterhånden ud-debateret!! |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 18/12-2012 15:24
|
|
Nej, det er det i allerhøjeste grad ikke Debatten stopper først når folkepensionister bliver behandlet ens, uanset hvor de har besluttet sig til at slå sig ned i verden M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
| milex |
Lagt på d. 18/12-2012 17:02
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 830 |
Tja - nu befinder jeg mig tilfældigvis i Dqanmark. Og lige meget du siger 'ens', kan det aldrig lade sig gøre. Selv i gamle Danmark er der forskel fra region/kommune. Nu er jeg netop blevet 'folkepensionist' og føler bestemt ikke jeg bliver behandlet 'ens'. |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 18/12-2012 18:19
|
|
milex skrev: Tja - nu befinder jeg mig tilfældigvis i Dqanmark. Og lige meget du siger 'ens', kan det aldrig lade sig gøre. Selv i gamle Danmark er der forskel fra region/kommune. Nu er jeg netop blevet 'folkepensionist' og føler bestemt ikke jeg bliver behandlet 'ens'. OK milex Hvis du føler dig dårligt behandlet i det danske system, så har du forskellige officielle klagemuligheder. Samtidigt har du også muligheden for at lufte din utilfredshed på diverse media. F.eks. internet fora. Hvis det Du er utilfreds med, bliver betegnet som uddebateret på et internetforum, så vil Du nok blive lidt småsur. Jeg er udmærket klar over, at det her i tråden omhandlende emne, kræver politisk velvilje. Men hvis vi alle bare holder vores kæft, så sker der intet. Jeg kan ikke stille mig op i folketinget og stille et lovforslag, men jeg kan skrive her på D.T.W. og drømme om, at der er en fornuftige beslutningstager der læser med. Kald mig bare en naiv drømmer - Det blæser jeg på Min mening om, hvad der er ret, rimeligt/retfærdigt, den er ikke til købs - Jeg giver ikke op før retfærdigheden sejrer. M.v.h. og et fra Fotofreak |
|
|
|
| maichai |
Lagt på d. 19/12-2012 00:12
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 277 |
![]() Mogens Glistrup har haft fat i noget af det rigtige DANSKERE SOM SNYDER I SKAT SKAL SAMMENLIGNES MED JERNBANESABOTØRER UNDER 2 VERDENSKRIG Ihh hvor vil jeg dog give ham ret for hold da kæft hvor man bliver snydt når man som pensionist lever udenfor FUCKING EU Åja det er en mening jeg gerne vil stå fast på Når man nu engang har betalt sin skat hele livet og endda rigtigt meget HVORFOR skal man så snydes fordi man har valgt at bo i THAILAND i stedet for indenfor i den såkaldte union Jeg må indrømme jeg forstår folk der snyder for at få deres surt opsparede kroner til at slå tilÅ endnu en dejlig dag i solen Med venlig Hilsen Maichai ![]() Et sundt sexualliv værner imod sportslivets fristelser. เราไม่ได้อยู่ที่อุดมไปด้วย แต่ที่นี่ในประเทศไทยเรามีชีวิตอยู่อย่างหรูหรา |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/12-2012 07:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej, Til de som ikke ved hvad en god sygeforsikring koster i Thailand, saa kan jeg oplyse at jeg havde en saadan, den daekkede dog kun in-patient, altsaa behandling ved indlaeggelse, ikke hvis jeg gik paa en klinik. Da jeg som 66 aarig skulle forny den i marts i aar, saa var praemien godt baht 150,000 aarlig og for en 70 aarig ville den vaere baht 305,000 og saadan ville den stige, jeg kunne have forsikringen saa laenge jeg kunne betale. Men jeg er nu selvforsikrende, da jeg synes at det blev for dyrt for en folkepensionist paa grundbeloeb, der skulle jo ogsaa gerne vaere lidt tilbage og leve af. God jul til alle Conrad |
|
|
|
| OleH |
Lagt på d. 19/12-2012 08:07
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 458 |
Conrad skrev: Hej, Til de som ikke ved hvad en god sygeforsikring koster i Thailand, saa kan jeg oplyse at jeg havde en saadan, den daekkede dog kun in-patient, altsaa behandling ved indlaeggelse, ikke hvis jeg gik paa en klinik. Da jeg som 66 aarig skulle forny den i marts i aar, saa var praemien godt baht 150,000 aarlig og for en 70 aarig ville den vaere baht 305,000 og saadan ville den stige, jeg kunne have forsikringen saa laenge jeg kunne betale. Men jeg er nu selvforsikrende, da jeg synes at det blev for dyrt for en folkepensionist paa grundbeloeb, der skulle jo ogsaa gerne vaere lidt tilbage og leve af. God jul til alle Conrad Hej Conrad, Det var da godt nok en vanvittig pris for en forsikring, hvilket selskab er det ? Og god jul til dig også. |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/12-2012 08:21
|
Hej OleH, Det var i InterGlobal, IAG Insurance, www.nzi.co.th Prisen for en god sundhedsforsikring, hvor du ikke selv skal betale en vis procentdel ligger omkring dette prisniveau, du kan jo bare proeve at soege paa div. selskaber. Og saa fik jeg endda 15 % rabat, fordi jeg var i en gruppe. Saa man skal have mere i pensionisttillaeg end jeg ville kunne faa, for at kunne betale en god sundhedsforsikring i Thailand med tillaegget efter skat. Conrad Redigeret af Conrad d. 19/12-2012 08:26 |
|
|
|
| hugoboerge |
Lagt på d. 19/12-2012 09:27
|
Conrad skrev: Hej, Til de som ikke ved hvad en god sygeforsikring koster i Thailand, saa kan jeg oplyse at jeg havde en saadan, den daekkede dog kun in-patient, altsaa behandling ved indlaeggelse, ikke hvis jeg gik paa en klinik. Da jeg som 66 aarig skulle forny den i marts i aar, saa var praemien godt baht 150,000 aarlig og for en 70 aarig ville den vaere baht 305,000 og saadan ville den stige, jeg kunne have forsikringen saa laenge jeg kunne betale. Men jeg er nu selvforsikrende, da jeg synes at det blev for dyrt for en folkepensionist paa grundbeloeb, der skulle jo ogsaa gerne vaere lidt tilbage og leve af. God jul til alle Conrad Conrad, THB 150,000.- lyder "billigt". Jeg har faaet et overslag fra AXA (de er villige til at tegne forsikring op til 90 aar), men hold nu godt fast. Plan 1 for jeg selv og fruen - THB 518,000. og Plan 2 - THB 421,000.-. Nu kommer saa det vaerste, dvs. man er ikke daekket for pre-existing conditions, saa hvis man har for hoejt blodtryk for at tage et eksempel (og det har vi vist nok allesammen naar vi har rundet de 60 aar) saa hvis man skulle faa et hjertetilfaelde er der ingen garanti for at forsikring daekker paa trods af den hoeje praemie. Dog kan man inkludere pre-existing conditions hvorved forsikringsselskabet laver en vurdering hvorefter der saa kommer "loadings" og "exclusions" med en hoejere praemie som foelge heraf. Man kan sige at for folkepensionens grundbeloeb kan man ikke koebe meget forsikring. Selvforsikring er maaske ikke saa daarlig en ide endda. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 19/12-2012 09:44
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Blot en tanke. Men med de priser I der er oppe i, kan det så ikke betale sig med en forsikring hos eksempelvis Europæiske ? Jeg tænker ikke på deres standard rejseforsikring hvor man maks er dækket 1 måned ad gangen men den de ikke reklamerer for hvor man kan være væk helt op til et år ad gangen ? Mener prisen ligger i et ca. 10.000 kr. prisleje. Kender i hvert fald én som har sådan en forsikring hos dem, så det kunne måske være en mulighed for nogle. Det med forsikring og kroniske sygdomme og alder vil jeg ikke lige gøre mig klog på. Som sagt blot en tanke. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| moerk5002 |
Lagt på d. 19/12-2012 09:49
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 384 |
fotofreak. Jeg citerer lige hvad du sagde i dit indlæg #9 Citat: Jeg kan ikke stille mig op i folketinget og stille et lovforslag, men jeg kan skrive her på Dansk Thai Website og drømme om, at der er en fornuftige beslutningstager der læser med. Citat slut. Her har du ikke ret. Vi er sikret igennem grundloven til at alle kan stille et lovforslag. Prøv at læse ''Samfundsstudier'' af Ebbe Foged, Kim Mølgård og Palle Roslyng-Jensen, Gyldendal 2.udgave 2008, side 164-165. Du kan google den. På med vanterne og kom med dit gennemarbejdet lovforslag. Intet er umuligt for den som bære viljen i sit hjerte ![]() |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/12-2012 09:52
|
Webmasters forslag kan nok bruges af nogle, men ikke af dem der har bopael i Thailand og derfor ikke kan faa pensionstillaeg til folkepensionens grundbeloeb. Conrad |
|
|
|
| Peder1968 |
Lagt på d. 19/12-2012 15:24
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 852 |
Den dag du havner på sygehuset med en dødsens alvorlig sygdom og ikke har mulighed for at flyve tilbage til Danmark, så er du færdig. Der er en del der har sparet rejseforsikring og fortrudt det bagefter. Emnet har været oppe mange gange her på siden..... |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 19/12-2012 16:21
|
Peder1968 Her er der ikke tale om at spare en rejseforsikring vaek, personer med adresse i Thailand kan ikke tegne en rejseforsikring der daekker sygdom i Thailand. Har du et forslag til hvordan man betaler for en sygeforsikring naar man bliver gammel og praemien overstiger pensionen? Ja man kan selvfoelgelig flytte tilbage til Danmark inden den dag, men for mange er dette ikke en udvej. At vaere selvforsikrende kan vel vaere en noedvendig loesning og hvis ens beloeb der er sat af til at daekke sygdom er stort nok, saa kan det vel ogsaa vaere lige saa godt som en forsikring der har alle mulige undtagelser. Personligt har jeg reserveret et paent beloeb til sygdom og saetter hver maaned det beloeb som sygeforsikringen kostede ind paa en saerlig konto. Jeg har en ulykkesforsikring der ogsaa daekker ved MC uheld, saa helt uden forsikring er jeg ikke. Conrad |
|
|
|
| Fotofreak |
Lagt på d. 20/12-2012 05:45
|
|
@ Conrad & hugobørge: Tak for info ang. priser for sygeforsikring. Det er åbenbart voldsomme beløb en sådan koster, og det giver stof til eftertanke + endnu et argument for at afskaffe den (efter min mening) åbenlyse forskelsbehandling der finder sted. @ moerk5002: Undskyld . Jeg udtrykte mig ikke klart. Jeg mente selvfølgelig ”stille mig op på talerstolen i folketinget”. Sikke’n et rend der vil blive på Christiansborg, hvis alle og enhver kunne stille sig op på talerstolen og fremføre lovforslag ![]() Det bliver nok svært at finde en folketingspolitiker der helhjertet vil varetage ca. 1000 udlandsfolkepensionisters sag. M.v.h. Fotofreak |
|
|
|
Side 1 af 2: 12
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

DANSKERE SOM SNYDER I SKAT SKAL SAMMENLIGNES MED JERNBANESABOTØRER UNDER 2 VERDENSKRIG Ihh hvor vil jeg dog give ham ret for hold da kæft hvor man bliver snydt når man som pensionist lever udenfor FUCKING EU Åja det er en mening jeg gerne vil stå fast på Når man nu engang har betalt sin skat hele livet og endda rigtigt meget HVORFOR skal man så snydes fordi man har valgt at bo i THAILAND i stedet for indenfor i den såkaldte union
Jeg må indrømme jeg forstår folk der snyder for at få deres surt opsparede kroner til at slå til